REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Rozdzielczości, wejścia i wyjścia – ważne parametry firmowego telewizora

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Obok przekątnej ekranu niezwykle ważna jest sama rozdzielczość.
Obok przekątnej ekranu niezwykle ważna jest sama rozdzielczość.

REKLAMA

REKLAMA

Kolejne kwestie związane z wyborem telewizora dotyczą jego rozdzielczości oraz wyposażenia w odpowiednie wejścia i wyjścia. Mogłoby się wydawać, że wybór telewizora jest niezwykle trudny. Owszem, nie wystarczy wejść do sklepu, kupić pierwszy lepszy telewizor i wyjść, gdyż taki wybór w większości przypadków okaże się chybiony. Na co więc jeszcze warto zwrócić uwagę kupują telewizor do firmy?

Obok przekątnej ekranu niezwykle ważna jest sama rozdzielczość. Tutaj na szczęście nie istnieje wielkie zamieszanie, gdyż na dobrą sprawę wybieramy między dwiema rozdzielczościami – HD  Ready oraz Full HD. HD Ready, czyli 720p (1280 x 720 pikseli) to rozdzielczość idealna dla ekranów mniejszych. Full HD zaś oferuje rozdzielczość 1080p (1920 x 1080 pikseli), która sprawdzi się w większych telewizorach. Obecnie na rynku większość telewizorów oferuje tę wyższą rozdzielczość, ale mało kto wie, że jest ona sensowna tylko w przypadku większych ekranów. Dlaczego więc Full HD nie sprawdza się w przypadku telewizorów o przekątnej 32 cali?

REKLAMA

Zobacz również: Jakie są największe zalety handlu internetowego?

REKLAMA

Oczywiście kupno takiego telewizora nie jest błędem, ale prawda jest taka, że na małym ekranie nie docenimy w pełni wysokiej rozdzielczości. O ile nie wykorzystujemy takiego telewizora jako monitora do komputera (wtedy wysoka rozdzielczość się przydaje), to kupno modeli 32-calowego w rozdzielczości Full HD jest praktycznie nieopłacalne. Z większej odległości bardzo trudno dostrzec różnicę w rozdzielczości HD Ready i Full HD. Dopiero po przyjrzeniu się z bliska widać poprawę obrazu, ale nikt nie ogląda telewizji z odległości 30 cm. Mówimy oczywiście o przekątnej obrazu na poziomie 32, a nawet 37 cali.

W przypadku większych ekranów, rozdzielczość Full HD sprawdza się o wiele lepiej, a różnica w jakości między HD Ready a Full HD jest odczuwalna nawet z większej odległości. Tu panuje zasada odwrotna, nie warto kupować dużego ekranu w rozdzielczości HD Ready. Podsumowując, kupując niewielki ekran o przekątnej do 37 cali nie warto dopłacać do Full HD, gdyż nie odczujemy znaczącej poprawy obrazu. Jeśli jednak decydujemy się na większy telewizor, unikajmy ekranów HD Ready i zainwestujmy w Full HD.

Sprawdź też: Przyspieszanie systemu – wymiana dużych aplikacji na mniejsze

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kolejną niezwykle ważną cechą telewizorów, choć tak bardzo często pomijaną, jest czas reakcji matrycy. Na czym to polega? Otóż czas reakcji matrycy określa czas przejścia pikseli ze stanu zapalonego do zgaszonego i ponownego zapalenia. Od tej wartości zależy również tak znienawidzony efekt smużenia matrycy, który daje się we znaki głównie w przypadku szybszych przejść kolorów na ekranie (sceny akcji, przewijanie ekranów o różnych kolorach etc.). Na szczęście najnowsze ekrany są już niemal całkowicie pozbawione tej przypadłości. Tak czy inaczej, warto sprawdzić jakość ekranu pod tym względem osobiście.

Kupując telewizor do firmy nie możemy przegapić tak ważnej kwestii jak ilość wejść i wyjść. Jeśli zamierzamy do komputera podłączyć dodatkowy sprzęt taki jak komputer, laptop, dekoder, kino domowe, odtwarzacz DVD czy Blu-ray, to musimy się upewnić, że nie zabraknie nam żadnego gniazdka. Jedno wejście HDMI w telewizorze to pomyłka. Szukajmy urządzeń z jak największą ilością dodatkowych złącz. Przydaje się również wyjście audio do bezpośredniego podłączenia dodatkowych głośników.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA