Rynek produktów elektronicznych
REKLAMA
REKLAMA
Ograniczenia finansowe dla inwestycji w UE są wynikiem ograniczeń działań marketingowych oraz przesunięć wydatków osób i firm. Programy oszczędnościowe, zmiany w postrzeganiu wydatków prorozwojowych na wiele lat zmieniły podejście do innowacji i nowych technologii. Ocena ryzyka przy wprowadzaniu innowacji technologicznych jest niezbędna dla inwestora i użytkowników.
REKLAMA
REKLAMA
Aby uzyskać popularność oraz powszechność usługi mobilne i inne produkty elektroniczne muszą być przygotowane i dostosowane do rynku oraz jego potrzeb. Wydawanie firmowych pieniędzy na innowacje czy nowe technologie musi mieć odzwierciedlenie w wymiernych danych finansowych i pozycji marki. Wiele firm wprowadza innowacje i nowe technologie na użytek firm i instytucji dla zapewnienia długofalowej współpracy.
Usługi elektroniczne są mocno ukierunkowane na sektor bankowy oraz obsługi płatności. Instytucje i firmy z sektora finansowego są ważnym odbiorcą, o wysokim potencjale i możliwościach kapitałowych. Efekty takiej współpracy to rozbudowa potencjału współpracowników oraz szeroki, międzynarodowy marketing. Zyski pozwalają na rozwój sektora innowacji i usług mobilnych dla innych branż i firm.
Polecamy: Praca w sieci – jak bezpiecznie pracować poza biurem?
REKLAMA
Unia Europejska od 2007 roku wprowadza i bada możliwości oraz potencjał dla usług elektronicznych. Każdy z krajów ma obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa dla tych działań, a UE jest podmiotem kontrolnym i doradczym w tym zakresie. Instytucje Unii zajmują się również wprowadzaniem regulacji dotyczących usług elektronicznych na forum międzynarodowym. Na świecie w 2012 sprzedano 400 mln smartfonów. W krajach Europy Zachodniej jednak wysoką popularność zyskują nowe funkcje dla już sprzedanych aparatów. Innowacje technologiczne są ukierunkowane na wprowadzanie urządzeń multimedialnych – obsługa zdjęć, i filmów, Internet, usługi dodatkowe, przesyłanie danych i obsługa programów IT (m.in. programy B2B, B2C – logistyczne, dokumentowe, informacyjne, graficzne). Wzrost sprzedaży smartphones i usług multimedialnych w Europie zanotowano w roku 2011, jednak liderami na tym rynku jest południowo- wschodnia Azja (25% wzrostu rocznie), w Indiach wzrost utrzymuje się na poziomie 10%.
W Europie w I kwartale 2012 wzrost sprzedaży telefonów oszacowana na 4%, telefonów smatrphone na 79% (1/3 sprzedanych telefonów). Dla kupujących głównym kryterium wyboru jest szybkość procesora oraz rozdzielczość ekranu. Firmy telefonii mobilnej proponują telefony z dostępem do Internetu przy niskim abonamencie oraz niskie opłaty za usługi płatności mobilnej.
Największą popularność utrzymuje system Android (43% rynku w 2011), jednak konkurencja wzrasta. Na rynku widać znaczną różnorodność produktów i ofert, co wywołało spadek cen (20% spadek dla systemu Android). Rozwój rynku informacji oraz zainteresowanie firm i obywateli jest głównym motywem dla rozwoju systemów mobilnych. Szybki dostęp do danych (również graficznych) oraz mobilność usługi jest głównym motywem zakupów.
Polecamy: Firma w kawiarni – jak bezpiecznie pracować poza biurem?
Rozbudowa rynku IT dla obsługi firm pozwala wprowadzać mobilną obsługę biura oraz kontakt ze współpracownikami i klientami.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.