REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 Sposobów na zbudowanie marki osobistej na obecnym stanowisku pracy

Subskrybuj nas na Youtube
budowanie marki osobistej
budowanie marki osobistej
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Budowanie marki osobistej nie jest łatwe. Musisz w jakiś sposób przekonać ludzi, że to, co masz do powiedzenia jest wartościowe. Jeśli pragniesz mieć nieco wolnego czasu, budowanie pozytywnego wizerunku będzie trzeba ograniczyć do tradycyjnych godzin pracy.

Jak więc znaleźć czas na aktywności związane z brandingiem, pracując na obecnym stanowisku w dziale marketingu lub PR? Klucz polega na budowaniu zarówno marki osobistej, jak i marki firmy, którą reprezentujesz.

REKLAMA

Jeśli Twoje starania pokrywają się z ogólnymi celami przedsiębiorstwa, szef nie powinien mieć nic przeciwko temu, że poświęcasz kilka minut dziennie na budowanie własnego wizerunku. Na początku warto jednak zapytać i się upewnić.

Dlaczego warto rozwijać markę osobistą?

Budowanie tzw. personal brand (marki osobistej) brzmi jak celowe obciążanie się kolejnymi obowiązkami. Jest w tym nieco prawdy, lecz korzyści płynące z tego typu aktywności są ogromne i mogą znacznie przyśpieszyć rozwój Twojej kariery.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silna marka osobista może prowadzić do:

  • Lepszego miejsca pracy (zarówno w obecnej firmie, jak i gdzie indziej).

  • Lepszych kontaktów i większej ilości klientów.

  • Rozpoznawalności na rynku.

Jeśli pracujesz na stanowisku marketingowym, Twój szef z pewnością doceni te korzyści i pozwoli Ci pracować nad własnym wizerunkiem.

Jak budować „personal brand” bez poświęcania czasu wolnego?

Przejdźmy do rzeczy. Poniżej znajdziesz rady na temat tego, jak poprawić swój wizerunek, nadal pracując ciężko na stanowisku marketingowymi, i nie poświęcając na to zbytniej ilości czasu.

#1: Zaplanuj publikacje w mediach społecznościowych

W dzisiejszym środowisku marketingowym, zbudowanie marki osobistej bez social media wydaje się niemożliwe. Dlaczego? Ponieważ są one w stanie pomóc nawiązać kontakty z tysiącami ludzi z całego świata.

Każdego ranka poświęć 15 minut na zaplanowanie publikacji na wybranych kanałach. Dla marketerów, najlepszy wybór to Twitter, LinkedIn oraz Google+, jednak w zależności od publiczności, z jaką się komunikujesz, Tumblr lub Pinterest również może okazać się pomocny. Narzędzia pozwalające na zautomatyzowane publikowanie postów, takie jak HootSuite lub Buffer sprawią, że zaplanujesz wszystko w kilkanaście minut.

Nie zapomnij również o nawiązaniu bliższych kontaktów z osobami, które do Ciebie napisały lub polubiły Twoje treści. Liczy się personalne podejście.

Jak sprawdzić wiarygodność e – sklepu przed świętami?

#2: Twórz treści na blog firmowy

Według większości ekspertów, blog biznesowy jest jednym z najlepszych i najtańszych sposobów na wypromowanie firmy. Bardzo prawdopodobne, że Twoja firma posiada już blog, który regularnie przyciąga na stronę nowych użytkowników.

REKLAMA

Zaangażowanie się w działalność na blogu jest znakomitym pomysłem. Menedżerowie strony z pewnością ucieszą się, gdy powiesz im, że chcesz dostarczać nowych treści. Dla Ciebie najważniejsze jest jednak to, że będziesz mieć dostęp do bloga, który jest już aktywny i rozpoznawalny na danym rynku.

Blogowanie dla firmy raz w miesiącu (lub raz w tygodniu) z pewnością pozwoli Ci na szybsze zbudowanie pozytywnego wizerunku na danym rynku. Co najlepsze, możesz to robić w czasie pracy w biurze.

#3: Bądź na bieżąco z trendami rynkowymi

Ta zasada jest ważna z kilku powodów. Po pierwsze, nawiązywanie do aktualnych tematów pomaga w zdobyciu popularności w social media i budowaniu bloga firmowego.

Oprócz tego, będziesz wiedzieć wszystko na temat najnowszych zmian w algorytmach Google i o tym, jak przyciągnąć nowych klientów do firmy. Może się np. okazać, że użytkownicy pochodzący z Facebooka, znacznie częściej zostają klientami niż Ci z platformy Pinterest itd.

Jeśli zatem dysponujesz kilkoma wolnymi minutami pod koniec dnia, zacznij się edukować i dowiedz się więcej na temat najnowszych trendów marketingowych. Zainstaluj czytnik RSS i oficjalnie śledź najważniejsze blogi oraz strony internetowe. W ten sposób będziesz mieć znacznie łatwiejszy dostęp do informacji.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

#4: Twórz gościnne wpisy dla istotnych stron internetowych

Być może nie uda Ci się od razu opublikować własnego artykułu na stronach typu „Forbes” czy „Marketing przy Kawie”. Możesz jednak stworzyć szczegółową listę najważniejszych blogów, które zaakceptują Twoje wpisy.

Gościnne blogowanie jest bardzo ważne dla budowania marki osobistej, ponieważ pozwala ono na dotarcie do zupełnie nowych odbiorców, bez potrzeby budowania nowej platformy komunikacyjnej. Jeśli na końcu wpisu zamieścisz link do własnej strony firmowej, Twoje przedsiębiorstwo również na tym skorzysta.

Strony, na których zechcesz publikować powinny spełniać następujące kryteria:

  • Treści dotyczą Twojego rynku lub niszy.
  • Publiczność jest gotowa na artykuły o tematyce, o której piszesz.
  • Czytelnicy bloga są zaangażowani i aktywni w mediach społecznościowych.

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

#5: Bierz udział w eventach

REKLAMA

Nawet jeśli cechuje Cię nieśmiałość, nie przegap możliwości poznania nowych ludzi na eventach powiązanych z Twoim rynkiem. Im więcej takich osób poznasz, tym więcej z nich możesz dodać na LinkedIn. Możliwe, że przyciągniesz również nowych obserwatorów na Twitterze i wiele drzwi otworzy się przed Tobą.

Wraz z rozwojem Twojej marki, uzyskasz możliwość brania udziału w dyskusjach, wywiadach blogowych nagranych na wideo lub nawet przeprowadzenia własnego wykładu czy webinarium. Pamiętaj, że cały czas reprezentujesz własną firmę jako ekspert w danej dziedzinie. Dzięki temu na wydarzeniu możesz pojawić się nawet w godzinach pracy.

Jeśli coraz częściej będziesz otrzymywać zaproszenia na wszelkiego rodzaju eventy, oznacza to, że Twoje starania odnoszą skutek.

Marki osobistej nie da się zbudować z dnia na dzień. Zachowaj cierpliwość. Wykorzystaj pomysły zaprezentowane powyżej, ale przede wszystkim zachowaj wiarygodność i trzymaj się własnych zasad. Twoja staranność z pewnością się opłaci - szczególnie, że wciąż wykorzystujesz czas dostępny dla Ciebie w biurze.

Źródło: Grupa Tense

Czy znasz inne pomysły na zbudowanie marki osobistej? Uważasz, że jest to przydatne w karierze zawodowej? Podziel się przemyśleniami w sekcji komentarzy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA