REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

LCD oraz LCD LED – jaki telewizor sprawdzi się w firmie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
W telewizorach LCD LED nie tylko kolory są o wiele żywsze, ale przede wszystkim możemy uzyskać idealną czerń.
W telewizorach LCD LED nie tylko kolory są o wiele żywsze, ale przede wszystkim możemy uzyskać idealną czerń.

REKLAMA

REKLAMA

Wiemy już czym charakteryzują się telewizory CRT oraz panele plazmowe, oraz jakie wady posiadają projektory DLP. W tej części dowiemy się, na co zwracać uwagę wybierając telewizor LCD, jakie zalety posiada ekran LCD LED, oraz czy za rozsądną cenę można wybrać coś odpowiedniego dla firmy. Jak więc wybrać telewizor do firmy i na jaki zwrócić szczególną uwagę?

Obecnie najpopularniejszym typem telewizorów są panele LCD. Technologia tego typu jest obecna na rynku już kilkanaście lat, choć w Polsce tego typu telewizory pojawiły się stosunkowo niedawno. Początki tego typu technologii były dość ciekawe. Mało kto wie, że pierwszy telewizor LCD został wykonany przez firmę Hitachi już w 1989 roku. Cena pierwszego modelu LCD o przekątnej zaledwie 10 cali kształtowała się na poziomie 1600 dolarów. Obecnie model o przekątnej 42 cali możemy kupić za 1600 złotych. Technika się rozwija i z pewnością za kilka lat, oferowane dziś w astronomicznych cenach telewizory 3D będą kosztowały kilkaset złotych.

REKLAMA

Telewizory LCD dzielą się na dwie grupy. Pierwsza z nich, obecnie stosowana coraz rzadziej, to grupa matryc pasywnych. Największą wadą takiego rozwiązania są widoczne smugi podczas wyświetlania dynamicznych scen. Matryce aktywne nie mają tej przypadłości, a wyświetlany obraz jest czysty i wyraźny. Kolejną wadą technologii LCD (głównie w tańszych i nieco starszych modelach) jest mniejszy kąt widzenia. Wada ta nie pojawia się w matrycach typu IPS, jednak w starszych i prostszych matrycach typu TN, efekt ten jest dość dokuczliwy. Może to być sporą wadą, jeśli zastosujemy tego typu telewizor w sali szkoleniowej. Osoby siedzące w skrajnych częściach sali mogą mieć problem ze słabą widocznością ekranu.

Zobacz również: Jak sprawnie zarządzać plikami graficznymi on-line?

Kolejnym problemem może być również gorsze wyświetlanie czerni, która reprezentowana jest przez wygaszenie danych fragmentów matrycy. Niestety nawet wyłączone piksele częściowo przepuszczają światło, co skutkuje nieco szarą czernią. Nie są to jednak wady dyskwalifikujące ekrany LCD, jako narzędzia w firmie tym bardziej, że największą zaletą telewizorów LCD jest ich bardzo niska cena. Telewizor FullHD o przekątnej ekranu 32 cale można kupić już za niecałe 1400 złotych. Tego typu urządzenie sprawdzi się w większości firm.

Sprawdź też: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kupując nowy telewizor do firmy warto również zwrócić uwagę na ekrany LCD wykonane w technologii LED. Jaka jest różnica w porównaniu do zwykłego LCD? Otóż ekrany LCD LED różnią się głównie rodzajem zastosowanego oświetlenia matrycy. Jak sama nazwa wskazuje, w telewizorach LCD LED do podświetlania matrycy wykorzystywane są diody LED. W telewizorach LCD tradycyjnych stosuje się specjalne katody, które podświetlają całą matrycę równomiernie. W modelach LCD LED o mniejszych rozmiarach wykorzystuje się podświetlanie ramowe (dookoła ekranu), zaś w większych modelach podświetlana jest cała matryca z wykorzystaniem technologii LDT, która steruje jasnością diod.

Warto przeczytać: Łamanie bariery przedzakupowej – czy video rozwiąże ten problem?

Ale w czym tkwi różnica? Czy widać jakiś postęp w jakości? Tak i to dość wyraźny. W telewizorach LCD LED nie tylko kolory są o wiele żywsze, ale przede wszystkim możemy uzyskać idealną czerń, dzięki wyłączeniu podświetlania danego fragmentu ekranu. Ponadto telewizory LCD LED są nieco bardziej energooszczędne od starszych braci. Niestety za jakość się płaci. Za odpowiednik telewizora LCD (FullHD, 32 cale) zapłacimy o około 300-400 złotych więcej. Nie mniej jednak warto dopłacić. Telewizor do firmy kupowany jest na wiele lat, dlatego też warto postawić na wyższą jakość i energooszczędność.

W następnej części poradnika dowiemy się czym charakteryzują się ekrany OLED oraz telewizory laserowe.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

REKLAMA

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

Każdy ma jakiś talent – jak go rozpoznać u siebie i pracowników?

Ludzie i ich talenty są jak elementy puzzli, dopiero gdy zostaną umieszczone we właściwym miejscu, ujawnia się pełny obraz potencjału jednostki i zespołu. W organizacji kluczową rolą menedżera jest identyfikacja i rozwój tych wyjątkowych predyspozycji, co wymaga zarówno obserwacji, jak i metodologicznego podejścia.

REKLAMA