REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Pizza
Pizza

REKLAMA

REKLAMA

Pomysł na otwarcie własnej pizzerii może być dwojaki. Otwarcie własnego, małego lokalu, z ciekawą aranżacją, miłą i rodzinną atmosferą, sympatyczną obsługą i dobrym kucharzem. Bądź też coraz popularniejszy franchising, czyli wejście do znanej i lubianej sieci istniejących już i rozpoznawanych przez klientów lokali.

Każda z tych form ma swoje mocne i słabe strony. Chcąc otworzyć pizzerię rozważ obie możliwości i wybierz tą, która wyda Ci najlepsza i najkorzystniejsza.
Tak czy inaczej musisz znaleźć dobrze zlokalizowany lokal i naprawdę dobrego kucharza (chyba że sam nim jesteś).

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli zdecydujesz się sam powołać do życia pizzerię musisz mieć na nią dobry pomysł. Aby przyciągnąć klientów musisz ich czymś zaciekawić, zachęcić – szczególnie jeśli decydujesz się na otwarcie pizzerii w okolicy, w której podobne lokale już działają, na pewno łatwiej będzie otworzyć lokal w okolicy w której jeszcze nic nie działa.

Postaraj się stworzyć lokal, w którym będzie panował miły klimat, atmosfera i który będzie przyciągał ciekawym wystrojem (np. wykorzystaj pomysły aranżacji na styl włoski lub nowoczesny począwszy od wyglądu całego lokalu a skończywszy na meblach i dodatkach). Musisz pamiętać, iż od tego będzie w bardzo dużym stopniu zależała ilość Twoich klientów. Sprzedawać bowiem będziesz nie tylko pizzę ale w pewnym sensie właśnie tę stworzoną przez siebie atmosferę, pewien niepowtarzalny klimat, chwilę relaksu, oderwania się od codziennych problemów.


Obsługa

Ważnym elementem, o którym koniecznie musisz pamiętać, będzie obsługa - zatrudniony przez Ciebie personel. Odpowiednia obsługa daje duże gwarancje, że klient chętniej wróci tam gdzie był miło i został szybko obsłużony. Zadowolony klient, to jedna z dróg do sukcesu. Twoi kelnerzy powinni: znać dobrze ofertę, umieć nawiązać kontakt z klientem, polecić właściwe danie niezdecydowanemu klientowi i zachować spokój w sytuacji konfliktowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cennik

Ważnym wymogiem, jaki musisz spełnić otwierając pizzerię jest kwestia związana z cennikami. Cenniki potraw oferowanych w lokalu powinny być wywieszone w miejscu ogólnodostępnym dla zamawiającego wewnątrz lokalu lub też na zewnątrz, w pobliżu drzwi wejściowych. Na cenniku musi koniecznie być umieszczona pełna nazwa pizzy i podane główne jej składniki.

Cenniki powinny być również dostępne w lokalu w odpowiedniej ilości, tak aby można je było dać każdemu klientowi przy zamawianiu bądź płaceniu rachunku, jeśli wyrazi taką chęć.


Franczyza

REKLAMA

Inną możliwością otwarcia własnej pizzerii jest skorzystanie z coraz popularniejszego systemu franczyzy. Franczyza jest pewnego rodzaju umową licencyjną. Franchising jest formą współpracy pomiędzy licencjodawcą a licencjobiorcą. Polega on na sprzedaży przez licencjobiorcę produktów licencjodawcy w oparciu o jego doświadczenie i profesjonalną pomoc. Licencjobiorca przyjmuje w swojej działalności sposoby i metody opracowane przez licencjodawcę.

Jeżeli wybierzesz taką formę prowadzenia swojej pizzerii otrzymasz tzw. pakiet franczyzowy, nazywany także licencją franczyzową. Stanowi on istotę systemu franczyzowego, w związku z tym że zawiera kompletną koncepcję prowadzenia działalności gospodarczej oferowaną przez franczyzodawcę.
W skład standardowego pakietu wchodzą:
1. znak towarowy,
2. know-how (czyli całokształt wiadomości, wiedzy fachowej, doświadczenia w danej działalności),
3. tzw. podręcznik operacyjny (opis zasad według których będziesz miał obowiązek jako franczyzobiorca prowadzić działalność w ramach systemu franczyzowego),
4. usługi świadczone przez franczyzodawcę na rzecz franczyzobiorcy (np. szkolenia, pomoc w wyborze lokalizacji, pomoc przy budowie/remoncie lokalu – chodzi tu przede wszystkim o jednolity wizerunek wszystkich punktów należących do danej sieci; ponadto wyposażenie, produkty, rekrutację personelu oraz bieżące usługi np. doradztwo, udział w targach, dostarczanie jednolitych produktów i materiałów promocyjnych itd.),
5. opłaty na rzecz franczyzodawcy – najczęściej występują następujące formy opłat za udzielenie licencji na korzystanie z pakietu franczyzowego:
- wstępna opłata franczyzowa (czyli opłata przy wejściu do systemu),
- bieżąca opłata franczyzowa (z reguły jest to procent od wartości sprzedaży realizowanej przez franczyzobiorcę),
- wpłata na wspólny fundusz marketingowy (kwota przeznaczana jest wyłącznie na finansowanie działań promocyjno-reklamowych całego systemu – istotą jest jednolity wizerunek na rynku).


Przykłady
Ofert współpracy w prowadzeniu pizzerii w systemie franchisingowym jest wiele. Możesz sprawdzić m.in. takie oferty jak:

Pizzeria Tivoli
www.tivoli.pl

Sieć Pizzerii Da Grasso
www.dagrasso.pl

Firma Pro-Inwest Sp. z o.o.- Halopizza – catering service
www.halopizza.com.pl

Ta ostatnia firma oferuje pomoc w uruchomieniu i prowadzeniu działalności gospodarczej, opiekę organizacyjną oraz szkoleniową. Kontaktując się z firmą nie musisz jeszcze prowadzić działalności gospodarczej. Halopizza oferuje pomoc w jej uruchomieniu. 

Na start potrzebujesz:
• kapitał rzędu 80 do 150 tys. zł (negocjowany indywidualnie - w zależności od wielkości lokalu),
• własny lokal o pow. 80-130 m2 lub jesteś gotowy taki wynająć.

Współpracując z systemem:
• Twoje koszty wyrównają się z przychodami już po 9 miesiącach (tzw. break even point),
• nakłady inwestycyjne zwrócą się od 18 do 24 miesięcy.

Anna Konarzewska-Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA