REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak czytelna powinna być strona e-wizerunkowa

Czytelność strony e-wizerunkowej
Czytelność strony e-wizerunkowej
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Firmowa strona, która nie tylko kreuje wizerunek firmy, ale także pełni funkcje informacyjne i sprzedażowe powinna cechować się dużym stopniem czytelności.

Ważne, by przestrzegać spójności stylu, zarówno w sferze tekstu, jak i grafiki. Działanie takie z języka łacińskiego to zasada decorum. Pamiętaj o niej, gdyż stronę WWW odbiera się wzrokiem i musi to być odbiór przyjemny — odbiorca nie może mieć wrażenia, że przechodząc na kolejną podstronę, znalazł się w innej rzeczywistości. Grafika musi korespondować z logo, a teksty powinny być pisane tym samym stylem (ważne, by nie mieszać np. stylu potocznego z naukowym). Musi on też odpowiadać stylowi preferowanemu przez pożądanego użytkownika strony. Do młodzieży trzeba pisać językiem potocznym. Na stronie firmowej zaś — oficjalnym, biznesowym.

REKLAMA

Strona powinna być też czytelna pod względem zamieszczonej na niej treści. Informacje na stronie muszą być ściśle związane z tym, co strona przedstawia, by nie dekoncentrować odbiorcy zbędnymi treściami.

Tekst powinien też być podzielony na dużą ilość akapitów, by łatwiej się go czytało. Najprzyjaźniejszymi w odbiorze czcionkami są Arial i Verdana.

Oczywiście wśród tysięcy czcionek, jakie zostały wymyślone, znajdzie się pewnie tysiąc, które bardziej Ci się spodobają. Sęk w tym, że przeglądarki internetowe, wyświetlając tekst, korzystają z ograniczonego zasobu czcionek i te, które chciałbyś, by były widoczne, na większości komputerów po prostu nie będą się wyświetlać. Problem ten w skrajnej postaci może nawet przyczynić się do deformacji tekstu.

Polecamy: serwis Leasing

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Strona musi być zbudowana w taki sposób, by nie było problemu z aktualizowaniem jej, dlatego powinna mieć system CMS do zarządzania treścią — jest to ważne nie tylko dlatego, by odbiorca strony widział, że firma/instytucja/osoba działa i żyje, ale też dlatego, że liczy się przy pozycjonowaniu4 strony w wyszukiwarkach (np. Google wyżej ceni strony stale aktualizowane). Pamiętaj, że CMS jest tylko narzędziem pomocnym w aktualizacji.

Jeśli nie znajdziesz czasu na to, by zamieszczać na stronie nowe treści, nie tylko CMS będzie zbędny, ale też i koncepcja strony musi zostać gruntownie przemyślana.

Polecamy: Jak założyć własna firmę

Artykuł jest fragmentem książki E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie autorstwa Michała Łebkowskiego. Wydawnictwo Onepress.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA