REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakich mieszkań i domów Polacy najczęściej szukają w Internecie?

Zamiast spotkać się z agentem nieruchomości, Polacy odwiedzają witryny internetowe z ofertami mieszkań i domów.
Zamiast spotkać się z agentem nieruchomości, Polacy odwiedzają witryny internetowe z ofertami mieszkań i domów.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Polacy coraz chętniej decydują się na szukanie mieszkania w sieci. Do takich wniosków skłania większy ruch na stronach internetowych z ogłoszeniami, poświęconymi nieruchomościom. W centrum zainteresowań internautów znajdują się dwu- i trzypokojowe mieszkania, których cena nie przekracza 250 tys. zł. Najmniej pieniędzy wydamy na tego typu lokale w Łodzi i Bydgoszczy.

Po mieszkanie do Internetu

REKLAMA

REKLAMA

Przykładowo w 2010 r. ruch w serwisie otoDom.pl wzrósł o 30 proc. Liczba wyszukań ofert sprzedaży mieszkań wyniosła ponad 21 mln, liczba zapytań, dotyczących domów – 10 mln. - Odnotowaliśmy blisko 30-procentowy wzrost ruchu na stronach w porównaniu z 2009 rokiem – podsumowuje Przemysław Kotwicki, dyrektor serwisu ogłoszeń nieruchomości otoDom.pl. – Wynik ten bardzo nas cieszy, świadczy bowiem o rosnącej popularności naszego serwisu – dodaje.

Wzrost aktywności użytkowników w zakresie poszukiwań wynika również z generalnego, rosnącego zainteresowania ofertami sprzedaży i wynajmu nieruchomości, publikowanymi w sieci. - Użytkownicy coraz chętniej korzystają z internetowych serwisów sprzedaży i wynajmu nieruchomości, a także wyszukiwarek ogłoszeń, ponieważ w ten sposób szybciej i łatwiej docierają do ofert najbardziej odpowiadających ich potrzebom – potwierdza Przemysław Kotwicki. – Zainteresowani nabyciem lub wynajmem mają m.in. bardziej komfortowe warunki, aby dokładniej zapoznać się z ofertami i lepiej sprecyzować swoje oczekiwania.

- Myślę, że nie bez znaczenia dla wzrostu ruchu na stronach serwisu jest również poprawa dostępności kredytów hipotecznych, nawet jeśli nie są one tak atrakcyjne jak kiedyś. Pojawiły się nowe inwestycje na rynku nieruchomości, a umiarkowanie pozytywne nastroje wzmacniał komunikat o dobrej sytuacji gospodarczej kraju. W takich warunkach łatwiej przyjąć na siebie zobowiązania kredytowe – dodaje Przemysław Kotwicki.

Dowiedz się także: Jak zmienią się ceny mieszkań i rodzaje sprzedawanych nieruchomości w roku 2011?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największy wybór mieszkań w wakacje

REKLAMA

W 2010 roku na stronach serwisu ogłoszeń nieruchomości otoDom.pl każdego dnia można było znaleźć średnio około 15 tys. ofert sprzedaży mieszkań i domów. Największy wybór użytkownicy mieli podczas wakacji. Ogłoszenia opublikowane w okresie od czerwca do sierpnia stanowiły ponad 28 proc. ogłoszeń z całego roku.

- Duża liczba ofert publikowanych latem może wynikać, wbrew pozorom, z charakterystycznego dla okresu wakacyjnego, obniżonego zainteresowania nieruchomościami – komentuje Przemysław Kotwicki. – Spadek aktywności kupujących w wakacje powoduje powstawanie nadpodaży zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Potwierdzają to dane serwisu. Co prawda w sierpniu odnotowaliśmy lekkie ożywienie wśród użytkowników, jednak największy ruch pojawił się dopiero w październiku i listopadzie – zauważa.

43 proc. Polaków chciałoby nabyć średnie mieszkania

Według danych serwisu za 2010 rok, na sprzedaż najczęściej wystawiano mieszkania o powierzchni 38-60 m2 oraz 60-90 m2. Zaledwie 15 proc. ogłoszeń dotyczyło lokali, które nie przekraczały swoim metrażem 38 m2. Te z kolei cieszyły się dużą popularnością wśród kupujących. Małych lokali dotyczyła aż jedna trzecia zapytań użytkowników serwisu. Zainteresowanie tymi ofertami wydaje się jednak słabnąć ze względu na zbyt wysoką cenę w stosunku do gwarantowanego komfortu ich użytkowania. Bezsprzecznie Polacy najchętniej szukali średniej wielkości mieszkań dwu- i trzypokojowych. Średnio 43 proc. użytkowników zainteresowanych było metrażem 38-60 m2.

Użytkownicy serwisu najczęściej sprzedawali domy o powierzchni 150-250 m2. Takich nieruchomości dotyczyła niemal połowa ogłoszeń, opublikowanych na stronach otoDom.pl w 2010 roku. 19 proc. propozycji dotyczyło małych domów do 150 m2. Te z kolei cieszyły się największą popularnością wśród chętnych na kupno domu. Ofert nieruchomości o najmniejszym przedziale metrażowym szukała ponad połowa użytkowników serwisu.

Polecamy serwis: Lokaty

Najniższe ceny w Łodzi i Bydgoszczy

Cena graniczna nieruchomości najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników serwisu otoDom.pl to 250 tys. zł. Niemal połowa zapytań, odnośnie mieszkań i ponad jedna czwarta wyszukań domów,dotyczyła ofert z tego zakresu cenowego.

O ile w przypadku mieszkań oczekiwania użytkowników pokrywały się z ofertą rynkową w 10 największych miastach Polski*, o tyle bardzo trudno było znaleźć w odpowiedniej cenie dom. Lokale o powierzchni nie przekraczającej 40 m2, w cenie do 250 tys. zł, można było kupić w większości analizowanych miast. Droższe mieszkania znajdowały się jedynie w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. Lokale do 60 m2 we wspomnianej cenie można było z łatwością znaleźć w Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie i Katowicach. Inaczej sprawa przedstawiała się w przypadku domów. Najniższa, średnia cena nieruchomości o metrażu do 150 m2, odnotowana w Bydgoszczy, wyniosła 513 tys. zł, a pomiędzy 150-250 m2 – niemal 680 tys. zł.

Ci, którzy szukali swoich czterech kątów na Mazowszu, Dolnym Śląsku i w Małopolsce, musieli liczyć się z największymi wydatkami. Według statystyk serwisu otoDom.pl w 2010 roku, w stolicy średni koszt zakupu 1 m2 mieszkania wyniósł 9195 zł, w Krakowie – 7670 zł, a we Wrocławiu – 6915 zł. Najmniejsze koszty ponieśli kupujący mieszkanie w Katowicach, Bydgoszczy i Łodzi. W tych lokalizacjach cena 1 m2 była dwa razy mniejsza niż w Warszawie i nie przekroczyła 4700 zł. – Wartości te oznaczają średnie ceny, oferowane w ogłoszeniach, które mogą w kilku procentach różnić się od cen realnych kupna – zaznacza Przemysław Kotwicki.

* W raporcie uwzględniono ceny mieszkań i domów oferowanych w 10 miastach Polski: Warszawie, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie i Katowicach.

Źródło: Fabian Adaszewski, Kinga Dębiec

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

REKLAMA

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA