Z jakich elementów powinna składać się witryna firmowa
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Strona internetowa nierzadko łączy w sobie teksty, zdjęcia, filmy, muzykę, ankiety, interaktywne gry i wiele innych elementów, które sprawiają, że może ona być często odwiedzana, jak i również może służyć do zbierania informacji. Żadne inne medium nie daje tylu możliwości naraz. Teraz, w dobie miniaturyzacji, nie mają już uzasadnienia argumenty, że prasę czy radio można wziąć ze sobą np. do pociągu. Mały laptop, palmtop czy zaawansowany telefon komórkowy również zabieramy, gdy udajemy się w podróż. Na każdym z tych urządzeń swobodnie przeglądamy strony internetowe. Jest to możliwe nawet w samolotach wyposażonych w WiFi.
REKLAMA
Strona internetowa, gdy jest często aktualizowana, pozwala przekazywać odbiorcom informacje o tym, że firma istnieje, że się rozwija, że „żyje”. Ponieważ to, co znajduje się na stronie, jest ograniczone bardziej przez design niż pojemność miejsca na serwerze, przy odpowiednio rozrysowanej witrynie znajdzie się miejsce na wiele rzeczy.
Polecamy: Jak kreować wizerunek w polskiej sieci
Strona główna witryny firmowej:
• logo i hasło firmy;
• element graficzny (ewentualnie animacja) nadający stronie charakteru;
• wyróżnik (może być w formie tekstu na stronie głównej opisującego, co wyróżnia firmę na tle konkurencji, bądź też w formie jakiegoś elementu funkcjonalnego, np. sprawnie funkcjonującego kalkulatora podatków na stronie podatkowej; jeśli firma posiada wiele unikatowych cech, warto poświęcić im osobną podstronę);
• ostatni news z życia/osiągnięć firmy;
• podstawowe dane kontaktowe.
Polecamy: serwis Zakładam firmę
Podstrony witryny firmowej:
• o firmie — opis firmy, jej historii, celów, misji, a także zdjęcia firmy z zewnątrz i wewnątrz oraz zdjęcia pracowników wraz z ich opisami (zadanie zaprezentowania zdjęć firmowych może spełnić też osobna podstrona z galerią);
• oferta — przejrzyste przedstawienie oferty — jeśli jest rozbudowana, to w hierarchiczny sposób;
• aktualności — newsy z życia firmy, jej projektów i sukcesów;
• portfolio — pokazanie zrealizowanych projektów i przedsięwzięć;
• referencje — przedstawienie referencji, nagród, wyróżnień, innymi słowy miejsce, które uwiarygodnia firmę;
• dla mediów — wszelkie materiały potrzebne mediom;
• kontakt — dane teleadresowe, godziny otwarcia, dane przydatne do działań handlowych, np. numer konta firmy, dane rejestrowe — warto też zamieścić mapę dojazdu do siedziby firmy.
Artykuł jest fragmentem książki E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie autorstwa Michała Łebkowskiego. Wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.