REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Które karty kredytowe umożliwiają uzyskanie zniżki na benzynę?

Michał Sadrak
Nie tylko karty kredytowe dla zmotoryzowanych dają możliwość tańszego zakupu benzyny.
Nie tylko karty kredytowe dla zmotoryzowanych dają możliwość tańszego zakupu benzyny.

REKLAMA

REKLAMA

Ceny paliw idą w górę, toteż kierowcy szukają różnych możliwości uzyskania rabatów na benzynę. Jedną z nich jest zakup produktu bankowego dla kierowców. Czy korzystanie z karty kredytowej dla zmotoryzowanych opłaca się?

REKLAMA

Wskaźnik rezerwy paliwa, wizyta na stacji benzynowej i drogie paliwo to zmora wielu kierowców. Banki mają sposób na to, jak obniżyć wydatki kierowców na codzienną eksploatację czterech kółek. Rozwiązaniem są karty kredytowe, przygotowane specjalnie dla zmotoryzowanych, które oprócz tradycyjnych cech plastikowych pieniędzy oferują również kilkuprocentowe rabaty. Nie tylko umożliwiają one zakup tańszego paliwa, ale również polisy komunikacyjnej lub części zamiennych.

REKLAMA

Zniżka na paliwo może sięgać nawet 5 proc., co przy cenie 5,15 zł za litr benzyny daje ulgę w wysokości 0,26 zł na każdym litrze. Kartę kredytową z pięcioprocentowym rabatem za transakcje na stacjach paliw oferuje obecnie Meritum Bank. Należy jednak zauważyć, że po trzech miesiącach zniżka maleje do 2 proc., a już od pierwszego miesiąca zwrot za paliwo jest ograniczony do 20 zł w skali miesiąca. Zatem, żeby maksymalnie wykorzystać oferowaną przez Meritum premię, należy w pierwszym kwartale robić transakcje na 400 zł miesięcznie, ale już w kolejnych miesiącach trzeba płacić po 1 tys. zł, aby dostać 20 zł ulgi. Bank pobierze 5 zł miesięcznie za obsługę karty, jeśli klient nie wykona transakcji na co najmniej 500 zł.

Dowiedz się także: Czy opłaca się korzystać ze złotej karty kredytowej?

REKLAMA

Na zwrot części wydatków, poniesionych na stacjach paliw, mogą również liczyć posiadacze kredytówek w Banku BPH i Allianz Banku. Pierwsza z instytucji oferuje aż dwie karty dla kierowców. Visa z Programem Autokarta umożkiwia zwrot w wysokości 2,5 proc. wydatków na stacjach benzynowych, ale nie więcej niż 25 zł miesięcznie. Zatem, w celu maksymalnego wykorzystania zniżki, należałoby tankować za 1 tys. zł. Karta kosztuje 85 zł rocznie, a opłata za nią jest pobierana po zakończeniu pełnego roku. Jeśli chcemy, żeby bank zrezygnował z tej należności, musimy wykonać w ciągu dwunastu miesięcy transakcje bezgotówkowe na łączną kwotę w wysokości 12 tys. zł. Bardziej wymagającym kierowcom Bank BPH oferuje kartę złotą (MasterCard Gold Program AutoPlus), która kosztuje 190 zł rocznie, bez możliwości odstąpienia od opłaty. Dzięki temu produktowi klient zyskuje 3 proc. rabatu na stacjach paliw bez limitów. Kierowca powinien średnio tankować miesięcznie za ok. 530 zł, żeby zwróciła się roczna opłata za kartę. Ponadto, przy płatnościach na 5 tys. zł, w ciągu kwartału klient otrzymuje dodatkowe 20 zł premii. Posiadaczom złotej karty w BPH przysługuje również 10 proc. zniżki w sklepie z częściami InterCars.

Premia dla klientów karty Auto w Allianz Banku jest niższa niż u konkurencji, a dodatkowo trudniej dostępna. Co prawda bank zwraca 1 proc. od wszystkich transakcji, a nie tylko na stacjach paliw, ale przekazuje pieniądze na specjalnie stworzone subkonto. Klient może wykorzystać zgromadzoną tam nagrodę dopiero po wykupieniu ubezpieczenia komunikacyjnego w TUiR Allianz Polska, na które przysługuje dodatkowo 10 proc. rabatu. Oferta jest więc zbyt skomplikowana, żeby cieszyć się dużą popularnością wśród kierowców. Po możliwość obniżenia kosztów paliwa sięgnął również Bank Millennium. Przy czym, w odróżnieniu od konkurencji, nalicza on 3 proc. premii, ale od zakupów, dokonanych przy użyciu karty debetowej – a nie kredytowej – dołączonej do Dobrego Konta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis: Kredyty

Banki kuszą kierowców nie tylko zwrotem części kosztów, ale również połączeniem kart kredytowych z programami lojalnościowymi, w których zebrane punkty można wymieniać na nagrody. Citi Handlowy współpracuje ze stacjami BP, klienci Banku Pekao zbierają punkty na stacjach Shell, a kartę PKO BP można połączyć z programem VITAY na stacjach PKN Orlen. Tego rodzaju przywileje są znacznie mniej atrakcyjne, z punktu widzenia klienta, niż tańsze paliwo, dlatego Citi Handlowy oferuje dodatkowo 5-7 proc. rabatu na ubezpieczenia w AXA Direct, Link4 i Liberty Direct oraz 35-proc. zniżkę na prenumeratę miesięcznika Auto Motor i Sport. Z kolei posiadacze plastiku Pekao/Shell mogą liczyć na upust przy zakupie części w sklepie InterCars (5 proc.). Kartę kredytowo-lojalnościową oferuje również Toyota Bank, gdzie zgromadzone punkty można wymieniać na rabaty przy zakupie samochodów marki Toyota oraz tańsze części i usługi serwisowe. Wśród motoryzacyjnych kart również posiadacze samochodów Porsche, którym karty wydaje Bank Zachodni WBK, znajdą coś dla siebie. Jednak poza awersem z logotypem niemieckiej marki, plastik z BZ WBK niczym nie różni się od tradycyjnej, platynowej karty. Przyciągać ma więc sam prestiż, skoro to nie koszty eksploatacji są najważniejsze w sportowych autach. Tak, jak nie wypada pytać o ich spalanie, tak nie wypada oferować ich kierowcom kilkuprocentowych rabatów.

Decydując się na którąkolwiek z kart, przeznaczonych dla kierowców, należy wcześniej obliczyć korzyści tak, żeby roczny koszt użytkowania plastiku nie przekroczył sumy zgromadzonych bonusów. Co ważne, nie warto ograniczać się wyłącznie do kart, które reklamowane są jako samochodowe. Równie dobrym pomysłem może okazać się skorzystanie ze zwykłej kredytówki, która umożliwia zwrot części poniesionych wydatków. Dlatego obok ofert Allianz Banku, Banku BPH i Meritum Banku warto rozważyć propozycję Alior Banku, Banku Pocztowego, Banku BGŻ czy Polbanku. Kosztem niższych premii można zyskać dostęp do szerszej listy punktów, w których przysługuje zwrot za zakupy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Budownictwo narzeka na brak kredytów i sięga po faktoring, to za sprawą coraz wyższych nieregulowanych na czas wzajemnych zobowiązań

Wskaźniki koniunktury poprawiają się i coraz więcej firm prognozuje poprawę płynności. Ale szukające finansowego wsparcia przedsiębiorstwa z budownictwa nie zawsze mogą liczyć na przychylność banków w staraniach o kredyt. Stały się za to klientem numer jeden dla firm faktoringowych. Dotyczy to zwłaszcza mikrofirm.

Pieniądze z KPO. Kto zyska, a kto może stracić?

W ramach KPO do Polski trafiło już 7 mld euro. Czy optymizm inwestycyjny sprawi, że w Polsce na każdym kroku będzie plac budowy, a inflacja znów poszybuje w górę? Które firmy mogą rekordowo zyskać? A kto straci?

Finansowanie ze środków UE. Z jakich programów mogą korzystać przedsiębiorcy z MŚP?

Z jakich programów finansowania może skorzystać przedsiębiorca w 2024 roku? Unia Europejska kontynuuje swoje zaangażowanie we wsparcie przedsiębiorców z MŚP. Stawia na różnorodne programy i ułatwienia, które mają na celu stymulowanie innowacyjności, wzrostu gospodarczego oraz konkurencyjności firm w UE.

Od 12 czerwca zapłacisz okiem za zakupy. W których sklepach?

12 czerwca w pięciu salonach Empik w całej Polsce rozpoczyna się pilotażowy program płatności biometrycznych. To innowacyjne rozwiązanie opiera się na fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy. Dostawcą tej technologii jest polski fintech PayEye, we współpracy z Planet Pay. Program jest pierwszym tego rodzaju w Europie i działa w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.

REKLAMA

Będzie zakaz nowych licencji na transport międzynarodowy, zablokuje zakładanie jednoosobowych firm

Planowany przez Ministerstwo Infrastruktury pomysł zakazu wydawania licencji dla transportu międzynarodowego może okazać się dużym problemem dla polskich przewoźników. To praktycznie zakaz zakładanie nowych jednoosobowych firm. Ponadto blokada zakupu nowych ciężarówek.

Mikrofirmy budowlane mogą się pożegnać z kredytami?

Przeterminowane zaległości firm budowlanych to już ponad półtora miliarda złotych. Większość zadłużonych przedsiębiorców to mikrofirmy. Prognozowana poprawa płynności wcale nie oznacza, że firmy mogą liczyć na kredyty bankowe.

Rewolucja w handlu internetowym. Szczegółowe dane trafią do skarbówki

Szczegółowe informacje o transakcjach internetowych, w tym wynajmu mieszkań, będą przekazywane do Urzędu Skarbowego. Dodatkowo, konta na platformach takich jak Allegro, OLX czy Vinted mogą zostać zablokowane, a wypłaty wstrzymane - informuje "Gazeta Wyborcza".

Połowa konsumentów deklaruje, że wybierze firmę wspierającą odpowiedzialny rozwój zamiast tej, która nie podejmuje takich działań

Inwestowanie ESG (Environmental, Social, Governance), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu może być odpowiedzią na pościg za wynikami. Celem działalności firm powinno być dziś nie tylko osiąganie dobrych wyników finansowych, widocznych w raportach kwartalnych, ale także budowanie otoczenia społecznego, ochrona środowiska czy wspieranie ważnych inicjatyw. To istotne dla wielu inwestorów instytucjonalnych, jak również detalicznych, którzy wybierają inwestycje online mające na uwadze środowisko i otoczenie społeczne.

REKLAMA

Co robią małe firmy gdy kontrahent nie płaci. Zaległe płatności sięgnęły już 10 miliardów złotych

Ponad połowa firm wysyła wezwania do zapłaty, 47 proc. negocjuje z dłużnikiem, a co 5. zleca odzyskanie należności kancelarii prawnej – tak najczęściej postępują małe i średnie przedsiębiorstwa, kiedy kontrahent im nie płaci.

Dlaczego duże, międzynarodowe firmy opuszczają Polskę?

Levis Strauss czy Beko - dlaczego duże, międzynarodowe firmy opuszczają Polskę? Przyjrzyjmy się przyczynom i skutkom. Jak należy reagować na tego typu odejścia z polskiego rynku?

REKLAMA