REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wdrożenie outsourcingu księgowego u klienta cz. I

Norbert Sołtysiak Kierownik Działu Księgowego FPA Group
Ważnym elementem procesu wdrożenia było zapoznanie się z saldami występującymi na kontach księgowych.
Ważnym elementem procesu wdrożenia było zapoznanie się z saldami występującymi na kontach księgowych.

REKLAMA

REKLAMA

Firma zewnętrzna przejmuje w połowie roku,w spółce prawa handlowego prowadzenie ksiąg. Proces odbywa się w siedzibie klienta, przy użyciu jego systemu. O czym warto wiedzieć?

Proces wdrożenia usług outsourcingowych u Klienta zależy w dużej mierze od późniejszego sposobu prowadzenia tych usług. W outsourcingu księgowym możemy wyróżnić kilka typów prowadzenia powyższych usług:
1. Prowadzenie ksiąg Klienta w siedzibie biura outsourcingowego na programie biura (najczęściej spotykany wariant);
2. Prowadzenie ksiąg Klienta w siedzibie biura outsourcingowego na programie Klienta;
3. Prowadzenie ksiąg Klienta w siedzibie Klienta na programie biura outsourcingowego;
4. Prowadzenie ksiąg Klienta w siedzibie Klienta na programie Klienta (zastąpienie działu księgowego Klienta firmą outsourcingową).

REKLAMA

Zobacz: Jak wdrażać outsourcing i nie popełnić błędów w zarządzaniu zmianą?

Problemy pojawiające się podczas powyższego wdrożenia:

Znajomość oprogramowania Klienta

Aby móc w pełni przejąć księgi Klienta wymagane jest poznanie jego oprogramowania finansowo - księgowego. W związku z powyższym poprosiliśmy Klienta aby zorganizował nam szkolenie dotyczące obsługi jego programu finansowo - księgowego. Było to konieczne ponieważ Klient posiadał system który nie był popularny na naszym rynku, co wiązało się z trudnością znalezienia osób posiadających wystarczającą wiedzę do obsługi tego programu. Klient wyraził chęć pomocy
i oddelegował osobę (z centrali firmy) w celu przeszkolenia pracownika biura outsourcingowego. 

Ustalenie tz. bilansu startowego lub otwarcia usług

Ważnym elementem procesu wdrożenia było zapoznanie się z saldami występującymi na kontach księgowych. Udało nam się to zrobić jeszcze w obecności obecnej księgowej, co pozwoliło nam w prosty sposób uzyskać odpowiedzi na pytania które pojawiły się podczas weryfikacji. Powyższy proces zakończył się stworzeniem pisemnej informacji dla Klienta pokazującej stan ksiąg w momencie przejęcia przez biuro outsourcingowe. Jest to proces czasochłonny i pracochłonny, jednakże pozwala on zabezpieczyć firmę outsourcingową w przypadku późniejszych problemów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Jakie są strategie wyboru odpowiedniej formy outsourcingu?

Ustalenie współpracy dotyczącej wizyt, przygotowywania raportów

Jest to jeden z najtrudniejszych etapów podczas wdrażania outsourcingu w firmie. W wielu przypadkach klienci traktują pracowników firmy outsourcingowej jak pracowników własnego działu. Powoduje to wiele nieporozumień i niedomówień, które później rzutują na współpracę. W naszym przypadku zostały ustalone jasne procedury opisywania, przekazywania jak i akceptacji dokumentacji księgowej. Ustalone także została częstotliwość wizyt pracownika biura outsourcingowego. Było to konieczne ponieważ obecność pracownika naszego biura była ograniczona czasowo do 24 godzin tygodniowo.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wakacje składkowe dla małych przedsiębiorców. Nowa wersja projektu ustawy z rocznym limitem wydatków

    Ministerstwo Rozwoju i Technologii opublikowało nową wersję projektu ustawy o tzw. wakacjach składkowych. Obniżono w nim szacunek kosztu rozwiązania dla finansów publicznych w 10 lat do 20,4 mld zł z niemal 25 mld zł.

    Model pracy w firmie: work-life balance czy work-life integration? Pracować by żyć, czy żyć, by pracować?

    Zacierają się granice między życiem prywatnym i zawodowym. Jednak dla większości pracowników życie osobiste jest ważniejsze niż zawodowe. Pracodawcy powinni wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania swoich pracowników i w zależności od tego wybierać model pracy w firmie.

    Jak handel wykorzystuje nowe technologie

    Technologia to nieodłączna część funkcjonowania nowoczesnej dystrybucji towarów. Pracownicy sektora sprzedaży nie wyobrażają sobie bez niej pracy. Tak wynika z raportu Slack przygotowanego na bazie ankiety wśród dyrektorów i menadżerów z sektora handlowego. 

    Komisja Europejska wydała wstępną pozytywną ocenę pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy

    Mamy dobrą wiadomość: jest formalna zgoda KE ws. akceptacji pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy, jak też warunku związanego z Kartą Praw Podstawowych UE - poinformowała w czwartek minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

    REKLAMA

    Ukrainie trzeba pomagać, ale import produktów rolnych do Unii Europejskiej nie może mieć takiej formy jak obecnie

    Po wybuchu wojny doszło do załamania wymiany handlowej Ukrainy. Obecnie głównym kierunkiem ukraińskiej sprzedaży zagranicznej jest Unia Europejska. Otwarcie UE na ukraiński import produktów rolnych nie może mieć takiej formy jak obecnie. Rolnicy polscy i z innych krajów unijnych nie wytrzymają konkurencji.

    Firma źle zarządzająca ryzykiem może pożegnać się z ubezpieczeniem?

    Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej? 

    Ponad 20 mln zł z tytułu niezapłaconych podatków. Rozbita została zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową

    Zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową została rozbita. Śledczy szacują straty Skarbu Państwa na ponad 20 mln zł.

    Co to jest działalność badawczo-rozwojowa? W teorii i praktyce

    Działalność badawczo-rozwojową definiuje m.in. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. oraz Podręcznik Frascati. Zgodnie z definicją działalność badawczo-rozwojowa to twórcza praca podejmowana w sposób celowy i systematyczny, mająca na celu zwiększenie zasobów wiedzy oraz tworzenie nowych zastosowań dla istniejącej wiedzy. Działalność B+R zawsze ukierunkowana jest na nowe odkrycia, oparte na oryginalnych koncepcjach lub hipotezach. Nie ma pewności co do ostatecznego wyniku, ale jest ona planowana i budżetowana, a jej celem jest osiągnięcie wyników, które mogłyby być swobodnie przenoszone lub sprzedawane na rynku. Co to oznacza w praktyce? 

    REKLAMA

    Każdy projekt finansowany z UE musi uwzględniać zasady horyzontalne. O jakie zasady chodzi?

    Polityka horyzontalna Unii Europejskiej, która powinna być uwzględniona w każdym projekcie dofinansowanym z Funduszy Europejskich, to równe szanse i niedyskryminacja, równość kobiet i mężczyzn, zrównoważony rozwój oraz zasada „nie czyń poważnych szkód”. Ponadto, beneficjenci są zobligowani do przestrzegania Karty Praw Podstawowych UE oraz spełnienia horyzontalnego warunku podstawowego w zakresie wdrażania postanowień Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych.

    Polskie bizneswoman systematycznie przejmują kierowanie firmami z branży hotelarskiej i gastronomicznej

    Już prawie co czwarta firma działająca w branży HoReCa – hotele, restauracje, catering, ma szefową a nie szefa. W firmach mających jednego właściciela ten odsetek jest nawet wyższy i wynosi 48 procent. Biznesy zarządzane przez kobiety z tej branży należą do prowadzonych najlepiej.

    REKLAMA