REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet, E-biznes

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Informacja o cookies – wymogi prawne

Od pewnego czasu, na większości stron internetowych pojawia się informacja dotycząca cookies. Zapewne sytuacja ta budzi ciekawość, ponieważ do tej pory informacje takie nie pojawiały się. Zamieszczenie informacji o polityce cookies jest od 22 marca 2013 r. obowiązkiem, wynikającym z Dyrektywy 2009/136/WE, która wprowadza zmiany do poprzedzającej ją Dyrektywy 2002/58/WE.

E-sklepy podbijają polski rynek

Szybko, sprawnie, komfortowo - to główne argumenty jakich używają konsumenci decydujący się na zakupy w wirtualnym świecie. Okazuje się, że to właśnie dla Polaków są one najbardziej przekonujące. Coraz więcej z nas wybiera opcję zakupów w sklepach on-line, oszczędzając tym samym sporo czasu i pieniędzy. Jednak to dopiero początek e-zakupowego trendu - prawdziwy boom dopiero przed nami – podają eksperci.

Feedback w Internecie – lekcja do nauki dla firm

W Internecie wiele osób komentuje praktycznie wszystko. To znak czasów pokolenia Lubię To! Dla klientów i firm to sytuacja wyjątkowo sprzyjająca. Klienci przy wyborze oferty, mogą skorzystać z opinii innych użytkowników. Zaś firmy mogą szybko otrzymać feedback odnośnie zarówno bieżącej działalności, jak i planowanych przedsięwzięć. To daje im szansę nie tylko na szybką reakcję w sytuacjach kryzysowych, ale także poprawienie jakości obsługi w przyszłości.

Ujednolicone zasady handlu w Internecie od połowy 2014 roku

Ujednolicone zasady działania sklepów internetowych w całej UE od połowy 2014 roku będą wynikiem wejścia w życie nowej unijnej dyrektywy. Zmienia ona zasadniczo przepisy dotyczące handlu w Internecie.

REKLAMA

Google Plus - serwis społecznościowy warty zainteresowania?

Serwis społecznościowy Google+ co prawda nie zdobył takiej popularności jak jego główny konkurent, jednakże rozwija się i stanowi doskonały sposób nie tylko na promocję małych biznesów stacjonarnych. To także spokojne miejsce, gdzie możliwy jest merytoryczny dialog przedsiębiorstw z klientami.

6 mitów głównych w SEO

Branża SEO przez lata dorobiła się wielu mitów. Wierzą w nie, nie tylko nieświadomi klienci, ale także niektórzy doradcy SEO. Podtrzymywanie wiary w te mity jest wygodne dla agencji interaktywnych. To pozwala skutecznie inicjować działania, które w rzeczywistości nie przynoszą żadnych efektów. Strategia ta praktykowana jest szczególnie przez agencje, które nie rozliczają się z klientami w systemie – płatność tylko za wyniki.

Legalizacja przechowywania plików cookies

Dnia 22 marca 2013 roku weszły w życie przepisy, zgodnie z którymi przechowywanie informacji lub uzyskiwanie dostępu do informacji już przechowywanej w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym abonenta lub użytkownika końcowego, w szczególności plików cookies jest dozwolone, ale po uprzednim uzyskaniu zgody użytkownika.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Landing Page wpisuje się w strategię komunikacji wielu marek. I słusznie, bo to dobra droga ku temu by nakłonić klienta np. do wypróbowania produktu.

REKLAMA

Dziennikarstwo mobilne

W roku 2012 coraz częściej wykorzystuje się telefony komórkowe jako sposób na korzystanie z Internetu. Wydawnictwa oferują płatny dostęp do treści do odczytania na telefonie komórkowym. Najczęściej ten sposób zdobywania informacji wykorzystują firmy sprzedaży i usług konsumenckich. Pracownicy mobilni uzyskują dostęp do płatnych treści – dostęp przez telefon komórkowy lub mobilne komputery.

Reklama w mediach – zainteresowanie reklamą

W roku 2012 najczęściej wykorzystywane były reklamy banerowe - 50% reklam prezentowanych w Internecie. Wartość ta w obecnym roku maleje, wzrasta znaczenie ilość reklam angażujących czytelnika – reklamy Preroll i Rectangle – zasłaniające treści i przekazy danego portalu.

Założenie strony internetowej a podatki

W poniższym artykule przedstawię podatkowe aspekty założenia własnej strony internetowej. W dzisiejszych czasach trudno bowiem wyobrazić sobie przedsiębiorstwo, które nie posiada własnej strony internetowej.

7 porad na podwojenie sprzedaży świątecznej

Sprzedaż świąteczna to czas wysokich obrotów. Oto 7 punktów, które już dziś pomogą ci ulepszyć twój sklep tobie ułatwiając sprzedaż, a klientom - zakupy.

Telefonia internetowa przestaje być gadżetem

Z raportu Urzędu Kontroli Elektronicznej wynika, że w 2011 r. wpływy całego rynku usług VoIP w Polsce wyniosły 260 mln zł, odnotowując wzrost na poziomie 6,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Centrum danych w chmurze – zabezpieczenia

Wśród licznej grupy przedsiębiorców aplikacje działające w chmurze budzą sporo wątpliwości. Szczególnie, gdy korzystanie z takiego rozwiązania wymaga przechowywania danych firmowych, kontaktów i ważnych informacji oraz dokumentów. Niewiedza rodzi wizję ich wysyłania „gdzieś, nie wiadomo gdzie”. Mit ten obalają współczesne centra danych, z których koniecznie korzystają profesjonalni dostawcy aplikacji działających w modelu SaaS.

Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

Coraz liczniejsze nadużycia ze strony SEO doprowadziły do zmiany zasad pozycjonowania stron przez Google. Wysokiego miejsca w wyszukiwarce nie zapewnią już standardowe działania, jak keywords czy dobra optymalizacja. Warto więc śledzić na bieżąco działania pozycjonerów i brać pod uwagę wskazówki Google.

Sektor B2B stawia na technologie mobilne

Sektor B2B jest ukierunkowany na wprowadzanie nowego sposobu komunikacji, obsługi klienta i pracy wewnątrz firmy. Wprowadzanie technologii mobilnej oraz mobilnego Internetu jest elementem strategii przedsiębiorstw krajowych i międzynarodowych.

Powszechny dostęp do internetu w 2013 roku

Od 2013 roku wszyscy obywatele Unii Europejskiej mają mieć zapewniony dostęp do internetu. Wszystkie nowe budynki mają mieć instalację światłowodową.

Kradzież praw autorskich w internecie

Kopiowanie cudzego artykułu i jego rozpowszechnianie stanowi przestępstwo związane z kradzieżą praw autorskich. Wbrew pozorom samo ściąganie plików chronionych prawem autorskim przestępstwem nie jest.

Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?

Jedną z najważniejszych decyzji, jakie stoją przez każdym przedsiębiorcą internetowym to wybór odpowiedniej agencji interaktywnej. Czym w ogóle zajmuje się taka agencja? Otóż przenosi ona naszą wizję biznesu w świat wirtualny. Jest ona odpowiedzialna za odpowiednią kreację strony, za procesy biznesowe oraz za to, jak będziemy odbierani przez klientów. Jak wybrać taką agencję i na co zwracać uwagę?

Obsługa klienta poprzez system ticketowy – na czym to polega?

Wiemy już jak ważna jest profesjonalna obsługa zarówno stałych, jak i potencjalnych klientów. Raz zlekceważony klient, na którego pytanie nikt nie odpowie z pewnością nie wróci, a zadowolony klient, który uzyskał odpowiedzi na wszystkie swoje pytania to prawdopodobnie przyszły kontrahent. Jak więc poradzić sobie z obsługą klientów? Czy systemy ticketowe mogą być przydatne?

Video w e-commerce – do czego może się przydać?

W dzisiejszych czasach jakakolwiek forma promocji oraz sposób, do przyciągnięcia do siebie potencjalnych klientów jest dobry. Niestety ogromne możliwości marketingu ciągną za sobą wysokie koszty, dlatego też tylko sprytni i pomysłowi przedsiębiorcy przetrwają. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie klientów jest video. Na czym to polega i w czym może pomóc?

Komunikacja via e-mail – jakie błędy są popełniane najczęściej?

Czy kontakt mailowy między klientem a sklepem internetowym jest ważny, czy to tylko dodatek? Jeśli ktoś uważa, że e-mail jest niezbędny tylko do założenia konta i odebrania zamówienia, już teraz powinien zweryfikować swoją zdolność do prowadzenia e-biznesu. Jak się bowiem okazuje, ponad połowa ankietowanych twierdzi, że rezygnuje z oferty firmy, gdy ta nie odpowiada na zapytanie drogą elektroniczną. Jakie więc błędy popełniają sklepy internetowe w komunikacji poprzez e-mail?

Współpraca e-sklepu z portalami i wortalami – czy to się opłaca?

W wielu dziedzinach biznesu współpraca może prowadzić do szybkiego sukcesu obu stron. Połączenie zalet dwóch szczebli biznesu może sprawić, że powstanie jedna i silna firma, mająca przewagę nad konkurencją. Niestety nieumiejętne zarządzanie współpracą może również pociągnąć obie strony w głębiny rynku. Jakie formy współpracy są więc wskazane?

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Było już mnóstwo artykułów poradniczych o tym, jak stworzyć odpowiednią nazwę dla sklepu internetowego. Nie ma jednak idealnej recepty, gdyż sieć jest wypełniona po brzegi najróżniejszymi nazwami i sloganami reklamowymi. Wymyślenie nazwy dla biznesu, który osiągnie sukces na rynku to ciężkie zadanie. Czego więc unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Marka sklepu internetowego – czym jest i jak ją stworzyć?

Dla wielu przedsiębiorców marka kojarzy się głównie z nazwą sklepu. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż na markę, oprócz samej nazwy składa się bardzo wiele czynników. Markę wypracowuje się przez wiele lat, a nie w jeden wieczór wymyślając nazwę dla przyszłego e-biznesu. Czym więc jest marka i jak ją wypracować?

Jak dostosować skalę ocen w badaniach marketingowych on-line?

Wspominaliśmy już o ocenach i skalach ocen w ankietach on-line. Przypomnijmy, że odpowiedni dobór właściwych pytań oraz dostosowana do tego skala ocen pomoże nam zebrać jak najwięcej wiarygodnych informacji z ankiety. Ponadto dobrze dobrana skala ocen w znacznym stopniu ułatwi respondentom odpowiedzi na zadawane im pytania. O czym jeszcze pamiętać podczas doboru skali ocen?

Jak prawidłowo zaprojektować badanie on-line?

Badania marketingowe on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji. Informacje te, jeśli są konkretne i rzeczowe mogą w znacznym stopniu pomóc w rozwinięciu przedsiębiorstwa. Dzięki dobrze skonstruowanym ankietom możemy poznać opinię użytkowników na temat naszej strony internetowej, oferty czy obsługi. Jeśli więc chcemy w jak największym stopniu zadowolić naszych klientów, słuchajmy co mają nam do powiedzenia. Jak rozpocząć projekt badania on-line?

Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?

Spece od marketingu niemal każdego dnia stają przed zadaniem zbadania rynku. Oczywiście badanie musi być dokładnie wycelowane w konkretną grupę odbiorców, aby sprawdzić, jakie relacje występują między odbiorcami a konkretnym szczeblem rynku. Najpopularniejszą formą takiego badania są oczywiście ankiety, ostatnio coraz częściej przeprowadzane drogą elektroniczną. Na czym to wszystko polega i jaki ma wpływ na e-biznes?

Brak magazynu dla e-sklepu – czy taki biznes ma szansę przetrwania?

Wiele osób, które mają w planach otworzenie własnego e-biznesu opartego na sklepie internetowym myśli, że sprawa magazynowania towarów ich nie dotyczy. Przecież na początku nie będą dużo sprzedawać lub oferowane przez te osoby towary są niewielkie i można je trzymać w domu. Jeśli planujemy sukcesy i rozwój, takie myślenie szybko pozbawi nas marzeń. Dlaczego? Czy własny magazyn jest niezbędny?

Jak zdywersyfikować przychody w e-biznesie?

Wydaje się, że sklep internetowy powinien zarabiać jedynie na sprzedaży. Owszem, to główne źródło dochody, ale stabilny i prężnie rozwijający się biznes Internetowy jest w stanie zarabiać w kilku miejscach. Najlepiej, jeśli poszczególne modele przychodów wzajemnie się uzupełniają. Jeśli więc dopiero wkraczamy w sferę e-biznesu, już na początku zadbajmy o to, aby stworzyć dodatkowe i co ciekawe, równie wydajne źródła dochodów. Jak to zrobić?

Sklep internetowy – jak wymyślić nazwę i przebrnąć przez formalności?

Otwarcie sklepu internetowego to dość skomplikowany proces. Nikt nie jest w stanie w ciągu jednego dnia załatwić wszystkich formalności i dopilnować wszystkich spraw. Oprócz określenia źródeł dostaw i miejsca magazynowania towarów musimy przecież zadbać o sam sklep, a przede wszystkim wymyślić do niego nazwę. Oprócz tego należy załatwić sprawy formalne i zakupić odpowiednie oprogramowanie. O czym należy przy tym pamiętać?

Pierwszy sklep internetowy – jak poczynić pierwsze kroki?

Wystartowanie z własną firmą nie jest łatwe. W świecie e-biznesu również nie jest tak różowo, jakby mogło się to wydawać. W świecie wirtualnym również musimy przejść przez sito formalności i biurokracji, ale stosując się do odpowiednich zasad i wskazówek wszystko jest osiągalne i realne. Jak więc uruchomić sklep internetowy? O czym należy pomyśleć na początku?

Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

Otwierając sklep, czy to tradycyjny, czy też internetowy warto zastanowić się, jakie towary czy usługi będziemy w nim sprzedawać. W dzisiejszych czasach sztywne trzymanie się standardów nie przyniesie nam sukcesów, gdyż potencjalny klient chce być zaskakiwany i rozpieszczany. Aby stworzyć klientowi ofertę kompletną, możemy pokusić się o dodatkowe towary i usługi z dziedzin pokrewnych. O co w tym chodzi?

Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?

Podstawą każdego przedsięwzięcia i warunkiem sprawnego działania jest zrozumiały i przejrzysty model biznesowy. Bez znaczenia, czy będziemy działać w starym, tradycyjnym biznesie, czy też otworzymy się na nowe kanały dystrybucji, przede wszystkim w sklepach internetowych, musimy doskonale wiedzieć, z jakich źródeł będą pochodziły nasze dochody i jak je „opanować”. Czy odpowiednia strategia dotycząca finansów jest niezbędna?

Jaka firma powinna założyć sklep internetowy?

Dla wielu firm sklep internetowy wydaje się zbędnym dodatkiem generującym dodatkowe koszty i problemy. Nie zawsze jednak jest to prawda, o czym przekonało się wiele firm, dla których wejście na rynek internetowy okazało się strzałem w dziesiątkę. Dla jakich firm otworzenie sklepu internetowego może być korzystne?

Product feed – co to takiego i na czym polega?

Jeśli na swojej stronie internetowej mamy mnóstwo produktów i ofert, ciągła ich aktualizacja wymaga sporo czasu i pracy. W tym momencie z pomocą przychodzi product feed, który znacznie ułatwia proces umieszczania aktualnych ofert i promocji. Jak to działa?

Jak skutecznie powiększyć zawartość koszyka?

Każdy przedsiębiorca chciałby zarabiać na swoim sklepie internetowym jak najwięcej. Niestety aby przyciągnąć klientów należy mieć atrakcyjne ceny, a to samo w sobie zmniejsza zyski. Nie możemy również windować cen lub dokładać potajemnie towarów do koszyka, gdyż jest to nielegalne. Jak więc zwiększyć zawartość koszyka nie przekraczając żadnych granic?

Czy sklep internetowy musi… sprzedawać?

Wydawałoby się, że odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Sklep internetowy z zasady i definicji powinien pełnić funkcję sprzedażową. Powinien przynosić firmie zyski ze sprzedaży oferowanych w nim towarów i usług. Okazuje się jednak, że sklepy internetowe mogą pełnić wiele innych funkcji, które nie do końca są związane sztywno ze sprzedażą. O co więc chodzi?

Jak działają hurtownie danych?

Do niedawana używane jedynie przez największe firmy, obecnie dostępne także dla mniejszych przedsiębiorców. Czym tak naprawdę są hurtownie danych? Ekspert wyjaśnia ich zasady działania.

Promocja – dźwignia dla każdego sklepu internetowego

Jeśli poważnie myślimy o zaistnieniu w e-biznesie musimy być świadomi tego, że bez odpowiedniej akcji promocyjnej klienci do nas nie trafią. W dzisiejszych czasach to przedsiębiorca powinien wyjść do klientów, a nie odwrotnie. W dobie ostrej konkurencji na niemal każdym szczeblu rynku, odpowiednio dobrana akcja promocyjna może przynieść sukces.

Realizacja zamówień i wizerunek sklepu internetowego – jak wszystko zaplanować?

Jeśli mamy już określoną strategię cenową i towarową, warto zaplanować kolejne etapy funkcjonowania sklepu internetowego. Niezwykle ważne w tym przypadku są prawidłowe relacje między obsługą sklepu, a klientem. W tym przypadku liczy się nie tylko obsługa klienta, ale również relacje przed i po sprzedaży. Jak to wszystko połączyć?

Dystrybucja towarów – jaki ma wpływ na działanie sklepu internetowego

Ustalenie ceny i określenie asortymentu to na pierwszy rzut oka proste zadanie. Jak się jednak okazuje, określenie tego, jaki asortyment będziemy oferować w naszym sklepie internetowym i jakie będą ceny to najważniejsze elementy każdej strategii marketingowej sklepu internetowego. Kolejnymi, równie ważnym elementem jest dystrybucja towarów.

Cena – najważniejszy element dobrego sklepu internetowego

Wybór odpowiedniego asortymentu do sklepu internetowego to podstawa i pierwszy krok w planowaniu strategii marketingowej tego typu e-biznesu. Niestety nawet najlepiej dobrana oferta towarowa może zostać przyćmiona przez zaniedbanie pozostałych, równie ważnych elementów całej układanki. Na co jeszcze powinniśmy zwracać uwagę?

Najważniejsze zasady podczas planowania strategii sklepu internetowego – na co zwracać uwagę?

Sukces nowo otwartego sklepu internetowego zależy w głównej mierze od tego, jak zbudujemy jego strategię na samym początku. W wielu przypadkach nawet dobrze zapowiadający się sklep internetowy z atrakcyjną ofertą i niskimi cenami po krótkim czasie zacznie notować straty lub nie będzie miał dostatecznej liczby klientów. Na co więc zwrócić uwagę podczas planowania strategii sklepu internetowego?

Podstawowe błędy w strategiach sklepów Internetowych – cena i towar

Wielu właścicieli sklepów internetowych myśli, że najniższe ceny i szerokość asortymentu to jedyny słuszny środek na rozwinięcie e-biznesu w postaci sklepu internetowego. Tak wg. nich wygląda prawidłowa strategia marketingowa. Ale gdyby tak najniższe ceny zamienić na ceny przystępne dla Klienta, a szerokość asortymentu przekształcić w jego głębokość w danym szczeblu, z pewnością powstałaby strategia lepsza niż inne, „jedyne i słuszne” strategie marketingowe. Jak więc zaplanować strategię dochodowego sklepu internetowego?

Czy korzystać z programów dealerskich zakładając e-firmę?

Możliwość korzystania z programów dealerskich w przypadku firm działających na rynku IT nie należy do rzadkości. Czy warto sięgać po to rozwiązanie?

Ile można zarobić na małej firmie hostingowej?

Myśląc o prowadzeniu firmy hostingowej warto zastanowić się nad kosztami jej funkcjonowania. Jakie wydatki są niezbędne? Jakich środków potrzeba?

Jak założyć e-sklep? - kapitał na start

Chcąc założyć własny sklep internetowy powinniśmy dysponować kwotą rzędu 20 tysięcy złotych. Dla jednych jest to niezbyt wygórowana suma, a dla innych wręcz nieosiągalna. Jednak nawet jeżeli znajdujemy się w drugim położeniu i nie dysponujemy odpowiednimi środkami nie powinniśmy się poddawać. Obecnie istnieje wiele możliwości pozyskania kapitału na start i rozwój naszej działalności.

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Chyba nikomu w dzisiejszych czasach nie trzeba tłumaczyć jak ważną rolę w rozpoczęciu oraz dalszym prowadzeniu działalności gospodarczej odgrywa skrupulatnie sporządzony biznesplan.

Jakie są zalety i wady chmury antywirusowej?

Chmura antywirusowa to jedna z alternatywnych metod wykrywania i blokowania dzisiejszych zagrożeń. Czy jest skuteczna? Jakie są jej wady? Przeczytaj poradę eksperta.

REKLAMA