REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakich mieszkań i domów Polacy najczęściej szukają w Internecie?

Subskrybuj nas na Youtube
Zamiast spotkać się z agentem nieruchomości, Polacy odwiedzają witryny internetowe z ofertami mieszkań i domów.
Zamiast spotkać się z agentem nieruchomości, Polacy odwiedzają witryny internetowe z ofertami mieszkań i domów.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Polacy coraz chętniej decydują się na szukanie mieszkania w sieci. Do takich wniosków skłania większy ruch na stronach internetowych z ogłoszeniami, poświęconymi nieruchomościom. W centrum zainteresowań internautów znajdują się dwu- i trzypokojowe mieszkania, których cena nie przekracza 250 tys. zł. Najmniej pieniędzy wydamy na tego typu lokale w Łodzi i Bydgoszczy.

Po mieszkanie do Internetu

REKLAMA

REKLAMA

Przykładowo w 2010 r. ruch w serwisie otoDom.pl wzrósł o 30 proc. Liczba wyszukań ofert sprzedaży mieszkań wyniosła ponad 21 mln, liczba zapytań, dotyczących domów – 10 mln. - Odnotowaliśmy blisko 30-procentowy wzrost ruchu na stronach w porównaniu z 2009 rokiem – podsumowuje Przemysław Kotwicki, dyrektor serwisu ogłoszeń nieruchomości otoDom.pl. – Wynik ten bardzo nas cieszy, świadczy bowiem o rosnącej popularności naszego serwisu – dodaje.

Wzrost aktywności użytkowników w zakresie poszukiwań wynika również z generalnego, rosnącego zainteresowania ofertami sprzedaży i wynajmu nieruchomości, publikowanymi w sieci. - Użytkownicy coraz chętniej korzystają z internetowych serwisów sprzedaży i wynajmu nieruchomości, a także wyszukiwarek ogłoszeń, ponieważ w ten sposób szybciej i łatwiej docierają do ofert najbardziej odpowiadających ich potrzebom – potwierdza Przemysław Kotwicki. – Zainteresowani nabyciem lub wynajmem mają m.in. bardziej komfortowe warunki, aby dokładniej zapoznać się z ofertami i lepiej sprecyzować swoje oczekiwania.

- Myślę, że nie bez znaczenia dla wzrostu ruchu na stronach serwisu jest również poprawa dostępności kredytów hipotecznych, nawet jeśli nie są one tak atrakcyjne jak kiedyś. Pojawiły się nowe inwestycje na rynku nieruchomości, a umiarkowanie pozytywne nastroje wzmacniał komunikat o dobrej sytuacji gospodarczej kraju. W takich warunkach łatwiej przyjąć na siebie zobowiązania kredytowe – dodaje Przemysław Kotwicki.

Dowiedz się także: Jak zmienią się ceny mieszkań i rodzaje sprzedawanych nieruchomości w roku 2011?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największy wybór mieszkań w wakacje

REKLAMA

W 2010 roku na stronach serwisu ogłoszeń nieruchomości otoDom.pl każdego dnia można było znaleźć średnio około 15 tys. ofert sprzedaży mieszkań i domów. Największy wybór użytkownicy mieli podczas wakacji. Ogłoszenia opublikowane w okresie od czerwca do sierpnia stanowiły ponad 28 proc. ogłoszeń z całego roku.

- Duża liczba ofert publikowanych latem może wynikać, wbrew pozorom, z charakterystycznego dla okresu wakacyjnego, obniżonego zainteresowania nieruchomościami – komentuje Przemysław Kotwicki. – Spadek aktywności kupujących w wakacje powoduje powstawanie nadpodaży zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Potwierdzają to dane serwisu. Co prawda w sierpniu odnotowaliśmy lekkie ożywienie wśród użytkowników, jednak największy ruch pojawił się dopiero w październiku i listopadzie – zauważa.

43 proc. Polaków chciałoby nabyć średnie mieszkania

Według danych serwisu za 2010 rok, na sprzedaż najczęściej wystawiano mieszkania o powierzchni 38-60 m2 oraz 60-90 m2. Zaledwie 15 proc. ogłoszeń dotyczyło lokali, które nie przekraczały swoim metrażem 38 m2. Te z kolei cieszyły się dużą popularnością wśród kupujących. Małych lokali dotyczyła aż jedna trzecia zapytań użytkowników serwisu. Zainteresowanie tymi ofertami wydaje się jednak słabnąć ze względu na zbyt wysoką cenę w stosunku do gwarantowanego komfortu ich użytkowania. Bezsprzecznie Polacy najchętniej szukali średniej wielkości mieszkań dwu- i trzypokojowych. Średnio 43 proc. użytkowników zainteresowanych było metrażem 38-60 m2.

Użytkownicy serwisu najczęściej sprzedawali domy o powierzchni 150-250 m2. Takich nieruchomości dotyczyła niemal połowa ogłoszeń, opublikowanych na stronach otoDom.pl w 2010 roku. 19 proc. propozycji dotyczyło małych domów do 150 m2. Te z kolei cieszyły się największą popularnością wśród chętnych na kupno domu. Ofert nieruchomości o najmniejszym przedziale metrażowym szukała ponad połowa użytkowników serwisu.

Polecamy serwis: Lokaty

Najniższe ceny w Łodzi i Bydgoszczy

Cena graniczna nieruchomości najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników serwisu otoDom.pl to 250 tys. zł. Niemal połowa zapytań, odnośnie mieszkań i ponad jedna czwarta wyszukań domów,dotyczyła ofert z tego zakresu cenowego.

O ile w przypadku mieszkań oczekiwania użytkowników pokrywały się z ofertą rynkową w 10 największych miastach Polski*, o tyle bardzo trudno było znaleźć w odpowiedniej cenie dom. Lokale o powierzchni nie przekraczającej 40 m2, w cenie do 250 tys. zł, można było kupić w większości analizowanych miast. Droższe mieszkania znajdowały się jedynie w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. Lokale do 60 m2 we wspomnianej cenie można było z łatwością znaleźć w Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie i Katowicach. Inaczej sprawa przedstawiała się w przypadku domów. Najniższa, średnia cena nieruchomości o metrażu do 150 m2, odnotowana w Bydgoszczy, wyniosła 513 tys. zł, a pomiędzy 150-250 m2 – niemal 680 tys. zł.

Ci, którzy szukali swoich czterech kątów na Mazowszu, Dolnym Śląsku i w Małopolsce, musieli liczyć się z największymi wydatkami. Według statystyk serwisu otoDom.pl w 2010 roku, w stolicy średni koszt zakupu 1 m2 mieszkania wyniósł 9195 zł, w Krakowie – 7670 zł, a we Wrocławiu – 6915 zł. Najmniejsze koszty ponieśli kupujący mieszkanie w Katowicach, Bydgoszczy i Łodzi. W tych lokalizacjach cena 1 m2 była dwa razy mniejsza niż w Warszawie i nie przekroczyła 4700 zł. – Wartości te oznaczają średnie ceny, oferowane w ogłoszeniach, które mogą w kilku procentach różnić się od cen realnych kupna – zaznacza Przemysław Kotwicki.

* W raporcie uwzględniono ceny mieszkań i domów oferowanych w 10 miastach Polski: Warszawie, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie i Katowicach.

Źródło: Fabian Adaszewski, Kinga Dębiec

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA