REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zmiany prawa 2020, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Podstawowe elementy kontraktu eksportowego

Kontrakt eksportowy jest dokumentem, na który składa się kilka bardzo ważnych elementów. Czego dotyczą i jak powinny zostać ujęte? Przeczytaj.

Jakie klauzule można zawrzeć w kontrakcie eksportowym lub importowym?

Umieszczone w treści kontraktu eksportowego lub importowego klauzule pozwalają na zabezpieczenie powstałych roszczeń. Jakie to klauzule i czego dotyczą? Przeczytaj.

Jakie elementy powinna zawierać strona kreująca e-wizerunek

Na kreowanie wizerunku w Internecie wpływa wiele czynników, niektóre z nich maja charakter wręcz destrukcyjny. Czego unikać, a co umieścić? Przeczytaj.

Z jakich elementów powinna składać się witryna firmowa

Budowa struktury witryny firmowej może mieć podstawowe znaczenie z punktu widzenia kreowania e-wizerunku. Co warto w niej umieścić, a czego należy unikać? Dowiesz się z poniższego artykułu.

REKLAMA

Jak kreować e-wizerunek – adres strony i nawigacja

Podczas procesu tworzenia strony firmowej wykorzystywanej do kreowania e-wizerunku należy zwrócić szczególna uwagę na jej adres. Jak wybrać najlepszy i najbardziej popularny?

Jakie są filary strony internetowej kreującej e-wizerunek

Strona WWW jest tym, czym siedziba firmy czy galeria malarza, z tym że umiejscowiona w Internecie. Gdy tworzymy firmę, szukamy takiego lokalu, by łatwo go było znaleźć, by miał ładny wystrój i by można w nim było znaleźć towary lub ludzi, których się szuka.

Jak skonstruować witrynę produktową

Utrzymywanie spójnego e-wizerunku strony internetowej dotyczy w szczególności witryny produktowej. Nie można zapomnieć o jej kluczowych elementach. Ale co zamieścić na podstronach witryny?

Zasady kreowania e-wizerunku osób

Proces tworzenia e-wizerunku w sieci może dotyczyć nie tylko całej firmy, ale również poszczególnych osób lub tylko jednej z nich. Co powinna zawierać witryna promująca osobę?

REKLAMA

Sześć zasad skutecznego kreowania e-wizerunku

Skuteczne kreowanie wizerunku opiera się na sześciu podstawowych zasadach. Przestrzeganie ich jest absolutnie obowiązkowe przy świadomym tworzeniu e-wizerunku, które ma się zakończyć sukcesem.

Jak czytelna powinna być strona e-wizerunkowa

Firmowa strona, która nie tylko kreuje wizerunek firmy, ale także pełni funkcje informacyjne i sprzedażowe powinna cechować się dużym stopniem czytelności.

Jak funkcjonuje firmowa strona internetowa kreująca wizerunek

Czy budowanie e-wizerunku jest potrzebne

W obecnych czasach zrealizowanie pomysłu na biznes w sieci pozwala na realizację idei w ogóle. Czy w związku z tym strona internetowa powinna budować wizerunek firmy w sieci?

Czy gratis, konkurs i sprzedaż lawinowa są nieuczciwe

Zarówno konkursy oraz gratisy pojawiają się w akcjach marketingowych niezwykle często. Z podobną częstotliwością natknąć można się także na sprzedaż lawinową. Dlaczego ich stosowanie nie jest uczciwe?

Na czym polega dumping

Dumping jest jednym z możliwych przejawów nieuczciwej konkurencji, który uznawany jest przez niektóre organizacje międzynarodowe za zakazany. Na czym polega i jakie są jego rodzaje?

Marketing oparty na faktach

Marketing oparty na faktach cechuje się możliwością zastosowania w zróżnicowanych segmentach oraz wysokim stopniem indywidualizacji. Na czym dokładnie polega?

Jak personalizować komunikat reklamowy

Personalizacja w marketingu stanowi umiejętność dostosowania komunikacji z klientem do jego preferencji i zachowań podczas interakcji.Jak ja wykorzystać w praktyce?

Na czym polega personalizacja


W marketingu personalizacja jest ceniona sztuką. Pozwala nie tylko dotrzeć do masowego odbiorcy, ale również zwrócić się do niego w sposób zindywidualizowany.

Na czym polega cross-selling i up-selling

Istnieje wiele taktyk umożliwiających zwiększenie wartości i lojalności klientów. Do metody, które ostatnio cieszą się coraz większą popularnością, zaliczamy cross-selling i up-selling.

Jak rozpocząć działalność gospodarczą - spółka cywilna

Rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej wiąże się z podjęciem istotnej dla przyszłej firmy decyzji dotyczącej jej prawnej formy. Poniżej wskazane są cechy spółki cywilnej. Czy warto ją założyć?

Jak rozpocząć działalność gospodarczą - indywidualna działalność gospodarcza

Mówiąc o działalności gospodarczej w postaci przedsiębiorstwa jednoosobowego, mamy na myśli przedsiębiorstwo jednego właściciela będącego osobą fizyczną - niezależnie od liczby pracowników, których w nim zatrudnia.

Jak rozpocząć działalność gospodarczą? - spółka jawna

Rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej wymaga wyboru formy prawnej w jakiej realizowane będzie przedsięwzięcie biznesowe. Czy spółka jawna jest formą korzystną dla Twojego pomysłu na firmę?

Jak rodzą się unijne dotacje dla przedsiębiorców

Przekazywanie środków przez Unię Europejska na zróżnicowane programy planowane jest ze znacznym wyprzedzeniem. Jak będzie wyglądało przyszłe dziesięciolecie i jakie miejsce zajmą w nim przedsiębiorcy dowiesz się z poniższego artykułu.

Najem powierzchni komercyjnych od dewelopera – porada

Korzystne dla dewelopera i często konieczne z uwagi na stanowisko kredytodawców jest podpisywanie tzw. umów przednajmu, tj. umów najmu powierzchni w obiektach, których wykonanie nie zostało ukończona lub jest na etapie planowania.

Jak wynająć powierzchnię komercyjną?

Pomysł na biznes to dopiero jeden z elementów przyszłej funkcjonującej na rynku firmy. Dużym wyzwaniem jest najem właściwego lokalu. Jakimi prawami rządzi się najem powierzchni komercyjnych?

Warunki przygotowywania żywności sprzedawanej w szkole – wymogi sanitarne

Jeżeli prowadzisz firmę w postaci popularnego sklepiku szkolnego musisz liczyć się z tym, że kanapki, które są w nim sprzedawane powinny być przygotowane w odpowiednich warunkach. Jak przedstawiają się prawne wymagania sanitarno-higieniczne? Dowiesz się czytając poniższy artykuł.

Jak założyć własną firmę?

Zastanawiasz się jak założyć własną firmę? Jeżeli chcesz założyć firmę, nie wystarczy, że wiesz co chcesz robić. Musisz mieć jeszcze pewność, że wiesz jak. Oczywiście zacząć trzeba od oceny szans rynkowych nowej firmy na rynku. Ale gdy widzisz dla siebie miejsce na rynku, trzeba tą wymarzoną firmę powołać do życia. Jak to zrobić? Przeczytaj.

Wsparcie działalności nierolniczej na terenach wiejskich

Już wkrótce w oddziałach regionalnych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie można składać wnioski o wsparcie działalności nierolniczej na terenach wiejskich. W ramach tegorocznego naboru wniosków można uzyskać do 100 tyś. złotych dotacji.

Wsparcie unijne dla przedsiębiorców z sektora rolno-spożywczego

Maksymalnie 20 mln złotych będzie mógł uzyskać przedsiębiorca w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 na dofinansowanie działań związanych z modernizacją pomieszczeń magazynowych, produkcyjnych czy na zakup niezbędnych urządzeń i wyposażenia.

Zmiany w konkursie dla młodych rolników

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy z działania "Ułatwianie startu młodym rolnikom" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013. Każdy młody rolnik spełniający wymagania konkursowe może tu otrzymać nawet 75 tys. złotych.

Wystawienie faktury korygującej a prawo do obniżenia VAT

W trakcie dokonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT, zdarza się, że zachodzi potrzeba wystawienia faktury korygującej, zmniejszającej wielkość sprzedaży. Prowadzący działalność gospodarczą przedsiębiorcy znają sytuacje, kiedy trzeba obniżyć cenę towaru, przyjąć zwrot towaru, zmniejszyć zakres wykonanej usługi.

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy - VAT w usługach budowlanych

Ogólnie obowiązującą zasadą jest, zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zm. , że obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi. Przy czym jeżeli wykonanie usługi powinno być potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7 dniu od daty wykonania usług. Jednak od tej zasady istnieją liczne wyjątki, które dotyczą między innymi usług budowlanych i budowlano-montażowych.

Czy polisa OC jest kosztem uzyskania przychodu

Niemal każdy przedsiębiorca wykorzystuje do celów prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej samochód – czy to będący środkiem trwałym stanowiącym majątek firmy, czy też na podstawie różnych umów dzierżawy lub najmu – oraz opłaca przynajmniej polisę odpowiedzialności cywilnej. Czy wobec tego polisa OC jest kosztem uzyskania przychodu?

Czy zawsze jest konieczna tzw. kilometrówka

Generalną zasadą jest, że jeżeli samochód osobowy nie jest własnością podatnika, to wydatki związane z używaniem tego samochodu do celów działalności gospodarczej – jeżeli przekraczają limit „kilometrówki” (czyli przemnożenia liczby kilometrów faktycznego przebiegu pojazdu dla celów podatnika oraz stawki za jeden kilometr) – nie stanowią kosztów uzyskania przychodów (art. 16 ust 1 pkt 51 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o pdop – Dz.U. z 2000r , nr 54, poz. 654 z późn. zm.).

Gdzie szukać wymogów sanitarnych do otwarcia działalności gastronomicznej?

Osoba, która chce otworzyć firmę działającą w branży gastronomicznej musi liczyć się z tym, że konieczne jest spełnienie określonych warunków sanitarno-higienicznych przewidzianych przez prawo. Nad realizacją wynikających z nich obowiązków przez przyszłych przedsiębiorców czuwają stacje sanitarno-epidemiologiczne. Jakie to wymogi i gdzie ich szukać? Przeczytaj.

Mity o zakładaniu własnej firmy

Powszechnie występujące stereotypy na temat zakładania własnej firmy mogą zniechęcić potencjalnych przedsiębiorców do planowanego biznesu. Niesłusznie. Dlatego przedstawiamy zestawienie najpopularniejszych mitów na temat prowadzenia biznesu, koncentrując się na jednoosobowej firmie.

Fakty i mity o prowadzeniu własnej firmy

Jeśli myślisz o założeniu własnej firmy, zastanawiasz się nad zaletami i wadami takiej decyzji, wówczas porównujesz tę formę z pracą na etacie. Krótkie zestawienie faktów i mitów na temat prowadzenia biznesu pozwoli lepiej skonfrontować wspomniane formy pracy.

Czy prowadząc działalność wszystko wliczymy w koszty

Często  spotykamy się ze stwierdzeniem, że prowadząc własną działalność gospodarczą praktycznie wszystko możemy „wrzucić w koszty”. Ale czy w tym przypadku mamy do czynienia z faktem, a może raczej kolejnym mitem towarzyszącym zakładaniu własnej firmy?

Więcej niż leasing, czyli wynajem długoterminowy

Wynajem długoterminowy (Full Service Leasing, FSL) jest jedną z najbardziej dynamicznych usług finansowych, zarówno w sensie rozwoju rynkowego, jak i możliwości, jakie daje klientom. Jest to bowiem połączenie klasycznego finansowania pojazdu poprzez leasing (ze wszystkimi korzyściami podatkowymi) z szeregiem opcji serwisowych.

Leasing, czyli używać zamiast posiadać

Leasing to rozwiązanie finansowe zarówno dla małych czy średnich firm, które dopiero rozwijają skrzydła, jak i dużych firm o sporym potencjale rynkowym.

Co można zyskać na leasingu konsumenckim

Potocznie mówi się o nim ”leasing dla Kowalskiego”. Aby z niego skorzystać nie trzeba prowadzić działalności gospodarczej, jest bowiem usługą alternatywną dla kredytu czy zakupu za gotówkę dostępną dla osób indywidualnych. Co można dzięki niemu zyskać? Przeczytaj.

Jak kształtuje się odpowiedzialność karna za czyny nieuczciwej konkurencji

Przepisy karne mają za zadanie dotkliwie ukarać sprawcę oraz pokazać społeczeństwu, że nie opłaca się naruszać prawa. W zakresie działań nieuczciwej konkurencji przedsiębiorcy grozi nawet kara ośmioletniego pozbawienia wolności.

Kształtowanie asortymentu sklepów dyskontowych

Czynem nieuczciwej konkurencji jest wprowadzanie do obrotu przez sieci sklepów dyskontowych towarów w ilości przewyższającej 20 % wartości obrotów z markami stanowiącymi własność właściciela sieci lub podmiotów zależnych.

Jakie znaczenie ma oznaczenie geograficzne produktów

Mamy wodę „Nałęczowiankę”, serek kanapkowy „Piątnica”, piwo „Żywiec”, a nawet płytki ceramiczne „Opoczno” – wszystko to towary opatrzone nazwą geograficzną, która świadczy o pewnej jakości wybranego przez klienta produktu. Aby zapewnić przejrzystość rynku, zabronione jest używanie fałszywych lub oszukańczych oznaczeń geograficznych.

Na czym polega utrudnianie dostępu do rynku

Większe firmy i koncerny chętnie korzystają ze swojej pozycji i starają się nie dopuścić do rozwoju dużej konkurencji. Oczywiście dopóki korzystają z rozwiązań zgodnych z prawem takie działania są dopuszczalne.

Czym jest reklama wprowadzająca w błąd

Reklama wprowadzająca w błąd została uznana za czyn nieuczciwej konkurencji, ponieważ w efekcie kreuje dany produkt na lepszy niż jest w rzeczywistości. Jak odróżnić reklamę wprowadzającą w błąd od powszechnie stosowanych „chwytów” marketingowych?

Dyskryminacja, jako praktyka antykonkurencyjna

Dyskryminacja to ostatnio modne słowo. Na całym świecie popularny jest trend zgodnie z którym wszelka dyskryminacja jest niedozwolona. Dyskryminacja w pracy, zwana także mobbingiem, dyskryminacja ze względy na rasę, poglądy, czy religię została zakazana nawet w Konstytucji. Wreszcie dochodzimy do dyskryminacji w praktykach rynkowych…

Sprzedaż lawinowa i łańcuszki finansowe – zakazane czy dozwolone

Sprzedaż lawinowa to znany sposób sprzedaży bezpośredniej, polegający na oferowaniu korzyści w zamian za znalezienie kolejnych odbiorców. System sprzedaży lawinowej został uznany za sprzeczny z zasadami uczciwej konkurencji, jednak pod pewnymi warunkami jest dozwolony.

Jaka reklama narusza prywatność

Reklama rządzi się specyficznymi prawami. Nakłanianie konsumenta do zakupu danego produktu może przybierać wiele form i postaci. Niekiedy jednak wkracza ona zbyt mocno w prywatność odbiorcy.

Jaka jest rola użytkowników sieci w marketingu wirusowym

Czy marketing wirusowy jest skuteczniejszy od partyzanckiego

Marketing wirusowy i marketing partyzancki są stosunkowo nowymi formami reklamy. Która z nich jest skuteczniejsza? Zobacz sam.

REKLAMA