REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rynek produktów elektronicznych

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
E-usługi
E-usługi

REKLAMA

REKLAMA

Spadek sprzedaży produktów elektronicznych w Europie ma znaczący wpływ na rynek usług mobilnych w całej Unii. Innowacje technologiczne dla sektora telefonii mobilnej są efektem wysokich inwestycji i znacznych nakładów firm.

Ograniczenia finansowe dla inwestycji w UE są wynikiem ograniczeń działań marketingowych oraz  przesunięć  wydatków osób  i firm. Programy oszczędnościowe, zmiany w postrzeganiu wydatków prorozwojowych na wiele lat zmieniły podejście do innowacji i nowych technologii.  Ocena ryzyka przy wprowadzaniu innowacji technologicznych jest niezbędna dla inwestora i użytkowników.

REKLAMA

REKLAMA

Aby uzyskać popularność oraz powszechność usługi mobilne i inne produkty elektroniczne muszą być przygotowane i dostosowane do rynku oraz jego potrzeb. Wydawanie firmowych pieniędzy na innowacje czy nowe technologie musi mieć odzwierciedlenie w wymiernych danych finansowych i pozycji marki.  Wiele firm wprowadza innowacje i nowe technologie na użytek firm i instytucji dla zapewnienia długofalowej współpracy.

Usługi elektroniczne są mocno ukierunkowane na sektor bankowy oraz obsługi płatności. Instytucje i firmy z sektora finansowego są ważnym odbiorcą, o wysokim potencjale i możliwościach kapitałowych. Efekty takiej współpracy to rozbudowa potencjału współpracowników oraz szeroki, międzynarodowy marketing.  Zyski pozwalają na rozwój sektora innowacji i usług mobilnych dla innych branż i firm.

Polecamy: Praca w sieci – jak bezpiecznie pracować poza biurem?

REKLAMA

Unia Europejska od 2007 roku wprowadza  i bada możliwości oraz potencjał dla usług elektronicznych. Każdy z krajów ma obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa dla tych działań, a UE jest podmiotem kontrolnym i doradczym w tym zakresie.  Instytucje Unii zajmują się również wprowadzaniem regulacji dotyczących usług elektronicznych na forum międzynarodowym.  Na świecie w 2012 sprzedano 400 mln smartfonów.  W krajach Europy Zachodniej jednak wysoką popularność zyskują nowe funkcje dla już sprzedanych aparatów. Innowacje technologiczne są ukierunkowane na  wprowadzanie urządzeń multimedialnych – obsługa zdjęć, i filmów, Internet, usługi dodatkowe, przesyłanie danych i obsługa programów IT (m.in. programy B2B, B2C – logistyczne, dokumentowe, informacyjne, graficzne). Wzrost   sprzedaży smartphones  i usług multimedialnych w Europie zanotowano w roku 2011, jednak liderami na tym rynku jest południowo- wschodnia Azja (25% wzrostu rocznie), w Indiach wzrost utrzymuje się na poziomie 10%. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Europie w I kwartale 2012 wzrost sprzedaży telefonów oszacowana na 4%, telefonów smatrphone  na 79% (1/3 sprzedanych telefonów).  Dla kupujących głównym kryterium wyboru jest szybkość procesora oraz rozdzielczość ekranu. Firmy telefonii mobilnej  proponują telefony z dostępem do Internetu przy niskim abonamencie oraz niskie opłaty za usługi płatności mobilnej.

Największą popularność utrzymuje system Android (43% rynku w 2011), jednak konkurencja wzrasta. Na rynku widać znaczną różnorodność produktów i ofert, co wywołało spadek cen (20% spadek dla systemu Android). Rozwój rynku informacji oraz zainteresowanie firm i obywateli jest głównym motywem dla rozwoju systemów mobilnych. Szybki dostęp do danych (również graficznych) oraz mobilność usługi jest głównym motywem zakupów.

Polecamy: Firma w kawiarni – jak bezpiecznie pracować poza biurem?

Rozbudowa rynku IT dla obsługi firm pozwala wprowadzać mobilną obsługę biura oraz kontakt ze współpracownikami i klientami. 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA