REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wdrożenie outsourcingu księgowego u klienta cz. II

Paulina Dziewulska Starsza Księgowa w FPA Group
Bardzo ważnym elementem procesu wdrożenia było ustalenie z klientem oczekiwań związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych.
Bardzo ważnym elementem procesu wdrożenia było ustalenie z klientem oczekiwań związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych.

REKLAMA

REKLAMA

Wdrożenie outsourcingu księgowego w Spółce handlowej Y z siecią punktów detalicznych o zasięgu krajowym, począwszy od nowego roku obrotowego. Księgi prowadzone w siedzibie Spółki świadczącej usługi księgowe z wykorzystaniem nowego systemu finansowo-księgowego.

Każdy proces wdrożenia usług outsourcingu księgowego u Klienta zależy w dużej mierze od późniejszego sposobu prowadzenia tych usług.
W przypadku firmy wymienionej powyżej, proces wdrożenia składał się z czterech etapów:

REKLAMA

REKLAMA

1. Analizy zapotrzebowania Klienta oraz budowaniu odpowiedniego rozwiązania;
2. Uzyskania niezbędnych dokumentów założycielskich, organizacyjnych oraz księgowych;
3. Migracji danych;
4. Uruchomieniu.

Zobacz: Czy outsourcing kadrowo-płacowy to zawsze oszczędność kosztów?

Bardzo ważnym elementem procesu wdrożenia było ustalenie z klientem oczekiwań związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych. W związku z tym, że outsourcing w znacznym stopniu przyczynia się do zwiększenia efektywności zarządzania, niezbędne było ustalenie już na samym początku współpracy zasad raportowania. W omawianym przypadku polityka rachunkowości oraz plan kont zostały dopasowane do potrzeb Klienta w sposób pozwalający na maksymalizację obustronnych korzyści: dla Klienta bezpieczeństwo podatkowe oraz dane niezbędne do prawidłowego zarządzania Spółką, dla firmy świadczącej usługi księgowe minimalizację czasu pracy poświęconego na daną jednostkę.

REKLAMA

W kolejnym etapie wdrożenia uzyskaliśmy wszystkie niezbędne dokumenty organizacyjne, założycielskie oraz dane księgowe i podatkowe. Na przygotowanej przez nas liście znalazły się :
 - Dokumenty księgowe: bilans otwarcia, rozrachunki – otwarte pozycje zobowiązań i należności, zestawienia rozliczeń międzyokresowych czynnych i biernych oraz rozliczeń międzyokresowych przychodów, tabela amortyzacyjna środków trwałych jak również wszystkie specyfikacje potrzebne do prawidłowej obsługi księgowej:
 - Dokumenty podatkowe: kalkulacja podatkowa za ostatni okres rozliczeniowy, komplet rejestrów VAT wraz z deklaracjami, wykaz nieujętych w rejestrze faktur korygujących sprzedaży jak również wykaz pozycji VAT naliczonego do rozliczenia w okresach następnych, deklaracja CIT 8 wraz ze szczegółową kalkulacją podatku pozwalająca na określenie kosztów i przychodów nie podatkowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Jakie firmy powinny zdecydować się na outsourcing?

Bardzo istotna była weryfikacja otrzymanych zestawień i deklaracji z danymi wynikającymi z zestawienia obrotów i sald, ponieważ zapewniło nam to ograniczenie pracy w przyszłości. Kolejnym ważnym elementem było ustalenie z działem IT możliwości przeniesienia danych pomiędzy systemami księgowymi. W związku z tym, że zmiana nastąpiła wraz z nowym rokiem obrotowym, bilans otwarcia został wprowadzony do systemu „ręcznie”. Bardzo korzystna okazała się możliwość przeniesienia bazy kontrahentów wraz z otwartymi pozycjami zobowiązań i należności, ponieważ znacznie ograniczyło czas wdrożenia, oraz zminimalizowało błędy.

Warto zaznaczyć, że Spółka posiada dostęp on-line do systemu księgowego co pozwala na uzyskiwanie niezbędnych informacji w każdym momencie. Etap uruchomienia okazał się najtrudniejszy, ponieważ musieliśmy wykonywać wiele czynności jednocześnie: wprowadzić bilans otwarcia, przeprowadzić migrację danych do nowego systemu oraz dokonać weryfikacji. Po wykonaniu wszystkich czynności zaczęliśmy sprawną i profesjonalną obsługę, która zapewnia ukontentowanie po obu stronach.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA