REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ryzyko używania podrabianych wkładów w Twojej drukarce

Subskrybuj nas na Youtube
Drukarki HP
Drukarki HP

REKLAMA

REKLAMA

Podrabianie produktów jest w dzisiejszych czasach problemem globalnym. Firma HP dokłada wszelkich starań, aby klienci mogli bez problemu odróżnić oryginalne wkłady atramentowe i kasety z tonerem od szkodliwych podróbek. Używanie podróbek naraża bowiem firmy na dodatkowe koszty związane z naprawą i konserwacją urządzeń i co najważniejsze może negatywnie wpłynąć na jej wizerunek.

Towary podrabiane

W czasach, gdy globalny handel i powszechny dostęp do Internetu sprawiają, że świat jest coraz bardziej połączony, klienci stają się nieufni wobec ofert, które są zbyt atrakcyjne, aby były prawdziwe. Mogą one oznaczać, że produkt nie jest oryginalny. Jednocześnie instytucje rządowe i organy wymiaru sprawiedliwości różnych krajów coraz ściślej ze sobą współpracują, aby wykrywać i ścigać sądownie przestępców handlujących podejrzanymi produktami. Jednak jeśli chodzi o światowy handel podróbkami, zawsze jest jeszcze dużo do zrobienia. Firmy i użytkownicy powinni zwracać uwagę na podrabiane produkty, które w oszukańczy sposób wyciągają od nich pieniądze w zamian za kiepską jakość.

REKLAMA

REKLAMA

Światowa Organizacja Celna (WCO) szacuje, że 10 procent światowego handlu to podróbki, produkty pirackie i szara strefa. Dane WCO wskazują także na to, że rośnie liczba produktów, które naruszają prawa własności intelektualnej, konfiskowanych na granicach Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych i Chin1. Antypirackie konsorcjum Business Action to Stop Counterfeiting and Piracy (BASCAP), stanowiące część Międzynarodowej Izby Handlowej (ICC), przewiduje, że w roku 2015 straty ekonomiczne i społeczne na skutek fałszowania produktów i piractwa dojdą do poziomu 1,7 biliona USD.

W związku z tym HP i inni liderzy rynku dokładają starań, aby chronić klientów przed oszustami, których podrabiane produkty zmniejszają zaufanie między firmami i ich klientami, a także mogą być szkodliwe. W ciągu ostatnich czterech lat HP przeprowadził w regionie EMEA prawie 1000 dochodzeń, których efektem było ponad 800 kontroli ze strony władz i skonfiskowanie prawie miliona sztuk podrobionych produktów do druku z tego regionu, w tym wkładów atramentowych i kaset do drukarek laserowych.

Walka z fałszerzami stale się rozwija. HP współpracuje z innymi globalnymi markami i organizacjami międzynarodowymi, starając się znaleźć nowe sposoby blokowania działalności przestępców na całym świecie” — powiedziała Tina Rose, kierownik programu marketingu walki z podróbkami, dział druku i komputerowych systemów osobistych HP w regionie EMEA.

REKLAMA

Budowanie reputacji

Podrabianie produktów nie stanowi problemu jedynie dla HP i innych marek, których prawa własności intelektualnej są naruszane. Przynosi to szkodę również klientom drukującym w swoich firmach lub w domu. Firmy ze wszystkich branż wykorzystują wysokiej jakości drukowane dokumenty i obrazy do budowania swojej reputacji, generowania nowych możliwości biznesowych oraz komunikowania się z klientami i partnerami. Przedsiębiorstwa i instytucje, od lokalnych szpitali i szkół po międzynarodowe banki, są często celem oszustów, którzy sprzedają im gorszej jakości wkłady atramentowe i kasety z tonerem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tylko pozorna oszczędność!

Wbrew pozorom podrabiane materiały eksploatacyjne nie dają oszczędności jako produkty podobne o niższych cenach, lecz narażają firmy i użytkowników na dodatkowe koszty. Częściej się psują lub ciekną, co może doprowadzić do uszkodzenia drukarki i utraty gwarancji. Dla klienta oznacza to konieczność płacenia za naprawy lub nawet zakup nowej drukarki. Ponadto oryginalne materiały eksploatacyjne HP zapewniają nie tylko jednolitą i wyższą jakość druku, lecz także efektywniejsze wykorzystanie atramentu. Z najnowszego badania przeprowadzonego przez Buyers Laboratory wynika, że za pomocą oryginalnych materiałów eksploatacyjnych HP można wydrukować średnio o 50 procent więcej stron niż z użyciem testowanych wkładów napełnianych lub regenerowanych.

W odróżnieniu od podróbek autentyczne wkłady atramentowe i kasety do drukarek laserowych HP są produkowane w oparciu o długą historię inwestowania i testowania, co zapewnia doskonałą jakość, jednolite wyniki i wysoką niezawodność przy konkurencyjnych cenach. Dlatego badanie przeprowadzone przez QualityLogic na zlecenie HP potwierdziło, że wkłady HP nie mają żadnych wad jakościowych. Natomiast okazało się, że ponad 40 procent wkładów innych dostawców było wadliwych.

Ochrona środowiska

Produkty podrabiane, które są wytwarzane nielegalnie i przemycane przez granice, nie podlegają tym samym wymogom dotyczącym ochrony środowiska i bezpieczeństwa co wyroby legalne. Z powodu złej jakości materiałów stosowanych w nielegalnych fabrykach podrabiane wkłady drukujące mogą zawierać nieznane i potencjalnie toksyczne chemikalia, które mogą być szkodliwe dla użytkowników i dla środowiska. Biuro Narodów Zjednoczonych ds. Narkotyków i Przestępczości wyjaśnia, że podczas gdy licencjonowani producenci starają się zmniejszyć szkodliwy wpływ na środowisko oraz chronić klientów i pracowników zatrudnionych przy produkcji, fałszerze tylko obniżają ceny, oferując produkty gorszej jakości i nie troszcząc się o bezpieczeństwo miejsca pracy ani o środowisko naturalne.

Ważne jest, aby legalni producenci dbali o ochronę swoich inwestycji w badania i rozwój, co pozwoli im kontynuować tworzenie innowacji z pożytkiem dla klientów.

Chcesz sprawdzić oryginalność materiałów eksploatacyjnych? Wejdź na www.hp.pl/tonercheck


Podrabiane opakowania

Oszuści produkują napełniane lub regenerowane wkłady drukujące w podrabianych opakowaniach markowych, co ma fałszywie sugerować nabywcom, że kupują oryginalne produkty renomowanej firmy. Te nielegalne produkty znacznie się różnią od legalnie napełnianych lub regenerowanych wkładów, które są wyraźnie oznaczone i sprzedawane w opakowaniach innych niż wkłady oryginalne. Różnica polega przede wszystkim na tym, że producenci legalnych wkładów alternatywnych nie próbują oszukać nabywców, sugerując fałszywie, że są one czymś innym.

Tak jak w przypadku wszystkich oryginalnych marek porównywanych z podróbkami, najważniejszym dowodem na oryginalność wkładu drukującego jest wysoka, jednolita jakość druku. Jednak istnieją też inne czynniki, które mogą wskazywać na to, że oferowany wkład drukujący nie jest oryginałem, za który ma uchodzić. Oryginalne wkłady drukujące HP są zawsze nowe — nigdy nie są ponownie napełniane lub regenerowane — i powinny być dostarczane w nieotwieranym opakowaniu wysokiej jakości.

Fałszerze oszukują nieświadomych klientów, którzy sądząc, że kupują oryginalny, markowy produkt, wydają swoje ciężko zarobione pieniądze na podróbki marnej jakości” — powiedział Dave Cooper, dyrektor ds. globalnych programów wywiadu i walki z podróbkami (Global Brand Intelligence & Global Anti-Counterfeiting Programmes) w HP.

Drukarka sama ostrzeże przed podróbką!

Aby jeszcze bardziej ułatwić klientom ochronę przed podróbkami, HP opracował nowatorskie oprogramowanie do sprawdzania autentyczności, które klienci mogą pobrać i zainstalować na swoich komputerach. To darmowe oprogramowanie uruchamia się automatycznie po zainstalowaniu nowego wkładu drukującego i wykrywa cechy nietypowe oraz ostrzega klientów i informuje, co należy zrobić dalej.

Wszystkie oryginalne kasety z tonerem do drukarek HP LaserJet i wiele wkładów atramentowych ma etykiety z zaawansowanymi znakami holograficznymi i kodem Quick Response (QR), który klient może szybko zweryfikować za pomocą smartfona z dostępem do Internetu lub na stronie www.hp.com/go/ok7. Kod ten można zeskanować i uzyskać natychmiastową odpowiedź — legalne etykiety generują wiadomość z potwierdzeniem, że produkt ma prawidłowy kod. Niewłaściwa etykieta oznacza, że produkt może nie być oryginalny — w tym przypadku odpowiedź zawiera instrukcję, co klient powinien zrobić dalej.

HP Flow CM Professional

Wielofunkcyjne drukarki HP LaserJet Flow wyposażone w oryginalne atramenty i tonery można w łatwy sposób zintegrować z HP Flow CM Professional. HP Flow CM Professional to łatwe w obsłudze rozwiązanie działające w chmurze, które może pomóc małym i średnim firmom w zarządzaniu informacjami oraz bezpieczniejszym przechowywaniu i korzystaniu z informacji z myślą o zoptymalizowanej współpracy.

HP Flow CM Professional oferuje praktycznie nieograniczony dostęp do kompletnego zestawu sprawdzonych narzędzi do zarządzania dokumentami, które umożliwiają efektywniejsze rejestrowanie, przechowywanie, przeszukiwanie, pobieranie i udostępnianie informacji. Rozwiązanie to pozwala:

• usprawnić obieg dokumentów i zwiększyć wydajność współpracy dzięki wygodnym narzędziom do udostępniania i powiadamiania;

• pozbyć się szaf na akta – zarządzanie dokumentami w chmurze ułatwia dostęp do akt papierowych i cyfrowych;

• rejestrować dokumenty w formie zdjęć – technologia udoskonalania obrazu HP automatycznie poprawia ich jakość.

HP Flow CM Professional to rozwiązanie, na którym można polegać, zostało bowiem stworzone i przetestowane przez należącą do HP firmę Autonomy, pioniera branży w dziedzinie systemów zarządzania treścią.

HP Flow CM Professional pomaga efektywnie i bezpiecznie przechowywać informacje biznesowe online, dzięki czemu są one łatwo dostępne w dowolnym miejscu i czasie. Rozwiązanie oferuje łatwy w obsłudze, intuicyjny interfejs niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta z komputera biurkowego, urządzenia mobilnego czy panelu sterowania urządzenia wielofunkcyjnego HP.

Zobacz serwis: e-Firma

Advertisement

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA