REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Na co zwracać uwagę, a co pominąć wybierając TV do firmy?

Kamil Rogala
Zdawałoby się, że kontrast to bardzo ważna cecha, jednak informacje podawane przez producentów potrafią bardzo zmylić.
Zdawałoby się, że kontrast to bardzo ważna cecha, jednak informacje podawane przez producentów potrafią bardzo zmylić.

REKLAMA

REKLAMA

Skoro już wiemy, jakie typy telewizorów możemy spotkać na sklepowych półkach warto zastanowić się, co one tak naprawdę oferują. Telewizor to nie tylko typ matrycy oraz przekątna ekranu. Na dane telewizora oraz na jego ogólną jakość składa się wiele czynników, dlatego też warto dowiedzieć się na co zwracać uwagę podczas kupna telewizora do firmy, a co można pominąć i tym samym trochę zaoszczędzić.

REKLAMA

Jeśli już wybraliśmy odpowiednią technologię (LCD, LCD LED czy plazma) oraz wielkość ekranu, warto sięgnąć po specyfikację techniczną interesującego nas modelu i sprawdzić, co oferuje. Na początku warto zwrócić uwagę na kontrast, choć tak naprawdę wartości podane przy tej rubryce na niewiele nam się zdadzą. Czemu? Niestety w dobie wszędobylskiego marketingu niemal każda firma podaje inne wartości, które tak naprawdę nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Jeśli na opakowaniu widzimy nadrukowane ogromną czcionką dane typu: Kontrast 1000000000:1, nie dajmy się zwieźć pozorom.

REKLAMA

Zdawałoby się, że kontrast to bardzo ważna cecha, jednak informacje podawane przez producentów potrafią bardzo zmylić. Ogólnie rzecz biorąc, kontrast określa między najjaśniejszą bielą i najgłębszą czernią, jaką telewizor jest w stanie wyświetlić. O ile porównanie wartości między poszczególnymi modelami danej marki może być przydatne, to już porównywanie kilku producentów może okazać się zgubne. O ile jeden producent będzie prawdomówny i poda kontrast 4000:1, to już drugi producent z fantazją napisze 100000:1, naiwny klient z pewnością się na to skusi. Nie dajmy się oszukać i sprawdzajmy specyfikację nieco dokładniej.

Sprawdź również: Operacje NFC – niezbędne urządzenia i kwestie bezpieczeństwa

Po sprawdzeniu kontrastu, zwróćmy uwagę na to, jakie kąty widzenia oferuje dany model. Oczywiście znajdziemy to w specyfikacji, ale tak jak w przypadku kontrastu, dane te są bardzo często przesadzone. Osobiście spotkałem się z danymi mówiącymi, że kąt widzenia w danym modelu przekracza 180 stopni… To ciekawe, gdyż wskazywałoby to na to, że obraz widoczny jest nawet za wyświetlaczem. Magia!

Wracając do poważnych spraw. Kąt widzenia najlepiej sprawdzać osobiście testując dany model w sklepie. Jeśli wybieramy telewizor LCD lub LCD LED nie spodziewajmy się, że stojąc obok telewizora obraz będzie idealny. O wiele lepiej pod tym względem spisują się telewizory plazmowe. Tak czy inaczej, zanim uwierzymy w dane producenta, sprawdźmy dany model osobiście w sklepie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Microsoft Office 2010 – jak się odnaleźć po przesiadce z Office 2003?

REKLAMA

Kolejne dane producentów, które powinniśmy przyjmować z ogromnym dystansem to ilość kolorów oraz częstotliwość odświeżania. O ile ilość kolorów jest coraz rzadziej wymieniana przez producentów (nic w tej materii nie może się zmienić, gdyż dana technologia oferuje stałą ilość kolorów), to już w przypadku częstotliwości odświeżania wielu producentów puszcza wodze fantazji siejąc straszne herezje. Na rynku można spotkać modele z odświeżaniem na poziomie nawet 600 Hz. Przypomnijmy, że odświeżanie polega na ilości prezentowanych obrazów na sekundę, więc odświeżanie 600 Hz pozwala na wyświetlenie nawet 600 obrazów na sekundę!

Po pierwsze, ludzkie oko nie dostrzeże różnicy między 100 Hz, a 200 Hz, nie mówiąc już o 600 Hz. Po drugie, większość filmów kręcona jest sprzętem rejestrującym 23-24 klatki na sekundę, więc o zwiększonej płynności nie może być mowy. Morał z tego taki, że dopłata do funkcji, która jest kompletnie zbędna i której nigdy nie odczujemy jest bezsensowna.

Warto przeczytać: Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
TOP 5 trendów w fakturowaniu w 2025 roku

Rok 2025 w obszarze fakturowania to istotne zmiany, związane z cyfryzacją i nowymi regulacjami. Prognozy wskazują, że rynek e-fakturowania w Europie wzrośnie o 6,13 miliarda USD do 2028 roku, z rocznym tempem wzrostu wynoszącym prawie 20%. Wraz z rozwojem technologii, te zmiany będą miały kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstw. Przedstawiamy pięć nadchodzących zmian, które warto uwzględnić, by utrzymać konkurencyjność i zgodność z przepisami w 2025 roku.

Producenci miodów pitnych apelują o zmiany

Miód pitny jest jednym z najstarszych napojów alkoholowych, kojarzy się z polską kulturą czasów szlacheckich. Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa apeluje o stosowne zmiany dla producentów miodów pitnych. Czy w Polsce może być boom na miody pitne na podobieństwo tego w USA? 

Wykaz podmiotów podlegających ochronie: 17 spółek strategicznych dla Polski

TVN oraz Polsat dołączą do wykazu firm strategicznych Polski – zapowiedział premier Donald Tusk. Obecnie wykaz ten obejmuje 17 spółek działających w branżach zajmujących się m.in. energetyką, paliwami czy dostawą usług telekomunikacyjnych.

Nowe obowiązki dla przedsiębiorców w związku z GSPR [komentarz ekspercki]

Firmy stoją przed kolejnym wyzwaniem. Od 13 grudnia 2024 roku unijne rozporządzenie o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR) wprowadza nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Oznacza to surowsze kontrole i wysokie kary. Czy polskie firmy są na to gotowe? 

REKLAMA

Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

REKLAMA