W którym banku najbardziej opłaca się założyć konto mikrofirmie?
REKLAMA
REKLAMA
Konta dla mikrofirmy na przystępnych warunkach
REKLAMA
Mikrofirmy, czyli najmniejsze, zwykle co najwyżej kilkuosobowe przedsiębiorstwa oraz osoby fizyczne, prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, bacznie przyglądają się kosztom, związanym z prowadzeniem firmowego rachunku. Pod względem bardzo niskich opłat jeszcze do niedawna niemal nie do pobicia były tzw. banki internetowe. Ranking Tax Care pokazuje jednak, że tradycyjne banki potrafiły skutecznie zawalczyć o klientów i wyprzedzić mocnych rywali, a granice cenowe pomiędzy kontem stricte internetowym a tradycyjnym kontem z dostępem do internetu zacierają się coraz bardziej.
Dowiedz się także: Czy opłaca się korzystać ze zlecenia stałego i polecenia zapłaty?
Przyglądając się ofercie firmowych kont internetowych, trudno na pierwszy rzut oka znaleźć wyraźnie różnice pomiędzy nimi. Większość oferuje na przykład bezpłatne przelewy zewnętrzne oraz do ZUS i urzędu skarbowego. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Jakich? To już zależy od oceny przedsiębiorcy. Ranking Tax Care powstał w oparciu o założenia, które niekoniecznie muszą być wyznacznikiem dla innych. Każdy z prowadzących działalność powinien dokładnie przeanalizować, co mu się bardziej opłaca – czy wybrać opcję z bezpłatnym prowadzeniem konta i mniejszą liczbą tańszych lub bezpłatnych przelewów, czy też konto, za które musi zapłacić co miesiąc stałą kwotę, ale za to zyskuje nieograniczoną liczbę darmowych przelewów i bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce.
Polecamy serwis: Lokaty
Z pewnością najmniej konkurencyjne będą te oferty, które nie dość, że zawierają sporą miesięczną opłatę za prowadzenie konta, to nie równoważą jej bezpłatnymi przelewami. W większości przypadków – warto podkreślić to jeszcze raz – różnice są jednak na tyle niewielkie, że nawet stosunkowo nieduża korekta założeń mogłaby wywrócić tabelę do góry nogami, a na pewno porządnie w niej namieszać.
Ranking najtańszych kont internetowych pokazuje z pewnością jedno – duża konkurencja sprawia, że banki obniżają ceny obsługi kont internetowych.
Agata Szymborska-Sutton, analityk Tax Care
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.