REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rynek produktów elektronicznych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
E-usługi
E-usługi

REKLAMA

REKLAMA

Spadek sprzedaży produktów elektronicznych w Europie ma znaczący wpływ na rynek usług mobilnych w całej Unii. Innowacje technologiczne dla sektora telefonii mobilnej są efektem wysokich inwestycji i znacznych nakładów firm.

Ograniczenia finansowe dla inwestycji w UE są wynikiem ograniczeń działań marketingowych oraz  przesunięć  wydatków osób  i firm. Programy oszczędnościowe, zmiany w postrzeganiu wydatków prorozwojowych na wiele lat zmieniły podejście do innowacji i nowych technologii.  Ocena ryzyka przy wprowadzaniu innowacji technologicznych jest niezbędna dla inwestora i użytkowników.

REKLAMA

REKLAMA

Aby uzyskać popularność oraz powszechność usługi mobilne i inne produkty elektroniczne muszą być przygotowane i dostosowane do rynku oraz jego potrzeb. Wydawanie firmowych pieniędzy na innowacje czy nowe technologie musi mieć odzwierciedlenie w wymiernych danych finansowych i pozycji marki.  Wiele firm wprowadza innowacje i nowe technologie na użytek firm i instytucji dla zapewnienia długofalowej współpracy.

Usługi elektroniczne są mocno ukierunkowane na sektor bankowy oraz obsługi płatności. Instytucje i firmy z sektora finansowego są ważnym odbiorcą, o wysokim potencjale i możliwościach kapitałowych. Efekty takiej współpracy to rozbudowa potencjału współpracowników oraz szeroki, międzynarodowy marketing.  Zyski pozwalają na rozwój sektora innowacji i usług mobilnych dla innych branż i firm.

Polecamy: Praca w sieci – jak bezpiecznie pracować poza biurem?

REKLAMA

Unia Europejska od 2007 roku wprowadza  i bada możliwości oraz potencjał dla usług elektronicznych. Każdy z krajów ma obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa dla tych działań, a UE jest podmiotem kontrolnym i doradczym w tym zakresie.  Instytucje Unii zajmują się również wprowadzaniem regulacji dotyczących usług elektronicznych na forum międzynarodowym.  Na świecie w 2012 sprzedano 400 mln smartfonów.  W krajach Europy Zachodniej jednak wysoką popularność zyskują nowe funkcje dla już sprzedanych aparatów. Innowacje technologiczne są ukierunkowane na  wprowadzanie urządzeń multimedialnych – obsługa zdjęć, i filmów, Internet, usługi dodatkowe, przesyłanie danych i obsługa programów IT (m.in. programy B2B, B2C – logistyczne, dokumentowe, informacyjne, graficzne). Wzrost   sprzedaży smartphones  i usług multimedialnych w Europie zanotowano w roku 2011, jednak liderami na tym rynku jest południowo- wschodnia Azja (25% wzrostu rocznie), w Indiach wzrost utrzymuje się na poziomie 10%. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Europie w I kwartale 2012 wzrost sprzedaży telefonów oszacowana na 4%, telefonów smatrphone  na 79% (1/3 sprzedanych telefonów).  Dla kupujących głównym kryterium wyboru jest szybkość procesora oraz rozdzielczość ekranu. Firmy telefonii mobilnej  proponują telefony z dostępem do Internetu przy niskim abonamencie oraz niskie opłaty za usługi płatności mobilnej.

Największą popularność utrzymuje system Android (43% rynku w 2011), jednak konkurencja wzrasta. Na rynku widać znaczną różnorodność produktów i ofert, co wywołało spadek cen (20% spadek dla systemu Android). Rozwój rynku informacji oraz zainteresowanie firm i obywateli jest głównym motywem dla rozwoju systemów mobilnych. Szybki dostęp do danych (również graficznych) oraz mobilność usługi jest głównym motywem zakupów.

Polecamy: Firma w kawiarni – jak bezpiecznie pracować poza biurem?

Rozbudowa rynku IT dla obsługi firm pozwala wprowadzać mobilną obsługę biura oraz kontakt ze współpracownikami i klientami. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

REKLAMA

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

Każdy ma jakiś talent – jak go rozpoznać u siebie i pracowników?

Ludzie i ich talenty są jak elementy puzzli, dopiero gdy zostaną umieszczone we właściwym miejscu, ujawnia się pełny obraz potencjału jednostki i zespołu. W organizacji kluczową rolą menedżera jest identyfikacja i rozwój tych wyjątkowych predyspozycji, co wymaga zarówno obserwacji, jak i metodologicznego podejścia.

REKLAMA