REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Outsourcing

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zorganizować pracę w biurze?

Zadania jakie masz do wykonania zajmują ci dwa razy więcej czasu niż powinny. Stos papierów na biurku powiększa się i na dodatek spóźniasz się na spotkania z klientami. Jeżeli czujesz, że ogarnia cię chaos w pracy – najwyższy czas to zmienić.

Jak koledzy mogą odebrać Twoją nadgorliwość?

Przychodzić jako pierwszy i wychodzić jako ostatni - ten sposób działania przyczynia się do pogorszenia stosunków między wszystkimi kolegami w pracy.

Naucz się odmawiać w pracy

Czy należysz do ludzi, którzy nie potrafią powiedzieć „nie”, gdy miły kolega stoi przed Tobą z bezradnym wzrokiem i nie wie, gdzie może znaleźć akta „Alei Zamkowej”? Jeśli tak, to czas najwyższy by to zmienić. Osoba, która jest asertywna w pracy ma adekwatne podejście do wykonywanych obowiązków.

Gdy kobieta jest silnym typem

Czy jesteś typem, któremu wszystko się udaje? Podejmujesz się tego, czego inni nie chcą się podjąć? To, czy uda Ci się robić wszystko tak dobrze, jak myślisz, i tak, jak byś sobie tego życzył, zależy całkowicie od sytuacji, w której się znajdujesz albo w którą się wplątałeś. Gdy zespół ma problemy z rozwiązaniem jakiegoś problemu, wówczas jesteś ich wybawcą.

REKLAMA

Pierwszy dzień w pracy

Współpracownicy mogą spowodować, że Twoja praca stanie się wielką frajdą. Mogą też sprawić, że zamieni się ona w prawdziwy koszmar. Ten, kto jest nowy w firmie albo w zespole, podlega silnej presji dopasowania się.

Co wpływa na stratę czasu w godzinach służbowych?

Dobra organizacja czasu pracy ma umożliwić efektywne wykorzystanie czasu w godzinach służbowych. Ta umiejętność jest szczególnie ważna dla osób zatrudnionych w sekretariacie.

Umiejętność słuchania w pracy sekretarki

Słuchanie jest tak samo ważne w pracy sekretarki, jak mówienie. Uważne słuchanie pozwala na szybką ocenę emocji interesanta i prawidłową reakcję, która ułatwi poprowadzenie rozmowy w pożądanym kierunku.

Cechy potrzebne do wykonywania zawodu sekretarki

Możemy podzielić cechy potrzebne do wykonywania pracy sekretarki na dwie grupy: pierwsza to kwalifikacje zawodowe a druga kwalifikacje osobiste.

REKLAMA

Obowiązki sekretarki

Właściwa organizacja pracy sekretariatu i firmy jest możliwa wtedy, gdy prezes firmy ma dobrą sekretarkę. Sprawnie funkcjonujący sekretariat przyczynia się do budowania mocnej pozycji firmy.

Rozmowa telefoniczna w biurze

Jednym z podstawowych narzędzi pracy asystenta biura jest telefon. Szacuje się, że pierwsze 20 sekund rozmowy decydują o tym, czy rozmówca odbierze dany kontakt pozytywnie. Eksperci radzą, że jeżeli w tym krótkim czasie nie przypadniesz do gustu rozmówcy, przepadłeś.

Składanie życzeń w firmie

Życzenia możemy podzielić na te składane służbowo i te składane bliskim. W przypadku składania życzeń oficjalnych należy dobrze przemyśleć formułę, którą ewentualnie można powielać.

Przyjmowanie zagranicznych delegacji

Od kilkunastu lat coraz częściej w naszych firmach gościmy zagraniczne delegacje, ich wizyty mają charakter roboczy lub oficjalny, czasami prywatny. Wizyty robocze charakteryzują się ściśle określonym celem i trwają zazwyczaj krótko.

Praca a stres

Pracujemy coraz więcej a to powoduje narastanie zmęczenia, które w rezultacie prowadzi do narastania w firmie konfliktów. Stres jest nieodłącznym elementem pracy, a więc i występowanie konfliktów czasem może być jedyna drogą do poprawienia sytuacji w firmie.

Organizacja przyjęć w biurze

Osoba zajmująca się organizacją przyjęć, narad czy też konferencji w biurze powinna znać zasady savoir-vivre i wykazywać się profesjonalizmem. Przed przystąpieniem do organizacji przyjęcia zastanów się z jakiej okazji jest ono organizowane i jaki jest jego cel.

Praca a ubiór

W dzisiejszych czasach nastąpiło pewne rozluźnienie obyczajów dotyczące stroju do pracy. Ubiór starannie dopasowany do pory, miejsca i okoliczności nie tylko zapewnia dobre samopoczucie a świadczy także o zamiłowaniu do porządku i jest oznaką szacunku do innych i siebie samego. Pamiętać należy aby wszystkie części ubioru były bezwzględnie czyste i wyprasowane.

Kultura pracy

Nie od dziś wiadomo, że zasady dobrego wychowania świadczą o kulturze człowieka. Obowiązują one zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym.

Ocena dokumentacji aplikacyjnej na wsparcie dużych przedsięwzięć innowacyjnych - poddziałanie 4.5.1 POIG

Jesteś przedsiębiorcą? Chcesz wdrożyć innowacyjną technologię, a jednocześnie zatrudnić nowych pracowników? Zainteresuj się poddziałaniem 4.5.1 POIG, w ramach którego możesz otrzymać dofinansowanie na swój innowacyjny pomysł.

Wydajna komunikacja ze współpracownikami

Sposoby komunikowania się ze współpracownikami wpływają na efektywność jego pracy. Najpopularniejszym i najszybszym kanałem przesyłu informacji jest poczta elektroniczna.

Prowokacje zawarte w e-mailu

>Korzystając ze skrzynki poczty elektronicznej użytkownik jest tak samo narażany na świadome prowokacje, jak i w przypadku udzielania się na forach internetowych. Istnieje jednak kilka wskazówek, które pozwolą nam obronić się przed tego typu zachowaniami.

Jak „mailować” z przyszłym pracodawcą?

CV wraz ze zdjęciem prosimy wysyłać na adres mailowy – czytamy prawie w każdym ogłoszeniu dotyczącym pracy. Warto jest zatem przyjrzeć się schematom formalnej korespondencji.

Outsourcing księgowości w grupach kapitałowych: dokumentacja podatkowa dla transakcji z podmiotami powiązanymi

Coraz częściej spotykamy się z centralizacją księgowości grup kapitałowych w formie outsourcingu. Istotnym zagadnieniem z jakim musi zmierzyć się firma outsourcingowa w przypadku obsługi tego typu podmiotów jest uwzględnienie w zakresie swoich działań właściwej dokumentacji transakcji z podmiotami powiązanymi. Poniższy artykuł opisuje meandry podatkowe transakcji z podmiotami powiązanymi.

Samochód zachętą dla pracownika

Możliwość użytkowania służbowego auta, albo coraz częściej – jego klasa są ważnym czynnikiem, niejednokrotnie decydującym o przyjęciu lub odrzuceniu oferty pracy. Czy motywowanie najlepszych pracowników za pomocą służbowego pojazdu może się opłacać?

Jak oszczędzać na emeryturę

Kwestia Indywidualnych Kont Emerytalnych, mimo kilku lat obecności na naszym rynku, wciąż rodzi wiele pytań. Nadal tak naprawdę niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, czym one właściwie są, jakie niosą korzyści i wreszcie - czym różnią się od innych form oszczędzania na emeryturę.

Wdrożenie elektronicznego archiwum

Elektroniczna archiwizacja dokumentacji nie jest usługą całkowicie nową. Już od dłuższego czasu działają na runku firmy, które oferują zakładanie i prowadzenie elektronicznych archiwów przy wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania, dzięki któremu klient może w prosty sposób, bez konieczności przeszukiwania zakurzonych woluminów, dotrzeć do archiwalnych dokumentów.

Za używanie przez pracownika samochodu służbowego do celów prywatnych trzeba się rozliczyć

Występujące na szeroką skalę używanie przez pracowników samochodów służbowych, bardzo często jest związane z charakterem wykonywanej pracy. Problem pojawia się w sytuacji, gdy pracownik uzyskuje od pracodawcy zgodę na wykorzystywanie samochodu służbowego do celów prywatnych.

Parkowanie samochodów służbowych w pobliżu miejsc zamieszkania pracowników

Pracownicy naszej spółki wykorzystują samochody będące jej własnością do celów służbowych. Ze względu na brak możliwości zapewnienia bezpieczeństwa parkowanych samochodów służbowych w siedzibie spółki, zostały wyznaczone inne miejsca ich parkowania. Miejsca parkowania spółka wyznaczyła na parkingach w pobliżu miejsca zamieszkania pracowników korzystających z tych samochodów. A w przypadku, gdy było to możliwe, wprost w miejscu zamieszkania pracownika (garaż będący własnością pracownika).

Jak rozliczać korzystanie przez pracownika z samochodu służbowego do celów prywatnych

Prezentujemy zasady rozliczania korzystania przez pracownika z samochodu służbowego, które zostały uznane przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 4 stycznia 2010 r. (nr IPPP3/443-957/09-4/SM) za prawidłowe w świetle obowiązujących przepisów podatkowych.

Zwrot kosztów używania przez pracownika prywatnego samochodu do celów służbowych zwolniony z PIT

Prowadzę małą firmę i zatrudniam jednego pracownika. Z pracownikiem tym podpisałem umowę o używanie samochodu osobowego do celów służbowych. Pracownik wyjeżdża poza siedzibę firmy średnio trzy razy w tygodniu w celu obsługi klientów. Na podstawie przedstawionej ewidencji przebiegu pojazdu wypłacam pracownikowi zwrot kosztów używania jego samochodu. Czy zwracane pracownikowi kwoty z tytułu używania samochodu są zwolnione z PIT?

Porządki w biurze

Czy i Ty marzysz o biurze, w którym wszystko masz „na oku”, do wszystkiego masz wgląd i wszystko znajduje się „pod ręką”?

Outsourcing uslug w branzy CFM

Wszyscy zadają sobie pytanie: kiedy skończy się kryzys? Ekonomiści starają się na nie odpowiedzieć. Jednak firmy nie mogą czekać na lepsze czasy z założonymi rękami – aby nie dać się pokonać silnej konkurencji, muszą zacisnąć pasa i skupić się na core biznesie. Jak być skutecznym i jednocześnie oszczędnym?

Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?

Przejście na outsourcing księgowy dla wielu firm wiąże się ze zmianą organizacji pracy, przepływu dokumentów i sposobów komunikacji z księgowym. Dlatego też bardzo ważna rzeczą jest aby na samym początku współpracy ustalić dokładne reguły współpracy które pozwolą w przyszłości uniknąć tak zwanych „niedomówień” i aby Pracownicy firmy oddającej księgi rachunkowe nie odczuli zmiany.

Ryczałt sposobem rozliczenia wydatków na samochód pracownika

Firmy mogą wykorzystywać w prowadzonej działalności samochody, które nie stanowią ich środków trwałych. Dotyczy to również samochodów pracowników. Przepisy określają warunki i limity wydatków na niefirmowe samochody, które przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów podatkowych oraz zasady zwrotu poniesionych kosztów pracownikom.

Outsourcing branżowy – kadry i płace na wyższej uczelni

Wymagania stawiane aktualnie przed firmami outsourcingowymi przez klientów to przede wszystkim dopasowanie poziomu i zakresu usług do konkretnej specyfiki branży, przedsiębiorstwa i doskonała znajomość procesów klienta. Coraz mniej firm może i chce sobie pozwolić na koszt i ryzyko „uczenia się ich organizacji” przez firmę outsourcingową w początkowym okresie współpracy.

Outsourcing usług w branży motoryzacyjnej

Wszyscy zadają sobie pytanie: kiedy skończy się kryzys? Ekonomiści starają się na nie odpowiedzieć. Jednak firmy nie mogą czekać na lepsze czasy z założonymi rękami – aby nie dać się pokonać silnej konkurencji, muszą zacisnąć pasa i skupić się na core biznesie. Jak być skutecznym i jednocześnie oszczędnym?

Rynek outsourcingu samochodów służbowych

Mijający 2009 r. był jednym z najgorszych okresów w branży outsourcingu aut firmowych w Polsce. Rynek ten wzrósł tylko o 5,3 procent rok do roku. W efekcie na koniec 2009 roku w outsourcowanych flotach służbowych jeździło 130,5 tysiąca aut. W sumie prawie 14 tysięcy firm w Polsce korzystało z outsourcingu, czyli z full service leasingu i usług pokrewnych.

Składki na emerytury pomostowe

Od 1 stycznia 2010 r. weszły w życie przepisy dotyczące obowiązku opłacania składek na Fundusz Emerytur Pomostowych. Poniżej publikujemy wskazówki ekspertów ZUS odnośnie tej kwestii.

GPS w samochodzie – prywatność zagrożona?

Standardem stało się instalowanie w samochodach służbowych nadajników GPS celem kontrolowania położenia samochodu i czasu, jaki pracownik spędza w jednym miejscu. Czy zbieranie takich danych jest jednak całkowicie nieograniczone i legalne?

Kasacja auta a spłata kredytu czy rat leasingowych

Jeżeli pojazd ulega kasacji lub kradzieży, to praktycznie kontynuujesz spłatę kredytu zgodnie z harmonogramem, zgłaszasz szkodę do zakładu ubezpieczeniowego i po otrzymaniu decyzji o kasacji, informujesz bank.

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach

Dla części ekspertów warunkiem osiągnięcia sukcesu w biznesie jest stworzenie inspirującego i przyjaznego środowiska pracy. Tylko w takich warunkach pracownicy są w stanie reagować na sytuacje rynkowe, sprawnie i skutecznie rozwiązywać problemy klientów. Ważne jest więc monitorowanie nastrojów w firmie i umiejętne zarządzanie systemem kadr. Ta książka pokazuje jak radzą sobie z tym polskie przedsiębiorstwa. Świetnie służy jako punkt wyjścia do ulepszenia obecnego systemu kadrowego w firmie.

Używanie samochodu służbowego dla celów prywatnych

Udostępnienie przez pracodawcę pracownikowi samochodu służbowego niesie za sobą określone implikacje także w sferze podatkowej.

Na jakie oszczędności może liczyć firma wdrażając SaaS

Oprogramowanie jako usługa (ang. Software as a Service – w skrócie SaaS, zwane także Software on Demand) jest coraz powszechniej stosowanym rozwiązaniem. Nie wszyscy wiedzą, że nie jest ono jednakowo użyteczne dla wszystkich przedsiębiorstw i branż.

Outsourcing - czy się opłaca

W ostatnich latach dynamicznie rośnie popularność outsourcingu na świecie i w Polsce ze względu na ewidentne oszczędności i zwiększenie jakości usług. Outsourcing w dobie profesjonalnych dostawców specjalizowanych usług oraz coraz powszechniejszemu dostępowi do szybkiego Internetu jest już wyraźnym trendem rynkowym i sposobem nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem.

Zapach w pracy

Zapachy unoszące się w biurze mają kilka źródeł – higiena pracowników, stosowane dezodoranty, perfumy i wody kolońskie, schorzenia, na które cierpią pracownicy, posiłki spożywane w miejscu pracy, przy biurku.

Jak przeprowadzić zwolnienie dyscyplinarne nietrzeźwego pracownika

Do zwolnienia dyscyplinarnego pracownika nie są konieczne pisemna forma oświadczenia oraz podpis pracownika. Brak formy pisemnej nie przesądza o nieważności takiej czynności, a jedynie o jej wadliwości.

Jak przeprowadzić zwolnienie dyscyplinarne nietrzeźwego pracownika

Do zwolnienia dyscyplinarnego pracownika nie są konieczne pisemna forma oświadczenia oraz podpis pracownika. Brak formy pisemnej nie przesądza o nieważności takiej czynności, a jedynie o jej wadliwości.

Kiedy szefem jest kobieta

Pisałam już o trudnościach jakie mogą się pojawić w relacjach damsko – męskich na płaszczyźnie zawodowej związanych z kulturalnym zachowaniem się obu płci wobec siebie. Szczególnie problematyczne jest to zagadnienie w odniesieniu do kobiet w roli przełożonych.

Szef jest szefem bez względu na wiek

Wiek to ważny czynnik, który determinuje twój stosunek do innych osób i określa twoją pozycję w kontaktach towarzyskich i zawodowych. Jest to cecha, której nie można ukryć, ani zatuszować.

Od dziś Pan Dyrektor

Znacie się do wielu lat. Pracujecie razem, ale też lubicie się prywatnie. Nawet dwa razy wyjechaliście wspólnie na wakacje zabierając całe rodziny. Wszystko się zmieniło, kiedy jeden z was awansował.

Program mentoringu

Zgodnie ze starogrecką mitologią Mentor był mieszkańcem Itaki, przyjacielem Odysa. Jemu król Itaki powierzył opiekę nad synem i żoną. Dlatego dziś o opiekunie, nauczycielu mówimy „mentor”.

Nie można zająć całego wynagrodzenia

Wierzyciel może co do zasady dokonać zajęcia pensji dłużnika u pracodawcy, prawo pracy chroni go jednak, przed pozbawieniem wszelkich środków do życia- pracownicy zarabiający niewielkie pieniądze- mogą w ogóle uniknąć egzekucji.

REKLAMA