Jak skonstruować witrynę produktową
REKLAMA
REKLAMA
Podstrony witryny produktowej:
• o produkcie — opis produktu, jego przeznaczenia, specyfikacja techniczna i zdjęcia (te można zamieścić też na osobnej podstronie z galerią);
• oferta produktowa — hierarchiczne przedstawienie gamy produktów, jeśli takowa istnieje, wówczas wcześniejsza podstrona służy ogólnemu opisowi, a oferta produktowa dokładnie charakteryzuje wszystkie produkty;
• aktualności — newsy z życia produktu, zasadne wyłącznie wtedy, kiedy przewiduje się, że ten będzie uczestniczył w wielu
eventach, podlegał testom, a także się rozwijał;
• nagrody — przedstawienie nagród i wyróżnień, jakie produkt otrzymał, wylegitymowanie jego pozytywnych cech;
• dla mediów — wszelkie materiały potrzebne mediom;
• media o produkcie — podstrona zasadna, o ile w mediach ukazały się pozytywne publikacje o produkcie, warto je wówczas zamieścić;
• kontakt — dane teleadresowe podmiotu oferującego produkt, wraz z danymi rejestrowymi, oraz dane teleadresowe punktów, w których produkt można kupić (jeśli takowe istnieją).
REKLAMA
Polecamy: Czy budowanie e-wizerunku jest potrzebne
REKLAMA
Pozostałe działy funkcjonalne strony produktowej, jeśli istnieje potrzeba ich użycia:
• gdzie kupić — opis sieci dystrybucji produktu, podanie sposobów zamówień, uruchomienie możliwości zamówień online, jeśli jest taka potrzeba, dane teleadresowe sprzedawców produktu;
• galeria — jeśli opisom produktów towarzyszy wiele zdjęć, ta podstrona jest zbędna; w innym wypadku jest bardzo
wskazana — nic tak nie sprzedaje produktu jak dobre zdjęcia;
• download — sekcja, w której można pobrać materiały dotyczące produktu — mogą to być programy do jego obsługi (w przypadku produktów elektronicznych nawet oprogramowanie unowocześniające produkt), instrukcje obsługi (nie każdy lubi przechowywać pudełka z instrukcją do produktu), ciekawe dodatki stanowiące wartość dodaną, np. tapety na pulpit komputera.
Opis do rysunku przedstawiającego stronę www.piotruspan.znak.com.pl stworzoną do książki o Piotrusiu Panie:
1. Strony produktowe cechuje większa dowolność niż firmowe. Tutaj został przedstawiony tytuł książki o najnowszych przygodach Piotrusia Pana. Po kliknięciu w tytuł przechodzi się do opisu książki.
2. Jest to usunięty nieco w cień graficzny link do opisu oryginalnej książki o Piotrusiu Panie, którą strona promowała wcześniej.
3. Bohaterowie książki odpowiadają specyfikacji technicznej, gdyby strona dotyczyła np. monitora.
4. Pod tym linkiem znajduje się fragment książki, który można przeczytać lub odsłuchać. Jest to próbka produktu, którą warto zamieszczać na stronie, jeśli istnieje taka możliwość.Dział ten koresponduje z działem download opisanym na przedstawionej wyżej liście elementów strony produktowej.
5. Wydarzenia to zbiór newsów dotyczących książki.
6. Coś fajnego to zestaw tapet i skórek do komunikatora Gadu-Gadu, które można zainstalować na komputerze. Jest to wyróżnik strony, wartość dodana.
7. Konkurs promuje książkę, a poprzez swoją formę (dzieci miały narysować jakąś sytuację z książki) sprawia, że odbiorca utożsamia się z produktem; tworzy się więź.
8. Możliwość wyłączenia muzyki. Muzyka może podkreślać atmosferę strony, jednak w wielu sytuacjach bywa denerwująca — możliwość łatwego wyłączenia jej stanowi bardzo ważną funkcję.
Polecamy: serwis Mała firma
Artykuł jest fragmentem książki E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie autorstwa Michała Łebkowskiego. Wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.