Gdzie umieścić router WiFi w firmie?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
W wielu firmach routery WiFi ukrywane są w szafkach lub za biurkami, aby nie zagracać miejsca. Ludziom wydaje się, że wystarczy podłączyć kabelki i wszystko musi działać. Okazuje się, że odpowiednie ustawienie routera jest bardzo ważne. Starsze modele ruterów nie grzeszyły urodą, a odstające antenki zazwyczaj były składane i upychane za urządzeniem. Najnowsze urządzenia tego typu są o wiele ładniejsze, a wbudowane anteny są tak samo mocne, jak te zewnętrzne.
REKLAMA
Niezależnie od tego jak wygląda router i jakie zastosowano rozwiązanie anten, należy stosować się do kilku porad związanych z tym, gdzie warto go postawić. Po pierwsze nie należy ustawiać routera w pobliżu dużych metalowych przedmiotów, takich jak na przykład szafka na akta czy metalowe biurko. W niektórych przypadkach takie meble mogą działać jak swego rodzaju tarcza sygnałowa, która może odbijać sygnał WiFi w nieprzewidywalny sposób. Poza tym, nie należy umieszczać routera obok innych urządzeń elektronicznych, takich jak sprzęt hi-fi czy telewizor.
Zobacz również: Open Source w firmie – szansa czy zagrożenie?
REKLAMA
Ustawiając router WiFi warto również unikać ustawiania go na podłodze, w szczególności na miękkim dywanie. Nowoczesne routery nagrzewają się do wysokich temperatur, a router stojący na dywanie nie jest wówczas dobrym pomysłem. Warto również unikać ustawiania routera obok zewnętrznej ściany budynku. W większości przypadków anteny routerów są wielokierunkowe, co sprawia, że sygnał z anteny promieniuje we wszystkich kierunkach jednakowo. Jeśli więc chcemy uzyskać przyzwoity zasięg w każdym miejscu biura, najlepiej umieścić router w centralnym miejscu całego kompleksu.
Jeśli odpowiednio ustawiliśmy router i nadal mamy problemy z sygnałem, możemy spróbować zmienić numer kanału. Niemal wszystkie routery bezprzewodowe przekazują sygnał na częstotliwości radiowej 2,4 GHz. Wiele innych przedmiotów z domu, jak telefony czy myszki bezprzewodowe, działają na tej samej częstotliwości. Zdarza się, że wszystkie te urządzenia mogą utrudniać dotarcie sygnału z firmowej sieci Wi-Fi do urządzeń, które próbują łączyć się z Internetem. Bywa też, że inne urządzenia mogą wykazywać problemy w działaniu, dlatego też w takim przypadku warto zmienić numer kanału.
Sprawdź również: Nowy Office w firmie – jak uniknąć problemów?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.