REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak eksponować swoje atuty by przekonać pracodawcę?

 HAYS Poland
Doradztwo personalne
Pracodawca patrząc na CV potencjalnego kandydata lub kandydatki zwraca uwagę na kilka elementów.
Pracodawca patrząc na CV potencjalnego kandydata lub kandydatki zwraca uwagę na kilka elementów.

REKLAMA

REKLAMA

O eksponowaniu swoich zalet warto pamiętać już na etapie wysyłania CV. Ważne by eksponować te cechy, które są pożądane przez dango pracodawcę.

Świadomość swoich mocnych stron

Nadszedł czas, kiedy ofert pracy jest więcej niż osób, które mogłyby ją dobrze wykonywać. Zawody stają się bardziej wyspecjalizowane w swoich dziedzinach, a jednocześnie od pracowników wymagana jest większa elastyczność.
To, czy dla danego pracodawcy dany kandydat będzie atrakcyjny, zależy w dużej mierze od niego samego. Konsekwencja i świadomość własnych mocnych stron jest zdecydowanie bardziej skuteczną metodą.

REKLAMA

Pracodawcy poszukują zarówno walecznych prekursorów, jak i świetnych rzemieślników. Bycie jednym lub drugim nie jest ani lepsze, ani gorsze. Ważne, żeby tymi rolami się nie męczyć, wtedy nasza atrakcyjność na pewno zostanie zauważona. Kandydaci często zadają sobie pytanie, jak sprawić, żeby być poszukiwanym pracownikiem. Jak przygotować się na wyzwania, jakie stawia obecny rynek pracy? Czy faktycznie jest to sytuacja korzystna dla pracowników?

Zobacz także: Jaka motywacja do pracy odstrasza pracodawców?

Jakość a nie ilość

REKLAMA

Nie istnieje jedna sprawdzona rada na to, jakie kursy i szkolenia należy ukończyć, aby być atrakcyjnym w oczach pracodawcy. Nie zachęcam do kierowania się zasadą im więcej, tym lepiej, ale spójnością i logiką w swoich wyborach. Należy śledzić rynek i orientować się, jakie uprawnienia są pożądane w branży, i sukcesywnie je zdobywać.

Pracodawca patrząc na CV potencjalnego kandydata lub kandydatki zwraca uwagę na kilka elementów. Pomijając wartość estetyczną, oczywiście niepozostającą bez znaczenia, równie ważna i wiele mówiąca o człowieku jest jego historia pracy. Po pewnych jej elementach można próbować wnioskować, czy mamy do czynienia z dobrym kandydatem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

Pytania dla kandydata

Pytania, na które kandydat powinien sobie odpowiedzieć przed podjęciem pracy:

  • czym chcę się zajmować zawodowo,
  • czy faktycznie lubię to, co robię,
  • czy dobrze wykonuję swoją pracę,
  • czy mam potrzebę doskonalenia swoich umiejętności,
  • czy potrafię pracować w zespole,
  • czy moi przełożeni i współpracownicy mogą na mnie polegać,
  • czy jestem gotowy/a wziąć odpowiedzialność za to, co robię,
  • czy znam swoją wartość na rynku pracy,
  • czy zależy mi na tym, żeby inni mogli korzystać z mojej wiedzy i umiejętności,
  • po czym poznam, że rozwijam się zawodowo,
  • co chcę robić w przyszłości (zarówno najbliższej jak i dalszej),
  • jakie warunki pracy są dla mnie dobre (nie tylko finansowe!),
  • co zrobię, jeśli osiągnę wszystko, co sobie zaplanowałem.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA