REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porządki w biurze

Subskrybuj nas na Youtube
Czy warto utrzymywać biuro w porządku?
Czy warto utrzymywać biuro w porządku?

REKLAMA

REKLAMA

Czy i Ty marzysz o biurze, w którym wszystko masz „na oku”, do wszystkiego masz wgląd i wszystko znajduje się „pod ręką”?

Niezależnie od tego, jaki wykonujesz zawód, jesteś tym, kim jesteś, a nie tym, kim się stałeś, żeby teraz zajmować się swoim biurkiem, półkami czy innymi tego rodzaju sprawami! Praktyka pokazuje jednak, że nie jest to takie proste.

REKLAMA

REKLAMA

  • Właśnie ignorowanie tych organizacyjnych czynności prowadzi do tego, że zaczynają one dominować nad człowiekiem i w istotny sposób ograniczają ludzką wydajność pracy. Rezultat: m.in. poczucie winy z powodu rosnących na biurku stosów papierów, które odstraszają i zniechęcają do pracy. Albo ta ogromna strata czasu z powodu szukania jakichś dokumentów czy danych; albo marnotrawienie energii, co generalnie jest następstwem nieuporządkowania biura. Bowiem balast obarcza. Zawsze.
  • No i do tego mamy jeszcze oddziaływanie z zewnątrz przez chaotyczne miejsca pracy, co wciąż od nowa potwierdzane jest wynikami prowadzonych w tym kierunku badań. Chaos oznacza utratę orientacji, przemęczenie, a nawet rezygnację. W liczbach wygląda to następująco – jak ostatnio stwierdził psycholog Cary Cooper z uniwersytetu w Harvard, studiując stan rzeczy w Europie, 70 procent personelu współpracującego z menedżerami zajmującymi najważniejsze stanowiska w swoich koncernach woli mieć uporządkowane biurka. „Przełożeni podejmują potajemnie istotne decyzje dotyczące potencjału i dalszej kariery swoich współpracowników, kierując się wrażeniem, jakie wywołuje na nich wygląd ich biurek”.

Polecamy: Gość w biurze

Żebyście mnie źle nie zrozumieli. Nie mam tu na myśli zgrabnego biurka, na którym leżą równolegle do siebie dopiero co zatemperowane ołówki. Mówię tu o funkcjonalnym miejscu pracy, spełniającym wszystkie warunki w taki sposób, że organizowanie czegokolwiek staje się zbędne. Mówię też o miejscu pracy, w którym czujecie się dobrze, gdzie jest Wam przyjemnie, o miejscu, które pobudza także ze względu na swoistą estetykę, o miejscu, w którym spędzacie osiem, dziewięć albo dziesięć godzin dziennie i gdzie oczekiwana jest wydajna praca.

Rozwiązanie: Stwórz dla siebie w 24 godziny z pomocą metody upraszczania (Simplify-Method) raz na zawsze funkcjonujący system, który jest gruntownie przemyślany i „skrojony” na Twoją miarę. Aby tego dokonać, postępujesz logicznie krok po kroku i nastawiasz się w stu procentach na zrealizowanie tego projektu.
Twoja inwestycja: Maksimum 24 godziny. Program, którego mottem jest Po prostu uporządkuj!, jest tak stworzony, że pozostało Ci tylko wykonać krok po kroku w zależności od obecnych potrzeb oraz stanu, w jakim znajduje się Twoje miejsce pracy.
Twój zysk: Stwarzasz sobie biuro, w którym wszystko masz „na oku”, we wszystko masz wgląd i gdzie wszystko masz „pod ręką”. W liczbach może to równać się oszczędnościom czasowym nawet do dwóch godzin dziennie, nie wspominając już o zysku energetycznym czerpanym z pracy wykonywanej w nowych warunkach.

REKLAMA

Zanim rozpoczniemy pracę z programem Po prostu uporządkuj! – przeczytajcie jeszcze komentarz na temat dwóch szeroko rozpowszechnionych błędnych założeń dotyczących sprzątania i porządkowania:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Pierwszy błąd: „Porządkowanie wymaga ustanowienia nowego ładu dla istniejących już przedmiotów”. Jeśli tylko ładnie uporządkujecie istniejące obiekty, to taki ład utrzymany zostanie przez kilka godzin. Motto towarzyszące Wam przy sprzątaniu powinno brzmieć: „wyrzuć i opróżnij”. I tą właśnie drogą – za pomocą metody Po prostu posprzątaj! tworzysz sobie swoje uporządkowane biuro.
  • Drugi błąd: „Nie mam czasu na sprzątanie”. Nie masz czasu na odłożenie na swoje miejsce na przykład nożyc, ale masz czas szukać ich, gdy nagle zajdzie taka potrzeba? Wyrzuć proszę ten argument – „nie mam czasu” – do śmietnika. Zainwestuj jednorazowo 24 godziny. Dzięki tej inwestycji zyskasz wiele cennego czasu.

Stwierdzisz już wkrótce, co oznacza naprawdę słowo balast, bo zauważa się to i odczuwa przeważnie dopiero wtedy, gdy on maleje. To tak, jakby nagle ktoś zdjął z Twoich barków wielki ciężar. Człowiek od razu czuje się wolniejszy. Lepiej widzi. Swobodniej oddycha. Swobodniej myśli. Do roboty!

Zobacz serwis: W biurze

Susanne Roth. Artykuł jest fragmentem książki Po prostu posprzątaj! Wydawnictwo KOS

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA