REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wdrożenie outsourcingu księgowego u klienta cz. II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paulina Dziewulska Starsza Księgowa w FPA Group
Bardzo ważnym elementem procesu wdrożenia było ustalenie z klientem oczekiwań związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych.
Bardzo ważnym elementem procesu wdrożenia było ustalenie z klientem oczekiwań związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych.

REKLAMA

REKLAMA

Wdrożenie outsourcingu księgowego w Spółce handlowej Y z siecią punktów detalicznych o zasięgu krajowym, począwszy od nowego roku obrotowego. Księgi prowadzone w siedzibie Spółki świadczącej usługi księgowe z wykorzystaniem nowego systemu finansowo-księgowego.

Każdy proces wdrożenia usług outsourcingu księgowego u Klienta zależy w dużej mierze od późniejszego sposobu prowadzenia tych usług.
W przypadku firmy wymienionej powyżej, proces wdrożenia składał się z czterech etapów:

REKLAMA

1. Analizy zapotrzebowania Klienta oraz budowaniu odpowiedniego rozwiązania;
2. Uzyskania niezbędnych dokumentów założycielskich, organizacyjnych oraz księgowych;
3. Migracji danych;
4. Uruchomieniu.

Zobacz: Czy outsourcing kadrowo-płacowy to zawsze oszczędność kosztów?

REKLAMA

Bardzo ważnym elementem procesu wdrożenia było ustalenie z klientem oczekiwań związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych. W związku z tym, że outsourcing w znacznym stopniu przyczynia się do zwiększenia efektywności zarządzania, niezbędne było ustalenie już na samym początku współpracy zasad raportowania. W omawianym przypadku polityka rachunkowości oraz plan kont zostały dopasowane do potrzeb Klienta w sposób pozwalający na maksymalizację obustronnych korzyści: dla Klienta bezpieczeństwo podatkowe oraz dane niezbędne do prawidłowego zarządzania Spółką, dla firmy świadczącej usługi księgowe minimalizację czasu pracy poświęconego na daną jednostkę.

W kolejnym etapie wdrożenia uzyskaliśmy wszystkie niezbędne dokumenty organizacyjne, założycielskie oraz dane księgowe i podatkowe. Na przygotowanej przez nas liście znalazły się :
 - Dokumenty księgowe: bilans otwarcia, rozrachunki – otwarte pozycje zobowiązań i należności, zestawienia rozliczeń międzyokresowych czynnych i biernych oraz rozliczeń międzyokresowych przychodów, tabela amortyzacyjna środków trwałych jak również wszystkie specyfikacje potrzebne do prawidłowej obsługi księgowej:
 - Dokumenty podatkowe: kalkulacja podatkowa za ostatni okres rozliczeniowy, komplet rejestrów VAT wraz z deklaracjami, wykaz nieujętych w rejestrze faktur korygujących sprzedaży jak również wykaz pozycji VAT naliczonego do rozliczenia w okresach następnych, deklaracja CIT 8 wraz ze szczegółową kalkulacją podatku pozwalająca na określenie kosztów i przychodów nie podatkowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Jakie firmy powinny zdecydować się na outsourcing?

REKLAMA

Bardzo istotna była weryfikacja otrzymanych zestawień i deklaracji z danymi wynikającymi z zestawienia obrotów i sald, ponieważ zapewniło nam to ograniczenie pracy w przyszłości. Kolejnym ważnym elementem było ustalenie z działem IT możliwości przeniesienia danych pomiędzy systemami księgowymi. W związku z tym, że zmiana nastąpiła wraz z nowym rokiem obrotowym, bilans otwarcia został wprowadzony do systemu „ręcznie”. Bardzo korzystna okazała się możliwość przeniesienia bazy kontrahentów wraz z otwartymi pozycjami zobowiązań i należności, ponieważ znacznie ograniczyło czas wdrożenia, oraz zminimalizowało błędy.

Warto zaznaczyć, że Spółka posiada dostęp on-line do systemu księgowego co pozwala na uzyskiwanie niezbędnych informacji w każdym momencie. Etap uruchomienia okazał się najtrudniejszy, ponieważ musieliśmy wykonywać wiele czynności jednocześnie: wprowadzić bilans otwarcia, przeprowadzić migrację danych do nowego systemu oraz dokonać weryfikacji. Po wykonaniu wszystkich czynności zaczęliśmy sprawną i profesjonalną obsługę, która zapewnia ukontentowanie po obu stronach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA