REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 Sposobów na zbudowanie marki osobistej na obecnym stanowisku pracy

budowanie marki osobistej
budowanie marki osobistej
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Budowanie marki osobistej nie jest łatwe. Musisz w jakiś sposób przekonać ludzi, że to, co masz do powiedzenia jest wartościowe. Jeśli pragniesz mieć nieco wolnego czasu, budowanie pozytywnego wizerunku będzie trzeba ograniczyć do tradycyjnych godzin pracy.

Jak więc znaleźć czas na aktywności związane z brandingiem, pracując na obecnym stanowisku w dziale marketingu lub PR? Klucz polega na budowaniu zarówno marki osobistej, jak i marki firmy, którą reprezentujesz.

REKLAMA

Jeśli Twoje starania pokrywają się z ogólnymi celami przedsiębiorstwa, szef nie powinien mieć nic przeciwko temu, że poświęcasz kilka minut dziennie na budowanie własnego wizerunku. Na początku warto jednak zapytać i się upewnić.

Dlaczego warto rozwijać markę osobistą?

Budowanie tzw. personal brand (marki osobistej) brzmi jak celowe obciążanie się kolejnymi obowiązkami. Jest w tym nieco prawdy, lecz korzyści płynące z tego typu aktywności są ogromne i mogą znacznie przyśpieszyć rozwój Twojej kariery.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silna marka osobista może prowadzić do:

  • Lepszego miejsca pracy (zarówno w obecnej firmie, jak i gdzie indziej).

  • Lepszych kontaktów i większej ilości klientów.

  • Rozpoznawalności na rynku.

Jeśli pracujesz na stanowisku marketingowym, Twój szef z pewnością doceni te korzyści i pozwoli Ci pracować nad własnym wizerunkiem.

Jak budować „personal brand” bez poświęcania czasu wolnego?

Przejdźmy do rzeczy. Poniżej znajdziesz rady na temat tego, jak poprawić swój wizerunek, nadal pracując ciężko na stanowisku marketingowymi, i nie poświęcając na to zbytniej ilości czasu.

#1: Zaplanuj publikacje w mediach społecznościowych

W dzisiejszym środowisku marketingowym, zbudowanie marki osobistej bez social media wydaje się niemożliwe. Dlaczego? Ponieważ są one w stanie pomóc nawiązać kontakty z tysiącami ludzi z całego świata.

Każdego ranka poświęć 15 minut na zaplanowanie publikacji na wybranych kanałach. Dla marketerów, najlepszy wybór to Twitter, LinkedIn oraz Google+, jednak w zależności od publiczności, z jaką się komunikujesz, Tumblr lub Pinterest również może okazać się pomocny. Narzędzia pozwalające na zautomatyzowane publikowanie postów, takie jak HootSuite lub Buffer sprawią, że zaplanujesz wszystko w kilkanaście minut.

Nie zapomnij również o nawiązaniu bliższych kontaktów z osobami, które do Ciebie napisały lub polubiły Twoje treści. Liczy się personalne podejście.

Jak sprawdzić wiarygodność e – sklepu przed świętami?

#2: Twórz treści na blog firmowy

Według większości ekspertów, blog biznesowy jest jednym z najlepszych i najtańszych sposobów na wypromowanie firmy. Bardzo prawdopodobne, że Twoja firma posiada już blog, który regularnie przyciąga na stronę nowych użytkowników.

REKLAMA

Zaangażowanie się w działalność na blogu jest znakomitym pomysłem. Menedżerowie strony z pewnością ucieszą się, gdy powiesz im, że chcesz dostarczać nowych treści. Dla Ciebie najważniejsze jest jednak to, że będziesz mieć dostęp do bloga, który jest już aktywny i rozpoznawalny na danym rynku.

Blogowanie dla firmy raz w miesiącu (lub raz w tygodniu) z pewnością pozwoli Ci na szybsze zbudowanie pozytywnego wizerunku na danym rynku. Co najlepsze, możesz to robić w czasie pracy w biurze.

#3: Bądź na bieżąco z trendami rynkowymi

Ta zasada jest ważna z kilku powodów. Po pierwsze, nawiązywanie do aktualnych tematów pomaga w zdobyciu popularności w social media i budowaniu bloga firmowego.

Oprócz tego, będziesz wiedzieć wszystko na temat najnowszych zmian w algorytmach Google i o tym, jak przyciągnąć nowych klientów do firmy. Może się np. okazać, że użytkownicy pochodzący z Facebooka, znacznie częściej zostają klientami niż Ci z platformy Pinterest itd.

Jeśli zatem dysponujesz kilkoma wolnymi minutami pod koniec dnia, zacznij się edukować i dowiedz się więcej na temat najnowszych trendów marketingowych. Zainstaluj czytnik RSS i oficjalnie śledź najważniejsze blogi oraz strony internetowe. W ten sposób będziesz mieć znacznie łatwiejszy dostęp do informacji.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

#4: Twórz gościnne wpisy dla istotnych stron internetowych

Być może nie uda Ci się od razu opublikować własnego artykułu na stronach typu „Forbes” czy „Marketing przy Kawie”. Możesz jednak stworzyć szczegółową listę najważniejszych blogów, które zaakceptują Twoje wpisy.

Gościnne blogowanie jest bardzo ważne dla budowania marki osobistej, ponieważ pozwala ono na dotarcie do zupełnie nowych odbiorców, bez potrzeby budowania nowej platformy komunikacyjnej. Jeśli na końcu wpisu zamieścisz link do własnej strony firmowej, Twoje przedsiębiorstwo również na tym skorzysta.

Strony, na których zechcesz publikować powinny spełniać następujące kryteria:

  • Treści dotyczą Twojego rynku lub niszy.
  • Publiczność jest gotowa na artykuły o tematyce, o której piszesz.
  • Czytelnicy bloga są zaangażowani i aktywni w mediach społecznościowych.

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

#5: Bierz udział w eventach

REKLAMA

Nawet jeśli cechuje Cię nieśmiałość, nie przegap możliwości poznania nowych ludzi na eventach powiązanych z Twoim rynkiem. Im więcej takich osób poznasz, tym więcej z nich możesz dodać na LinkedIn. Możliwe, że przyciągniesz również nowych obserwatorów na Twitterze i wiele drzwi otworzy się przed Tobą.

Wraz z rozwojem Twojej marki, uzyskasz możliwość brania udziału w dyskusjach, wywiadach blogowych nagranych na wideo lub nawet przeprowadzenia własnego wykładu czy webinarium. Pamiętaj, że cały czas reprezentujesz własną firmę jako ekspert w danej dziedzinie. Dzięki temu na wydarzeniu możesz pojawić się nawet w godzinach pracy.

Jeśli coraz częściej będziesz otrzymywać zaproszenia na wszelkiego rodzaju eventy, oznacza to, że Twoje starania odnoszą skutek.

Marki osobistej nie da się zbudować z dnia na dzień. Zachowaj cierpliwość. Wykorzystaj pomysły zaprezentowane powyżej, ale przede wszystkim zachowaj wiarygodność i trzymaj się własnych zasad. Twoja staranność z pewnością się opłaci - szczególnie, że wciąż wykorzystujesz czas dostępny dla Ciebie w biurze.

Źródło: Grupa Tense

Czy znasz inne pomysły na zbudowanie marki osobistej? Uważasz, że jest to przydatne w karierze zawodowej? Podziel się przemyśleniami w sekcji komentarzy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA