REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Miejsce pracy, Kultura pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy Polacy dbają o swój wygląd w pracy w porównaniu do innych nacji?

W Niemczech kobiety w pracy nie pokazują kolan, a Francuzki są bardzo eleganckie. Holendrzy na spotkania służbowe chodzą w t-shirtach i dżinsach. A Polacy… Polacy coraz więcej czasu spędzają przed lustrem. I to przed wyjściem do pracy, a nie na randkę.

Firmy nie lubią palących

Są bardziej zdekoncentrowani i szybciej się denerwują. Częściej chorują, a za nimi ciągle unosi się swąd. Osoby palące tytoń, bo o nich mowa, coraz częściej popadają w niełaskę współpracowników i pracodawców. Ci drudzy coraz częściej poszukują do pracy osób, które nie potrzebują przerwy na papieroska.

Żarty i pogaduchy o seksie … w pracy

Okazuje się, że seks przestaje być tematem tabu w miejscu pracy. Mało tego, o seksie rozmawiamy nawet w obecności naszego przełożonego. Choć w zasadzie, częściej zamiast rozmawiać, żartujemy. Nikomu rozmowy o seksie nie przeszkadzają, ale pogawędki takie mogą wpłynąć na naszą efektywność. Niewątpliwie jest to temat, który nas angażuje i po rozmowie dotyczącej seksu, trudniej nam jest wrócić do służbowych obowiązków. Zwłaszcza wiosną.

Otwarta przestrzeń – zamknięcie możliwości?

Jeszcze kilka lat temu określenie „otwarta przestrzeń” kojarzyło nam się tylko z wiosną, zielenią, oddechem po ciężkim dniu, słowem: z samymi pozytywami. Dziś hasło to niesie zgoła inne konotacje.

REKLAMA

Przepływ informacji w firmie

Zarówno pracodawcom, jak i pracownikom zależy, aby każdy członek załogi wiedział, co i jak ma robić w pracy. Od jakości i skuteczności przepływu informacji zależy poprawne funkcjonowanie każdej firmy.

Odwlekanie zadań, czyli prokrastynacja

Oczywiste jest, że nie każdy identycznie rozpoczyna dzień w pracy. Są tacy, którzy mogą od razu, szybko i z werwą zabrać się za robotę. Natomiast inni potrzebują nawet połowy dnia na „rozruch”. Zachowanie osób z tej drugiej grupy jest często odbierane jako… lenistwo. Od pewnego czasu wiadomo jednak, że nie można zawsze postrzegać takiego zachowania jako braku pracowitości.

Co się dzieje z rzemiosłem artystycznym?

Zawód rzemieślnika nie jest atrakcyjny dla młodych ludzi. Na rynku brakuje ceramików, złotników, kaletników. Niedługo może ich zupełnie zabraknąć.

Komisja Europejska walczy z bezrobociem w UE

18 kwietnia 2012 r. Komisja Europejska ogłosiła szereg konkretnych propozycji służących tworzeniu miejsc pracy w państwach UE. To reakcja KE na rekordowe poziomy bezrobocia w UE i niekorzystne prognozy gospodarcze na nadchodzące miesiące.

REKLAMA

Personel kontraktowy Wspólnot Europejskich – zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym

Członkom personelu kontraktowego Wspólnot Europejskich przysługuje prawo wyboru, co do podlegania ustawodawstwa konkretnych krajów członkowskich.

Prowadzenie działalności lub wykonywanie pracy w kilku państwach UE

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej informuje, że w sytuacji prowadzenia działalności na własny rachunek na terytorium dwóch lub więcej państw, podlegasz ustawodawstwu tego państwa, w którym mieszkasz, o ile prowadzisz tam znaczną cześć swojej działalności, czyli przekraczającą 25 %.

Kierowcy tirów, marynarze - gdzie płacą składki ubezpieczeniowe

Według informacji zawartych na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej do osób, które wykonują specyficzną pracę, tj. pracują na terytoriach różnych państw: członkowie personelu transportu lądowego, wodnego lub powietrznego – kierowcy ciężarówek i autokarów, pracownicy żeglugi śródlądowej, kolejarze, lotnicy, zatrudnieni w międzynarodowych przedsiębiorstwach, stosuje się zasady ustalania ustawodawstwa właściwego, które stosuje się do osób pracujących w dwóch lub więcej państwach członkowskich.

Przedsiębiorca w delegacji w UE

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej informuje, że osoba prowadząca działalność gospodarczą na własny rachunek ma prawo do samodzielnego oddelegowania się do innego państwa UE.

Miejsce ubezpieczenia pracownika delegowanego

W dzisiejszych czasach powszechnym zjawiskiem jest kierowanie przez pracodawców swoich podwładnych na terytoria innych państw UE w celu wykonywania pracy w ich imieniu. Pod warunkiem, że przewidywany czas wykonywania pracy za granicą nie przekracza 24 miesięcy, i nie jest to wysłanie w charakterze zastępczym za inna osobę delegowaną, to nadal podlegamy przepisom ubezpieczeniowym kraju, w którym dotąd pracowaliśmy i gdzie siedzibę ma nasz pracodawca.

Reguły ustalania miejsca płatności składek ubezpieczeniowych w UE

Uregulowania prawne Unii Europejskiej precyzują, w jakim kraju jesteś ubezpieczony, jeśli pracujesz lub prowadzisz firmę w jednym lub wielu państwach UE.

Czym jest kaucja aktoryczna i kiedy nie jest pobierana?

Są sytuacje, gdy podmiot będący stroną, nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej lub w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej. Jego obowiązkiem jest złożyć do sądu kaucję aktoryczną. Czym charakteryzuje się taka kaucja? Odpowiedź znajdziesz w poniższej poradzie.

Jaka powinna być temperatura w pomieszczeniach pracy?

W pomieszczeniach pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18 st. C. Natomiast maksymalna temperatura w biurze nie jest określona wprost w żadnych przepisach. Można jednak przyjąć, że dla tego rodzaju pomieszczeń dopuszczalna jest temperatura nieprzekraczająca 30 st. C.

Co przyniesie szczyt państw strefy euro?

Dzisiaj rano okazało się, że indeksy CPI i PPI w Chinach są nieco wyższe od oczekiwań, przez co już niebawem Ludowy Bank Chin może zareagować na te dane konkretnymi decyzjami, ale największe zainteresowanie wzbudziło inne wydarzenie. Japonię nawiedziło groźne trzęsienie ziemi, w wyniku czego na tokijskiej giełdzie odnotowano spadki i nastąpiło osłabienie jena. Mimo sytuacji w kraju już przed godz. 9.00 japońska waluta zdołała odrobić straty.

Stopy procentowe w Chinach ponownie podniesione

Inwestorzy kompletnie nie byli przygotowani na podwyżkę stóp procentowych przez Ludowy Bank Chin. Chińczycy są jeszcze zaabsorbowani obchodami Nowego Roku Księżycowego. Chińska giełda zacznie pracować dopiero w środę, dlatego reakcję na decyzję PBoC możemy poznać z pewnym opóźnieniem.

Jak zadbać o koncentrację słuchaczy?

Usuń to co odciąga uwagę od głównego przekazu slajdu. Zostaw to, co najważniejsze, a umysły Twoich słuchaczy odwdzięczą ci się swoją koncentracją w trakcie całej prezentacji.

Jak kontrolować długość prezentacji?

Przygotowując prezentację na komputerze, możesz mieć wrażenie, że jest za krótka lub w sam raz w stosunku do czasu który będziesz mieć do dyspozycji. Ale gdy będziesz mówić ją na głos, potrwa znacznie dłużej. Ta sztuczka pomoże ci łatwo ustalić liczbę slajdów w twojej prezentacji, tak aby się nie denerwować i nie przekraczać wyznaczonego czasu.

Dlaczego Polacy wolą mieszkać w Warszawie i Krakowie?

Najczęściej rozważamy zakup mieszkania w Warszawie lub Krakowie, najrzadziej – w Gdyni i Katowicach. Czym kierujemy się w swoich wyborach i które miasta warto wziąć pod uwagę?

Trudności w zapamiętywaniu imion i nazwisk

Trudności w zapamiętywaniu nazwisk i imion to zjawisko powszechne i automatycznie dochodzimy do wniosku, że w związku z tym szkoda naszego trudu i wysiłku aby zapamiętać je. To błąd szczególnie w przypadku częstych kontaktów z klientami.

Powitania biznesowe w innych kulturach

Etykieta biznesowa, tak samo jak protokół dyplomatyczny, zakłada określony kanon zachowana. Dzięki tym zasadom jesteśmy w stanie uniknąć przynajmniej większości gaf. Jednak podróżując po świecie lub przyjmując gości zagranicznych, powinniśmy mieć świadomość odmienności kulturowych, i to nie tylko na gruncie językowym, kulinarnym, ale też tych związanych np. z powitaniem.

Spotkania biznesowe, czyli jak podajemy dłoń

O ile zwyczaj nakazuje osobie niższej rangą powitać przełożonego, to już wyciągniecie dłoni leży w gestii tego drugiego, czyli ważniejszego. Gafą, zatem będzie, jeżeli mówiąc naszemu przełożonemu „dzień dobry”, od razu wyciągniemy doń rękę. W wielu firmach może być praktykowany inny zwyczaj, np., kto pierwszy, ten lepszy, bez zwracania uwagi na rangę.

Spotkania biznesowe, czyli jak to jest z powitaniami

Nie trzeba być handlowcem, by starać się budować pozytywny wizerunek za każdym razem, gdy spotykamy się z klientami, współpracownikami czy osobami całkiem niezaangażowanymi w naszą zawodową rzeczywistość. Dama i Dżentelmen po prostu wiedzą, że pod każdą szerokością geograficzną właściwe powitanie drugiej osoby jest niezbędnym elementem kulturalnego funkcjonowania w danej społeczności. A zatem kto i komu powinien pierwszy powiedzieć ,,dzień dobry"?

Kontakt wzrokowy - technika ZPM

Na udane przemówienie składa się nie tylko przekazywana treść. Nawet gdyby była ona interesująca, nie dotrze do słuchaczy, jeśli jest wygłaszana bez podtrzymywania z nimi kontaktu wzrokowego. Patrz zatem na tych, do których kierujesz swoje słowa!

Porządki w biurze: krok po kroku

Przed nastaniem porządku jest zawsze wielki chaos: Wszystko trzeba wyrzucić! Na wykonanie pierwszego kroku nie potrzebujesz dużo czasu. Jednak najlepiej będzie, jeśli załatwisz od razu za jednym zamachem krok pierwszy i drugi.

Porządki w biurze

Czy i Ty marzysz o biurze, w którym wszystko masz „na oku”, do wszystkiego masz wgląd i wszystko znajduje się „pod ręką”?

Spotkania – maratony

Spotkanie – maraton to prawdziwe wyzwanie zarówno dla prowadzącego jak i dla uczestników.

Zapach w pracy

Zapachy unoszące się w biurze mają kilka źródeł – higiena pracowników, stosowane dezodoranty, perfumy i wody kolońskie, schorzenia, na które cierpią pracownicy, posiłki spożywane w miejscu pracy, przy biurku.

Drzwi pokoi służbowych

Drzwi prowadzące do pokoju służbowego często są zamknięte. Niekiedy pozostaje to w sprzeczności z ideą przepływu informacji w biurze czy koniecznością obsługi interesantów.

Myląca treść wypowiedzi

Poprawność językowa w kontaktach międzyludzkich, a szczególnie biznesowych jest bardzo ważna. Od szybkości i trafności ripost słownych może zależeć twój awans zawodowy lub decyzja o powierzeniu ci nowego projektu

Dobry słuchacz

By być dobrym rozmówcą nie wystarczy być dobrym mówcą. Trzeba być dobrym słuchaczem.

Niefortunne gesty

Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów służbowych jest nieodłącznym elementem pracy każdego człowieka biznesu. Kontakty te są zawierane nie tylko w kraju, ale i poza jego granicami.

Przekazywanie złych wiadomości

Na szczęście minęły już czasy, gdy zabijano posłańca przynoszącego złe wiadomości. Nadal jednak informowanie o przykrych sprawach pozostaje niewdzięcznym zadaniem. Nikt z nas nie lubi tego robić. Wymaga to od nas nie lada taktu, wyczucia i... odwagi.

Nieuczciwe praktyki w ogłoszeniach o pracę

Wśród ogłoszeń o pracę jest sporo takich, w których pracodawca pyta o wiek, płeć, wygląd i niepełnosprawność. Stosowanie antydyskryminacyjnych przepisów daje możliwość korzystania z najlepszych na rynku pracowników – mówi Henryk Michałowicz, ekspert PKPP Lewiatan.

Wzrosła stopa bezrobocia

Według szacunków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej stopa bezrobocia rejestrowanego w październiku 2009 roku wyniosła 11 proc. i w porównaniu do września 2009 wzrosła o 0,1 punktu procentowego.

Kultura osobista na szkoleniach

W większości firm wśród form motywowania pracowników można zauważyć organizowanie wyjazdów lub wycieczek integracyjnych. Mogą to być również szkolenia, które oprócz funkcji rekreacyjnej będą miały charakter merytoryczny, a ich głównym celem będzie podniesienie kwalifikacji przez pracownika.

Savoir-vivre w branży usług

Branża usług rządzi się swoimi prawami. Cechuje ją, tak jak społeczeństwo, w którym przyszło nam żyć, wymiana ról. Termin ważny.

Jak radzić sobie z trudnym klientem?

Pracując w bezpośrednim kontakcie z klientem, nie unikniesz obcowania z trudnymi osobowościami. Jak radzić sobie z klientami, którzy urodzili się tylko po to, aby narzekać? Jak nie dać się zarazić ich marudnym usposobieniem i nie dać się wciągnąć w zajadły spór? Damy Ci cenne wskazówki jak okiełznać trudnego klienta.

Bankiet

Bankiet to oficjalny, uroczysty obiad dla większej liczby osób. Cechuje się wystawnością i dłuższym czasem trwania. Jak odnaleźć swoje miejsce przy stole i kiedy przywitać się z gospodarzem?

Rozmowy towarzyskie przy stole

Nierozerwalnym towarzyszem firmowych przyjęć na siedząco są rozmowy towarzyskie. Poznanie reguł, które żądzą tego typu konwersacjami jest niezwykle istotne nie tylko dla zbudowania miłej i niekrępującej atmosfery w trakcie spotkania, ale również dla naszego wizerunku.

Przedstawianie gości na przyjęciu biznesowym

Obowiązek przedstawienia gości należy do gospodarzy spotkania. Zazwyczaj jednak ma to miejsce w przypadku przyjęć na siedząco. Podczas spotkań na stojąco goście powinni radzić sobie już sami.

Alkohol na przyjęciach firmowych

Uczestnictwo w spotkaniach i przyjęciach firmowych należy do obowiązków pracownika. Nie ulega wątpliwości, że głównym „gościem” na tego rodzaju przyjęciach jest alkohol, pozostaje tylko pytanie, jak właściwie należy się z nim obchodzić, by nie spalić się w oczach kolegów i pracodawcy?

Jak zachować się na spotkaniu towarzyskim w restauracji?

Odnośnie etykiety biznesowej często pada pytanie dotyczące norm zachowania na luźnym niezobowiązującym spotkaniu. Czy tego typu okoliczność powinna już być zaliczona do sfery towarzyskiej, czy może nadal pozostaje w sferze służbowej?

Zaproszenia na przyjęcia firmowe

W zależności od rodzaju spotkania biznesowego należy dopasować odpowiednie zaproszenie. Formułując je musimy zwrócić uwagę nie tylko na jego formę graficzną, ale przede wszystkich na zawarte w nim informacje. Gość musi w zaproszeniu dostać wszystkie najważniejsze szczegóły.

Czym jest savoir-vivre w biznesie?

Codzienne relacje międzyludzkie odbywają się w formie, która kształtowana jest przez kulturę i preferencję ludzi – uczestników interakcji. Region pochodzenia, rodzaj wychowania, wykształcenie, a nawet płeć warunkują zachowania jednostek w kontaktach ze sobą. Istnieją jednak sytuacje, gdzie te „naturalne” sposoby zachowania powinny być podporządkowane pewnym ogólnie przyjętym zasadom.

Sztuka przyjmowania krytyki

Życie w społeczeństwie wymaga od człowieka głębokiego zaangażowania, a czasami wręcz i poświęcenia. Szczególnie istotna wydaje się umiejętność przyjmowania właściwie krytyki, skierowanej pod naszym adresem. Często od zaprezentowanego przez nas zachowania w takiej sytuacji zależy powodzenie dalszej rozmowy czy też znajomości.

Zajmowanie miejsc w pomieszczeniach

Etykieta zajmowania miejsc przy stole jest ściśle ustalona. Kiedy i w jaki sposób zająć miejsce przy stole na spotkaniu biznesowym w firmie?

Jak przygotować się do prezentacji?

Nie wystarczy trafnie wybrany temat, aby podczas konferencji zebrani słuchali nas bez ziewania,. Na dobrą prezentację składa się coś więcej, ważny jest ton głosu, Twoja gestykulacja, dobra znajomość tematu, mocne punkty prezentacji, właściwy kontakt wzrokowy ze słuchającymi. Wszystkie te elementy można wcześniej przećwiczyć, a w dzień wystąpienia zabłysnąć swobodą prezentacji.

REKLAMA