REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozorna atrakcyjność kontroferty

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 HAYS Poland
Doradztwo personalne
Badania przeprowadzone przez angielski związek zatrudnionych potwierdzają, że ponad 80% osób, które zgodziły się przyjąć kontrofertę, odchodzą z pracy w przeciągu najbliższych 6 miesięcy lub zostają zwolnione.
Badania przeprowadzone przez angielski związek zatrudnionych potwierdzają, że ponad 80% osób, które zgodziły się przyjąć kontrofertę, odchodzą z pracy w przeciągu najbliższych 6 miesięcy lub zostają zwolnione.

REKLAMA

REKLAMA

Pracodawca proponując kontrofertę z reguły najpierw kieruje się najlepszym interesem firmy. Szacunkowo 80% osób, które przyjęło kontrofertę, w ciągu sześciu miesięcy rozstaje się z pracodawcą.

Pokusy kontoferty

Przed taką rozmowa warto dobrze się przygotować – bo okazuje się że pracownicy często wystawiani są na pokuszenie poprzez obecnych pracodawców dostając właśnie kontrofertę w postaci:

REKLAMA

REKLAMA

  • podwyżki,
  • awansu bądź takiej obietnicy w odniesieniu do niedługiej przyszłości,
  • stworzenia nowego atrakcyjnego miejsca w strukturze firmy.

To wszystko, co do tej pory wydawało się niedostępne masz właśnie w zasięgu ręki. Pokusa wydaje się duża, a ryzyko niepowodzenia subiektywnie mniejsze niż w przypadku zmiany pracy. Dodatkowo pojawiające się poczucie winy i braku lojalności wobec pracodawcy (z którym pewnie jesteś związany od lat) może spowodować, że Twoje plany zupełnie się odwrócą i postanowisz zostać w obecnej firmie.

Zobacz także: Organizowanie rozwoju firmy

Korzyść dla firmy, a nie dla pracownika

Okazuje się że kontroferta przedstawiana jest najczęściej nie ze względu na to, co jest najlepsze dla Ciebie, ale co w danej chwili jest najlepsze właśnie dla firmy. Znalezienie kolejnego doświadczonego i cennego pracownika na tak trudnym rynku może okazać się nie tylko kosztowne, ale przede wszystkim czasochłonne. Ponadto pozostawienie projektu, na którym pracujesz, czy też inwestycji, którą nadzorujesz bez opieki może przynieść firmie poważne straty. Tak naprawdę w interesie firmy jest zatrzymanie Ciebie w organizacji.

REKLAMA

Owszem, Twoja trudna rozmowa z pracodawcą może być uświadamiająca również dla drugiej strony – pytanie tylko, dlaczego dopiero w momencie, gdy chcesz odejść, firma robi wszystko by Ciebie zatrzymać? Taka decyzja nie jest podejmowana z dnia na dzień i zapewne nie raz wysyłałeś sygnały, że coś Ciebie w tej pracy frustruje. Czy dodatkowe profity związane z kontrofertą nie powinny już dawno zostać Ci przyznane w uznaniu jakości Twojej pracy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Akceptacja kontroferty

Akceptacja kontroferty może być błędem między innymi dlatego, że zmienia się ocena Twojej osoby nie tylko w obliczu szefa, ale też współpracowników – chciałeś zrezygnować z tej pracy, ale jednak w niej pozostałeś. Zaufanie zostało podważone - trudno będzie dowieść lojalności wobec firmy i swojej grupy, skoro próbowałeś z niej odejść.

Badania przeprowadzone przez angielski związek zatrudnionych potwierdzają, że ponad 80% osób, które zgodziły się przyjąć kontrofertę, odchodzą z pracy w przeciągu najbliższych 6 miesięcy lub zostają zwolnione. Z perspektywy firmy - w trudnej sytuacji prawdopodobnie zwalniane będą osoby, które okazały się nielojalne. Z Twojej perspektywy - jeżeli było to tylko doraźna zmiana danego elementu pracy (np. podwyżka) zapewne da o sobie znać w niedługiej przyszłości.

Reasumując przyjęcie kontroferty nie jest dobrym krokiem, dlatego zanim w ogóle podejmiesz poszukiwania nowego pracodawcy zastanów się nad możliwościami, jakie daje Ci dzisiejsza praca.

Polecamy Motywowanie

Przeanalizuj sytuację

Warto to wszystko sobie wcześniej przeanalizować i być może podczas codziennej pracy porozmawiać z szefem o dręczących Cię problemach. Oceń zatem powody, dla których chcesz odejść, również powody, dla których postanowiłeś rozważyć propozycję pracy w innym miejscu oraz swoje cele zawodowe.

Nigdy też nie traktuj kontroferty jako próby wymuszenia na pracodawcy atrakcyjniejszych warunków pracy. Taki szantaż rzadko kończy się sukcesem. Jeżeli już podejmiesz decyzję o zmianie, konsekwentnie się jej trzymaj, bo błąd na ścieżce kariery może rzeczywiście dużo Cię kosztować.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA