REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Pomysł na pizzerię

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pizza
Pizza

REKLAMA

REKLAMA

Pomysł na otwarcie własnej pizzerii może być dwojaki. Otwarcie własnego, małego lokalu, z ciekawą aranżacją, miłą i rodzinną atmosferą, sympatyczną obsługą i dobrym kucharzem. Bądź też coraz popularniejszy franchising, czyli wejście do znanej i lubianej sieci istniejących już i rozpoznawanych przez klientów lokali.

Każda z tych form ma swoje mocne i słabe strony. Chcąc otworzyć pizzerię rozważ obie możliwości i wybierz tą, która wyda Ci najlepsza i najkorzystniejsza.
Tak czy inaczej musisz znaleźć dobrze zlokalizowany lokal i naprawdę dobrego kucharza (chyba że sam nim jesteś).

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli zdecydujesz się sam powołać do życia pizzerię musisz mieć na nią dobry pomysł. Aby przyciągnąć klientów musisz ich czymś zaciekawić, zachęcić – szczególnie jeśli decydujesz się na otwarcie pizzerii w okolicy, w której podobne lokale już działają, na pewno łatwiej będzie otworzyć lokal w okolicy w której jeszcze nic nie działa.

Postaraj się stworzyć lokal, w którym będzie panował miły klimat, atmosfera i który będzie przyciągał ciekawym wystrojem (np. wykorzystaj pomysły aranżacji na styl włoski lub nowoczesny począwszy od wyglądu całego lokalu a skończywszy na meblach i dodatkach). Musisz pamiętać, iż od tego będzie w bardzo dużym stopniu zależała ilość Twoich klientów. Sprzedawać bowiem będziesz nie tylko pizzę ale w pewnym sensie właśnie tę stworzoną przez siebie atmosferę, pewien niepowtarzalny klimat, chwilę relaksu, oderwania się od codziennych problemów.


Obsługa

Ważnym elementem, o którym koniecznie musisz pamiętać, będzie obsługa - zatrudniony przez Ciebie personel. Odpowiednia obsługa daje duże gwarancje, że klient chętniej wróci tam gdzie był miło i został szybko obsłużony. Zadowolony klient, to jedna z dróg do sukcesu. Twoi kelnerzy powinni: znać dobrze ofertę, umieć nawiązać kontakt z klientem, polecić właściwe danie niezdecydowanemu klientowi i zachować spokój w sytuacji konfliktowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cennik

Ważnym wymogiem, jaki musisz spełnić otwierając pizzerię jest kwestia związana z cennikami. Cenniki potraw oferowanych w lokalu powinny być wywieszone w miejscu ogólnodostępnym dla zamawiającego wewnątrz lokalu lub też na zewnątrz, w pobliżu drzwi wejściowych. Na cenniku musi koniecznie być umieszczona pełna nazwa pizzy i podane główne jej składniki.

Cenniki powinny być również dostępne w lokalu w odpowiedniej ilości, tak aby można je było dać każdemu klientowi przy zamawianiu bądź płaceniu rachunku, jeśli wyrazi taką chęć.


Franczyza

REKLAMA

Inną możliwością otwarcia własnej pizzerii jest skorzystanie z coraz popularniejszego systemu franczyzy. Franczyza jest pewnego rodzaju umową licencyjną. Franchising jest formą współpracy pomiędzy licencjodawcą a licencjobiorcą. Polega on na sprzedaży przez licencjobiorcę produktów licencjodawcy w oparciu o jego doświadczenie i profesjonalną pomoc. Licencjobiorca przyjmuje w swojej działalności sposoby i metody opracowane przez licencjodawcę.

Jeżeli wybierzesz taką formę prowadzenia swojej pizzerii otrzymasz tzw. pakiet franczyzowy, nazywany także licencją franczyzową. Stanowi on istotę systemu franczyzowego, w związku z tym że zawiera kompletną koncepcję prowadzenia działalności gospodarczej oferowaną przez franczyzodawcę.
W skład standardowego pakietu wchodzą:
1. znak towarowy,
2. know-how (czyli całokształt wiadomości, wiedzy fachowej, doświadczenia w danej działalności),
3. tzw. podręcznik operacyjny (opis zasad według których będziesz miał obowiązek jako franczyzobiorca prowadzić działalność w ramach systemu franczyzowego),
4. usługi świadczone przez franczyzodawcę na rzecz franczyzobiorcy (np. szkolenia, pomoc w wyborze lokalizacji, pomoc przy budowie/remoncie lokalu – chodzi tu przede wszystkim o jednolity wizerunek wszystkich punktów należących do danej sieci; ponadto wyposażenie, produkty, rekrutację personelu oraz bieżące usługi np. doradztwo, udział w targach, dostarczanie jednolitych produktów i materiałów promocyjnych itd.),
5. opłaty na rzecz franczyzodawcy – najczęściej występują następujące formy opłat za udzielenie licencji na korzystanie z pakietu franczyzowego:
- wstępna opłata franczyzowa (czyli opłata przy wejściu do systemu),
- bieżąca opłata franczyzowa (z reguły jest to procent od wartości sprzedaży realizowanej przez franczyzobiorcę),
- wpłata na wspólny fundusz marketingowy (kwota przeznaczana jest wyłącznie na finansowanie działań promocyjno-reklamowych całego systemu – istotą jest jednolity wizerunek na rynku).


Przykłady
Ofert współpracy w prowadzeniu pizzerii w systemie franchisingowym jest wiele. Możesz sprawdzić m.in. takie oferty jak:

Pizzeria Tivoli
www.tivoli.pl

Sieć Pizzerii Da Grasso
www.dagrasso.pl

Firma Pro-Inwest Sp. z o.o.- Halopizza – catering service
www.halopizza.com.pl

Ta ostatnia firma oferuje pomoc w uruchomieniu i prowadzeniu działalności gospodarczej, opiekę organizacyjną oraz szkoleniową. Kontaktując się z firmą nie musisz jeszcze prowadzić działalności gospodarczej. Halopizza oferuje pomoc w jej uruchomieniu. 

Na start potrzebujesz:
• kapitał rzędu 80 do 150 tys. zł (negocjowany indywidualnie - w zależności od wielkości lokalu),
• własny lokal o pow. 80-130 m2 lub jesteś gotowy taki wynająć.

Współpracując z systemem:
• Twoje koszty wyrównają się z przychodami już po 9 miesiącach (tzw. break even point),
• nakłady inwestycyjne zwrócą się od 18 do 24 miesięcy.

Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA