Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakich mieszkań i domów Polacy najczęściej szukają w Internecie?

Polacy coraz chętniej decydują się na szukanie mieszkania w sieci. Do takich wniosków skłania większy ruch na stronach internetowych z ogłoszeniami, poświęconymi nieruchomościom. W centrum zainteresowań internautów znajdują się dwu- i trzypokojowe mieszkania, których cena nie przekracza 250 tys. zł. Najmniej pieniędzy wydamy na tego typu lokale w Łodzi i Bydgoszczy.

Po mieszkanie do Internetu

Przykładowo w 2010 r. ruch w serwisie otoDom.pl wzrósł o 30 proc. Liczba wyszukań ofert sprzedaży mieszkań wyniosła ponad 21 mln, liczba zapytań, dotyczących domów – 10 mln. - Odnotowaliśmy blisko 30-procentowy wzrost ruchu na stronach w porównaniu z 2009 rokiem – podsumowuje Przemysław Kotwicki, dyrektor serwisu ogłoszeń nieruchomości otoDom.pl. – Wynik ten bardzo nas cieszy, świadczy bowiem o rosnącej popularności naszego serwisu – dodaje.

Wzrost aktywności użytkowników w zakresie poszukiwań wynika również z generalnego, rosnącego zainteresowania ofertami sprzedaży i wynajmu nieruchomości, publikowanymi w sieci. - Użytkownicy coraz chętniej korzystają z internetowych serwisów sprzedaży i wynajmu nieruchomości, a także wyszukiwarek ogłoszeń, ponieważ w ten sposób szybciej i łatwiej docierają do ofert najbardziej odpowiadających ich potrzebom – potwierdza Przemysław Kotwicki. – Zainteresowani nabyciem lub wynajmem mają m.in. bardziej komfortowe warunki, aby dokładniej zapoznać się z ofertami i lepiej sprecyzować swoje oczekiwania.

- Myślę, że nie bez znaczenia dla wzrostu ruchu na stronach serwisu jest również poprawa dostępności kredytów hipotecznych, nawet jeśli nie są one tak atrakcyjne jak kiedyś. Pojawiły się nowe inwestycje na rynku nieruchomości, a umiarkowanie pozytywne nastroje wzmacniał komunikat o dobrej sytuacji gospodarczej kraju. W takich warunkach łatwiej przyjąć na siebie zobowiązania kredytowe – dodaje Przemysław Kotwicki.

Dowiedz się także: Jak zmienią się ceny mieszkań i rodzaje sprzedawanych nieruchomości w roku 2011?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największy wybór mieszkań w wakacje

W 2010 roku na stronach serwisu ogłoszeń nieruchomości otoDom.pl każdego dnia można było znaleźć średnio około 15 tys. ofert sprzedaży mieszkań i domów. Największy wybór użytkownicy mieli podczas wakacji. Ogłoszenia opublikowane w okresie od czerwca do sierpnia stanowiły ponad 28 proc. ogłoszeń z całego roku.

- Duża liczba ofert publikowanych latem może wynikać, wbrew pozorom, z charakterystycznego dla okresu wakacyjnego, obniżonego zainteresowania nieruchomościami – komentuje Przemysław Kotwicki. – Spadek aktywności kupujących w wakacje powoduje powstawanie nadpodaży zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Potwierdzają to dane serwisu. Co prawda w sierpniu odnotowaliśmy lekkie ożywienie wśród użytkowników, jednak największy ruch pojawił się dopiero w październiku i listopadzie – zauważa.

43 proc. Polaków chciałoby nabyć średnie mieszkania

Według danych serwisu za 2010 rok, na sprzedaż najczęściej wystawiano mieszkania o powierzchni 38-60 m2 oraz 60-90 m2. Zaledwie 15 proc. ogłoszeń dotyczyło lokali, które nie przekraczały swoim metrażem 38 m2. Te z kolei cieszyły się dużą popularnością wśród kupujących. Małych lokali dotyczyła aż jedna trzecia zapytań użytkowników serwisu. Zainteresowanie tymi ofertami wydaje się jednak słabnąć ze względu na zbyt wysoką cenę w stosunku do gwarantowanego komfortu ich użytkowania. Bezsprzecznie Polacy najchętniej szukali średniej wielkości mieszkań dwu- i trzypokojowych. Średnio 43 proc. użytkowników zainteresowanych było metrażem 38-60 m2.

Użytkownicy serwisu najczęściej sprzedawali domy o powierzchni 150-250 m2. Takich nieruchomości dotyczyła niemal połowa ogłoszeń, opublikowanych na stronach otoDom.pl w 2010 roku. 19 proc. propozycji dotyczyło małych domów do 150 m2. Te z kolei cieszyły się największą popularnością wśród chętnych na kupno domu. Ofert nieruchomości o najmniejszym przedziale metrażowym szukała ponad połowa użytkowników serwisu.

Polecamy serwis: Lokaty

Najniższe ceny w Łodzi i Bydgoszczy

Cena graniczna nieruchomości najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników serwisu otoDom.pl to 250 tys. zł. Niemal połowa zapytań, odnośnie mieszkań i ponad jedna czwarta wyszukań domów,dotyczyła ofert z tego zakresu cenowego.

O ile w przypadku mieszkań oczekiwania użytkowników pokrywały się z ofertą rynkową w 10 największych miastach Polski*, o tyle bardzo trudno było znaleźć w odpowiedniej cenie dom. Lokale o powierzchni nie przekraczającej 40 m2, w cenie do 250 tys. zł, można było kupić w większości analizowanych miast. Droższe mieszkania znajdowały się jedynie w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. Lokale do 60 m2 we wspomnianej cenie można było z łatwością znaleźć w Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie i Katowicach. Inaczej sprawa przedstawiała się w przypadku domów. Najniższa, średnia cena nieruchomości o metrażu do 150 m2, odnotowana w Bydgoszczy, wyniosła 513 tys. zł, a pomiędzy 150-250 m2 – niemal 680 tys. zł.

Ci, którzy szukali swoich czterech kątów na Mazowszu, Dolnym Śląsku i w Małopolsce, musieli liczyć się z największymi wydatkami. Według statystyk serwisu otoDom.pl w 2010 roku, w stolicy średni koszt zakupu 1 m2 mieszkania wyniósł 9195 zł, w Krakowie – 7670 zł, a we Wrocławiu – 6915 zł. Najmniejsze koszty ponieśli kupujący mieszkanie w Katowicach, Bydgoszczy i Łodzi. W tych lokalizacjach cena 1 m2 była dwa razy mniejsza niż w Warszawie i nie przekroczyła 4700 zł. – Wartości te oznaczają średnie ceny, oferowane w ogłoszeniach, które mogą w kilku procentach różnić się od cen realnych kupna – zaznacza Przemysław Kotwicki.

* W raporcie uwzględniono ceny mieszkań i domów oferowanych w 10 miastach Polski: Warszawie, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie i Katowicach.

Źródło: Fabian Adaszewski, Kinga Dębiec

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Polscy emeryci muszą pracować, żeby przetrwać

    Badanie obejmujące 45 rozwiniętych krajów świata stawia Polskę w nie najlepszym świetle – to polskim emerytom, bez pracy na emeryturze najtrudniej sobie poradzić. 

    Sztuczna inteligencja pomoże w marketingu?

    71 proc. dyrektorów marketingu ma problem z realizacją swoich strategii w ramach obniżonych budżetów. To powoduje, że muszą poszukiwać nowych możliwości, aby przy funduszach, jakimi dysponują, mogli spełniać założone plany

    Mój Prąd 5.0 – pompy ciepła w czołówce wniosków

    Ruszył Mój Prąd 5.0. Ważnymi zmianami są m.in. rozszerzenie dofinansowania o pompy ciepła różnego typu oraz kolektory słoneczne. Zainteresowanie było tak duże, że dołożone zostały dodatkowe środki krajowe w wysokości 400 milionów złotych. Kto ma jeszcze szansę zdążyć i dostać dofinansowanie? 

    Corporate gifting. W jakie prezenty biznesowe inwestować?

    Prezenty biznesowe i firmowe akcesoria zawsze były ważnym elementem prowadzenia firmy. Przekłada się to na wzrost wartości globalnego rynku corporate gifting, która wynosi ponad 258 miliardów dolarów.

    Konsumenci surowo oceniają jakość obsługi klienta. Jest coraz gorzej

    Jakość obsługi klientów na polskim rynku sukcesywnie spada, na co wskazują cykliczne badania prowadzone przez Polski Program Jakości Obsługi. Z ostatniej edycji tego badania wynika, że Polacy najgorzej oceniają m.in. wiedzę i kompetencje pracowników, czas obsługi oraz ceny i dostępność asortymentu. 

    Ile Polacy planują wydać na prezent na Dzień Dziecka?

    Dzień Dziecka. Niemal co czwarty ankietowany zamierza przeznaczyć od 50 do 100 zł na prezent dla jednej osoby z okazji Dnia Dziecka. Z kolei 15% uczestników sondażu chce na ten cel wydać od 100 do 150 zł. Natomiast 12% nie będzie w ogóle obchodzić tego święta. 

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    Izba Zbożowo-Paszowa: zwiększenie dopłat do sprzedaży zbóż zachęciło rolników

    Decyzje rządu w sprawie zwiększenia dopłat do sprzedaży zbóż zachęciły rolników do sprzedaży, ale podażowa "górka" wydaje się powoli kończyć – przekazała Izba Zbożowo-Paszowa. Dodano, że część przetwórców skupuje spore wolumeny ziarna przewidując, że w żniwa rynkowa podaż może być mniejsza.

    Telezakupy 2.0 z użyciem internetu

    Gdy połączyć to, co internauci kochają najbardziej, czyli wideo i zakupy, otrzymamy przepis na sprzedażowy sukces. 

    Prawdziwy Lider

    W dobie nieustających wyzwań, to właśnie umiejętności przywódcze naszych liderów są najsilniej wystawione na próbę. Każdy kryzys stanowi egzamin ich siły oraz magnetyzmu. Beata Drzazga – przedsiębiorca wizjoner, konsultant biznesowy i prelegent na konferencjach związanych z przywództwem i biznesem, opowiada czy urodzony lider to mit czy rzeczywistość.

    W Polsce jest obecnie około setki start-upów, których działalność jest bezpośrednio związana ze sztuczną inteligencją

    – Sztuczna inteligencja i cleantech to w tej chwili dwie kluczowe branże, które są w centrum zainteresowania funduszy venture capital i do nich będą płynąć w nadchodzącym czasie największe środki – ocenia prezes zarządu Orlen VC Marek Garniewski. Statystyki pokazują, że rodzime start-upy dobrze sobie radzą w obu tych branżach.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    11. pakiet sankcji UE wobec Rosji w fazie uzgodnień technicznych

    11. pakiet sankcji UE wobec Rosji jest w fazie uzgodnień technicznych. W ciągu najbliższych dni powinien zostać przyjęty przez państwa członkowskie - mówi PAP ambasador Polski przy UE Andrzej Sadoś.

    Składniki masy upadłości. Co syndycy wystawiali na sprzedaż w 2022 r.?

    Od domów i mieszkań, poprzez samochody i komputery, aż po widelce, kilogramy posypki czekoladowej i drewniane wiaderka. Oto, jakie przedmioty zostały wystawione na sprzedaż przez syndyków w Krajowym Rejestrze Zadłużonych w 2022 r. pokazuje raport analityków MGBI.

    Jak smartfony ułatwiają życie mamom?

    75 proc. mam używa dziennika elektronicznego, by sprawdzać wyniki w nauce swojego dziecka. Co druga z nich robi to codziennie. Technologia pomaga także rodzicom najmłodszych. Co trzecia kobieta korzysta bądź korzystała z aplikacji monitorujących ciążę, a co piąta wykorzystuje smartfona do organizacji opieki nad dzieckiem. 

    Coraz więcej wniosków o założenie jednoosobowej działalności gospodarczej

    W pierwszym kwartale br. do rejestru CEIDG wpłynęło ponad 80 tys. wniosków dot. założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. Tym samym nastąpił wzrost o przeszło 6% rdr. A do tego zaobserwowano przewagę zakładanych JDG nad zamykanymi.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Rośnie świadomość polskich firm na temat faktoringu

    Ostatnie lata pokazały, że polscy przedsiębiorcy wiedzą o faktoringu coraz więcej i coraz częściej wybierają tę opcję. Jaka jest kondycja polskiego faktoringu i czy dzięki niemu polskie firmy unikną utraty płynności?

    Matura 2023: co o egzaminie mówią maturzyści?

    Jak uczniowie oceniają tegoroczną maturę? Które zadania sprawiły im najwięcej trudności? Z jakich pomocy korzystali, przygotowując się do egzaminu? 

    Coraz więcej prądu z małych OZE. Fotowoltaika najbardziej opłacalna

    Najszybciej rozwijają się niewielkie farmy solarne, które pod koniec ubiegłego roku osiągnęły moc 2,5 GW i wytworzyły 4,6 TWh energii elektrycznej. W 73 proc. została ona sprzedana.

    Pięć tanich chwytów hakerów – jak nie dać się nabrać

    Phishing był i jest najczęstszym cyberprzestępstwem internetowym. Potwierdza to również raport FBI. Zgodnie z nim liczba zgłoszonych przestępstw związanych z phishingiem wzrosła o ponad 1560 procent w ciągu pięciu lat

    Jak przyciągnąć uwagę klientów marketów? Czy warto umieszczać reklamę na drzwiach sklepów?

    Z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud wynika, że w pierwszym kwartale 2023 roku Polacy robili zakupy w dużych sieciach 15% częściej niż w 2022 roku, a same dyskonty odwiedziło 92% ogółu konsumentów. Jak wykorzystać ten trend by dotrzeć z reklamą do potencjalnego klienta? Odpowiadamy.