Zasady kreowania e-wizerunku osób
REKLAMA
REKLAMA
Przede wszystkim strona główna powinna zostać wyposażona w:
• zdjęcie osoby i motto lub hasło, którym ta osoba się kieruje,
działając (może to być cytat);
• zaproszenie do skorzystania ze strony/z usług osoby
z zeskanowanym własnoręcznym podpisem;
• news bądź artykuł napisany przez osobę dotyczący jej
działalności;
• skrócona notka biograficzna.
REKLAMA
Polecamy: Czy budowanie e-wizerunku jest potrzebne
REKLAMA
Wśród podstron witryny promującej osobę powinny znaleźć się:
• o mnie — poparty zdjęciem opis osoby, jej działalności,
osiągnięć, motywacji;
• artykuły — teksty napisane przez osobę, dzięki którym
pozycjonuje się ona jako ekspert w swojej dziedzinie;
• biografia — jeśli lista działań osoby jest bogata, warto stworzyć
odrębną podstronę, gdzie opisze się całą ścieżkę biograficzną;
• referencje — przedstawienie referencji, nagród, wyróżnień
czy certyfikatów, które uwiarygodniają działalność osoby;
• dla mediów — wszelkie materiały potrzebne mediom
(zagadnienie to szerzej opisuje podrozdział 3.8);
• media o mnie — podstrona zasadna, o ile w mediach
ukazały się pozytywne publikacje o osobie bądź były z osobą
przeprowadzane wywiady; warto je wówczas zamieścić;
• kontakt — dane teleadresowe podane w takim stopniu, w jakim
osoba chce zachować prywatność.
Strona www.tworzydlo.pl należącą do eksperta z dziedziny PR, dr. Dariusza Tworzydły:
1. Jasne określenie, kto jest właścicielem strony i w czym się specjalizuje.
2. Zdjęcie podmiotu strony pozwalające odbiorcy utrwalić obraz osoby (ludzie są wzrokowcami).
3. Newsy w formacie RSS — można je pobierać przez swój czytnik i na bieżąco czytać (opisałem tę funkcjonalność w rozdziale 2).
4. Dr Tworzydło jest doświadczonym i utalentowanym człowiekiem, stąd efektów jego działalności jest na tyle dużo, że warto najnowsze osiągnięcia prezentować już na stronie
głównej — tutaj w formie listy najnowszych publikacji.
5. Zapowiedzi najnowszych aktywności podmiotu. Pokazuje to, że osoba jest specjalistą i że cały czas działa.
6. Newsletter pozwala dr. Tworzydle porozumiewać się z odbiorcami. Ułomnością tego rozwiązania jest fakt, że komunikacja ma charakter jednostronny.
7. Prezentacja reklamy innego podmiotu. Nie wpływa ona jednak źle na wizerunek właściciela strony, gdyż reklamujący się podmiot działa w tej samej branży co dr Tworzydło.
8. Menu zawierające elementy, które wymieniałem wcześniej.
9. Ankieta, która wywołuje zaangażowanie użytkownika strony.
10. Przejrzyste dane kontaktowe.
Polecamy: serwis Mała firma
Artykuł jest fragmentem książki E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie autorstwa Michała Łebkowskiego. Wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.