REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Outsourcing

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak się zachować wobec nowego pracownika?

Z Tomkiem znaliście się od dawna, był niezastąpionym ogniwem całego waszego zespołu. Zawsze życzliwy i uśmiechnięty, a przede wszystkim przygotowany do pracy zyskał sobie sympatię i uznanie wszystkich współpracowników. Niestety odszedł z pracy, a jego miejsce ma zająć ten „nowy”.

Kiedy jesteś tym „nowym”

Najpierw rozsyłałeś CV, potem entuzjastycznie reagowałeś za każdym razem, gdy słyszałeś dźwięk telefonu, z podnieceniem szedłeś na rozmowę kwalifikacyjną. I pewnego dnia telefon zadzwonił inaczej – „Czy może pan podjąć pracę w naszej firmie z dniem pierwszym …”

Myląca treść wypowiedzi

Poprawność językowa w kontaktach międzyludzkich, a szczególnie biznesowych jest bardzo ważna. Od szybkości i trafności ripost słownych może zależeć twój awans zawodowy lub decyzja o powierzeniu ci nowego projektu

Procedury zawierania umów outsourcingowych

Zawierając umowę outsourcingową, warto wiedzieć jakie elementy umowy należy zweryfikować aby zagwarantować sobie poziom wykonania usługi. Prawidłowo skonstruowana umowa powinna chronić interesy Klienta i stanowić podstawę egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie przeprowadzania procesu sprzedaży.

REKLAMA

Oferta – pierwszy poziom wyboru kontrahenta

Podczas wybierania firmy outsourcingowej a następnie przygotowywania i negocjowania umowy należy kierować się regułami benchmarkingu (porównanie). Dzięki porównaniu ofert kilku dostawców zyskamy najpełniejszy obraz rynku i możliwości jego wykorzystania.

Opinie na forach jako źródło informacji o potencjalnym partnerze

Każdy, kto w codziennej pracy korzysta z Internetu zdaje sobie doskonale sprawę, że nie wszystkie informacje tam zawarte można uznać za 100% wiarygodne. Jednak przy wyborze partnera outsourcingowego, którego najczęściej nie wybiera się do współpracy na miesiąc czy dwa, a na lata warto posiłkować się wieloma źródłami informacji, które pomogą nam wybrać optymalnego dostawcę.

Outsourcing – moda czy metoda

Dzisiaj outsourcing kadrowo-płacowy nie wydaje się być już jedynie modą. To sposób na optymalizację pewnych procesów zachodzących w każdej firmie. Świadomość roli właściwego zarządzania kapitałem ludzkim rośnie, lecz wciąż jeszcze nie jest zbyt wysoka. Przejawia się to szczególnie w sposobie myślenia kadry kierowniczej małych przedsiębiorstw.

Jak policzyć koszty HR i payroll pod kątem outsourcingu?

Potrzeba ograniczenia kosztów funkcjonowania jest wciąż jeszcze najczęściej spotykanym powodem zainteresowania przedsiębiorstw usługami outsourcingowymi, a finansowe korzyści z ich wdrożenia najłatwiej jest wyliczyć.

REKLAMA

Błędy przy podpisywaniu umów outsourcingowych

Dobrze skonstruowana umowa outsourcingowa powinna chronić interesy Klientai stanowić podstawę egzekwowania od outsourcera wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych.

Konkurencja na rynku outsourcingu

Wraz z rosnącą popularnością oustsourcingu, automatycznie powstaje coraz więcej firm outsourcingowych, które konkurują ze sobą o każdego potencjalnego Klienta. Obecnie można już mówić o bitwie cenowej, którą toczą pomiędzy sobą firmy outsourcingowe.

Outsourcing i korzyści z niego płynące

Henry Ford twierdził - "Jeśli jest coś czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu żebyśmy to robili, powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej". Zatrudniamy zatem firmy outourcingowe - fachowców, dzięki którym usparwnimy działanie naszej firmy a jednocześnie obniżmy koszty.

Wdrożenie outsourcingu księgowego u klienta cz. I

Firma zewnętrzna przejmuje w połowie roku,w spółce prawa handlowego prowadzenie ksiąg. Proces odbywa się w siedzibie klienta, przy użyciu jego systemu. O czym warto wiedzieć?

Outsourcing - tak czy nie

Punktem wyjścia jest diagnoza własnego biznesu. Ocenie należy poddać całość działalności firmy, najlepiej z perspektywy realizowanych procesów biznesowych. Zdiagnozować to czego szukamy? Należy zidentyfikować kluczowe kompetencje firmy – te aktywności biznesowe, które decydują o pozycji firmy na rynku, tworząc rzeczywistą wartość. Analiza firmy z punktu widzenia kluczowych kompetencji pozwoli równocześnie oddzielić funkcje pomocnicze, czyli takie, które mogą być przekazane do zewnętrznej obsługi bez uszczerbku dla podstawowej działalności.

Czy to sztuka wybrać dobrego partnera?

I tak, i nie. Jeśli będziemy dysponować odpowiednią wiedzą i zadawać sobie sprawę zarówno z możliwości, jak i zagrożeń, mieć sprecyzowane swoje oczekiwania, a także poznamy kilka ważnych informacji, wybór nie powinien być taki trudny. Jak więc powinien przebiegać proces selekcji dostawców, aby outsourcing zakończył się sukcesem?

Jak przygotować pracowników na wejście zewnętrznej firmy?

Finansowe korzyści z outsourcingu z pewnością przemawiają za jego wdrożeniem. Proces ten zazwyczaj budzi wiele emocji w firmie. Szeregowi pracownicy organizacji, decydującej się nawiązać współpracę z outsourcerem, postrzegają taką współpracę jako bezpośrednie zagrożenie. Obawiają się zwolnień, więc ich motywacja spada. Zdarza się, że również kadra menedżerska nie jest entuzjastycznie nastawiona do takiej zmiany w organizacji.

Na co warto zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy outsourcingowej?

Zawarcie właściwej umowy jest podstawą egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych. Dlatego warto poświęcić czas na dokładne przeanalizowanie wszystkich punktów. Przy podpisywaniu umowy outsourcingowej firma musi mieć pewność, iż jej interesy zostały zabezpieczone w odpowiedni sposób. Na co więc zwrócić szczególną uwagę zanim złożymy swój podpis na umowie?

Jakie firmy powinny zdecydować się na outsourcing?

Przekazanie obsługi funkcji biznesowych na zewnątrz – outsourcing – to nowoczesna metoda zarządzania, dostępna dla większości firm z dowolnych branż. Najczęściej, zakresem usług firm outsourcingowych jest obsługa prawna, podatkowa, księgowa oraz usługi związanie z administracją wynagrodzeniami i personelem.

Romans w pracy

Spora część życia prawie każdego człowieka kręci się wokół jego pracy. Nic więc dziwnego, że wielu ludzi właśnie w miejscu pracy szuka również swojej drugiej połówki, ale czy faktycznie romanse w pracy opłacają się?

Jak powinno się prosić o podwyżkę?

Pieniądze nie są łatwym tematem rozmów. Kto nie zadaje sobie pytań w stylu – jak poprosić szefa o podwyżkę, by ten nie poczuł się urażony? Poznaj kilka zasad, które pomogą Ci w tej trudnej sprawie.

Jak wyrażać krytykę i jak ją przyjmować?

Zarówno przyjmowanie słów krytyki z odpowiednią klasą jak i taktowne jej wypowiadanie jest nie lada wyzwaniem. Jak mu sprostać?

Gość w biurze

Zdobywanie nowych kontrahentów, utrzymywanie kontaktów z nimi, to życie codzienne w świecie biznesu. Zastanówmy się jak przyjąć naszego potencjalnego klienta, tak aby zaowocowało to kolejnymi spotkaniami i dalszą współpracą.

Pracownik wizytówką firmy

Firma to nie tylko nazwa, logo, to przede wszystkim ludzie. Zostając pracownikiem danej firmy – stajemy się jej wizytówką i mamy ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku firmy. Ważne jest aby pracownik zdawał sobie z tego sprawę, iż jest niejako jej reprezentantem. Powinien on zatem przestrzegać zasad i reguł nie rzutujących negatywnie na ocenę firmy poprzez ocenę jego samego.

Odpowiedzialność kilku pracowników za wyrządzoną szkodę w mieniu pracodawcy

Działalność gospodarcza żołnierza zależy od decyzji dowódcy

Dzisiaj weszło w życie rozporządzenie w sprawie wykonywania pracy zarobkowej lub prowadzenia działalności gospodarczej przez żołnierzy zawodowych.

Jakie składki od umowy zlecenia

Jestem zatrudniony na stałe na podstawie umowy o pracę na pełen etat. Czasami w firmie u kolegi łapię zlecenia – jedno lub dwa w miesiącu. Kolega twierdzi, że może mi zapłacić więcej niż mój pracodawca, bo nie musi płacić za mnie całego ZUS-u. Trochę się obawiam czy to prawidłowe i czy nie będę musiał kiedyś płacić tych składek z odsetkami?

Wypowiedzenie umowy o pracę na czas nieokreślony

Umowę o pracę zawarta a czas nieokreślony może wypowiedzieć zarówno pracodawca i pracownika.

Wypowiedzenie umowy na czas określony

Musisz wiedzieć, że w przypadku umowy o pracę zawartej na czas określony ograniczona jest możliwość wypowiedzenia stosunku pracy.

Rodzaje umów o pracę

Przed zawarciem umowy o pracę, musisz podjąć właściwą decyzję przy wyborze odpowiedniej umowy. Jakie zatem umowy o pracę mogą zawierać między sobą pracownik i pracodawca?

Umowa o pracę na czas nieokreślony

Jedną z najbardziej pożądanych umów o prace przez pracownika jest umowa o pracę na czas nieokreślony. Daje ona pracownikom największą stabilność zatrudnienia.

Umowa o pracę na czas określony

Umowa o pracę na czas określony należy do umów terminowych. Umowa ta zawierana jest jak sama nazwa wskazuje, na z góry określony okres. Po upływie którego dochodzi do rozwiązania stosunku pracy.

Wszystko o umowie o pracę na okres próbny

Zanim zdecydujesz się zatrudnić pracownika zawrzyj umowę o prace na oes próbny. Umowa ta ma dać odpowiedź pracownikowi i pracodawcy, czy nadal chcą kontynuować zawarty miedzy nimi stosunek pracy.

Wzór przedwstępnej umowy o pracę

Aby zawrzeć umowa o pracę z pracownikiem możesz ją poprzedzić zawarciem umowy przedwstępnej. W poniższym artykule znajdziesz najważniejsze informację dotyczące przedwstępnej umowy o pracę.

Rynek pracy: grozi nam bezrobocie

W przyszłym roku bezrobocie może sięgnąć nawet 14 proc. Możliwy jest także realny spadek płac.

Jaka powinna być treść umowy o pracę?

Musisz wiedzieć, że poprzez nawiązanie umowy o pracę pracownik zobowiązuje się świadczyć pracę na rzecz i pod kierownictwem pracodawcy w zamian za wynagrodzenie. Pracodawca jest zobowiązany do zatrudnienia pracownika i wypłaty wynagrodzenia za świadczoną pracę. W poniższym artykule zamieszczamy informacje jakie powinny naleźć się w umowie o pracę.

Czym jest umowa o pracę?

Umowa o pracę jest najczęstszą podstawą nawiązania stosunku pracy. Poprzez umowę o pracę pracownik zobowiązuje się do świadczenia za wynagrodzeniem określonej pracy, a pracodawca do wypłaty wynagrodzenia za pracę.

Naucz się pracy w zespole

Uczestnicząc w projektach zbiorowych pamiętaj, że jesteś jednym z ogniwek łańcuszka, który w razie Twojej zawodności zerwie się. Konsekwencje Twoich błędów i niedociągnięć poniesie cała grupa. Empatia, odpowiedzialność, zorganizowanie, terminowość, szczerość i uczynność – to cechy, które powinieneś pielęgnować, aby dobrze poradzić sobie z zadaniami zespołowymi.

Poprawne relacje ze współpracownikami

Wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych to nie jedyna umiejętność ceniona przez pracodawcę. Bardzo ważna, choć często niedoceniana staje się sztuka bezkonfliktowej współpracy z kolegami i koleżankami. Umiejętność tę można w sobie wyrobić – wystarczą tylko dobre chęci.

Relacje między szefem a podwładnym

Jak powinna wyglądać nienaganna współpraca z szefem? Co zrobić by była ona dla obu stron zadowalająca? Jak postępować z kobietą-szefem? Co zrobić gdy szefem jest ktoś od nas młodszy? Jakie cechy powinien posiadać dobry szef? O tym wszystkim poniżej.

Jak organizować pracę zespołową?

Przy realizacji projektów praca zespołowa daje większe możliwości niż w przypadku pracy indywidualnej. Uczy umiejętności określania hierarchii zadań przez każdego pracownika, a także wzmaga gotowość niesienia pomocy współpracownikom w problemach związanych z pracą.

Kreowanie wizerunku w biznesie

W stroju biznesowym obowiązują własne zasady. Odpowiednio dobrane elementy i dodatki mogą pomoc w kreowaniu wizerunku, który pomoże w osiągnięciu celów zawodowych.

Jedzenie w biurze

Jedzenie w miejscu pracy jest tematem dość delikatnym. Jedząc w pracy łatwo popełnić mnóstwo niewybaczalnych gaf.

Praca w boksach

Praca w dużych biurach wymaga od nas umiejętnego układania stosunków z innymi ludźmi, szanowania ich prywatności i potrzeby spokoju. Jak zachowywać się, aby nie przeszkadzać kolegom w wykonywaniu czynności służbowych? Co na ten temat mówi biznesowy savoir vivre?

Przygotowane przez Ciebie dokumenty są Twoją wizytówką

Dokumenty firmowe są wizytówką przedsiębiorstwa, jego właściciela i pracowników. Dlatego wystawianie faktur, redagowanie pism, podań i wyciągów wymaga od nas staranności i dbałości o szczegóły.

Stanowiska po polsku, czy po angielsku

Kiedyś był Dyrektor ds. Sprzedaży – dziś mamy Sales Managera, zamiast wyrazu księgowy niektóre firmy wybierają nazwę Chief Accountant. Czy jednak dobrze się dzieje, że obce nazewnictwo tak ekspansywnie wkracza do naszej polskiej rzeczywistości? Jak nie zagubić się w gąszczu tych wszystkich angielskich nazw?

Rozmowy telefoniczne z klientem

Odbieranie telefonów i wykonywanie rozmów telefonicznych należy do naszych obowiązków służbowych. W czynności tej musimy wykazać się swobodą zwięzłego formułowania myśli, umiejętnością wnikliwego słuchania, taktem, wyczuciem sytuacji, umiejętnością dochodzenia do kompromisów oraz uprzejmością.

Niech czas będzie Twoim sprzymierzeńcem

W świecie biznesu czas to pieniądz, dlatego nic dziwnego, że umiejętność zarządzania czasem jest jednym z kluczowych założeń biznesowego savoir vivre’u.

Męski ubiór w biznesie

Jak sprawić, by nasz image w świecie biznesu był nienaganny? Przede wszystkim zadbajmy o elegancki ubiór. Jego podstawą jest umiejętność właściwego doboru garderoby i dodatków.

Spotkanie z klientem

Praca polegająca na spotkaniach z klientem (np. doradztwo finansowe) wyzwala szereg pytań o prawidłowe zachowanie. Jak się witać z klientami starszymi od siebie? Jak zachować się w kawiarni i w domu klienta?

ZUS sprawdza wnikliwie zwolnienia lekarskie

Jak poinformował Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, kierowana przez niego instytucja rozpoczęła od 1 sierpnia 2009 r. realizację programu pod dźwięczną nazwą: "Zintensyfikowana kontrola absencji chorobowej". Należy się więc spodziewać częstszych i wnikliwszych kontroli w tym zakresie, bo zadanie to otrzymało aktualnie najwyższy priorytet.

Motywacja po zwolnieniach

Kryzys sprawił, że coraz częściej nie ma innej rady – trzeba zwalniać pracowników lub redukować ich pensje. Wśród zatrudnionych wywołuje to panikę, a ich wydajność pracy spada. Jak ograniczyć skutki tych trudnych decyzji?

REKLAMA