REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Czy warto utrzymywać biuro w porządku?
Czy warto utrzymywać biuro w porządku?

REKLAMA

REKLAMA

Czy i Ty marzysz o biurze, w którym wszystko masz „na oku”, do wszystkiego masz wgląd i wszystko znajduje się „pod ręką”?

Niezależnie od tego, jaki wykonujesz zawód, jesteś tym, kim jesteś, a nie tym, kim się stałeś, żeby teraz zajmować się swoim biurkiem, półkami czy innymi tego rodzaju sprawami! Praktyka pokazuje jednak, że nie jest to takie proste.

REKLAMA

REKLAMA

  • Właśnie ignorowanie tych organizacyjnych czynności prowadzi do tego, że zaczynają one dominować nad człowiekiem i w istotny sposób ograniczają ludzką wydajność pracy. Rezultat: m.in. poczucie winy z powodu rosnących na biurku stosów papierów, które odstraszają i zniechęcają do pracy. Albo ta ogromna strata czasu z powodu szukania jakichś dokumentów czy danych; albo marnotrawienie energii, co generalnie jest następstwem nieuporządkowania biura. Bowiem balast obarcza. Zawsze.
  • No i do tego mamy jeszcze oddziaływanie z zewnątrz przez chaotyczne miejsca pracy, co wciąż od nowa potwierdzane jest wynikami prowadzonych w tym kierunku badań. Chaos oznacza utratę orientacji, przemęczenie, a nawet rezygnację. W liczbach wygląda to następująco – jak ostatnio stwierdził psycholog Cary Cooper z uniwersytetu w Harvard, studiując stan rzeczy w Europie, 70 procent personelu współpracującego z menedżerami zajmującymi najważniejsze stanowiska w swoich koncernach woli mieć uporządkowane biurka. „Przełożeni podejmują potajemnie istotne decyzje dotyczące potencjału i dalszej kariery swoich współpracowników, kierując się wrażeniem, jakie wywołuje na nich wygląd ich biurek”.

Polecamy: Gość w biurze

Żebyście mnie źle nie zrozumieli. Nie mam tu na myśli zgrabnego biurka, na którym leżą równolegle do siebie dopiero co zatemperowane ołówki. Mówię tu o funkcjonalnym miejscu pracy, spełniającym wszystkie warunki w taki sposób, że organizowanie czegokolwiek staje się zbędne. Mówię też o miejscu pracy, w którym czujecie się dobrze, gdzie jest Wam przyjemnie, o miejscu, które pobudza także ze względu na swoistą estetykę, o miejscu, w którym spędzacie osiem, dziewięć albo dziesięć godzin dziennie i gdzie oczekiwana jest wydajna praca.

Rozwiązanie: Stwórz dla siebie w 24 godziny z pomocą metody upraszczania (Simplify-Method) raz na zawsze funkcjonujący system, który jest gruntownie przemyślany i „skrojony” na Twoją miarę. Aby tego dokonać, postępujesz logicznie krok po kroku i nastawiasz się w stu procentach na zrealizowanie tego projektu.
Twoja inwestycja: Maksimum 24 godziny. Program, którego mottem jest Po prostu uporządkuj!, jest tak stworzony, że pozostało Ci tylko wykonać krok po kroku w zależności od obecnych potrzeb oraz stanu, w jakim znajduje się Twoje miejsce pracy.
Twój zysk: Stwarzasz sobie biuro, w którym wszystko masz „na oku”, we wszystko masz wgląd i gdzie wszystko masz „pod ręką”. W liczbach może to równać się oszczędnościom czasowym nawet do dwóch godzin dziennie, nie wspominając już o zysku energetycznym czerpanym z pracy wykonywanej w nowych warunkach.

REKLAMA

Zanim rozpoczniemy pracę z programem Po prostu uporządkuj! – przeczytajcie jeszcze komentarz na temat dwóch szeroko rozpowszechnionych błędnych założeń dotyczących sprzątania i porządkowania:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Pierwszy błąd: „Porządkowanie wymaga ustanowienia nowego ładu dla istniejących już przedmiotów”. Jeśli tylko ładnie uporządkujecie istniejące obiekty, to taki ład utrzymany zostanie przez kilka godzin. Motto towarzyszące Wam przy sprzątaniu powinno brzmieć: „wyrzuć i opróżnij”. I tą właśnie drogą – za pomocą metody Po prostu posprzątaj! tworzysz sobie swoje uporządkowane biuro.
  • Drugi błąd: „Nie mam czasu na sprzątanie”. Nie masz czasu na odłożenie na swoje miejsce na przykład nożyc, ale masz czas szukać ich, gdy nagle zajdzie taka potrzeba? Wyrzuć proszę ten argument – „nie mam czasu” – do śmietnika. Zainwestuj jednorazowo 24 godziny. Dzięki tej inwestycji zyskasz wiele cennego czasu.

Stwierdzisz już wkrótce, co oznacza naprawdę słowo balast, bo zauważa się to i odczuwa przeważnie dopiero wtedy, gdy on maleje. To tak, jakby nagle ktoś zdjął z Twoich barków wielki ciężar. Człowiek od razu czuje się wolniejszy. Lepiej widzi. Swobodniej oddycha. Swobodniej myśli. Do roboty!

Zobacz serwis: W biurze

Susanne Roth. Artykuł jest fragmentem książki Po prostu posprzątaj! Wydawnictwo KOS

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA