REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak bardzo popularne są karty zbliżeniowe?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Sadrak
Karta zbliżeniowa w formie breloka czy zegarka ułatwia realizację transakcji bezgotówkowej.
Karta zbliżeniowa w formie breloka czy zegarka ułatwia realizację transakcji bezgotówkowej.

REKLAMA

REKLAMA

Eksperci policzyli, że Polacy posiadają ok. 2,35 mln kart zbliżeniowych. Zaledwie 2,5 proc. z nich stanowią karty kredytowe. Ile banków komercyjnych udostępnia płatności w technologii bezstykowej?

Na początku września 2010 r. do grona tych instytucji dołączył również PKO BP. Od tamtej pory liczba nowych kart rośnie lawinowo. Największy polski bank zapowiada, że do końca bieżącego roku wyda łącznie 6,5 mln takich plastików. Jeśli dodamy, że niespełna półtora miesiąca temu płatności zbliżeniowe wprowadził również Bank Pekao, na pewno można mówić, że pod względem liczby kart bezstykowych rok 2011 będzie przełomowy.

REKLAMA

Karty wyposażone we wciąż nową technologię mają szansę spowodować upowszechnienie płatności bezgotówkowych. Jest to więc nie tylko gadżet dla klientów, ale kolejny krok w kierunku zmniejszenia gotówki w obiegu. Niemniej ważnym argumentem za rozwojem technologii jest również oszczędność czasu. Przyłożenie karty do specjalnego czytnika i zapłacenie zajmuje tylko kilka sekund, ponieważ transakcja nie musi być autoryzowana ani PIN-em, ani podpisem, jeśli jej kwota nie przekracza 50 zł.

Dowiedz się także: Jakie są zalety karty przedpłaconej?

REKLAMA

Oczekiwany, szybki wzrost liczby kart zbliżeniowych z pewnością przełoży się również na coraz częstsze płacenie przy pomocy tej technologii. Jednak to nie tylko od banków zależy, jak często Polacy będą wyciągać z portfela bezstykowe plastiki. Równie ważnym elementem całej układanki jest sieć akceptantów. Nawet 100 proc. nasycenie rynku nowymi kartami niewiele zmieni bez dynamicznego wzrostu liczby placówek handlowo-usługowych, które przyjmują płatności w formie zbliżeniowej.

Płatności bezstykowe zawitały do Polski w grudniu 2007 r. Była to wspólna inicjatywa Banku Zachodniego WBK i organizacji MasterCard. W drugiej połowie 2008 r. na polski rynek weszła również Visa. Od tego czasu lista rozrosła się do 17 banków komercyjnych. O ile na początku technologię tę wdrażały banki innowacyjne, to z czasem przestał obowiązywać jakikolwiek schemat. A od momentu wdrożenia płatności zbliżeniowych w PKO BP i Banku Pekao, wprowadzenie płatności zbliżeniowych przestało być nowinką, natomiast stało się wręcz rynkowym standardem. Dlatego wzbogacenie oferty o zbliżeniowe karty płatnicze przez kolejne banki będzie już jedynie równaniem do średniej od dołu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis: Kredyty

Płatności zbliżeniowe organizacji MasterCard, występujące pod nazwą PayPass, są bardziej elastyczne niż rozwiązanie Visy (payWave). Dzięki temu banki współpracujące z MasterCardem zaoferowały karty w bardziej innowacyjnej formie niż tradycyjny plastik. Klienci mogą liczyć na naklejki (BZ WBK, Citi Handlowy, ING Bank Śląski i Polbank), breloki (mBank) czy nawet zegarki (BZ WBK).

Nic nie wskazuje na to, żeby kolejne banki miały zrezygnować z wprowadzenia płatności bezstykowych. Mówiąc jednak o nowościach w tym segmencie, należy już zwracać uwagę na nowsze rozwiązania. Dlatego wielu klientów czeka na powszechny dostęp do płatności przy pomocy telefonu komórkowego z wykorzystaniem technologii NFC.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA