REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak bardzo popularne są karty zbliżeniowe?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Sadrak
Karta zbliżeniowa w formie breloka czy zegarka ułatwia realizację transakcji bezgotówkowej.
Karta zbliżeniowa w formie breloka czy zegarka ułatwia realizację transakcji bezgotówkowej.

REKLAMA

REKLAMA

Eksperci policzyli, że Polacy posiadają ok. 2,35 mln kart zbliżeniowych. Zaledwie 2,5 proc. z nich stanowią karty kredytowe. Ile banków komercyjnych udostępnia płatności w technologii bezstykowej?

Na początku września 2010 r. do grona tych instytucji dołączył również PKO BP. Od tamtej pory liczba nowych kart rośnie lawinowo. Największy polski bank zapowiada, że do końca bieżącego roku wyda łącznie 6,5 mln takich plastików. Jeśli dodamy, że niespełna półtora miesiąca temu płatności zbliżeniowe wprowadził również Bank Pekao, na pewno można mówić, że pod względem liczby kart bezstykowych rok 2011 będzie przełomowy.

REKLAMA

Karty wyposażone we wciąż nową technologię mają szansę spowodować upowszechnienie płatności bezgotówkowych. Jest to więc nie tylko gadżet dla klientów, ale kolejny krok w kierunku zmniejszenia gotówki w obiegu. Niemniej ważnym argumentem za rozwojem technologii jest również oszczędność czasu. Przyłożenie karty do specjalnego czytnika i zapłacenie zajmuje tylko kilka sekund, ponieważ transakcja nie musi być autoryzowana ani PIN-em, ani podpisem, jeśli jej kwota nie przekracza 50 zł.

Dowiedz się także: Jakie są zalety karty przedpłaconej?

REKLAMA

Oczekiwany, szybki wzrost liczby kart zbliżeniowych z pewnością przełoży się również na coraz częstsze płacenie przy pomocy tej technologii. Jednak to nie tylko od banków zależy, jak często Polacy będą wyciągać z portfela bezstykowe plastiki. Równie ważnym elementem całej układanki jest sieć akceptantów. Nawet 100 proc. nasycenie rynku nowymi kartami niewiele zmieni bez dynamicznego wzrostu liczby placówek handlowo-usługowych, które przyjmują płatności w formie zbliżeniowej.

Płatności bezstykowe zawitały do Polski w grudniu 2007 r. Była to wspólna inicjatywa Banku Zachodniego WBK i organizacji MasterCard. W drugiej połowie 2008 r. na polski rynek weszła również Visa. Od tego czasu lista rozrosła się do 17 banków komercyjnych. O ile na początku technologię tę wdrażały banki innowacyjne, to z czasem przestał obowiązywać jakikolwiek schemat. A od momentu wdrożenia płatności zbliżeniowych w PKO BP i Banku Pekao, wprowadzenie płatności zbliżeniowych przestało być nowinką, natomiast stało się wręcz rynkowym standardem. Dlatego wzbogacenie oferty o zbliżeniowe karty płatnicze przez kolejne banki będzie już jedynie równaniem do średniej od dołu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis: Kredyty

Płatności zbliżeniowe organizacji MasterCard, występujące pod nazwą PayPass, są bardziej elastyczne niż rozwiązanie Visy (payWave). Dzięki temu banki współpracujące z MasterCardem zaoferowały karty w bardziej innowacyjnej formie niż tradycyjny plastik. Klienci mogą liczyć na naklejki (BZ WBK, Citi Handlowy, ING Bank Śląski i Polbank), breloki (mBank) czy nawet zegarki (BZ WBK).

Nic nie wskazuje na to, żeby kolejne banki miały zrezygnować z wprowadzenia płatności bezstykowych. Mówiąc jednak o nowościach w tym segmencie, należy już zwracać uwagę na nowsze rozwiązania. Dlatego wielu klientów czeka na powszechny dostęp do płatności przy pomocy telefonu komórkowego z wykorzystaniem technologii NFC.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA