REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Nieruchomości, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Konferencja „Wpływ technologii na kondycję przedsiębiorstw - systemy ERP i CRM”

Zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji „Wpływ technologii na kondycję przedsiębiorstw - systemy ERP i CRM”, która odbędzie się 19 września 2017 roku w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Sprzedaż nieruchomości a działalność gospodarcza – podatek VAT

Jak wygląda sprzedaż nieruchomości znajdujących się w majątku prywatnym, jako prowadzenie działalności gospodarczej i obowiązek zapłaty podatku VAT z tego tytułu w kontekście wyroku NSA z dnia 26.05.2017 r., sygn. akt I FSK 1728/15?

Polecamy książkę „Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie” Beaty Kozyry

Czy to nam się podoba, czy nie, świat idzie do przodu coraz szybciej, a organizacje chcące utrzymać się na rynku powinny za światem nadążać. We wciąż zmieniającym się środowisku bez zdolności adaptacji nie da się przetrwać. Dzięki książce Beaty Kozyry przejście ze stanu obecnego do stanu pożądanego, przestaniecie postrzegać jako zagrożenie – a zaczniecie upatrywać w nim szansy na usprawnienie organizacji! Patronem medialnym książki jest portal Infor.pl.

Najważniejsze mechanizmy Ładu Rodzinnego – Strategia międzypokoleniowa firmy

Firmy rodzinne zakładane na przełomie lat 80/90 stają obecnie przed widmem sporych zmian. Rodzinne biznesy prowadzone przez pierwsze pokolenie, nadal funkcjonują zgodnie z wypracowanymi przez lata schematami i zależnościami. Często takie porządki są czymś naturalnym dla właściciela a tym samym, mocno niesformalizowanym. Jednak wraz z rozwojem firmy i wchodzeniem nowych pokoleń do jej struktur, konieczne staje się sformalizowanie wcześniejszych zasad. Zwłaszcza jeśli właścicielom zależy na sprawnym funkcjonowaniu firmy i zachowaniu jej ciągłości.

REKLAMA

Siedem zdań, którymi skutecznie zdemotywujesz pracowników

Motywowanie pracowników to ważne, choć niełatwe wyzwanie, przed którym stoją współcześni menedżerowie. Zdecydowanie prościej przygasić zaangażowanie członków zespołu, na przykład przez nieumiejętną komunikację, niż je rozpalić. Jakich zdań lepiej unikać, żeby nie zaprzepaścić ich chęci do działania?

Osobista misja przywódcy

Obecnie temat przywództwa jest niesłychanie popularny. Wiele się mówi o potrzebie silnych przywódców, wartościach, autorytetach i turkusowych organizacjach. Ale jak wiele z tych rzeczy, o których się mówi, wprowadza się w czyn?

Polecamy książkę „Everest lidera” Anny Sarnackiej-Smith

W książce „Everest lidera. O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie” Anna Sarnacka-Smith dzieli się z nami lekcjami, które wyniosła z własnych szefowskich błędów, oraz praktykami, narzędziami, rozwiązaniami, które pomagają w drodze na upragniony szczyt, taki, z którego widać jeszcze więcej możliwości. W tej liderskiej podróży każdy ma bowiem swój „Everest”, górę, która budzi szacunek i podziw, która jest wyżej niż ta, na której właśnie jesteśmy, której zdobycie nie jest proste, ale jest możliwe, jeśli się do tej wyprawy dobrze przygotujemy. Patronat medialny nad książką objął portal Infor.pl.

Rozdział własności od zarządzania – szansa i ryzyko dla przedsiębiorstw sektora MSP

Kwestia nadzoru w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw jest zagadnieniem pojawiającym się w literaturze przedmiotu w Polsce dopiero od niedawna, ponieważ w dotychczasowej praktyce, po przemianach lat 90-tych to głównie właściciele sprawują nadzór kierowniczy nad zarządzanymi przez siebie przedsiębiorstwami tego sektora.

REKLAMA

Ocena gotowości firmy do zmian

Standardowo wprowadzanie zmian zaczyna się od stwierdzenia, że jest źle i w dodatku bardzo późno, więc najwyższy czas coś z tym zrobić. W organizacjach zorientowanych na strategię i efektywność działań zaczyna się etap strategicznego planowania zmian. Często wiążą się one ze zmianą technologii, systemu zarządzania, systemu motywacyjnego lub całego modelu biznesowego czy kultury organizacyjnej.

Kiedy sprzedaż prawa wieczystego użytkowania niezabudowanego gruntu jest opodatkowana VAT

W 2002 r. ustanowione zostało na rzecz spółki prawo wieczystego użytkowania gruntu niezabudowanego. VAT z tego tytułu nie wystąpił. Planowana przez spółkę inwestycja nie została zrealizowana i obecnie spółka zamierza sprzedać prawo wieczystego użytkowania gruntu (cały czas jest on niezabudowany). Czy transakcja ta będzie podlegać opodatkowaniu VAT, a jeżeli tak – według jakiej stawki?

Jak rozliczyć VAT w przypadku przedwczesnego opuszczenia lokalu przez najemcę

Prowadzimy działalność gospodarczą w zakresie wynajmu lokali użytkowych. Umowy najmu lokali z reguły zawieramy na czas nieokreślony. Umowy przewidują możliwość ich rozwiązania przez obie strony, z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia. Zdarzają się jednak sytuacje, gdy najemcy chcą opuścić lokal wcześniej, bez zachowania pełnego okresu wypowiedzenia. W takich przypadkach staramy się zawrzeć z najemcą porozumienie, na mocy którego płaci on określoną opłatę za wcześniejsze rozwiązanie umowy. Jej wysokość jest ustalana indywidualnie. Jak należy traktować kwotę otrzymaną za wcześniejsze rozwiązanie umowy najmu? Jak ją rozliczyć?

Akademia Młodego Managera – sztuka bycia managerem

W dniach 22 i 23 sierpnia 2016 w Warszawie odbędzie się szkolenie "Akademia Młodego Managera – sztuka bycia managerem". Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Sprzedaż nieruchomości firmowej – rozliczenie podatkowe i ewidencja

Nieruchomości to najbardziej wartościowy składnik firmowego majątku. Trudności w rozliczeniu transakcji związanych z ich udziałem biorą się jednak nie tyle z ich wartości, ile z konieczności jednoczesnego uwzględnienia przepisów prawa podatkowego, bilansowego oraz cywilnego.

Rola menedżera HR w zarządzaniu relacjami ze związkami zawodowymi

Sprawne i efektywne zarządzanie relacjami ze związkami zawodowymi wymaga przejrzystego uregulowania zasad współpracy i odpowiedzialności. Ważne jest także zrozumienie wzajemnych potrzeb i oczekiwań pracodawcy, pracowników i związku zawodowego, a także proaktywnej postawy oraz konsekwencji w działaniu ze strony pracodawcy. Jest to rola menedżera HR.

Szkolenie „Efektywne zarządzanie projektami konstrukcyjno-budowlanymi wspierane systemem informatycznym” – 29 czerwca

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym szkoleniu on-line „Efektywne zarządzanie projektami konstrukcyjno-budowlanymi wspierane systemem informatycznym”, które odbędzie się 29 czerwca 2016 roku o godz. 10.00. Patronat medialny nad szkoleniem objął portal Infor.pl.

Rynek nieruchomości magazynowych

Pomimo ekonomicznych i politycznych zawirowań mających miejsce w 2015 roku w Europie, ubiegły rok był kolejnym bardzo udanym okresem dla deweloperów działających na rynku nieruchomości magazynowych. Prognozy dla dalszego rozwoju rynku nieruchomości magazynowych są bardzo optymistyczne.

Dlaczego warto wdrożyć system zarządzania pracownikami?

Wdrożenie rozwiązań klasy talent management to nierzadko duże wyzwanie nie tylko dla samego działu HR, lecz także dla całej organizacji. Wiele procesów w obszarach tzw. miękkiego HR-u, które od momentu wystartowania systemu informatycznego będą w nim wspierane, przechodzą często proces weryfikacji oraz standaryzacji. Argumentów (również zaadresowanych do zarządu) za tym, aby podjąć się takiego wyzwania, jest wiele. Jak brzmią?

Jak rozliczyć usługi budowlane, gdy kontrahent jest podmiotem zagranicznym?

Rozliczenie usług budowlanych sprawia podatnikom wiele problemów, jeśli nieruchomość jest położona za granicą lub kontrahent jest podmiotem zagranicznym. Prawidłowe rozliczenie wymaga od polskich podatników znajomości zagranicznych przepisów. Często wiąże się też z obowiązkiem rejestracji do VAT w kraju położenia nieruchomości.

Hipoteka odwrócona – sposób na dodatkowe środki finansowe

Osoby posiadające zasoby majątkowe w postaci własności nieruchomości, spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości mają możliwość czerpania dodatkowych środków finansowych z tytułu zawarcia z bankiem umowy odwróconego kredytu hipotecznego.

Efektywne zarządzanie procesem premiowania w firmie wykorzystującej różne systemy premiowania do motywacji pracowników

Zapraszamy do udziału w webinarium "Efektywne zarządzanie procesem premiowania w firmie wykorzystującej różne systemy premiowania do motywacji pracowników", które rozpocznie się w dniu 18 grudnia 2015 r. o godzinie 10:00. Patronat medialny nad webinarium objął portal Infor.pl

Czy kontrakt menedżerski stanowi odrębny tytuł do ubezpieczenia?

Kontrakt menedżerski zawarty przez spółkę kapitałową z członkiem zarządu, który prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług zarządzania stanowi odrębny tytuł do ubezpieczenia (wyrok Sądu Najwyższego z 12 sierpnia 2015 r., sygn. akt I UK 246/14).

Raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”

Właśnie powstał raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”. Każdy może pobrać go bezpłatnie i dzięki niemu stworzyć wysoko produktywny zespół pracowników na open space lub samemu nauczyć się pracować w tego typu przestrzeniach tak, aby nie tracić czasu. Patronat medialny nad raportem objął portal Infor.pl

Podatek katastralny zastąpi podatek od nieruchomości

Podatek katastralny to podatek od wartości nieruchomości i w przyszłości ma zastąpić podatek od nieruchomości, który pobierany był od powierzchni nieruchomości. Oznacza to, że mogą wzrosnąć koszty nakładane na właścicieli nieruchomości, w szczególności dotknęłoby to właścicieli mieszkań w starych kamienicach w centrach miast - podkreśla ekspert.

Kodeks budowlany już wkrótce

Projekt nowego Kodeksu budowlanego został skierowany do konsultacji publicznych i uzgodnień międzyresortowych.

Na drodze do implementacji Lean Management. Test siedmiu barier (T7B)

Niewiele jest pozytywnych przykładów udanego wdrożenia Lean Management wśród firm nie należących do grupy Toyoty, czy jej kooperantów. Często, jako przyczynę takiego stanu rzeczy, podaje się potrzebę zaangażowania się w proces implementacji najwyższego kierownictwa firmy, co spotyka się z oporem tego kierownictwa, a ten z kolei wynika z niezrozumienia intencji samej metody zarządzania.

Organizacje budowlane postulują o zmianę przepisów

Przedstawiciele trzech organizacji budowlanych przedstawili postulaty dotyczące zmiany w przepisach dotyczących zamówień publicznych. Jednym z najważniejszych jest odejście od kryterium najniższej ceny i uwzględnienie w przetargach kosztów eksploatacji i remontów budynków powstających z publicznych pieniędzy.

Odpowiedzialność cywilna zarządcy budynku komercyjnego za wszelkie zdarzenia

Zarządca nieruchomości, nałożonym przez ustawodawcę obowiązkiem, podlega ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej. Wspomniane ubezpieczenie chroni poszkodowanego zarówno w przypadku zaniedbań ze strony zarządcy jak również od działań osób trzecich, wykonujących pod nadzorem zarządcy określone czynności. W przypadku wypełnienia wszystkich przesłanek zarządca ponosi odpowiedzialność za następstwa zdarzenia wywołującego szkodę na zdrowiu bądź mieniu poszkodowanego.

W zdrowym ciele...efektywny pracownik

Na całym świecie zarówno duże korporacje, jak i mniejsze startupy inwestują w zdrowie swoich pracowników organizując im rozmawite formy aktywności ruchowej. Od zajęć medytacji, jogi w biurze po mecze piłki nożnej a nawet wyjazdy na obozy przetrwania, czy popularny także w Polsce paintball. Playstation, stoły do gry w piłkarzyki czy popularny draft pomału ustępują miejsca grupowym zajęciom sportowym, gwarantującym także psychiczny relaks.

Przedsiębiorstwa i przedsiębiorczość w Polsce

Najwyższe wskaźniki rynkowe i wzrostu w sektorze przedsiębiorstw szacuje się w województwie mazowieckim. Wyniki tego regionu od wielu lat utrzymują się na wysokim poziomie, tj. na pierwszym miejscu w skali kraju. Najważniejsze czynniki rozwoju dotyczą wysokiej dynamiki zmian liczby przedsiębiorstw, wielkości przedsiębiorstw oraz zakresu działania. Wskaźnik dla tego regionu jest około dwukrotnie wyższy od średniej krajowej.

Zwiększone wydatki w maju

Maj to jeden z tych miesięcy, w którym domowy budżet może ucierpieć bardziej niż zwykle. Powodem jest miedzy innymi majówka oraz inne wydarzenia, takie jak komunie, Dzień Matki oraz Dzień Dziecka. Ile wydamy w maju?

Jak wdrożyć system do zarządzania kapitałem ludzkim (HCM)

W dzisiejszym bardzo zmiennym otoczeniu rynkowym niezbędną częścią zmiany myślenia o zarządzaniu personelem w przedsiębiorstwach, czy organizacjach powinna być inwestycja w technologie informatyczne typu HCM (ang. Human Capital Management). Kończą się już czasy, gdy w organizacjach wykorzystywano technologie informatyczne do wspomagania zarządzania zasobami ludzkimi, przede wszystkim by ograniczyć ryzyko kar z urzędu skarbowego, czy ZUS z tytułu nieprawidłowego naliczenia podatku lub świadczeń chorobowych.

Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze

Średniej wielkości biuro rachunkowe, godzina 10 rano. Szereg biurek, za nimi wykwalifikowana kadra, wszyscy już po porannej kawie i wymianie informacji. Powinni więc być sfokusowani na konkretnych zadaniach. Gdy jednak bliżej się przyjrzeć, na ekranie niektórych monitorów trwa sprawdzanie poczty, słychać odgłosy pogaduszek, a parę osób uparcie kreśli coś w swoich kalendarzach. Wygląda znajomo?

Lean Management, metoda zarządzania, która zdumiewa cz. II.

Będzie to próba zaprezentowania metody zarządzania, a może jak wolą inni, koncepcji zarządzania, której genezę odnajdziemy w firmie giganta motoryzacyjnego, w Toyocie Motor Corporation, gdzie określana jest mianem Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS). Razem z opracowaną przez koncern Motorola, metodą zarządzania jakością, znaną jako Six Sigma, metoda ta plasuje się w czołówce metod wyznaczających współczesne kierunki kierowania przedsiębiorstwem.

Jak skutecznie zarządzać czasem pracy?

Istnieją odpowiednie techniki, które mogą nam pomóc w lepszej organizacji czasu pracy. Jednak nawet najdoskonalsze metody na niewiele się zdadzą, jeśli będziemy działali w zgodzie ze starymi, nieefektywnymi przekonaniami i przyzwyczajeniami.

Lean Management - metoda zarządzania, która zdumiewa cz. I

Będzie to próba zaprezentowania metody zarządzania, a może jak wolą inni, koncepcji zarządzania, której genezę odnajdziemy w firmie giganta motoryzacyjnego, w Toyocie Motor Corporation, gdzie określana jest mianem Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS). Razem z opracowaną przez koncern Motorola, metodą zarządzania jakością, znaną jako Six Sigma, metoda ta plasuje się w czołówce metod wyznaczających współczesne kierunki kierowania przedsiębiorstwem.

Przedsiębiorcy z sektora MŚP są efektywniejsi

Czy lepsze jest wrogiem dobrego? Okazuje się, że przyzwyczajenia i nawyki w zarządzaniu potrafią ograniczać rozwój firmy. – Nie chodzi o to, żeby być zajętym, lecz żeby wytwarzać wartość – podkreśla Aneta Lech, ekspert Staufen Polska.

Dokumenty w firmie – pułapka dla wydajności?

Stare porzekadło mówi: „czas to pieniądz”, jednak w praktyce firmy o tym zapominają. Nawet w dobie XXI wieku, erze informacji i automatyzacji procesów czas w wielu przedsiębiorstwach jest zwyczajnie marnowany – z przyczyn często prozaicznych. Liczby mówią same za siebie: zarządzanie dokumentami w archaiczny sposób to „luksus” który kosztuje krocie. Stać na niego Twoją firmę? Zobacz jak zarządzać obiegiem dokumentów by szybko zobaczyć pozytywne efekty. Prezentujemy porady specjalistów.

Obowiązki właściciela nieruchomości w trakcie zimy

Właściciele nieruchomości, szczególnie w trakcie śnieżnej zimy, muszą pamiętać o nałożonych na nich obowiązkach, związanych z utrzymaniem czystości chodników przylegających bezpośrednio do ich posesji. Obowiązki te wynikają przede wszystkim z uregulowań ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach .

Komunikacja w przedsiębiorstwie – wąskie gardła

Osoby prowadzące działalność gospodarczą skupiają się zwykle, co całkiem zrozumiałe, na twardych danych, liczbach i wskaźnikach. Jednak źródła sukcesów firm, a także przyczyny ich porażek tkwią na głębszym, aczkolwiek niedocenianym poziomie. Chodzi o proces komunikowania. Nieprawidłowy obieg informacji w organizacji jest jak ciężka choroba tocząca ją od środka – tym groźniejsza, że często niezdiagnozowana. Wypracowanie efektywnego modelu komunikacji wymaga przede wszystkim identyfikacji i eliminacji tzw. wąskich gardeł. Jak wygląda to w praktyce?

5 Sposobów na zbudowanie marki osobistej na obecnym stanowisku pracy

Budowanie marki osobistej nie jest łatwe. Musisz w jakiś sposób przekonać ludzi, że to, co masz do powiedzenia jest wartościowe. Jeśli pragniesz mieć nieco wolnego czasu, budowanie pozytywnego wizerunku będzie trzeba ograniczyć do tradycyjnych godzin pracy.

Bonifikata od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego

Osobom fizycznym spełniającym określone w ustawie przesłanki przysługuje bonifikata w wysokości 50 % wymiaru opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu, na którym znajduje się nieruchomość wykorzystywana na cele mieszkaniowe. Chcąc skorzystać z przysługującej ulgi należy wypełnić odpowiedni wniosek i złożyć go w Wydziale Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy bądź w Zarządzie Mienia Skarbu Państwa.

Prowadzenie firmy w formie holdingu

Obecnie rynek pozwala na podejmowanie działalności w różnych formach, które są mniej lub bardziej korzystne. W Polsce wciąż stosunkowo nowe pozostaje pojęcie holdingu, które przez to budzi wiele wątpliwości i wzbudza nieufność wśród nowych przedsiębiorców. Wręcz przeciwnie, holding jest szansą na rozwój średnich firm. Co decyduje o jego przewadze?

Naruszenie przepisów o czasie pracy przez kadrę zarządzającą

Coraz częściej pracodawcy decydują się na zatrudnienie kadry zarządzającej, która będzie odpowiedzialna za przestrzeganie przepisów o czasie pracy. W przypadku popełnienia przestępstwa bądź wykroczenia przeciwko prawom pracownika, możliwe będzie pociągnięcie do odpowiedzialności przełożonego a nie samego pracodawcę.

Zarządzanie majątkiem w przedsiębiorstwach

Prowadzenie działalności gospodarczej wiążę się nie tylko z wieloma uprawnieniami, ale także pewnymi obowiązkami. Każdy, kto zdecyduje się założyć własną firmę, musi być świadomy, że co miesiąc czeka go duża ilość zadań związanych z zarządzaniem majątkiem. Jest wiele przykładów formalności, z którymi musi zmierzyć się przedsiębiorca.

Toyota Way - dlaczego tu tak trudno o sukces?

System wypracowany przez koncern Toyoty, określany jako Toyota Way, jest szczególną kulturą zarządzania. Dlaczego "szczególną"? Przecież nie jest ani ukrywana w tajemnicy, ani nie jest skomplikowana, co do zasady. Jest możliwa do wykorzystywania w przedsiębiorstwach dużych i małych; produkcyjnych i usługowych. Można ją z powodzeniem stosować poza biznesem np. w strukturach militarnych; w służbie zdrowia; urzędach municypalnych i w innych, dowolnych organizacjach.

Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców będzie zmienione

Rozszerzenie katalogu podmiotów zobowiązanych do przesyłania MSW dokumentów o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców - zakłada projekt zmian w ustawie, przygotowany przez resort. Ma on zrealizować uwagi NIK po kontroli dot. sprzedaży nieruchomości rolnych Skarbu Państwa.

Indeksy dynamiki zjawisk w modelach następstw szeregowych

Najbardziej syntetycznym miernikiem oceny pracy przedsiębiorstwa jest jego zysk. Jednak myli się ten, kto sądzi, że taki miernik wystarczy do oceny pracy firmy, w tym oceny pracy zarządu firmy. Zysk może być mały lub duży (co to oznacza mały/duży?), może być osiągnięty kosztem ograniczenia nakładów na innowacje; albo znaczna część wypracowanego zysku może pochodzić z działalności innej niż podstawowa itd. Tak więc zysk jest ważny, ale nie mniej ważne jest obserwowanie efektywności gospodarowania majątkiem firmy.

Popełnianie błędów a efektywność osobista

W poszukiwaniu rozwiązań podnoszących naszą życiową efektywność nie ma niestety dróg na skróty. Zgodnie z łacińską sentencją „Errare humanum est” (błądzić jest rzeczą ludzką), zanim dotrzemy do określonego celu, musimy liczyć się z drobnymi porażkami. Są one nieodłącznym elementem ewentualnego sukcesu – pod warunkiem jednak, że będziemy potrafili wyciągnąć z nich właściwe wnioski.

Odbiór mieszkania od dewelopera

Odbiór własnego mieszkania od dewelopera to ważna chwila dla każdego, kto starał się o swoje cztery kąty. Przeniesienie własności nieruchomości na nabywcę wiąże się ze spełnieniem kilku obowiązków przez dewelopera. Z procedury odbioru sporządzany jest protokół, do którego nabywca może zgłaszać wady nieruchomości. Jaką odpowiedzialność za wady ponosi deweloper?

Zmiany w odpisach zwykłych i wyciągach z ksiąg wieczystych

Ministerstwo Sprawiedliwości wprowadziło znaczne ułatwienia w dostępie do ksiąg wieczystych przez Internet. Od 6 sierpnia 2014 r. Centralna Ewidencja Ksiąg Wieczystych udostępnia odpisy zwykłe i wyciągi z księgi wieczystej w zmienionej postaci.

REKLAMA