REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

MŚP nie dba o bezpieczeństwo sprzętu IT

Subskrybuj nas na Youtube
MŚP nie dba o bezpieczeństwo sprzętu IT /fot. Fotolia
MŚP nie dba o bezpieczeństwo sprzętu IT /fot. Fotolia
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Małe i średnie firmy w Polsce nadal nie zdają sobie sprawy z podstawowych kwestii bezpieczeństwa sprzętu IT i nie chronią wystarczająco swoich danych - wynika z badania "SPRZĘT IT W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH W POLSCE 2017" przeprowadzonego przez firmę Lenovo.

Z badania wynika, że archiwizacja danych użytkowników jest znacznie częstsza wśród większych firm zatrudniających powyżej 10 pracowników. Podobnie w przypadku ograniczenia dostępu na podstawie IP. Brak jakichkolwiek zabezpieczeń jest zdecydowanie częstszy wśród małych firm. „To powoduje, że w przypadku awarii sprzętu lub jego utraty, firma może bezpowrotnie utracić wszystkie dane” – ostrzega Łukasz Rutkowski, Workstations & Visuals 4P Manager z Lenovo.

REKLAMA

Pogramy antywirusowe nadal są najpopularniejszym sposobem ochrony bezpieczeństwa danych i prywatności w badanych firmach – jednak zostały wskazane istotnie rzadziej niż w analogicznym badaniu przeprowadzonym w roku 2015 (61% vs 69%). Z kolei stosowanie silnych i bezpiecznych haseł deklaruje ok. połowy decydentów IT. Tylko 5% firm nie stosuje żadnych zabezpieczeń.

12% firm w żaden sposób nie zabezpiecza swojego sprzętu przed zniszczeniem.

REKLAMA

Najpopularniejszym sposobem ochrony przed taką sytuacją są torby oraz etui. W przypadku zabezpieczenia przed kradzieżą 1/3 badanych firm nie wdrożyła żadnego rozwiązania. Najczęściej jest to monitoring sprzętu oraz dodatkowe zamki i alarmy. Częściej niż w poprzedniej edycji badania (2015r.) wymieniono software antykradzieżowy (15% vs 9%), linki zabezpieczające bez alarmu (13% vs 7%) oraz linki zabezpieczające z alarmem (11% vs 6%). Z badania wynika, że aż 49% prowadzących własną działalność gospodarczą nie zabezpiecza w jakikolwiek sposób sprzętu IT przed kradzieżą.

Sposobów na  uchronienie swojej firmy przed kradzieżą komputera i skuteczną ochronę danych jest wiele. Często jednak użytkownicy biznesowi, mający do dyspozycji takie rozwiązania, jak np. czytniki linii papilarnych czy technologię Windows Hello, zupełnie  zapominają o podstawowych zasadach bezpieczeństwa lub je lekceważą, uważając, że ich ten problem nie dotyczy. Tymczasem warto pamiętać, że hasło do systemowego konta użytkownika to żadne zabezpieczenie.  Wyniki tego badania pokazują, jak ważna jest edukacja w tym zakresie” – komentuje Łukasz Rutkowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O firmie Lenovo

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) — firma z globalnej listy Fortune 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD — jest liderem w dziedzinie innowacyjnych technologii dla użytkowników indywidualnych i biznesowych oraz dla dużych przedsiębiorstw. Nasza oferta bezpiecznych produktów i usług o wysokiej jakości obejmuje komputery osobiste (w tym legendarną markę Think i urządzenia YOGA działające w różnych trybach), stacje robocze, serwery, pamięć masową, inteligentne telewizory, a także produkty mobilne, takie jak smartfony (w tym marki Moto), tablety i aplikacje. Zapraszamy do dołączenia do nas w serwisie LinkedIn, obserwowania nas na Facebooku lub Twitterze (@Lenovo) oraz wizyty w witrynie internetowej www.lenovo.com.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA