REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 Sposobów na zbudowanie marki osobistej na obecnym stanowisku pracy

budowanie marki osobistej
budowanie marki osobistej
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Budowanie marki osobistej nie jest łatwe. Musisz w jakiś sposób przekonać ludzi, że to, co masz do powiedzenia jest wartościowe. Jeśli pragniesz mieć nieco wolnego czasu, budowanie pozytywnego wizerunku będzie trzeba ograniczyć do tradycyjnych godzin pracy.

Jak więc znaleźć czas na aktywności związane z brandingiem, pracując na obecnym stanowisku w dziale marketingu lub PR? Klucz polega na budowaniu zarówno marki osobistej, jak i marki firmy, którą reprezentujesz.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli Twoje starania pokrywają się z ogólnymi celami przedsiębiorstwa, szef nie powinien mieć nic przeciwko temu, że poświęcasz kilka minut dziennie na budowanie własnego wizerunku. Na początku warto jednak zapytać i się upewnić.

Dlaczego warto rozwijać markę osobistą?

Budowanie tzw. personal brand (marki osobistej) brzmi jak celowe obciążanie się kolejnymi obowiązkami. Jest w tym nieco prawdy, lecz korzyści płynące z tego typu aktywności są ogromne i mogą znacznie przyśpieszyć rozwój Twojej kariery.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silna marka osobista może prowadzić do:

  • Lepszego miejsca pracy (zarówno w obecnej firmie, jak i gdzie indziej).

  • Lepszych kontaktów i większej ilości klientów.

  • Rozpoznawalności na rynku.

Jeśli pracujesz na stanowisku marketingowym, Twój szef z pewnością doceni te korzyści i pozwoli Ci pracować nad własnym wizerunkiem.

Jak budować „personal brand” bez poświęcania czasu wolnego?

Przejdźmy do rzeczy. Poniżej znajdziesz rady na temat tego, jak poprawić swój wizerunek, nadal pracując ciężko na stanowisku marketingowymi, i nie poświęcając na to zbytniej ilości czasu.

#1: Zaplanuj publikacje w mediach społecznościowych

W dzisiejszym środowisku marketingowym, zbudowanie marki osobistej bez social media wydaje się niemożliwe. Dlaczego? Ponieważ są one w stanie pomóc nawiązać kontakty z tysiącami ludzi z całego świata.

Każdego ranka poświęć 15 minut na zaplanowanie publikacji na wybranych kanałach. Dla marketerów, najlepszy wybór to Twitter, LinkedIn oraz Google+, jednak w zależności od publiczności, z jaką się komunikujesz, Tumblr lub Pinterest również może okazać się pomocny. Narzędzia pozwalające na zautomatyzowane publikowanie postów, takie jak HootSuite lub Buffer sprawią, że zaplanujesz wszystko w kilkanaście minut.

Nie zapomnij również o nawiązaniu bliższych kontaktów z osobami, które do Ciebie napisały lub polubiły Twoje treści. Liczy się personalne podejście.

Jak sprawdzić wiarygodność e – sklepu przed świętami?

#2: Twórz treści na blog firmowy

Według większości ekspertów, blog biznesowy jest jednym z najlepszych i najtańszych sposobów na wypromowanie firmy. Bardzo prawdopodobne, że Twoja firma posiada już blog, który regularnie przyciąga na stronę nowych użytkowników.

Zaangażowanie się w działalność na blogu jest znakomitym pomysłem. Menedżerowie strony z pewnością ucieszą się, gdy powiesz im, że chcesz dostarczać nowych treści. Dla Ciebie najważniejsze jest jednak to, że będziesz mieć dostęp do bloga, który jest już aktywny i rozpoznawalny na danym rynku.

Blogowanie dla firmy raz w miesiącu (lub raz w tygodniu) z pewnością pozwoli Ci na szybsze zbudowanie pozytywnego wizerunku na danym rynku. Co najlepsze, możesz to robić w czasie pracy w biurze.

#3: Bądź na bieżąco z trendami rynkowymi

Ta zasada jest ważna z kilku powodów. Po pierwsze, nawiązywanie do aktualnych tematów pomaga w zdobyciu popularności w social media i budowaniu bloga firmowego.

Oprócz tego, będziesz wiedzieć wszystko na temat najnowszych zmian w algorytmach Google i o tym, jak przyciągnąć nowych klientów do firmy. Może się np. okazać, że użytkownicy pochodzący z Facebooka, znacznie częściej zostają klientami niż Ci z platformy Pinterest itd.

Jeśli zatem dysponujesz kilkoma wolnymi minutami pod koniec dnia, zacznij się edukować i dowiedz się więcej na temat najnowszych trendów marketingowych. Zainstaluj czytnik RSS i oficjalnie śledź najważniejsze blogi oraz strony internetowe. W ten sposób będziesz mieć znacznie łatwiejszy dostęp do informacji.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

#4: Twórz gościnne wpisy dla istotnych stron internetowych

Być może nie uda Ci się od razu opublikować własnego artykułu na stronach typu „Forbes” czy „Marketing przy Kawie”. Możesz jednak stworzyć szczegółową listę najważniejszych blogów, które zaakceptują Twoje wpisy.

Gościnne blogowanie jest bardzo ważne dla budowania marki osobistej, ponieważ pozwala ono na dotarcie do zupełnie nowych odbiorców, bez potrzeby budowania nowej platformy komunikacyjnej. Jeśli na końcu wpisu zamieścisz link do własnej strony firmowej, Twoje przedsiębiorstwo również na tym skorzysta.

Strony, na których zechcesz publikować powinny spełniać następujące kryteria:

  • Treści dotyczą Twojego rynku lub niszy.
  • Publiczność jest gotowa na artykuły o tematyce, o której piszesz.
  • Czytelnicy bloga są zaangażowani i aktywni w mediach społecznościowych.

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

#5: Bierz udział w eventach

Nawet jeśli cechuje Cię nieśmiałość, nie przegap możliwości poznania nowych ludzi na eventach powiązanych z Twoim rynkiem. Im więcej takich osób poznasz, tym więcej z nich możesz dodać na LinkedIn. Możliwe, że przyciągniesz również nowych obserwatorów na Twitterze i wiele drzwi otworzy się przed Tobą.

Wraz z rozwojem Twojej marki, uzyskasz możliwość brania udziału w dyskusjach, wywiadach blogowych nagranych na wideo lub nawet przeprowadzenia własnego wykładu czy webinarium. Pamiętaj, że cały czas reprezentujesz własną firmę jako ekspert w danej dziedzinie. Dzięki temu na wydarzeniu możesz pojawić się nawet w godzinach pracy.

Jeśli coraz częściej będziesz otrzymywać zaproszenia na wszelkiego rodzaju eventy, oznacza to, że Twoje starania odnoszą skutek.

Marki osobistej nie da się zbudować z dnia na dzień. Zachowaj cierpliwość. Wykorzystaj pomysły zaprezentowane powyżej, ale przede wszystkim zachowaj wiarygodność i trzymaj się własnych zasad. Twoja staranność z pewnością się opłaci - szczególnie, że wciąż wykorzystujesz czas dostępny dla Ciebie w biurze.

Źródło: Grupa Tense

Czy znasz inne pomysły na zbudowanie marki osobistej? Uważasz, że jest to przydatne w karierze zawodowej? Podziel się przemyśleniami w sekcji komentarzy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA