REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wdrożenie outsourcingu księgowego u klienta cz. II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paulina Dziewulska Starsza Księgowa w FPA Group
Bardzo ważnym elementem procesu wdrożenia było ustalenie z klientem oczekiwań związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych.
Bardzo ważnym elementem procesu wdrożenia było ustalenie z klientem oczekiwań związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych.

REKLAMA

REKLAMA

Wdrożenie outsourcingu księgowego w Spółce handlowej Y z siecią punktów detalicznych o zasięgu krajowym, począwszy od nowego roku obrotowego. Księgi prowadzone w siedzibie Spółki świadczącej usługi księgowe z wykorzystaniem nowego systemu finansowo-księgowego.

Każdy proces wdrożenia usług outsourcingu księgowego u Klienta zależy w dużej mierze od późniejszego sposobu prowadzenia tych usług.
W przypadku firmy wymienionej powyżej, proces wdrożenia składał się z czterech etapów:

REKLAMA

1. Analizy zapotrzebowania Klienta oraz budowaniu odpowiedniego rozwiązania;
2. Uzyskania niezbędnych dokumentów założycielskich, organizacyjnych oraz księgowych;
3. Migracji danych;
4. Uruchomieniu.

Zobacz: Czy outsourcing kadrowo-płacowy to zawsze oszczędność kosztów?

REKLAMA

Bardzo ważnym elementem procesu wdrożenia było ustalenie z klientem oczekiwań związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych. W związku z tym, że outsourcing w znacznym stopniu przyczynia się do zwiększenia efektywności zarządzania, niezbędne było ustalenie już na samym początku współpracy zasad raportowania. W omawianym przypadku polityka rachunkowości oraz plan kont zostały dopasowane do potrzeb Klienta w sposób pozwalający na maksymalizację obustronnych korzyści: dla Klienta bezpieczeństwo podatkowe oraz dane niezbędne do prawidłowego zarządzania Spółką, dla firmy świadczącej usługi księgowe minimalizację czasu pracy poświęconego na daną jednostkę.

W kolejnym etapie wdrożenia uzyskaliśmy wszystkie niezbędne dokumenty organizacyjne, założycielskie oraz dane księgowe i podatkowe. Na przygotowanej przez nas liście znalazły się :
 - Dokumenty księgowe: bilans otwarcia, rozrachunki – otwarte pozycje zobowiązań i należności, zestawienia rozliczeń międzyokresowych czynnych i biernych oraz rozliczeń międzyokresowych przychodów, tabela amortyzacyjna środków trwałych jak również wszystkie specyfikacje potrzebne do prawidłowej obsługi księgowej:
 - Dokumenty podatkowe: kalkulacja podatkowa za ostatni okres rozliczeniowy, komplet rejestrów VAT wraz z deklaracjami, wykaz nieujętych w rejestrze faktur korygujących sprzedaży jak również wykaz pozycji VAT naliczonego do rozliczenia w okresach następnych, deklaracja CIT 8 wraz ze szczegółową kalkulacją podatku pozwalająca na określenie kosztów i przychodów nie podatkowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Jakie firmy powinny zdecydować się na outsourcing?

REKLAMA

Bardzo istotna była weryfikacja otrzymanych zestawień i deklaracji z danymi wynikającymi z zestawienia obrotów i sald, ponieważ zapewniło nam to ograniczenie pracy w przyszłości. Kolejnym ważnym elementem było ustalenie z działem IT możliwości przeniesienia danych pomiędzy systemami księgowymi. W związku z tym, że zmiana nastąpiła wraz z nowym rokiem obrotowym, bilans otwarcia został wprowadzony do systemu „ręcznie”. Bardzo korzystna okazała się możliwość przeniesienia bazy kontrahentów wraz z otwartymi pozycjami zobowiązań i należności, ponieważ znacznie ograniczyło czas wdrożenia, oraz zminimalizowało błędy.

Warto zaznaczyć, że Spółka posiada dostęp on-line do systemu księgowego co pozwala na uzyskiwanie niezbędnych informacji w każdym momencie. Etap uruchomienia okazał się najtrudniejszy, ponieważ musieliśmy wykonywać wiele czynności jednocześnie: wprowadzić bilans otwarcia, przeprowadzić migrację danych do nowego systemu oraz dokonać weryfikacji. Po wykonaniu wszystkich czynności zaczęliśmy sprawną i profesjonalną obsługę, która zapewnia ukontentowanie po obu stronach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA