REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Sklep z grami komputerowymi - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż oryginalnych gier komputerowych, pomimo szerzącego się piractwa, jest dobrym pomysłem na biznes. Szczególnie jeśli otworzymy salon w dobrym punkcie i dodatkowo połączymy go ze sklepem internetowym. Pomimo ogromnej skali piractwa, nielegalnego ściągania z sieci gier, to jednak legalna sprzedaż tego typu produktów ma się całkiem dobrze.

To co jest ważniejsze w tym biznesie to pasja i zainteresowanie grami, wiedza dotycząca nowości, wszelkich aktualności, sprzętu. Nie jest łatwo dorównać prawdziwym zapaleńcom i pasjonatom i zaoferować im coś szczególnego czego jeszcze nie mają, ale to właśnie sprawić może napływ dobrych klientów i zainteresowanie ofertą.

REKLAMA

Dobrze jest myśląc o otwarciu sklepu z grami komputerowymi od razu pomyśleć o założeniu sklepu internetowego, gdyż warto pamiętać, że tradycyjny sklep ma jednak spore ograniczenia jeśli chodzi o dotarcie do klienta. Sklep internetowy niewątpliwie pomaga w dużym zakresie zwiększyć obszar działania.

REKLAMA

Na pewno będzie się to wiązało z dodatkowymi kosztami a także nawiązanie kontaktów z dodatkowymi przedsiębiorcami (np. dobra, niedroga i szybka firma kurierska, która będzie sprawnie obsługiwała wysyłkę zakupionego towaru) ale niewątpliwie warto włożyć trochę więcej wysiłku aby osiągnąć sukces.

Oczywiście planując otwarcie sklepu z grami komputerowymi warto szczególnie na początku zaopatrzyć się w najpopularniejszy segment, tak gdzie możemy mieć najwięcej potencjalnych klientów, gier na komputery osobiste czy tez najpopularniejsze konsole. Warto jednak pamiętać o tych miej popularnych i np. oferować ich sprzedaż na specjalne zamówienie, tak aby od początku klient widział nasze zaangażowanie i możliwość kupienia tego czego potrzebuje. Nie da się ukryć, że od początku tej działalności przed nami trudna walka o klienta.

Od czego zacząć?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mając pomysł na ten biznes, trzeba znaleźć na początku dobry lokal. Następnie przygotować interesującą stronę internetową. Dalej warto pomyśleć o dobrej reklamie szczególnie na początku kiedy sklep nie jest jeszcze znany, trzeba pokazać jego istnienie klientom. Pamiętaj aby reklamować wszystkie elementy działalności sklep tradycyjny wraz ze sklepem internetowym. Taka „mieszanka” będzie na pewno interesująca dla potencjalnych klientów.

Inne pomysły

Dobrym pomysłem może być stworzenie możliwości klientom zakupów na raty, taka forma sprzedaży może spowodować, że znajdziesz klientów którzy w innych warunkach nie byliby w stanie kupić tego czego chcą.

Jeśli uruchomisz sklep internetowy, pomyśl o umowie z dobrą firmą kurierską, szybkie dotarcie towaru do klienta, zdecydowanie zwiększy jego zadowolenie ze świadczonych przez Ciebie usług.

Inną możliwością jest zorganizowanie w ramach sklepu wypożyczalni gier. Może to być np. wypożyczalnia starszych gier, czy starszych wersji gier tak aby zachęcić klientów a jednocześnie nie obniżyć drastycznie sprzedaży.

Tworząc sklep pomyśl również o sprzedaży programów, edukacyjnych, graficznych, językowych, muzycznych czy innych które spowodują, że inna grupa klientów zacznie odwiedzać Twój sklep a z czasem może zainteresuje się tez główną domeną Twojej działalności czyli grami.

Pewnym rozwiązaniem jest też pomysł na sklep z grami używanymi, swego rodzaju skup-sprzedaż. Może to dać możliwość na zwiększenie zasięgu działalności i ilości klientów.

Zobacz: Serwis komputerowy - pomysł

Jak zdobyć klientów?

Aby zdobyć klientów, można skorzystać z reklamy w wyszukiwarkach internetowych i serwisach popularnych wśród graczy.
www.gry.pl
www.gry.gildia.pl
www.amigos-games.pl
www.przygodowki.web.iq.pl
W zdobyciu klientów niewątpliwie pomoże Ci dobrze przygotowana reklama.

Reklama

Ważnym elementem rozwoju Twojego przedsięwzięcia i jego sukcesu będzie odpowiednia reklama.

Jeżeli zamierzasz otworzyć sklep z grami komputerowymi niezwykle ważnym, jeśli nie najważniejszym elementem reklamy będzie Twoja własna, aktualna strona internetowa. Będzie on też o tyle istotna, że w tego typu działalności powinieneś raczej od razu myśleć o tym aby mogła ona spełniać rolę sklepu internetowego.

Porównaj: Serwis komputerowy - reklama

Powstanie strony internetowej

Aby powstała strona internetowa potrzebne jest kilka niezbędnych elementów.
Niezbędna jest domena (czyli adres WWW), tzw. hosting (czyli dostęp do miejsca na serwerze) oraz tzw. kontent (czyli szablon strony, grafika, teksty, zdjęcia).

Wybierając adres WWW swojej strony pamiętaj, że powinien on koniecznie zawierać nazwę firmy lub jej skrót bądź wskazywać na rodzaj działalności. To bardzo ważne, aby można było łatwo odnaleźć Twój adres. Chcąc uzyskać taki adres należy zarejestrować się i wykupić domenę. Najprościej jest zrobić to przy pomocy firmy specjalizującej się w sprzedaży domen.

WWW.home.pl
WWW.nazwa.pl
WWW.az.pl

Ile kosztuje założenie strony internetowej?

Rejestracja i pierwszy rok utrzymania domeny internetowej wiążą się na ogół z wydatkiem kilkudziesięciu złotych. W następnych latach cena utrzymania domeny waha się średnio od 40 zł do 150 zł za rok.

Koszt wykupienia miejsca na serwerze (hosting) kształtuje się w zależności od pojemności, szybkości, możliwości programowych serwera. Najczęściej waha się on od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za rok użytkowania.

Kwota ok. 500-700 zł powinna wystarczyć na przygotowanie w miarę prostego projektu witryny. Strona przygotowana z dużym rozmachem może kosztować co najmniej kilka tysięcy złotych.

Na naszym rynku funkcjonuje wiele firm oferujących tworzenie stron internetowych, zapoznaj się z ofertą przynajmniej kilku nim zwrócisz się do którejś.

www.stronywwwdlafirm.pl
www.go-tworzeniestroninternetowych.pl
www.webon.pl
www.vgh.pl
www.o12.pl
www.taniestronyinternetowe.pl

Inne formy reklamy

Otwierając sklep nie zapomnij również o bardziej klasycznych formach reklamy takich jak plakaty, ulotki, czy ogłoszenia w lokalnej prasie, które od czasu do czasu warto powtarzać.

Tego typu ogłoszenia możesz zintensyfikować szczególnie w okresach, które mogą przynieść wzrost sprzedaży, jak maj (okres komunijny), dzień dziecka, grudzień (mikołajki i Boże Narodzenie).

Lokal

Znalezienie odpowiedniego lokalu to jeszcze nie wszystko. Musisz liczyć się jeszcze z remontem, przystosowaniem lokalu do swoich potrzeb.

REKLAMA

Tylko od Twojej decyzji będzie zależało czy postawisz na miejsce nawet kosztem ewentualnego dużego remontu, czy też raczej będziesz szukał lokalu, który będzie wymagał minimalnych nakładów z Twojej strony ale np. w trochę gorszej okolicy.

Dobry punkt na sklep z grami komputerowymi, usytuowany tak aby zainteresowani nawet przechodząc przelotnie zajrzeli do niego to już połowa sukcesu. Druga połowa – jeśli chodzi o lokal – to dobry pomysł na ciekawą ekspozycję dostępnych produktów, nadanie mu odpowiedniego charakteru poprzez dobrany wystrój a dzięki temu nawiązywanie dobrych relacji z przychodzącymi klientami.

Trzeba stworzyć takie miejsce aby klienci chcieli i mogli porozmawiać z kompetentną osobą na temat produktów, wymieniali informacje na temat nowości, testowali gry na miejscu (to bardzo ważne aby przygotować odpowiednie stanowiska umożliwiające to), a nawet poradzili się jak grać w wybraną grę, czy ewentualnie jak pokonywać kolejne jej poziomy.

Warto w takim sklepie pomyśleć o małym stoliku przy którym klient mógłby usiąść i poczytać branżową prasę. Te wszystkie elementy niewątpliwie będą dużą zachęta dla klientów do odwiedzenia sklepu i pozostania w nim na dłużej a na końcu kupieniu nowej gry.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

REKLAMA