REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kiedy jesteś tym „nowym”

Marzena Czarnowska
W nowej pracy zachowuj się naturalnie i pokaz na co cię stać.
W nowej pracy zachowuj się naturalnie i pokaz na co cię stać.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Najpierw rozsyłałeś CV, potem entuzjastycznie reagowałeś za każdym razem, gdy słyszałeś dźwięk telefonu, z podnieceniem szedłeś na rozmowę kwalifikacyjną. I pewnego dnia telefon zadzwonił inaczej – „Czy może pan podjąć pracę w naszej firmie z dniem pierwszym …”

Ludzie stają się uczestnikami rynku pracy z kilku powodów: są absolwentami różnych typów szkół i w związku z zakończeniem edukacji poszukują pracy, utracili pracę, chcą zmienić dotychczasową. Bez względu na sytuację, w jakiej dochodzi do rozpoczęcia pracy, pierwsze dni zawsze bywają trudne. Nowe obowiązki, nawet jeśli podobne do wykonywanych wcześniej budzą niepewność. Sam układ budynku jest obcy i trzeba pytać się innych jak dojść do bufetu czy innego działu. Nie znasz współpracowników i przełożonych, nie wiesz jakie metody pracy wypracował zespół, którego członkiem stałeś się z dniem dzisiejszym. Nie wiesz komu można zaufać, a kogo lepiej omijać z daleka. Czeka cię wiele niespodzianek związanych nie tylko z obowiązkami – z nimi sobie poradzisz, ale także z wejściem w grupę osób, które się już znają. Wrażenie jakie wywrzesz na innych w tych pierwszych dniach będzie zależało od czynników, na które nie masz wpływu – okoliczności w jakich zwolniło się stanowisko i prezentacji twojej osoby przez przełożonego oraz od czynników zależnych od ciebie. Co możesz zrobić, by zyskać sympatię i uznanie współpracowników?

REKLAMA

Zobacz: Szef jest szefem bez względu na wiek

Oto lista cennych porad:

1. bądź pogodny i uśmiechnięty,
2. z szacunkiem odnoś się do wszystkich bez względu na stanowisko, pleć i wiek,
3. sumiennie wykonuj swoje polecenia,
4. bądź życzliwy,
5. bądź cierpliwy i każdemu z osobna z równym entuzjazmem odpowiadaj na pytania dotyczące poprzedniej pracy i wykształcenia – nie muszą być to szczegółowe informacje, wystarczy, że podasz ile lat pracowałeś jako menadżer w firmie XY,
6. jeśli potrzebna jest ci czyjaś pomoc – proś o nią różne osoby, za każdym razem wybieraj osobę najmniej zapracowaną,
7. nie zmieniaj zastanego porządku wzajemnych układów personalnych,
8. nie daj się wciągnąć w konflikt, ani też nie okazuj nadmiernej zażyłości tylko z jednym z pracowników,
9. ucz się imion, nazwisk i stanowisk współpracowników,
10. sam nie krytykuj, ale przyjmuj rzeczową krytykę skierowaną do ciebie, możesz też zareagować jeśli współpracownik krytykuje cię w sposób nieprzyjemny i niekulturalny – to że jesteś „nowy” nie znaczy, że masz stać się „kozłem ofiarnym”,
11. nie osądzaj i nie wydawaj pochopnych opinii o innych.

Zobacz serwis: Narady i spotkania

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA