Polecamy książkę „Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie” Beaty Kozyry
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Zmiany widoczne są wszędzie. Dotykają w zasadzie wszystkich elementów naszego życia. W świecie biznesu jest podobnie. W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości szanse na przetrwanie mają tylko te organizacje, które nie traktują zmian jako zagrożenia, ale jako szansę, i posiądą zdolność wykorzystywania tej szansy oraz umiejętność permanentnej zmiany. Z ogólnopolskich badań, przeprowadzonych w 2016 roku przez Szkołę Zarządzania Zmianą, wynika, że ponad 80% organizacji, które przeprowadziły w ostatnich dwóch latach zmiany, zanotowało pozytywny wpływ tej zmiany na pozycję konkurencyjną organizacji (wpływ na poziomie 6–10 mierzony w skali od 0 do 10).
Bazując na swojej ponad 18-letniej praktyce i współpracy z ponad 50 firmami w zakresie projektów doradczych i szkoleniowych, Beata Kozyra stworzyła praktyczny przewodnik dla osób, które wprowadzają zmiany w organizacji lub mają taki zamiar niezależnie od wielkości i złożoności zmian oraz niezależnie od szczebla, na którym te zmiany mają być wprowadzane.
Z jej książki pt. „Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie” dowiesz się m.in. o tym:
- w jaki sposób przygotować organizację, zespół i siebie na zmiany,
- jak radzić sobie z różnymi rodzajami oporu wobec zmiany,
- w jaki sposób pokonywać własne ograniczenia w sytuacji zmian,
- jak dobrać skuteczne działania do poszczególnych faz oraz do indywidualnej charakterystyki pracowników,
- w jaki sposób stosować narzędzia motywacyjne w sytuacji zmian,
- jak budować sprzyjającą kulturę organizacyjną i otwartą komunikację wspierające zmianę,
- dlaczego i jak monitorować i kontrolować przebieg zmian,
- w jaki sposób budować ciągłą gotowość i otwartość na zmiany,
- jak unikać błędów i wprowadzać zmiany z sukcesem!
Ze wstępu:
REKLAMA
Źródłem inspiracji do napisania tej książki były przede wszystkim różnego rodzaju problemy w osiąganiu założonych celów, zwłaszcza nowych, które zaobserwowałam w różnych organizacjach lub zgłaszały mi firmy, z którymi współpracowałam, czy to w zakresie projektów doradczych, czy też szkoleniowych.
U podłoża większości tych trudności leżały: brak komunikacji, pomijanie aspektu ludzkiego oraz nieznajomość narzędzi i strategii zarządzania zmianą. Widząc, jak wszelkie nowe propozycje, cele, narzędzia, rozwiązania, produkty czy projekty padają na mało podatny czy wręcz wrogi grunt, zrozumiałam, że przygotowanie organizacji do zmiany jest kluczowym aspektem jej powodzenia.
Współpracując z firmami, byłam również świadkiem wielu innych błędów, które doprowadziły je do mało efektywnych zmian (wydłużonych w czasie, z przekroczonym budżetem) lub wręcz do rezygnacji z nich.
Efektem tych wieloletnich obserwacji i poszukiwań oraz popełnionych również przez mnie błędów i podjętych prób ich naprawienia jest niniejsza książka. Mam nadzieję, że pozwoli ona wam uniknąć większości błędów i wprowadzać zmiany z sukcesem”.
O autorce:
REKLAMA
Dr Beata Kozyra - trener biznesu, coach, wykładowca, doktor nauk o zarządzaniu oraz konsultant i menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem. Jako coach i trener specjalizuje się zarówno w rozwoju osobistym (Life Coach), jak i w coachingu menedżerskim (Executive Coaching).
Specjalista w dziedzinie innowacyjnego zarządzania strategicznego a także samorozwoju w takich obszarach, jak: podejmowanie decyzji, zarządzanie sobą w czasie, wyznaczanie celów, planowanie, samomotywacja, efektywna komunikacja, radzenie sobie ze stresem, budowanie poczucia własnej wartości, rozwijanie swojego potencjału. Jest autorką bloga codziennielepsi.com
Współpracowała z ponad 50 firmami, dla których realizowała projekty doradcze związane z wdrażaniem strategii, jak również projekty szkoleniowe i coachingowe.
Jest autorką ponad 30 artykułów z dziedziny zarządzania oraz autorką książek: Alians strategiczny jako wstęp do fuzji i przejęcia oraz Komunikacja bez barier, czyli wilk
Beata Kozyra
Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie, czyli nie taki diabeł straszny
ISBN: 978-83-8087-124-3
format 158 x 233 mm
360 stron
wyd. MT Biznes
REKLAMA
REKLAMA