REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Serwis komputerowy - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dysk twardy
Dysk twardy
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

W dzisiejszych czasach w zasadzie nikt już nie może sobie wyobrazić życia bez komputera, tak w firmie jak i w domu. Dlatego też w przypadku, gdy komputer nagle przestaje działać chcemy by ktoś szybko go naprawił.

Komputer i sprzęty z nim związane (np. drukarki, skanery i inne) stały się nieodzowną i niezbędną częścią życia wielu osób. Z komputerów korzystają różne grupy od uczniów, studentów, gospodyń domowych, osób starszych, po wielkie i małe firmy często korzystające z super profesjonalnego sprzętu i najnowszej technologii.

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób korzystających z komputerów mniej lub bardziej profesjonalnie dla własnej przyjemności zdobywa szeroką wiedzę z zakresu informatyki i nowych technologii. Nawet nie mając wykształcenia informatycznego są w stanie, korzystając na co dzień z komputera, rozwiązać pojawiające się problemy.

Cały czas powstają nowe specjalistyczne programy do obsługi np. dla coraz to innych grup zawodowych, powstają programy dla księgowych, prawników, tłumaczy, inżynierów, architektów, grafików. Rodzi się więc konieczność profesjonalnego instalowania i koordynowania działania tych programów a dla firm zarządzania funkcjonującymi sieciami czy wręcz najpierw tworzenie ich. 

Jednakże korzystanie ze sprzętu komputerowego niesie ze sobą też zagrożenia i sytuacje wręcz dramatyczne utraty ważnych danych przy awarii sprzętu czy zainfekowania wirusem. Wtedy staje się niezbędna pomoc specjalisty, który odzyska utracone dane, naprawi sprzęt, zarchiwizuje dużą ilość danych.

REKLAMA

Potrzeba korzystania z usług profesjonalistów z tej dziedziny stale rośnie. Szczególnie, że nie dysponujemy w Polsce zbyt dobrą obsługą w tym zakresie. Jeżeli ktoś otworzy profesjonalną firmę usług komputerowych ma dużą szansę po pewnym czasie zyskać stałych klientów i odnieść sukces. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trzeba jednak zacząć od rozsądnej oceny własnych możliwości. Czy jesteś w stanie zając się obsługa firm, założyć poważną działalność, zatrudnić pracowników. Czy też skupisz się, przynajmniej na początku na samodzielnej obsłudze klientów indywidualnych i niewielkich firm działających w Twojej okolicy? Oto pierwszy wybór przed jakim staniesz planując swoją działalność.

Co jest potrzebne?

Największym wyzwaniem dla osoby, która chce zacząć działalność w tym biznesie jest posiadanie odpowiedniej wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi i naprawy kompterów. Niezbędne, wymagane umiejętności będą zależały od skali świadczonych usług. 

Zazwyczaj działalność małej firmy usługowej zaczyna się od bezpłatnej pomocy niesionej rodzinie i znajomym na zasadzie przysługi. Gdy pomoc taka okazuje się być wartościową, to niejednokrotnie zaczyna się myśleć o profesjonalnym udzielania pomocy za konkretne pieniądze

Polecamy: Jak założyć firmę

Naturalnie jakieś wykształcenie informatyczne będzie tu ogromnie pomocne, ale niewątpliwie trzeba mieć to coś co powoduje że komputer jest nam bliski. Kosztujące setki czy tysiące złotych kursy komputerowe również są przydatne, ale podobnie jak "zwykłe" szkoły nie dają one pewności, że będziemy posiadali "to coś" pomagające osiągnąć sukces.

W uzupełnianiu wiedzy i poznawaniu nowych trendów przydadzą się również fora internetowe – szczególnie anglojęzyczne na których to zasób wiedzy jest wprost niewyobrażalny w porównaniu z forami w języku polskim.

Polecamy: Jak wybrać formę opodatkowania firmy

Warto korzystać z dostępnych portali internetowych na których można wymieniać opinie, dowiadywać się o nowościach rynkowych, sprzętowych, grach, programach, innych aktualnościach. Są tam dostępne pliki do pobrania, informacje o targach, dostępne newslettery. Przykładowo można wymienić:

www.pcmac.pl
www.thg.pl
www.computersun.pl
www.pccentre.pl

Od czego zacząć

Można przyjąć wariant minimum czyli komputer (laptop) – komputer taki powinien zapewniać podstawowe funkcje takie jak dostęp do internetu czy edytorów tekstu – i telefon aby klienci mieli stałą możliwość kontraktu.

Drugi wariant to oprócz komputera i telefonu, własna strona internetowa, która może być dobrą i praktyczną wizytówką przedsięwzięcia.

Samochód osobowy – chodzi o to aby móc dojechać do klienta oraz tam udzielić profesjonalnej pomocy. Lepsza mobilność jest zawsze atutem.

Kolejny niezbędny sprzęt to dodatkowy zaawansowany technicznie komputer (najlepiej laptop) – w celu świadczenia wydajniejszej pomocy oraz oferowania szerszego pakietu usług (testowanie oprogramowania, wydajne szyfrowanie i archiwizacja), dobrym pomysłem jest zakupienie lepszego niż przeciętny sprzętu.

Wydajny laptop to koszt rzędu pięciu tysięcy złotych. I jeszcze mobilny dostęp do sieci Internet (typu Blueconnect) – nie zawsze istnieje możliwość połączenia się z Internetem w domu klienta w celu na przykład pobrania dodatkowego oprogramowania do uszkodzonego komputera lub znalezienia pomocy na forum internetowym. W związku z tym profesjonalny technik zawsze powinien dysponować własnym bezprzewodowym dostępem do sieci Internet.

Polecamy: Karta podatkowa - poradnik użytkownika

Jakie świadczyć usługi?

Pomysłów na działalność może być wiele, ale niewątpliwie trzeba od czegoś zacząć, jeśli jesteś w tym nowy, zacznij od mniejszej ilość usług ale wykonuj je naprawdę profesjonalnie i szybko (komputer dla wielu osób jest niezbędny w pracy i jego utrata może być naprawdę dużym problemem) a następnie zyskując klientów, jeśli czujesz się na siłach wprowadzaj nowe usługi.

Twoja oferta może obejmować np.:
• Obsługę klientów indywidualnych (dojazd do domu)
• Obsługę małych i średnich firm – twoja okolica
• Usuwanie bieżących awarii komputerowych.
• Konfigurację komputera i urządzeń peryferyjnych.
• Modernizację sprzętu komputerowego.
• Konfigurację sieci typu LAN i WLAN (Wi-Fi).
• Konfigurację Internetu oraz programów pocztowych.
• Archiwizację danych
• Inne wybrane usługi.

Sprzęt serwisowy

Większość napraw komputerów sprowadza się do sprawdzenia podzespołów i ewentualnej podmianie na sprawny. Aby to móc zrobić warto mieć sporo rodzajów najpopularniejszego sprzętu. Aby mieć kilka płyt głównych, kilka dobrych zasilaczy, procesory, dyski twarde i pamięci trzeba wyłożyć około 2000 zł. Absolutną podstawą jest posiadanie w walizce przynajmniej dwóch dobrych zasilaczy, karty graficznej, baterii do płyty głównej i kilka pamięci.

Sporą częścią usług serwisowych będzie diagnozowanie problemów z software’m, instalacja oprogramowania czy usuwanie wirusów. W związku z tym na pewno wersje instalacyjne systemów operacyjnych mogą okazać się przydatne, pendrive lub przenośny dysk USB do zgrania danych w razie reinstalacji systemu, kilka płyt z programami serwisowymi. 

Obsługa firm

Firmy najczęściej oprócz standardowej obsługi sprzętu komputerowego chcą też mieć zapewniony serwis drukarek, kser, czy kas fiskalnych. Każda dodatkowa usługa to atut firmy. 

Firmy również szukają serwisantów od oprogramowania dla firm. Warto sprawdzić, jakie oprogramowanie jest wdrażane w twoim regionie i spróbować zostać jego serwisantem. Firmy tworzące i sprzedające oprogramowanie zazwyczaj oferują kursy i szkolenia dokształcające. Przy okazji można zająć się sprzedażą i wdrażaniem oprogramowania przez co zwiększyć i wzbogacić naszą ofertę. 

Firmy zazwyczaj nie chcą abyśmy z nimi współpracowali na zasadzie pogotowia komputerowego więc prędzej czy później powinniśmy zaproponować stałą opiekę nad sprzętem komputerowym i oprogramowaniem. Dlatego warto podpisać umowę serwisową.

W takiej umowie określamy za co odpowiadamy, ile raz w miesiącu powinniśmy się zjawić w firmie celem sprawdzenia poprawności działania sprzętu, czas reakcji i kwotę miesięcznej opłaty za usługę. Gdy już firma zdecyduje się na taką współpracę zapewne większość zakupów nowego sprzętu będzie przechodziło przez nas co również przyniesie nam wymierny zysk.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA