REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozorna atrakcyjność kontroferty

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 HAYS Poland
Doradztwo personalne
Badania przeprowadzone przez angielski związek zatrudnionych potwierdzają, że ponad 80% osób, które zgodziły się przyjąć kontrofertę, odchodzą z pracy w przeciągu najbliższych 6 miesięcy lub zostają zwolnione.
Badania przeprowadzone przez angielski związek zatrudnionych potwierdzają, że ponad 80% osób, które zgodziły się przyjąć kontrofertę, odchodzą z pracy w przeciągu najbliższych 6 miesięcy lub zostają zwolnione.

REKLAMA

REKLAMA

Pracodawca proponując kontrofertę z reguły najpierw kieruje się najlepszym interesem firmy. Szacunkowo 80% osób, które przyjęło kontrofertę, w ciągu sześciu miesięcy rozstaje się z pracodawcą.

Pokusy kontoferty

Przed taką rozmowa warto dobrze się przygotować – bo okazuje się że pracownicy często wystawiani są na pokuszenie poprzez obecnych pracodawców dostając właśnie kontrofertę w postaci:

REKLAMA

  • podwyżki,
  • awansu bądź takiej obietnicy w odniesieniu do niedługiej przyszłości,
  • stworzenia nowego atrakcyjnego miejsca w strukturze firmy.

To wszystko, co do tej pory wydawało się niedostępne masz właśnie w zasięgu ręki. Pokusa wydaje się duża, a ryzyko niepowodzenia subiektywnie mniejsze niż w przypadku zmiany pracy. Dodatkowo pojawiające się poczucie winy i braku lojalności wobec pracodawcy (z którym pewnie jesteś związany od lat) może spowodować, że Twoje plany zupełnie się odwrócą i postanowisz zostać w obecnej firmie.

Zobacz także: Organizowanie rozwoju firmy

Korzyść dla firmy, a nie dla pracownika

REKLAMA

Okazuje się że kontroferta przedstawiana jest najczęściej nie ze względu na to, co jest najlepsze dla Ciebie, ale co w danej chwili jest najlepsze właśnie dla firmy. Znalezienie kolejnego doświadczonego i cennego pracownika na tak trudnym rynku może okazać się nie tylko kosztowne, ale przede wszystkim czasochłonne. Ponadto pozostawienie projektu, na którym pracujesz, czy też inwestycji, którą nadzorujesz bez opieki może przynieść firmie poważne straty. Tak naprawdę w interesie firmy jest zatrzymanie Ciebie w organizacji.

Owszem, Twoja trudna rozmowa z pracodawcą może być uświadamiająca również dla drugiej strony – pytanie tylko, dlaczego dopiero w momencie, gdy chcesz odejść, firma robi wszystko by Ciebie zatrzymać? Taka decyzja nie jest podejmowana z dnia na dzień i zapewne nie raz wysyłałeś sygnały, że coś Ciebie w tej pracy frustruje. Czy dodatkowe profity związane z kontrofertą nie powinny już dawno zostać Ci przyznane w uznaniu jakości Twojej pracy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Akceptacja kontroferty

Akceptacja kontroferty może być błędem między innymi dlatego, że zmienia się ocena Twojej osoby nie tylko w obliczu szefa, ale też współpracowników – chciałeś zrezygnować z tej pracy, ale jednak w niej pozostałeś. Zaufanie zostało podważone - trudno będzie dowieść lojalności wobec firmy i swojej grupy, skoro próbowałeś z niej odejść.

REKLAMA

Badania przeprowadzone przez angielski związek zatrudnionych potwierdzają, że ponad 80% osób, które zgodziły się przyjąć kontrofertę, odchodzą z pracy w przeciągu najbliższych 6 miesięcy lub zostają zwolnione. Z perspektywy firmy - w trudnej sytuacji prawdopodobnie zwalniane będą osoby, które okazały się nielojalne. Z Twojej perspektywy - jeżeli było to tylko doraźna zmiana danego elementu pracy (np. podwyżka) zapewne da o sobie znać w niedługiej przyszłości.

Reasumując przyjęcie kontroferty nie jest dobrym krokiem, dlatego zanim w ogóle podejmiesz poszukiwania nowego pracodawcy zastanów się nad możliwościami, jakie daje Ci dzisiejsza praca.

Polecamy Motywowanie

Przeanalizuj sytuację

Warto to wszystko sobie wcześniej przeanalizować i być może podczas codziennej pracy porozmawiać z szefem o dręczących Cię problemach. Oceń zatem powody, dla których chcesz odejść, również powody, dla których postanowiłeś rozważyć propozycję pracy w innym miejscu oraz swoje cele zawodowe.

Nigdy też nie traktuj kontroferty jako próby wymuszenia na pracodawcy atrakcyjniejszych warunków pracy. Taki szantaż rzadko kończy się sukcesem. Jeżeli już podejmiesz decyzję o zmianie, konsekwentnie się jej trzymaj, bo błąd na ścieżce kariery może rzeczywiście dużo Cię kosztować.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA