REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Małe firmy a cyfrowa transformacja

REKLAMA

Cyfrowa transformacja wpływa na strategię prowadzenia biznesu, kreowanie nowych produktów i usług oraz obsługę klientów. Digitalizacja to już nie moda czy ciekawostka, ale konieczność, jeśli myśli się o skutecznym budowaniu konkurencyjnej przewagi na rynku. Dotyczy to nie tylko dużych i średnich firm, ale również tych najmniejszych

Na całym świecie przedsiębiorcy coraz lepiej rozumieją, że cyfrowa transformacja i najnowsze rozwiązania technologiczne są przyszłością skutecznego prowadzenia biznesu. Analitycy firmy Gartner wyliczyli, że do 2019 roku globalne wydatki na ten cel osiągną poziom 201 mld dolarów (w 2015 roku było to 149,9 mld dolarów), a w 83% firm rozwiązania technologiczne staną się fundamentem modelu biznesowego. Polskie przedsiębiorstwa również dostrzegają potencjał ukryty w nowoczesnych technologiach. 80% podmiotów z sektora MMŚP zgadza się ze stwierdzeniem, że inwestowanie w cyfrową transformację i narzędzia IT poprawia skuteczność prowadzenia biznesu, a 57% przyznaje, że cyfryzacja jest skutecznym rozwiązaniem przy tworzeniu nowych źródeł przychodu.

REKLAMA

REKLAMA

Polski mały biznes w cyfrowym otoczeniu

Polscy przedsiębiorcy doskonale wiedzą, jakie korzyści płyną ze stosowania nowoczesnych technologii w biznesie, ale, niestety, nie zawsze przekłada się to na rzeczywiste działania, mające dokonać w firmie cyfrowej rewolucji. Niski poziom wdrożenia technologii cyfrowych potwierdza ranking Digital Economy and Society Index (DESI), według którego, pod względem ucyfrowienia gospodarki, Polska plasuje się niemal na końcu wśród wszystkich krajów Unii Europejskie, wyprzedzając jedynie Łotwę, Rumunię i Węgry. Również raport przygotowany przez Laboratorium Gospodarki Cyfrowej DELab Uniwersytetu Warszawskiego potwierdza, że małe przedsiębiorstwa i mikrofirmy nie wykorzystują na zadowalającym poziomie potencjału technologii cyfrowych, aby rozwijać swoją działalność biznesową. Problem pojawia się już na podstawowym poziomie, czyli na etapie dostępu do Internetu. Chociaż według danych GUS 92,5% małych firm w naszym kraju korzysta z sieci, 46% z nich posiada wolne łącza szerokopasmowe o prędkości do 10 Mb/s.

– Częste wykorzystywanie przez biznes wolnych łączy internetowych może zaskakiwać, ponieważ ceny dostępu do szybkiej sieci są w Polsce bardzo konkurencyjne w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej. Niestety, często jest to skutek braku świadomości przedsiębiorców i ich nieodpowiedniej wiedzy na ten temat – zauważa Mariusz Kasprzak, B2B Product Manager z UPC Biznes. – Łącze o szybkości do 40 Mb/s kosztuje miesięcznie około 52 zł, do 300 Mb/s – około 185 zł miesięcznie. Do tego tacy usługodawcy, jak nasza firma, dostarczają również dodatkowe usługi w pakiecie, np. cloud computing, oprogramowanie antywirusowe czy też rozwiązania w chmurze jak Office 365, wirtualne dyski, poczta elektroniczna itd., co jeszcze obniża miesięczny koszt w stosunku do zakupu tego rodzaju usług osobno – podkreśla Mariusz Kasprzak.

REKLAMA

Jak Internet zmienia działalność biznesową?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bez wątpienia Internet wpłynął na funkcjonowanie nawet najmniejszych firm na rynku. O ile jeszcze kilkanaście lat temu bycie online przedsiębiorstwa postrzegano przede wszystkim w kontekście nowego sposobu dotarcia do klienta, a niekiedy również dotarcia do nowych rynków, o tyle obecnie potencjał globalnej sieci jest wykorzystywany również w innych obszarach działalności (np. oferuje się w ten sposób nowe usługi, efektywniej współpracuje się z kontrahentami, obniża koszty transakcji). Coraz częściej wykorzystanie Internetu oraz nowych technologii wiąże się również z transformacją procesów biznesowych, a nawet z modyfikacją sposobu funkcjonowania firm.

Cyfryzacja i bycie online, a w ostatnich latach również wprowadzenie na rynek technologii mobilnej, otworzyły nowe możliwości przed przedsiębiorcami, niezależnie od wielkości ich firm. Internet umożliwił szybki przepływ informacji, wyeliminował konieczność osobistego spotykania się z klientem, ułatwił docieranie do wybranej grupy docelowej i działania marketingowe. Rozwiązania technologiczne i usługi realizowane online podniosły efektywność pracy i zwiększyły mobilność pracowników, zapewniając im jednocześnie nieograniczony dostęp do danych firmowych, bez względu na to, gdzie się znajdują.

Technologie cyfrowe stają się kluczowe dla budowania przewagi konkurencyjnej, zdobywania nowych klientów, mają też duży udział w tworzeniu nowych modeli biznesowych nawet najmniejszych firm. Są one również szansą dla drobnych przedsiębiorców, którzy pragną skutecznie walczyć o klientów z dużymi podmiotami gospodarczymi.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

REKLAMA

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA