REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

LCD oraz LCD LED – jaki telewizor sprawdzi się w firmie?

Kamil Rogala
W telewizorach LCD LED nie tylko kolory są o wiele żywsze, ale przede wszystkim możemy uzyskać idealną czerń.
W telewizorach LCD LED nie tylko kolory są o wiele żywsze, ale przede wszystkim możemy uzyskać idealną czerń.

REKLAMA

REKLAMA

Wiemy już czym charakteryzują się telewizory CRT oraz panele plazmowe, oraz jakie wady posiadają projektory DLP. W tej części dowiemy się, na co zwracać uwagę wybierając telewizor LCD, jakie zalety posiada ekran LCD LED, oraz czy za rozsądną cenę można wybrać coś odpowiedniego dla firmy. Jak więc wybrać telewizor do firmy i na jaki zwrócić szczególną uwagę?

REKLAMA

Obecnie najpopularniejszym typem telewizorów są panele LCD. Technologia tego typu jest obecna na rynku już kilkanaście lat, choć w Polsce tego typu telewizory pojawiły się stosunkowo niedawno. Początki tego typu technologii były dość ciekawe. Mało kto wie, że pierwszy telewizor LCD został wykonany przez firmę Hitachi już w 1989 roku. Cena pierwszego modelu LCD o przekątnej zaledwie 10 cali kształtowała się na poziomie 1600 dolarów. Obecnie model o przekątnej 42 cali możemy kupić za 1600 złotych. Technika się rozwija i z pewnością za kilka lat, oferowane dziś w astronomicznych cenach telewizory 3D będą kosztowały kilkaset złotych.

REKLAMA

Telewizory LCD dzielą się na dwie grupy. Pierwsza z nich, obecnie stosowana coraz rzadziej, to grupa matryc pasywnych. Największą wadą takiego rozwiązania są widoczne smugi podczas wyświetlania dynamicznych scen. Matryce aktywne nie mają tej przypadłości, a wyświetlany obraz jest czysty i wyraźny. Kolejną wadą technologii LCD (głównie w tańszych i nieco starszych modelach) jest mniejszy kąt widzenia. Wada ta nie pojawia się w matrycach typu IPS, jednak w starszych i prostszych matrycach typu TN, efekt ten jest dość dokuczliwy. Może to być sporą wadą, jeśli zastosujemy tego typu telewizor w sali szkoleniowej. Osoby siedzące w skrajnych częściach sali mogą mieć problem ze słabą widocznością ekranu.

Zobacz również: Jak sprawnie zarządzać plikami graficznymi on-line?

Kolejnym problemem może być również gorsze wyświetlanie czerni, która reprezentowana jest przez wygaszenie danych fragmentów matrycy. Niestety nawet wyłączone piksele częściowo przepuszczają światło, co skutkuje nieco szarą czernią. Nie są to jednak wady dyskwalifikujące ekrany LCD, jako narzędzia w firmie tym bardziej, że największą zaletą telewizorów LCD jest ich bardzo niska cena. Telewizor FullHD o przekątnej ekranu 32 cale można kupić już za niecałe 1400 złotych. Tego typu urządzenie sprawdzi się w większości firm.

Sprawdź też: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kupując nowy telewizor do firmy warto również zwrócić uwagę na ekrany LCD wykonane w technologii LED. Jaka jest różnica w porównaniu do zwykłego LCD? Otóż ekrany LCD LED różnią się głównie rodzajem zastosowanego oświetlenia matrycy. Jak sama nazwa wskazuje, w telewizorach LCD LED do podświetlania matrycy wykorzystywane są diody LED. W telewizorach LCD tradycyjnych stosuje się specjalne katody, które podświetlają całą matrycę równomiernie. W modelach LCD LED o mniejszych rozmiarach wykorzystuje się podświetlanie ramowe (dookoła ekranu), zaś w większych modelach podświetlana jest cała matryca z wykorzystaniem technologii LDT, która steruje jasnością diod.

Warto przeczytać: Łamanie bariery przedzakupowej – czy video rozwiąże ten problem?

Ale w czym tkwi różnica? Czy widać jakiś postęp w jakości? Tak i to dość wyraźny. W telewizorach LCD LED nie tylko kolory są o wiele żywsze, ale przede wszystkim możemy uzyskać idealną czerń, dzięki wyłączeniu podświetlania danego fragmentu ekranu. Ponadto telewizory LCD LED są nieco bardziej energooszczędne od starszych braci. Niestety za jakość się płaci. Za odpowiednik telewizora LCD (FullHD, 32 cale) zapłacimy o około 300-400 złotych więcej. Nie mniej jednak warto dopłacić. Telewizor do firmy kupowany jest na wiele lat, dlatego też warto postawić na wyższą jakość i energooszczędność.

W następnej części poradnika dowiemy się czym charakteryzują się ekrany OLED oraz telewizory laserowe.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA