REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie będą ceny mieszkań na rynku wtórnym w roku 2011?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marta Kosińska
Marta Kosińska
ekspert rynku nieruchomości
W 2011 r. mieszkania na rynku wtórnym potanieją.
W 2011 r. mieszkania na rynku wtórnym potanieją.

REKLAMA

REKLAMA

W 2011 r. możemy spodziewać się nieznacznych obniżek średnich cen mieszkań, które były już wcześniej użytkowane. Wykluczenie rynku wtórnego z programu „Rodzina na swoim” powinno spowodować ograniczenie popytu w tym segmencie mieszkaniowym, co może rzutować na spadek cen.

Jednak dane z 2010, szczególnie zaś zupełnie odmienny kierunek zmian cen w takich miastach jak Białystok i Olsztyn czy Łódź i Szczecin wskazują na to, iż możemy spodziewać się różnorodnych scenariuszy, w zależności od lokalnych uwarunkowań. Ilość potencjalnych nabywców może dodatkowo zmniejszyć się przez utrudniony dostęp do kredytów walutowych, co również spowoduje cięcie cen.

REKLAMA

Warszawa: dane historyczne (linia ciągła) i prognoza na rok 2011 (linia przerywana)


Źródło: Raport Szybko.pl i Expandera

W stolicy średnia cena ofertowa w grudniu 2010 wynosi 8500 zł i jest o 2,8% wyższa niż w grudniu 2009. Średnia miesięczna zmiana w ciągu ostatnich 12 miesięcy wynosi +0,27 punktu procentowego. Odnotowany w skali roku wzrost średniej ceny ofertowej nastąpił przede wszystkim w okresie wiosennym i letnim, ale jesień przyniosła spadki. Biorąc pod uwagę dane historyczne, zmiany w dostępie do kredytów, które nastąpią w najbliższych miesiącach oraz dużą podaż na warszawskim rynku nieruchomości, w najbliższym półroczu możemy spodziewać się spadku cen rzędu 4,7–5%.

Wrocław: dane historyczne (linia ciągła) i prognoza na rok 2011 (linia przerywana)

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Źródło: Raport Szybko.pl i Expandera

Wrocław zakończył rok 2010 ze średnią ceną na poziomie 6740 zł za metr kwadratowy oraz z najwyższym wśród analizowanych miast, 7% wzrostem cen średnich. Także w przypadku Wrocławia w ciągu roku miały miejsce znaczne wahania cen. W marcu, lipcu, sierpniu i listopadzie odnotowane zostały zauważalne obniżki. Prawdopodobna prognoza na najbliższe 6 miesięcy to spadek średnich cen do 5%.

Dowiedz się także: Dlaczego coraz łatwiej jest o kredyt hipoteczny?

Kraków: dane historyczne (linia ciągła) i prognoza na rok 2011 (linia przerywana)


Źródło: Raport Szybko.pl i Expandera

W Krakowie w skali roku średnia cena wzrosła o 3%, ale w ciągu ostatnich 3 miesięcy mieliśmy do czynienia ze spadkami. Najbardziej prawdopodobny scenariusz na najbliższe miesiące w Krakowie przewiduje nieznaczny spadek cen średnich w najbliższym półroczu, rzędu 2,6%.

Poznań: dane historyczne (linia ciągła) i prognoza na rok 2011 (linia przerywana)


Źródło: Raport Szybko.pl i Expandera

W Poznaniu ceny należą do najbardziej stabilnych, w porównaniu z pozostałymi miastami. W ciągu 2010 roku wzrosły o 1,6%, przy czym dominowały miesiące z tendencją wzrostową. Takiego rozwoju sytuacji można spodziewać się również w najbliższych miesiącach. Prognoza dla Poznania wynosi +4% w ciągu pół roku.

Gdańsk: dane historyczne (linia ciągła) i prognoza na rok 2011 (linia przerywana)


Źródło: Raport Szybko.pl i Expandera

W ostatnim roku średnia cena w Gdańsku wzrosła tylko o 1,1%, jednak w ciągu ostatnich miesięcy dominowały obniżki, stąd prognoza na najbliższe pół roku przewiduje nieznaczny spadek, rzędu 0,7%.

Gdynia: dane historyczne (linia ciągła) i prognoza na rok 2011 (linia przerywana)


Źródło: Raport Szybko.pl i Expandera

Średnia cena za metr na rynku wtórnym w Gdyni, w ciągu roku oscylowała wokół poziomu 6300 zł za metr kwadratowy. W grudniu 2010 wynosi ona 6390 zł za metr i jest wyższa o 1,6% niż przed rokiem. Stabilny poziom cen, z lekką tendencją wzrostową, pozwala na prognozowanie nieznacznego wzrostu, rzędu 1–2% w najbliższym półroczu.

Polecamy serwis: Kredyty

Lublin: dane historyczne (linia ciągła) i prognoza na rok 2011 (linia przerywana)


Źródło: Raport Szybko.pl i Expandera

W Lublinie w ciągu ostatnich 12 miesięcy średnia cena wzrosła o 5,3%, a od czerwca 2010 ceny niezmiennie podnosiły się. Ten utrzymujący się od kilku miesięcy trend ma szansę na kontynuację, choć prognozowany na następnych 6 miesięcy wzrost jest niewielki – rzędu 1–2%.

Opole: dane historyczne (linia ciągła) i prognoza na rok 2011 (linia przerywana)


Źródło: Raport Szybko.pl i Expandera

W Opolu grudniowa cena metra kwadratowego mieszkania na rynku wtórnym wyniosła 4350 zł i była o 3% wyższa niż przed rokiem. W ciągu 12 miesięcy ulegała jednak dużym wahaniom, na przemian rosnąc i spadając. Statystyczna prognoza przewiduje, że za 6 miesięcy cena będzie utrzymywała się na obecnym poziomie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA