REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Pomysł na otwarcie własnej pizzerii może być dwojaki. Otwarcie własnego, małego lokalu, z ciekawą aranżacją, miłą i rodzinną atmosferą, sympatyczną obsługą i dobrym kucharzem. Bądź też coraz popularniejszy franchising, czyli wejście do znanej i lubianej sieci istniejących już i rozpoznawanych przez klientów lokali.

Każda z tych form ma swoje mocne i słabe strony. Chcąc otworzyć pizzerię rozważ obie możliwości i wybierz tą, która wyda Ci najlepsza i najkorzystniejsza.
Tak czy inaczej musisz znaleźć dobrze zlokalizowany lokal i naprawdę dobrego kucharza (chyba że sam nim jesteś).

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli zdecydujesz się sam powołać do życia pizzerię musisz mieć na nią dobry pomysł. Aby przyciągnąć klientów musisz ich czymś zaciekawić, zachęcić – szczególnie jeśli decydujesz się na otwarcie pizzerii w okolicy, w której podobne lokale już działają, na pewno łatwiej będzie otworzyć lokal w okolicy w której jeszcze nic nie działa.

Postaraj się stworzyć lokal, w którym będzie panował miły klimat, atmosfera i który będzie przyciągał ciekawym wystrojem (np. wykorzystaj pomysły aranżacji na styl włoski lub nowoczesny począwszy od wyglądu całego lokalu a skończywszy na meblach i dodatkach). Musisz pamiętać, iż od tego będzie w bardzo dużym stopniu zależała ilość Twoich klientów. Sprzedawać bowiem będziesz nie tylko pizzę ale w pewnym sensie właśnie tę stworzoną przez siebie atmosferę, pewien niepowtarzalny klimat, chwilę relaksu, oderwania się od codziennych problemów.


Obsługa

Ważnym elementem, o którym koniecznie musisz pamiętać, będzie obsługa - zatrudniony przez Ciebie personel. Odpowiednia obsługa daje duże gwarancje, że klient chętniej wróci tam gdzie był miło i został szybko obsłużony. Zadowolony klient, to jedna z dróg do sukcesu. Twoi kelnerzy powinni: znać dobrze ofertę, umieć nawiązać kontakt z klientem, polecić właściwe danie niezdecydowanemu klientowi i zachować spokój w sytuacji konfliktowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cennik

Ważnym wymogiem, jaki musisz spełnić otwierając pizzerię jest kwestia związana z cennikami. Cenniki potraw oferowanych w lokalu powinny być wywieszone w miejscu ogólnodostępnym dla zamawiającego wewnątrz lokalu lub też na zewnątrz, w pobliżu drzwi wejściowych. Na cenniku musi koniecznie być umieszczona pełna nazwa pizzy i podane główne jej składniki.

Cenniki powinny być również dostępne w lokalu w odpowiedniej ilości, tak aby można je było dać każdemu klientowi przy zamawianiu bądź płaceniu rachunku, jeśli wyrazi taką chęć.


Franczyza

REKLAMA

Inną możliwością otwarcia własnej pizzerii jest skorzystanie z coraz popularniejszego systemu franczyzy. Franczyza jest pewnego rodzaju umową licencyjną. Franchising jest formą współpracy pomiędzy licencjodawcą a licencjobiorcą. Polega on na sprzedaży przez licencjobiorcę produktów licencjodawcy w oparciu o jego doświadczenie i profesjonalną pomoc. Licencjobiorca przyjmuje w swojej działalności sposoby i metody opracowane przez licencjodawcę.

Jeżeli wybierzesz taką formę prowadzenia swojej pizzerii otrzymasz tzw. pakiet franczyzowy, nazywany także licencją franczyzową. Stanowi on istotę systemu franczyzowego, w związku z tym że zawiera kompletną koncepcję prowadzenia działalności gospodarczej oferowaną przez franczyzodawcę.
W skład standardowego pakietu wchodzą:
1. znak towarowy,
2. know-how (czyli całokształt wiadomości, wiedzy fachowej, doświadczenia w danej działalności),
3. tzw. podręcznik operacyjny (opis zasad według których będziesz miał obowiązek jako franczyzobiorca prowadzić działalność w ramach systemu franczyzowego),
4. usługi świadczone przez franczyzodawcę na rzecz franczyzobiorcy (np. szkolenia, pomoc w wyborze lokalizacji, pomoc przy budowie/remoncie lokalu – chodzi tu przede wszystkim o jednolity wizerunek wszystkich punktów należących do danej sieci; ponadto wyposażenie, produkty, rekrutację personelu oraz bieżące usługi np. doradztwo, udział w targach, dostarczanie jednolitych produktów i materiałów promocyjnych itd.),
5. opłaty na rzecz franczyzodawcy – najczęściej występują następujące formy opłat za udzielenie licencji na korzystanie z pakietu franczyzowego:
- wstępna opłata franczyzowa (czyli opłata przy wejściu do systemu),
- bieżąca opłata franczyzowa (z reguły jest to procent od wartości sprzedaży realizowanej przez franczyzobiorcę),
- wpłata na wspólny fundusz marketingowy (kwota przeznaczana jest wyłącznie na finansowanie działań promocyjno-reklamowych całego systemu – istotą jest jednolity wizerunek na rynku).


Przykłady
Ofert współpracy w prowadzeniu pizzerii w systemie franchisingowym jest wiele. Możesz sprawdzić m.in. takie oferty jak:

Pizzeria Tivoli
www.tivoli.pl

Sieć Pizzerii Da Grasso
www.dagrasso.pl

Firma Pro-Inwest Sp. z o.o.- Halopizza – catering service
www.halopizza.com.pl

Ta ostatnia firma oferuje pomoc w uruchomieniu i prowadzeniu działalności gospodarczej, opiekę organizacyjną oraz szkoleniową. Kontaktując się z firmą nie musisz jeszcze prowadzić działalności gospodarczej. Halopizza oferuje pomoc w jej uruchomieniu. 

Na start potrzebujesz:
• kapitał rzędu 80 do 150 tys. zł (negocjowany indywidualnie - w zależności od wielkości lokalu),
• własny lokal o pow. 80-130 m2 lub jesteś gotowy taki wynająć.

Współpracując z systemem:
• Twoje koszty wyrównają się z przychodami już po 9 miesiącach (tzw. break even point),
• nakłady inwestycyjne zwrócą się od 18 do 24 miesięcy.

Anna Konarzewska-Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy obietnice wyborcze odbiją się na cenach w sklepach?

    Chociaż dynamika wzrostu cen spada to eksperci nie są zgodni co do tego czy ten trend się utrzyma. Zbyt wiele jest czynników, które utrudniają prognozy. Co mają do tego obietnice wyborcze? 

    SN: Firma może domagać się zadośćuczynienia za negatywną opinię w internecie

    Osoba prawna może domagać się finansowego zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych od osoby prywatnej, która zamieściła opinię w internecie. Tak wynika z wtorkowej uchwały Sądu Najwyższego.

    Konsumenci nie przestaną kupować w sieci. Jak sprawić, aby e-commerce był bardziej eko?

    Światowy e-commerce generuje olbrzymie ilości emisji gazów cieplarnianych, ale można zauważyć, że największe firmy z tego obszaru są na dobrej drodze w kwestii neutralności klimatycznej. Co mogą robić mniejsi gracze na rynku? Jak zmniejszyć koszty redukcji emisji dwutlenku węgla? Jest kilka możliwości. 

    Jak zweryfikować, czy firma jest eko? Greenwashing jest coraz powszechniejszy

    Greenwashing nie jest już pojęciem obcym. Firmy coraz częściej proponują rozwiązania, które nazywają proekologicznymi. Czy jednak są takimi rzeczywiście?  Jak weryfikować te działania, by nie dać się nabić w „zieloną butelkę”?

    REKLAMA

    Małe, ale ważne. Busy do 3,5 t nieocenioną częścią sektora TSL

    Jeden z najszybciej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki to sektor TSL (transport, spedycja, logistyka). Jak się okazuje, bardzo istotną częścią transportu drogowego w Polsce są busy do 3,5 t. Raport “Transport drogowy w Polsce 2023” podaje, że blisko połowa przychodów branży transportu drogowego pochodzi od transportu nierejestrowanego o DMC do 3,5 t.

    Firmy w okresowych trudnościach mogą ubiegać się o wsparcie. Budżet konkursu to 66 mln zł

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła nabór do konkursu „Wsparcie firm w okresowych trudnościach”. Kto może złożyć wniosek o dofinansowanie i w jakim terminie? Na co można przeznaczyć otrzymane środki?

    Rozwój sztucznej inteligencji jak rewolucja przemysłowa? Firmy gotowe na zmiany

    Do 2030 r. będzie dziesiątki milionów nowych miejsc pracy dzięki SI - tak wynika z raportu McKinsey. Światowe Forum Ekonomiczne akcentuje jednak, że wiele stanowisk ulegnie likwidacji. O tym, że firmy muszą dostosować się do nowej rzeczywistości, wiadomo, pytanie brzmi - jak szybko? 

    Kalendarz marketingowy – czym jest i jak może pomóc w działalności małej firmy?

    Co to jest kalendarz marketingowy? Jak można wykorzystać to narzędzie do marketingu internetowego małych i średnich firm?

    REKLAMA

    Polska największym producentem jabłek w UE. Jabłek jemy jednak mało

    Polska jest największym producentem jabłek w Unii Europejskiej oraz 4. ich producentem na świecie. Mimo, że w naszym kraju tych owoców jest pod dostatkiem, a jabłko jest promowane jako owoc narodowy, jego spożycie nie rośnie. W gospodarstwach domowych zjada się rocznie ok. 11-12 kg jabłek na osobę.

    Hipermarkety tańsze niż dyskonty? Gdzie bardziej opłaca się robić zakupy?

    W sklepach ceny wciąż rosną, ale w niektórych trochę wolniej. Gdzie teraz opłaca się robić zakupy? Co lepiej kupić w dyskoncie a co w supermarkecie? Czy w najbliższym czasie można spodziewać się, że we wszystkich sklepach wzrost rdr. będzie jednocyfrowy? 

    REKLAMA