REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakich mieszkań i domów Polacy najczęściej szukają w Internecie?

Subskrybuj nas na Youtube
Zamiast spotkać się z agentem nieruchomości, Polacy odwiedzają witryny internetowe z ofertami mieszkań i domów.
Zamiast spotkać się z agentem nieruchomości, Polacy odwiedzają witryny internetowe z ofertami mieszkań i domów.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Polacy coraz chętniej decydują się na szukanie mieszkania w sieci. Do takich wniosków skłania większy ruch na stronach internetowych z ogłoszeniami, poświęconymi nieruchomościom. W centrum zainteresowań internautów znajdują się dwu- i trzypokojowe mieszkania, których cena nie przekracza 250 tys. zł. Najmniej pieniędzy wydamy na tego typu lokale w Łodzi i Bydgoszczy.

Po mieszkanie do Internetu

REKLAMA

REKLAMA

Przykładowo w 2010 r. ruch w serwisie otoDom.pl wzrósł o 30 proc. Liczba wyszukań ofert sprzedaży mieszkań wyniosła ponad 21 mln, liczba zapytań, dotyczących domów – 10 mln. - Odnotowaliśmy blisko 30-procentowy wzrost ruchu na stronach w porównaniu z 2009 rokiem – podsumowuje Przemysław Kotwicki, dyrektor serwisu ogłoszeń nieruchomości otoDom.pl. – Wynik ten bardzo nas cieszy, świadczy bowiem o rosnącej popularności naszego serwisu – dodaje.

Wzrost aktywności użytkowników w zakresie poszukiwań wynika również z generalnego, rosnącego zainteresowania ofertami sprzedaży i wynajmu nieruchomości, publikowanymi w sieci. - Użytkownicy coraz chętniej korzystają z internetowych serwisów sprzedaży i wynajmu nieruchomości, a także wyszukiwarek ogłoszeń, ponieważ w ten sposób szybciej i łatwiej docierają do ofert najbardziej odpowiadających ich potrzebom – potwierdza Przemysław Kotwicki. – Zainteresowani nabyciem lub wynajmem mają m.in. bardziej komfortowe warunki, aby dokładniej zapoznać się z ofertami i lepiej sprecyzować swoje oczekiwania.

- Myślę, że nie bez znaczenia dla wzrostu ruchu na stronach serwisu jest również poprawa dostępności kredytów hipotecznych, nawet jeśli nie są one tak atrakcyjne jak kiedyś. Pojawiły się nowe inwestycje na rynku nieruchomości, a umiarkowanie pozytywne nastroje wzmacniał komunikat o dobrej sytuacji gospodarczej kraju. W takich warunkach łatwiej przyjąć na siebie zobowiązania kredytowe – dodaje Przemysław Kotwicki.

REKLAMA

Dowiedz się także: Jak zmienią się ceny mieszkań i rodzaje sprzedawanych nieruchomości w roku 2011?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największy wybór mieszkań w wakacje

W 2010 roku na stronach serwisu ogłoszeń nieruchomości otoDom.pl każdego dnia można było znaleźć średnio około 15 tys. ofert sprzedaży mieszkań i domów. Największy wybór użytkownicy mieli podczas wakacji. Ogłoszenia opublikowane w okresie od czerwca do sierpnia stanowiły ponad 28 proc. ogłoszeń z całego roku.

- Duża liczba ofert publikowanych latem może wynikać, wbrew pozorom, z charakterystycznego dla okresu wakacyjnego, obniżonego zainteresowania nieruchomościami – komentuje Przemysław Kotwicki. – Spadek aktywności kupujących w wakacje powoduje powstawanie nadpodaży zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Potwierdzają to dane serwisu. Co prawda w sierpniu odnotowaliśmy lekkie ożywienie wśród użytkowników, jednak największy ruch pojawił się dopiero w październiku i listopadzie – zauważa.

43 proc. Polaków chciałoby nabyć średnie mieszkania

Według danych serwisu za 2010 rok, na sprzedaż najczęściej wystawiano mieszkania o powierzchni 38-60 m2 oraz 60-90 m2. Zaledwie 15 proc. ogłoszeń dotyczyło lokali, które nie przekraczały swoim metrażem 38 m2. Te z kolei cieszyły się dużą popularnością wśród kupujących. Małych lokali dotyczyła aż jedna trzecia zapytań użytkowników serwisu. Zainteresowanie tymi ofertami wydaje się jednak słabnąć ze względu na zbyt wysoką cenę w stosunku do gwarantowanego komfortu ich użytkowania. Bezsprzecznie Polacy najchętniej szukali średniej wielkości mieszkań dwu- i trzypokojowych. Średnio 43 proc. użytkowników zainteresowanych było metrażem 38-60 m2.

Użytkownicy serwisu najczęściej sprzedawali domy o powierzchni 150-250 m2. Takich nieruchomości dotyczyła niemal połowa ogłoszeń, opublikowanych na stronach otoDom.pl w 2010 roku. 19 proc. propozycji dotyczyło małych domów do 150 m2. Te z kolei cieszyły się największą popularnością wśród chętnych na kupno domu. Ofert nieruchomości o najmniejszym przedziale metrażowym szukała ponad połowa użytkowników serwisu.

Polecamy serwis: Lokaty

Najniższe ceny w Łodzi i Bydgoszczy

Cena graniczna nieruchomości najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników serwisu otoDom.pl to 250 tys. zł. Niemal połowa zapytań, odnośnie mieszkań i ponad jedna czwarta wyszukań domów,dotyczyła ofert z tego zakresu cenowego.

O ile w przypadku mieszkań oczekiwania użytkowników pokrywały się z ofertą rynkową w 10 największych miastach Polski*, o tyle bardzo trudno było znaleźć w odpowiedniej cenie dom. Lokale o powierzchni nie przekraczającej 40 m2, w cenie do 250 tys. zł, można było kupić w większości analizowanych miast. Droższe mieszkania znajdowały się jedynie w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. Lokale do 60 m2 we wspomnianej cenie można było z łatwością znaleźć w Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie i Katowicach. Inaczej sprawa przedstawiała się w przypadku domów. Najniższa, średnia cena nieruchomości o metrażu do 150 m2, odnotowana w Bydgoszczy, wyniosła 513 tys. zł, a pomiędzy 150-250 m2 – niemal 680 tys. zł.

Ci, którzy szukali swoich czterech kątów na Mazowszu, Dolnym Śląsku i w Małopolsce, musieli liczyć się z największymi wydatkami. Według statystyk serwisu otoDom.pl w 2010 roku, w stolicy średni koszt zakupu 1 m2 mieszkania wyniósł 9195 zł, w Krakowie – 7670 zł, a we Wrocławiu – 6915 zł. Najmniejsze koszty ponieśli kupujący mieszkanie w Katowicach, Bydgoszczy i Łodzi. W tych lokalizacjach cena 1 m2 była dwa razy mniejsza niż w Warszawie i nie przekroczyła 4700 zł. – Wartości te oznaczają średnie ceny, oferowane w ogłoszeniach, które mogą w kilku procentach różnić się od cen realnych kupna – zaznacza Przemysław Kotwicki.

* W raporcie uwzględniono ceny mieszkań i domów oferowanych w 10 miastach Polski: Warszawie, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie i Katowicach.

Źródło: Fabian Adaszewski, Kinga Dębiec

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA