REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polecamy książkę „Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie” Beaty Kozyry

Subskrybuj nas na Youtube
„Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie” Beaty Kozyry
„Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie” Beaty Kozyry

REKLAMA

REKLAMA

Czy to nam się podoba, czy nie, świat idzie do przodu coraz szybciej, a organizacje chcące utrzymać się na rynku powinny za światem nadążać. We wciąż zmieniającym się środowisku bez zdolności adaptacji nie da się przetrwać. Dzięki książce Beaty Kozyry przejście ze stanu obecnego do stanu pożądanego, przestaniecie postrzegać jako zagrożenie – a zaczniecie upatrywać w nim szansy na usprawnienie organizacji! Patronem medialnym książki jest portal Infor.pl.

REKLAMA

REKLAMA

Zmiany widoczne są wszędzie. Dotykają w zasadzie wszystkich elementów naszego życia. W świecie biznesu jest podobnie. W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości szanse na przetrwanie mają tylko te organizacje, które nie traktują zmian jako zagrożenia, ale jako szansę, i posiądą zdolność wykorzystywania tej szansy oraz umiejętność permanentnej zmiany. Z ogólnopolskich badań, przeprowadzonych w 2016 roku przez Szkołę Zarządzania Zmianą, wynika, że ponad 80% organizacji, które przeprowadziły w ostatnich dwóch latach zmiany, zanotowało pozytywny wpływ tej zmiany na pozycję konkurencyjną organizacji (wpływ na poziomie 6–10 mierzony w skali od 0 do 10).

Bazując na swojej ponad 18-letniej praktyce i współpracy z ponad 50 firmami w zakresie projektów doradczych i szkoleniowych, Beata Kozyra stworzyła praktyczny przewodnik dla osób, które wprowadzają zmiany w organizacji lub mają taki zamiar niezależnie od wielkości i złożoności zmian oraz niezależnie od szczebla, na którym te zmiany mają być wprowadzane.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z jej książki pt. „Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie” dowiesz się m.in. o tym:

  • w jaki sposób przygotować organizację, zespół i siebie na zmiany,
  • jak radzić sobie z różnymi rodzajami oporu wobec zmiany,
  • w jaki sposób pokonywać własne ograniczenia w sytuacji zmian,
  • jak dobrać skuteczne działania do poszczególnych faz oraz do indywidualnej charakterystyki pracowników,
  • w jaki sposób stosować narzędzia motywacyjne w sytuacji zmian,
  • jak budować sprzyjającą kulturę organizacyjną i otwartą komunikację wspierające zmianę,
  • dlaczego i jak monitorować i kontrolować przebieg zmian,
  • w jaki sposób budować ciągłą gotowość i otwartość na zmiany,
  • jak unikać błędów i wprowadzać zmiany z sukcesem!

Ze wstępu:

Źródłem inspiracji do napisania tej książki były przede wszystkim różnego rodzaju problemy w osiąganiu założonych celów, zwłaszcza nowych, które zaobserwowałam w różnych organizacjach lub zgłaszały mi firmy, z którymi współpracowałam, czy to w zakresie projektów doradczych, czy też szkoleniowych.

U podłoża większości tych trudności leżały: brak komunikacji, pomijanie aspektu ludzkiego oraz nieznajomość narzędzi i strategii zarządzania zmianą. Widząc, jak wszelkie nowe propozycje, cele, narzędzia, rozwiązania, produkty czy projekty padają na mało podatny czy wręcz wrogi grunt, zrozumiałam, że przygotowanie organizacji do zmiany jest kluczowym aspektem jej powodzenia.

Współpracując z firmami, byłam również świadkiem wielu innych błędów, które doprowadziły je do mało efektywnych zmian (wydłużonych w czasie, z przekroczonym budżetem) lub wręcz do rezygnacji z nich.

Efektem tych wieloletnich obserwacji i poszukiwań oraz popełnionych również przez mnie błędów i podjętych prób ich naprawienia jest niniejsza książka. Mam nadzieję, że pozwoli ona wam uniknąć większości błędów i wprowadzać zmiany z sukcesem”.

O autorce:

Dr Beata Kozyra - trener biznesu, coach, wykładowca, doktor nauk o zarządzaniu oraz konsultant i menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem. Jako coach i trener specjalizuje się zarówno w rozwoju osobistym (Life Coach), jak i w coachingu menedżerskim (Executive Coaching).

Specjalista w dziedzinie innowacyjnego zarządzania strategicznego a także samorozwoju w takich obszarach, jak: podejmowanie decyzji, zarządzanie sobą w czasie, wyznaczanie celów, planowanie, samomotywacja, efektywna komunikacja, radzenie sobie ze stresem, budowanie poczucia własnej wartości, rozwijanie swojego potencjału. Jest autorką bloga codziennielepsi.com

Współpracowała z ponad 50 firmami, dla których realizowała projekty doradcze związane z wdrażaniem strategii, jak również projekty szkoleniowe i coachingowe.

Jest autorką ponad 30 artykułów z dziedziny zarządzania oraz autorką książek: Alians strategiczny jako wstęp do fuzji i przejęcia oraz Komunikacja bez barier, czyli wilk

Beata Kozyra

Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie, czyli nie taki diabeł straszny

ISBN: 978-83-8087-124-3

format 158 x 233 mm

360 stron

wyd. MT Biznes

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA