REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Pomysł na pizzerię

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pizza
Pizza

REKLAMA

REKLAMA

Pomysł na otwarcie własnej pizzerii może być dwojaki. Otwarcie własnego, małego lokalu, z ciekawą aranżacją, miłą i rodzinną atmosferą, sympatyczną obsługą i dobrym kucharzem. Bądź też coraz popularniejszy franchising, czyli wejście do znanej i lubianej sieci istniejących już i rozpoznawanych przez klientów lokali.

Każda z tych form ma swoje mocne i słabe strony. Chcąc otworzyć pizzerię rozważ obie możliwości i wybierz tą, która wyda Ci najlepsza i najkorzystniejsza.
Tak czy inaczej musisz znaleźć dobrze zlokalizowany lokal i naprawdę dobrego kucharza (chyba że sam nim jesteś).

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli zdecydujesz się sam powołać do życia pizzerię musisz mieć na nią dobry pomysł. Aby przyciągnąć klientów musisz ich czymś zaciekawić, zachęcić – szczególnie jeśli decydujesz się na otwarcie pizzerii w okolicy, w której podobne lokale już działają, na pewno łatwiej będzie otworzyć lokal w okolicy w której jeszcze nic nie działa.

Postaraj się stworzyć lokal, w którym będzie panował miły klimat, atmosfera i który będzie przyciągał ciekawym wystrojem (np. wykorzystaj pomysły aranżacji na styl włoski lub nowoczesny począwszy od wyglądu całego lokalu a skończywszy na meblach i dodatkach). Musisz pamiętać, iż od tego będzie w bardzo dużym stopniu zależała ilość Twoich klientów. Sprzedawać bowiem będziesz nie tylko pizzę ale w pewnym sensie właśnie tę stworzoną przez siebie atmosferę, pewien niepowtarzalny klimat, chwilę relaksu, oderwania się od codziennych problemów.


Obsługa

Ważnym elementem, o którym koniecznie musisz pamiętać, będzie obsługa - zatrudniony przez Ciebie personel. Odpowiednia obsługa daje duże gwarancje, że klient chętniej wróci tam gdzie był miło i został szybko obsłużony. Zadowolony klient, to jedna z dróg do sukcesu. Twoi kelnerzy powinni: znać dobrze ofertę, umieć nawiązać kontakt z klientem, polecić właściwe danie niezdecydowanemu klientowi i zachować spokój w sytuacji konfliktowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cennik

Ważnym wymogiem, jaki musisz spełnić otwierając pizzerię jest kwestia związana z cennikami. Cenniki potraw oferowanych w lokalu powinny być wywieszone w miejscu ogólnodostępnym dla zamawiającego wewnątrz lokalu lub też na zewnątrz, w pobliżu drzwi wejściowych. Na cenniku musi koniecznie być umieszczona pełna nazwa pizzy i podane główne jej składniki.

Cenniki powinny być również dostępne w lokalu w odpowiedniej ilości, tak aby można je było dać każdemu klientowi przy zamawianiu bądź płaceniu rachunku, jeśli wyrazi taką chęć.


Franczyza

REKLAMA

Inną możliwością otwarcia własnej pizzerii jest skorzystanie z coraz popularniejszego systemu franczyzy. Franczyza jest pewnego rodzaju umową licencyjną. Franchising jest formą współpracy pomiędzy licencjodawcą a licencjobiorcą. Polega on na sprzedaży przez licencjobiorcę produktów licencjodawcy w oparciu o jego doświadczenie i profesjonalną pomoc. Licencjobiorca przyjmuje w swojej działalności sposoby i metody opracowane przez licencjodawcę.

Jeżeli wybierzesz taką formę prowadzenia swojej pizzerii otrzymasz tzw. pakiet franczyzowy, nazywany także licencją franczyzową. Stanowi on istotę systemu franczyzowego, w związku z tym że zawiera kompletną koncepcję prowadzenia działalności gospodarczej oferowaną przez franczyzodawcę.
W skład standardowego pakietu wchodzą:
1. znak towarowy,
2. know-how (czyli całokształt wiadomości, wiedzy fachowej, doświadczenia w danej działalności),
3. tzw. podręcznik operacyjny (opis zasad według których będziesz miał obowiązek jako franczyzobiorca prowadzić działalność w ramach systemu franczyzowego),
4. usługi świadczone przez franczyzodawcę na rzecz franczyzobiorcy (np. szkolenia, pomoc w wyborze lokalizacji, pomoc przy budowie/remoncie lokalu – chodzi tu przede wszystkim o jednolity wizerunek wszystkich punktów należących do danej sieci; ponadto wyposażenie, produkty, rekrutację personelu oraz bieżące usługi np. doradztwo, udział w targach, dostarczanie jednolitych produktów i materiałów promocyjnych itd.),
5. opłaty na rzecz franczyzodawcy – najczęściej występują następujące formy opłat za udzielenie licencji na korzystanie z pakietu franczyzowego:
- wstępna opłata franczyzowa (czyli opłata przy wejściu do systemu),
- bieżąca opłata franczyzowa (z reguły jest to procent od wartości sprzedaży realizowanej przez franczyzobiorcę),
- wpłata na wspólny fundusz marketingowy (kwota przeznaczana jest wyłącznie na finansowanie działań promocyjno-reklamowych całego systemu – istotą jest jednolity wizerunek na rynku).


Przykłady
Ofert współpracy w prowadzeniu pizzerii w systemie franchisingowym jest wiele. Możesz sprawdzić m.in. takie oferty jak:

Pizzeria Tivoli
www.tivoli.pl

Sieć Pizzerii Da Grasso
www.dagrasso.pl

Firma Pro-Inwest Sp. z o.o.- Halopizza – catering service
www.halopizza.com.pl

Ta ostatnia firma oferuje pomoc w uruchomieniu i prowadzeniu działalności gospodarczej, opiekę organizacyjną oraz szkoleniową. Kontaktując się z firmą nie musisz jeszcze prowadzić działalności gospodarczej. Halopizza oferuje pomoc w jej uruchomieniu. 

Na start potrzebujesz:
• kapitał rzędu 80 do 150 tys. zł (negocjowany indywidualnie - w zależności od wielkości lokalu),
• własny lokal o pow. 80-130 m2 lub jesteś gotowy taki wynająć.

Współpracując z systemem:
• Twoje koszty wyrównają się z przychodami już po 9 miesiącach (tzw. break even point),
• nakłady inwestycyjne zwrócą się od 18 do 24 miesięcy.

Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA