REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 Sposobów na zbudowanie marki osobistej na obecnym stanowisku pracy

Subskrybuj nas na Youtube
budowanie marki osobistej
budowanie marki osobistej
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Budowanie marki osobistej nie jest łatwe. Musisz w jakiś sposób przekonać ludzi, że to, co masz do powiedzenia jest wartościowe. Jeśli pragniesz mieć nieco wolnego czasu, budowanie pozytywnego wizerunku będzie trzeba ograniczyć do tradycyjnych godzin pracy.

Jak więc znaleźć czas na aktywności związane z brandingiem, pracując na obecnym stanowisku w dziale marketingu lub PR? Klucz polega na budowaniu zarówno marki osobistej, jak i marki firmy, którą reprezentujesz.

REKLAMA

Jeśli Twoje starania pokrywają się z ogólnymi celami przedsiębiorstwa, szef nie powinien mieć nic przeciwko temu, że poświęcasz kilka minut dziennie na budowanie własnego wizerunku. Na początku warto jednak zapytać i się upewnić.

Dlaczego warto rozwijać markę osobistą?

Budowanie tzw. personal brand (marki osobistej) brzmi jak celowe obciążanie się kolejnymi obowiązkami. Jest w tym nieco prawdy, lecz korzyści płynące z tego typu aktywności są ogromne i mogą znacznie przyśpieszyć rozwój Twojej kariery.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silna marka osobista może prowadzić do:

  • Lepszego miejsca pracy (zarówno w obecnej firmie, jak i gdzie indziej).

  • Lepszych kontaktów i większej ilości klientów.

  • Rozpoznawalności na rynku.

Jeśli pracujesz na stanowisku marketingowym, Twój szef z pewnością doceni te korzyści i pozwoli Ci pracować nad własnym wizerunkiem.

Jak budować „personal brand” bez poświęcania czasu wolnego?

Przejdźmy do rzeczy. Poniżej znajdziesz rady na temat tego, jak poprawić swój wizerunek, nadal pracując ciężko na stanowisku marketingowymi, i nie poświęcając na to zbytniej ilości czasu.

#1: Zaplanuj publikacje w mediach społecznościowych

W dzisiejszym środowisku marketingowym, zbudowanie marki osobistej bez social media wydaje się niemożliwe. Dlaczego? Ponieważ są one w stanie pomóc nawiązać kontakty z tysiącami ludzi z całego świata.

Każdego ranka poświęć 15 minut na zaplanowanie publikacji na wybranych kanałach. Dla marketerów, najlepszy wybór to Twitter, LinkedIn oraz Google+, jednak w zależności od publiczności, z jaką się komunikujesz, Tumblr lub Pinterest również może okazać się pomocny. Narzędzia pozwalające na zautomatyzowane publikowanie postów, takie jak HootSuite lub Buffer sprawią, że zaplanujesz wszystko w kilkanaście minut.

Nie zapomnij również o nawiązaniu bliższych kontaktów z osobami, które do Ciebie napisały lub polubiły Twoje treści. Liczy się personalne podejście.

Jak sprawdzić wiarygodność e – sklepu przed świętami?

#2: Twórz treści na blog firmowy

Według większości ekspertów, blog biznesowy jest jednym z najlepszych i najtańszych sposobów na wypromowanie firmy. Bardzo prawdopodobne, że Twoja firma posiada już blog, który regularnie przyciąga na stronę nowych użytkowników.

REKLAMA

Zaangażowanie się w działalność na blogu jest znakomitym pomysłem. Menedżerowie strony z pewnością ucieszą się, gdy powiesz im, że chcesz dostarczać nowych treści. Dla Ciebie najważniejsze jest jednak to, że będziesz mieć dostęp do bloga, który jest już aktywny i rozpoznawalny na danym rynku.

Blogowanie dla firmy raz w miesiącu (lub raz w tygodniu) z pewnością pozwoli Ci na szybsze zbudowanie pozytywnego wizerunku na danym rynku. Co najlepsze, możesz to robić w czasie pracy w biurze.

#3: Bądź na bieżąco z trendami rynkowymi

Ta zasada jest ważna z kilku powodów. Po pierwsze, nawiązywanie do aktualnych tematów pomaga w zdobyciu popularności w social media i budowaniu bloga firmowego.

Oprócz tego, będziesz wiedzieć wszystko na temat najnowszych zmian w algorytmach Google i o tym, jak przyciągnąć nowych klientów do firmy. Może się np. okazać, że użytkownicy pochodzący z Facebooka, znacznie częściej zostają klientami niż Ci z platformy Pinterest itd.

Jeśli zatem dysponujesz kilkoma wolnymi minutami pod koniec dnia, zacznij się edukować i dowiedz się więcej na temat najnowszych trendów marketingowych. Zainstaluj czytnik RSS i oficjalnie śledź najważniejsze blogi oraz strony internetowe. W ten sposób będziesz mieć znacznie łatwiejszy dostęp do informacji.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

#4: Twórz gościnne wpisy dla istotnych stron internetowych

Być może nie uda Ci się od razu opublikować własnego artykułu na stronach typu „Forbes” czy „Marketing przy Kawie”. Możesz jednak stworzyć szczegółową listę najważniejszych blogów, które zaakceptują Twoje wpisy.

Gościnne blogowanie jest bardzo ważne dla budowania marki osobistej, ponieważ pozwala ono na dotarcie do zupełnie nowych odbiorców, bez potrzeby budowania nowej platformy komunikacyjnej. Jeśli na końcu wpisu zamieścisz link do własnej strony firmowej, Twoje przedsiębiorstwo również na tym skorzysta.

Strony, na których zechcesz publikować powinny spełniać następujące kryteria:

  • Treści dotyczą Twojego rynku lub niszy.
  • Publiczność jest gotowa na artykuły o tematyce, o której piszesz.
  • Czytelnicy bloga są zaangażowani i aktywni w mediach społecznościowych.

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

#5: Bierz udział w eventach

REKLAMA

Nawet jeśli cechuje Cię nieśmiałość, nie przegap możliwości poznania nowych ludzi na eventach powiązanych z Twoim rynkiem. Im więcej takich osób poznasz, tym więcej z nich możesz dodać na LinkedIn. Możliwe, że przyciągniesz również nowych obserwatorów na Twitterze i wiele drzwi otworzy się przed Tobą.

Wraz z rozwojem Twojej marki, uzyskasz możliwość brania udziału w dyskusjach, wywiadach blogowych nagranych na wideo lub nawet przeprowadzenia własnego wykładu czy webinarium. Pamiętaj, że cały czas reprezentujesz własną firmę jako ekspert w danej dziedzinie. Dzięki temu na wydarzeniu możesz pojawić się nawet w godzinach pracy.

Jeśli coraz częściej będziesz otrzymywać zaproszenia na wszelkiego rodzaju eventy, oznacza to, że Twoje starania odnoszą skutek.

Marki osobistej nie da się zbudować z dnia na dzień. Zachowaj cierpliwość. Wykorzystaj pomysły zaprezentowane powyżej, ale przede wszystkim zachowaj wiarygodność i trzymaj się własnych zasad. Twoja staranność z pewnością się opłaci - szczególnie, że wciąż wykorzystujesz czas dostępny dla Ciebie w biurze.

Źródło: Grupa Tense

Czy znasz inne pomysły na zbudowanie marki osobistej? Uważasz, że jest to przydatne w karierze zawodowej? Podziel się przemyśleniami w sekcji komentarzy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA