REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Oferta, Komunikacja z klientem

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie są najnowsze promocje kredytów mieszkaniowych?

Wraz z początkiem 2011 r. zaczęliśmy zmagać się z nowymi problemami: wyższymi stawkami VAT, droższymi produktami na sklepowych półkach i rosnącymi cenami za benzynę. Dla kontrastu, od dłuższego czasu nie podlegają wahaniom ceny mieszkań, a banki mamią coraz bardziej kuszącymi ofertami kredytów. Warto zweryfikować ich atrakcyjność.

Do jakiego maksymalnego wieku i na jaki okres można uzyskać kredyt?

Kredyt hipoteczny jest zobowiązaniem długoterminowym, przeważnie zaciąganym na 20 – 30 lub nawet więcej lat. Każdy bank prowadzi inną  politykę kredytową i posiada odmienne podejście do ryzyka, dlatego również w kwestii maksymalnego okresu kredytowania oraz maksymalnego wieku kredytobiorcy można zaobserwować znaczną różnorodność.

W którym banku najbardziej opłaca się założyć konto mikrofirmie?

Banki coraz bardziej zdecydowanie konkurują między sobą o klientów biznesowych. W starciu z kontami internetowymi, których założenie do niedawna było najbardziej opłacalne dla firm, coraz częściej wygrywają zwykłe rachunki z dostępem do internetu dla mikrofirm. W tej chwili małe przedsiębiorstwa mogą założyć konto na najkorzystniejszych warunkach w: ING Banku Śląskim, Volkswagen Banku Polskim, ex aequo Banku Pocztowym oraz w HSBC Banku Polskim.

Jakie produkty bankowe zostały stworzone specjalnie dla seniorów?

Banki zachęcają klientów do zakładania konta i proponują rozmaite produkty dla wybranych grup. Rzadko zabiegają o osoby starsze. Zaledwie pięć instytucji posiada w swojej ofercie konta, przygotowane specjalnie z myślą o seniorach.

REKLAMA

Jak duży był przyrost rozpoczętych w grudniu 2010 r. budów?

W grudniu spółdzielnie i deweloperzy prężnie wzięli się za nowe budowy. W 2010 roku ich dynamika zwiększyła się o ponad 42%. W zeszłym miesiącu pośrednicy uzyskali również o 21% więcej pozwoleń na budowę niż w grudniu 2009 roku. Niestety, do użytkowania oddali o 15% mniej mieszkań.

Jak bardzo popularne są karty zbliżeniowe?

Eksperci policzyli, że Polacy posiadają ok. 2,35 mln kart zbliżeniowych. Zaledwie 2,5 proc. z nich stanowią karty kredytowe. Ile banków komercyjnych udostępnia płatności w technologii bezstykowej?

Dlaczego realne ceny mieszkań idą w dół?

W styczniu po raz pierwszy od pół roku wzrósł poziom optymizmu na rynku nieruchomości. Obecnie 66% doradców spodziewa się wzrostu cen w perspektywie 12 miesięcy. Uwzględniając jednak inflację, możemy mówić o przecenie w Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu i Krakowie. Pretendentem do wzrostów pozostają Katowice.

Jakie obligacje cieszyły się największą popularnością w grudniu 2010?

W grudniu 2010 największym zainteresowaniem inwestorów cieszyły się obligacje dwuletnie, których sprzedano 951 659 sztuk. Większy popyt, w porównaniu do poprzedniego miesiąca, odnotowano w przypadku obligacji dziesięcioletnich – 279 929 sztuk tych papierów Skarbu Państwa trafiło w ręce indywidualnych inwestorów.

REKLAMA

Ile można zarobić z funduszami private equity?

Fundusze private equity mogą przynieść bardzo duże zyski, mimo że są to fundusze aktywów niepublicznych. Działają one w niedalekim sąsiedztwie rynku giełdowego.

O ile zmniejszyły się marże kredytów hipotecznych?

Nadal rośnie popyt na kredyty mieszkaniowe. Banki obniżyły marżę, dzięki czemu jej średnia wartość spadła do 1,69 proc., a w euro – do 2,5 proc. Co więcej, ceny kredytów nadal idą w dół.

Czy opłaca się korzystać ze złotej karty kredytowej?

Banki kuszą klientów ekskluzywnymi, złotymi kartami kredytowymi. Czy korzyści z ich posiadania rzeczywiście są tak duże, jak nam się wydaje? Dzięki złotej karcie można otrzymać wyższy limit dostępnych środków, szerszy pakiet ubezpieczeń i różnego rodzaju zniżki. Eksperci przypominają, że to wszystko kosztuje.

Ile pieniędzy trzeba dopłacić przy zamianie mieszkania na dwa mniejsze?

Zamiana trzypokojowego mieszkania w dużym mieście na dwa mniejsze to kosztowny interes. Trzeba do niego dopłacić średnio 130 tys. zł, chyba że wybierzemy lokal o niższym standardzie lub w gorszej lokalizacji. Odpowiednie wyrzeczenia mogą pozwolić zaoszczędzić nawet 340 tys. zł.

Jakich mieszkań i domów Polacy najczęściej szukają w Internecie?

Polacy coraz chętniej decydują się na szukanie mieszkania w sieci. Do takich wniosków skłania większy ruch na stronach internetowych z ogłoszeniami, poświęconymi nieruchomościom. W centrum zainteresowań internautów znajdują się dwu- i trzypokojowe mieszkania, których cena nie przekracza 250 tys. zł. Najmniej pieniędzy wydamy na tego typu lokale w Łodzi i Bydgoszczy.

Jak rynek nieruchomości wygląda z perspektywy pośredników?

Z ankiety, przeprowadzonej wśród 110 agentów nieruchomości, wyłania się obraz roku 2010 na rynku kupna i sprzedaży. 43% badanych podsumowało go jako dobry lub bardzo dobry. Na początku roku 2010 tylko 31% ankietowanych było zadowolonych ze swoich osiągnięć w roku poprzednim. Ubyło 14% pośredników, narzekających na miniony rok na rynku nieruchomości.

Jak dużo można zaoszczędzić dzięki zakupowi działki zimą?

Lubimy wiedzieć dokładnie, co kupujemy. Ponieważ zimą trudniej jest dostrzec wiele detali, związanych z nieruchomością, popyt spada, a sprzedawcy są bardziej skorzy do negocjacji. Można wytargować przeszło 20% ceny.

Ile mieszkań można kupić za pieniądze Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy?

Do końca niedzieli Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zgromadziła 37 milionów złotych. Tegoroczna akcja może przynieść przeszło 44 miliony złotych. Kwota zebrana w ciągu jednego dnia spokojnie wystarczy na zakup nawet kilkunastu bloków mieszkalnych w dużym mieście, łącznie ponad 200 mieszkań, lub wynajęcie dwupokojowego mieszkania w stolicy na ponad 2000 lat.

Jakich zmian na rynku mieszkaniowym należy się spodziewać w porównaniu z rokiem 2010?

W których krajach Europy jest najwięcej blokowisk?

48% Polaków i 43% Europejczyków mieszka w blokach. W Europie jest cztery razy więcej budynków szeregowych i „bliźniaków” niż w Polsce. W polskich miastach na cztery mieszkania przypada tylko jeden dom jednorodzinny. W Unii – trzykrotnie więcej, ale już na Słowacji – dwukrotnie mniej.

Jaką formę prawną wybrać dla umowy przedwstępnej przy zakupie mieszkania?

Kupując mieszkanie, często stajemy przed dylematem, czy umowę przedwstępną podpisać w formie zwykłej umowy cywilno-prawnej czy też w bardziej sformalizowanej formie aktu notarialnego.

Jak pozyskać stałych klientów?

Każdy przedsiębiorca, niezależnie od swojej branży, wie, jak ważne jest pozyskanie lojalnych klientów. Podstawowymi czynnikami określającymi wartość danego klienta jest: stałość i systematyczność w korzystaniu z oferowanych przez firmę usług lub w kupowaniu sprzedawanych produktów. Poniżej przedstawiamy 8 sposobów pozyskiwania lojalnych klientów.

Jakie będą ceny mieszkań na rynku wtórnym w roku 2011?

W 2011 r. możemy spodziewać się nieznacznych obniżek średnich cen mieszkań, które były już wcześniej użytkowane. Wykluczenie rynku wtórnego z programu „Rodzina na swoim” powinno spowodować ograniczenie popytu w tym segmencie mieszkaniowym, co może rzutować na spadek cen.

Czym jest oferta publiczna akcji i prospekt emisyjny?

Spółki akcyjne coraz częściej przeprowadzają ofertę publiczną w sytuacji, gdy potrzebują funduszy na swój rozwój lub przejęcia. Warto przyjrzeć się zatem czym właściwie jest taka oferta, jakie przepisy regulują jej przeprowadzenie. Powiązanymi z tą tematyką zagadnieniami jest także dematerializacja akcji oraz prospekt emisyjny, które również pokrótce omówione będą w niniejszym artykule.

Poznaj przeciętną długość procesu sprzedaży mieszkania w listopadzie

Sprzedaż nieruchomości zajmuje coraz więcej czasu. W listopadzie cały proces pochłaniał średnio przeszło cztery miesiące. O trzy tygodnie szybciej niż w październiku można było dopełnić formalności, związanych z umową przedwstępną – cały proces trwał mniej niż dwa miesiące. Liczba osób, płacących za mieszkanie gotówką, nadal znajduje się poniżej średniej.

Co oznaczają rabaty i gratisy u developerów?

Deweloperzy chętniej niż pół roku temu udzielają klientom rabatów i obniżają ceny. Nie widać tego, ponieważ w prasie pojawia się mniej ogłoszeń o promocjach. Aby zatuszować obniżki, pośrednicy oferują pakiety gratisów i upusty sięgające nawet 20%.

Czy klienci korzystający z wielu kanałów sprzedaży przynoszą większe zyski?

Wiele firm obawia się, że zwiększenie liczby kanałów dystrybucji doprowadzi do podziału pomiędzy nie tej samej wielkości przychodów, tzn. każdy nowy kanał odbierze część sprzedaży już funkcjonującym. Czy więc przesunięcie klientów przynoszących mniejsze zyski do tańszych kanałów udaje się faktycznie, czy jest jedynie teoretyczną strategią działania?

Jaki jest podział klientów?

Rzut oka na bazę klientów pod kątem regularności zakupów oraz wydawanych kwot pozwala szybko namierzyć tych którzy nie rokują nadziei na zyski. Pieniądze które normalnie poszłyby na ich utrzymanie lub usatysfakcjonowanie, można przeznaczyć na tych klientów którzy przynoszą firmie naprawdę sporo pieniędzy na czysto.

Różnice między programem lojalnościowym zorientowanym na program a na klienta

Który typ programu lojalnościowego przynosi więcej pieniędzy firmom – ten masowy i zorientowany na jakość programu czy ten indywidualny i celujący w tworzenie korzyści dla klienta? Odpowiedź: oba są niezłe, ważne tylko żeby nie pomieszać jednego z drugim.

Reklamacja klienta – szansą na sukces marketingowy

Niezależnie od tego czy produkujemy, handlujemy czy świadczymy usługi, zawsze wchodzimy w relacje z naszymi klientami. Płacą nam oni za to, co im dostarczamy. Problem w tym, że nie zawsze dostają od nas to, czego oczekiwali. Wtedy spotyka nas ich niezadowolenie. Klienci składają reklamację. Obiegowa opinia jest taka, że reklamacje to nic dobrego dla firmy. Wskaźnik reklamacji powinien dążyć do zera. To prawda, ale to nie jest cała prawda.

Rady związane z zadawaniem pytań

Przed otwarciem buzi, warto żebyś się zastanowił jaki jest cel pytania, które chcesz zadać. Dzięki temu, że podzielisz się swoją intencją z rozmówcą (czyli powiesz mu po co chcesz go o coś zapytać) ustalisz kontekst pytania. Podanie powodu zadania pytania pomaga w rozmowie, ponieważ kreuje większą otwartość na słuchanie. Dzięki temu też zdobywasz uwagę rozmówcy i zapewniasz jasny kontekst, w którym zawieszasz pytanie.

Słyszeć czy usłyszeć?

Słyszeć i Usłyszeć - dwa słowa pozornie tak podobne do siebie. Tak pospolite, że aż się nad nimi nie zastanawiamy. Szczególnie rzadko myślimy o nich w pracy. Czasem zapominamy nawet o tym, że na głębszym poziomie bardzo się różnią.

Aktywna sprzedaż, ważny element obsługi klientów

Popatrzmy w koło. Ile razy niektóre sklepy detaliczne z sąsiedztwa zmieniały właściciela albo zmieniała się branża sprzedawanych tam towarów? Jak często mówi się, że ktoś „zamknął interes”? Podobnie, dzieje się z innymi podmiotami np. hurtownie, firmy usługowe różnych branż itp. Przyczyny, prawie zawsze są różnorodne i dosyć złożone.

Dlaczego czas klienta należy traktować jako zasób strategiczny firmy?

Oprócz czasu korporacyjnego, odmierzanego przez czynności wykonywane przez pracowników firmy oraz czasu w jakim następuje obieg dokumentów, istnieje tak zwany czas klienta – niezwykle cenny.

Kanały komunikacji z klientem

Zapewnienie klientowi możliwości wyboru drogi komunikacji z firmą to atut świadczący o jej profesjonalizmie. Aspekt ten ma ogromne znaczenie w przypadku firm świadczących usługi wirtualne, gdzie ewentualne nieprawidłowości w działaniu domeny czy hostingu należy rozwiązywać jak najszybciej.

Jak i za co udzielać rabatów

Rabat to dobrze zadomowione u nas słowo niemieckie (pochodzenia włoskiego), oznaczające odstępstwo od ceny - opust cenowy. Rabat jest formą obniżenia ceny stosowaną przez sprzedającego w negocjacjach handlowych z klientami. Najczęściej podawany jest w procentach, rzadziej kwotowo. Jak zatem najkorzystniej udzielać rabatów?

Jak działają programy wspierające kampanię marketingową

Programy wspierające kampanię marketingową pozwalają na zautomatyzowanie czynności, których wykonanie trwa z reguły wiele czasu. Jak mogą one ułatwić prowadzenie kampanii? Przeczytaj.

Jak zarządzać kampanią marketingową

Jeśli tradycyjny marketing jest zgodnie z powiedzeniem częściowo sztuką, częściowo nauką, marketing przyszłości jest wyłącznie nauką z niewielką domieszką artyzmu. Sukces programów marketingowych stał się wprost proporcjonalny do zdolności, z jakimi firma zdobywa i analizuje właściwe informacje.

Jak stosowany jest marketing bazujący na faktach


Stosowanie marketingu opartego na faktach dla odniesienia odpowiedniego rezultatu musi być odbywać się dynamicznie. Jak dotrzeć przy jego wykorzystaniu do klienta?

Marketing oparty na faktach

Marketing oparty na faktach cechuje się możliwością zastosowania w zróżnicowanych segmentach oraz wysokim stopniem indywidualizacji. Na czym dokładnie polega?

Jak personalizować komunikat reklamowy

Personalizacja w marketingu stanowi umiejętność dostosowania komunikacji z klientem do jego preferencji i zachowań podczas interakcji.Jak ja wykorzystać w praktyce?

Na czym polega personalizacja


W marketingu personalizacja jest ceniona sztuką. Pozwala nie tylko dotrzeć do masowego odbiorcy, ale również zwrócić się do niego w sposób zindywidualizowany.

Jakimi kanałami dotrzeć do klienta

Dotarcie do klienta oznacza przebicie otaczającej go powłoki złożonej z ofert innych firm. Jak najłatwiej i najszybciej dotrzeć do klienta? Jakie kanały wybrać?

Zyskowność klientów i modele wartości


Kalkulacja całkowitej zyskowności klientów stała się w końcowych latach XX wieku marzeniem instytucji finansowych. Jednak nie była zadaniem prostym. Firmy tego rodzaju jako pierwsze musiały uświadomić sobie wartość swoich różnych produktów, a następnie przełożyć ją na koszty i wreszcie połączyć pojedynczego klienta z wieloma rodzajami rachunków. Rozbudowane procesy i szczegółowe dane niezbędne do kalkulacji zyskowności klientów w połączeniu z wysokimi kosztami wyspecjalizowanych modeli rentowności produktów sprawiały, że do niedawna była ona poza zasięgiem banków nawet średniej wielkości.

Na czym polega przewidywanie zachowań w reklamie


Przewidywanie zachowań pomaga działom marketingu określić to, co konsumenci prawdopodobnie zrobią w przyszłości. Za pomocą skomplikowanych technik modelowania i zbierania danych, przewidywanie zachowań wykorzystuje przeszłe zachowania klientów w celu prognozowania przyszłych reakcji.

Jak zatrzymywać klienta

W roku 1996 Frederick Reichheld napisał, że amerykańskie korporacje tracą połowę swoich klientów w ciągu każdych pięciu lat. Rzeczywiście, banki i firmy telekomunikacyjne już wcześniej zaczęły analizować powody utraty klientów, aby zrozumieć, dlaczego zaczynają oni korzystać z usług konkurentów.

Na czym polega cross-selling i up-selling

Istnieje wiele taktyk umożliwiających zwiększenie wartości i lojalności klientów. Do metody, które ostatnio cieszą się coraz większą popularnością, zaliczamy cross-selling i up-selling.

Czym jest marketing relacji i marketing jeden na jeden

Marketing relacji zyskał popularność dzięki książce Regisa McKenna z roku 1993 zatytułowanej Relationship Marketing: Successful Strategies for the Age of the Customer. Stał się sposobem, w jaki działy marketingu zaczęły zdobywać większą wiedzę o swoich klientach poprzez zrozumienie ich preferencji, co pozwalało im utrzymać klientów.

Jakie są zalety marketingu docelowego

Marketing docelowy pozwala na kierowanie komunikatów reklamowych do wybranego grona podmiotów. Jak działa w praktyce i jakie są jego zalety?

Czym jest marketing docelowy

Marketing docelowy stanowi odpowiedź na stosowane masowe rozwiązania w odniesieniu do reklamy. Niezbędna stała się  segmentacja rynku wymuszająca zmiany w zastosowaniu dotychczasowych rozwiązań.

Od produktu do klienta: czym jest marketing retrospektywny

W latach 60. w firmach przeprowadzono badania nad motywacją, które poszukiwały odpowiedzi na pytanie, co irytuje klientów. Miały również na celu odkrycie możliwości bardziej efektywnego pozycjonowania produktów. Wysiłki pozostawały niezmiennie skierowane na produkty, a konsumenci traktowani byli jako pomocniczy element procesu zakupu. Zrozumienie przez przedsiębiorstwa znaczenia strategii zorientowanej na klienta wymagało wielu ingerencji w marketingowy cykl życia produktu.

Jakie są zalety ustnej prezentacji?

Jakie są zalety osobistej prezentacji sporządzonego wcześniej dokumentu, czy wystąpienia? Jest to doskonała okazja, aby umiejętnie „sprzedać” przygotowany przez siebie materiał. Jako że, tego typu wystąpienia nie są zbyt częste, jest to też dobry moment na zaprezentowanie siebie i pokazanie się w jak najlepszym świetle.

REKLAMA