REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, Szkolenia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ograniczenie działalności konkurencyjnej po rozwiązaniu umowy agencyjnej

Z umową agencyjną wiąże się ustawowy obowiązek każdej ze stron do zachowania lojalności wobec drugiej strony umowy. Z obowiązku tego można także wyprowadzić twierdzenie, że agenta obowiązuje w czasie trwania umowy agencyjnej zakaz prowadzenia działalności konkurencyjnej w stosunku do dającego zlecenie. Czy można wprowadzić także zakaz prowadzenia działalności konkurencyjnej przez agenta po rozwiązaniu umowy agencyjnej ?

E-learning - nowy wymiar edukacji?

E-learning to wspomaganie procesów edukacyjnych wszelkiego typu urządzeniami elektronicznymi oraz technologiami informatycznymi i komunikacyjnymi. Jest to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi technologii informacyjnej.

„Zmysłowy” odbiór szkolenia

Zmysły – węch, wzrok, smak, słuch, dotyk – pozwalają na pełniejszy odbiór rzeczywistości. Warto tą wiedzę umiejętnie wykorzystać podczas przeprowadzania szkolenia.

Określ swoje oczekiwania wobec uczestników

Praca z dorosłymi jest specyficzna – istnieje ryzyko, że na to, co im się nie spodoba, zareagują agresją wymierzoną w prowadzącego. Określenie oczekiwań, celów, formuły szkolenia pozwoli na uniknięcie takich nieprzyjemnych sytuacji.

REKLAMA

Wzbudzenie zainteresowania – cierpliwie, ale skutecznie

Zainteresowanie uczestników szkolenia tematem jest jednym z głównych zadań prowadzącego. Jednak w tej kwestii niezbędna jest cierpliwość oraz sukcesywne, spokojne dążenie do celu.

Aby szkolenie było udane…

Metod na udane szkolenie jest wiele i to prowadzący ostatecznie decyduje jak zyskać przychylność słuchaczy. Jednak logika wypowiedzi i unikanie monotonii to żelazne zasady każdego udanego wystąpienia.

Odpowiednia atmosfera – czyli jaka?

Dorośli są co do zasady bardziej sceptyczni i krytyczni niż dzieci. Stworzenie odpowiedniej atmosfery podczas szkolenia pomoże stworzyć partnerską relację między prowadzącym a uczestnikami, a także zachęci ich do aktywnego udziału w zajęciach.

Jak budowana jest wizja firmy?

Obok misji firmy jej wizja jest jednym z najważniejszych składników nowopowstałego przedsiębiorstwa prowadzącego działalność gospodarczą. Niezależnie od dziedziny w jakiej firma funkcjonuje wizja w dużym stopniu wpływa na jej wizerunek.

REKLAMA

Proces osiągania celu a misja firmy

Misja firmy powinna nieodłącznie dokonywać określenia drogi do osiągnięcia wskazanego w niej celu. Jest to jedna z dziewięciu podstawowych cech misji przedsiębiorstwa.

Sens istnienia firmy a jej misja

Misja firmy jest nieodłącznym elementem funkcjonującego przedsiębiorstwa. Powinna ona zawierać określenie istoty jego funkcjonowania.

Brzmienie misji firmy

Misja firmy jest nieodłącznym składnikiem towarzyszącym przedsiębiorcy od chwili rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej. Podczas tworzenia misji można natrafić na wiele problematycznych kwestii, w tym dotyczących jej brzmienia.

Jak konkretna powinna być misja firmy?

Jedną z cech misji firmy należy konkretyzacja niesionego przez nią przekazu. Od jej stopnia uzależniony jest postrzeganie przedsiębiorstwa na rynku.

Jak zrozumiała powinna być misja firmy

Co kryje się za słowem e-learning?

W dobie coraz dynamiczniej rozwijającego się społeczeństwa i popularnego trendu dążącego do poprawy stanu naszej planety zmuszeni jesteśmy do poszukiwania nowych dróg kształcenia. Jedną z możliwości są rozwiązania, które proponuje nam e-learning.

Cel misji firmy?

Do cech misji firmy należy wskazywanie ogólnie pojętych zamierzeń, do których realizacji dąży przedsiębiorstwo. Cel misji wywiera wpływ na postrzeganie firmy.

Czy misja firmy powinna być stanowcza?

Stopień stanowczości misji firmy pozwala na określenie jej charakteru przez przeciętnego adresata i zbudowanie wizerunku firmy.

Zakres misji firmy

Misja firmy obejmuje swoim zakresem zróżnicowane elementy. Od treści misji uzależniony jest wizerunek firmy.

Jak stworzyć misję firmy?

Kreowanie misji firmy jest procesem składowym szeroko ujętego budowania wizerunku przedsiębiorstwa. Tworząc ją należy uwzględniać określone zasady.

Co powinna mówić misja firmy?

Misja firmy jako jeden z nieodłącznych elementów jej prowadzenia udziela odpowiedzi na ogólne pytania kontrahentów i klientów. Cecha ta wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa.

Wsparcie sektora MSP: inkubatory przedsiębiorczości

Inkubatory przedsiębiorczości stały się symbolem wspierania małego biznesu w regionach. Chodzi w nich bowiem o pomoc, wsparcie, utrzymanie przy życiu nowych firm w bardzo trudnym dla nich okresie „wylęgania”.

Komunikacja międzyludzka – warsztaty w praktyce

W XXI wieku komunikacja międzyludzka wychodzi poza wszelkie ograniczenia, nie zatrzymuje się jedynie na poziomie werbalnym. Jednak czy postęp techniczny, dzięki któremu mamy coraz większe możliwości do podtrzymywania kontaktów uczy nas także umiejętności słuchania i empatii?

Szkolenia językowe - jak rozsądnie wykorzystać pieniądze?

Szkolenia a zwłaszcza szkolenia językowe finansowane przynajmniej częściowo z budżetu firmy są wypadkową dwóch sił: potrzeb i możliwości (zwłaszcza finansowych) firm. W idealnej sytuacji każdemu pracownikowi możemy zapewnić taki zakres i sposób szkoleń oraz pakietów motywacyjnych, jaki tylko sobie zamarzy.

Jakie są motywy działalności gospodarczej?

Decyzja o podjęciu działalności gospodarczej nie jest rzeczą łatwą, pozostawia trwały ślad w psychice, w dalszym życiu zawodowym i prywatnym. Dlatego można nazwać to wręcz „metamorfozą”. Z czego bierze się ta decyzja? Co pcha przedsiębiorcę do działania?

Na czym polega misja firmy?

Misja firmy jest nieodłącznym składnikiem przedsiębiorstwa od chwili jego założenia. Prawidłowo skonstruowana spełnia gospodarczo i społecznie istotne funkcje.

Czym jest wizja firmy?

Każda występują w obrocie firma posiada wyobrażenie o jej funkcjonowaniu w bliższej i dalszej przyszłości. Obraz ten określany jest mianem wizji firmy.

Co trzeba wiedzieć o dzierżawie?

Umowa dzierżawy znajduje szerokie praktyczne zastosowanie. Dużą popularność dzierżawa zdobyła między rolnikami przy wydzierżawianiu gruntów rolnych, zwierząt dających pożytki naturalne, ale dzierżawić można także inne rzeczy, a także prawa jak na przykład prawo do patentu, prawo do wzoru użytkowego czy też papiery wartościowe.

Coaching drogą do celu

Moc coachingu polega na skutecznym osiąganiu celów. Dział personalny wdrażając kulturę coachingową, powinien odnosić się do celów strategicznych firmy, powiązać kolejne etapy działań coachingowych z wypływającymi z nich celami działów, kadry zarządzającej, menedżerów liniowych.

Umowa ramowa a umowa przedwstępna

Zarówno umowa ramowa jak i umowa przedwstępna zawierane są w tym samym celu - zawarcia kolejnych umów między tymi samymi stronami w przyszłości. To podobieństwo wpływa na błędne przyjęcie, że o umowach tych można mówić wymiennie. Z prawnego punktu widzenia, istniejące między tymi umowami istotne różnice, nie pozwalają na takie uznanie.

Stosowanie MSR 17 Leasing

Międzynarodowe Standardy Rachunkowości wprowadziły szereg zasad dotyczących rozliczania leasingu. Obecnie obowiązuje zaktualizowana wersja MSR 17.

Zasady klasyfikowania leasingu

Leasing jako jedna z umów handlowych podlega zasadom klasyfikacji zawartych w Międzynarodowych Standardach Rachunkowości. Ekspert radzi na jakich zasadach została oparta klasyfikacja leasingu.

Dlaczego warto badać potrzeby szkoleniowe?

Badanie potrzeb - pracowników i pracodawcy - jest kluczem do dobrania odpowiedniej tematyki i modelu szkolenia. Warto zatem zwrócić na to uwagę – tak, by przyniosło ono oczekiwane efekty.

Ustalanie zasad współpracy przy projekcie

Klarowne zasady współpracy zawsze ułatwiają relacje w kontaktach służbowych. To samo dotyczy kwestii projektów szkoleniowych. Kilka prostych ustaleń znacznie usprawnią pracę oraz pozwolą na wyciągnięcie odpowiednich konsekwencji w razie zaniedbania obowiązków jednej ze stron.

Cele i etapy tworzenia projektu szkoleniowego

Szkolenia, które zyskują coraz większą, mogą mieć wydźwięk typowo informacyjno – edukacyjny lub uczą tzw. umiejętności miękkich. Przyjrzyjmy się podstawowym celom, cechom oraz etapom tworzenia udanego projektu szkoleniowego.

Jak uregulowany jest leasing

Umowa leasingu ma charakter umowy nazwanej. Jest ona regulowana przepisami prawa, a normy jej dotyczące znajdują się w kilku aktach prawnych.

Czy kondycja finansowa leasingodawcy jest istotna

Leasingobiorca jest jedynym uczestnikiem szeroko rozumianego stosunku leasingu pozostającym bez zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.

Definicje leasingowe zawarte w MSR

Zawarcie umowy leasingu łączy się z koniecznością rozliczania go m.in. zgodnie z zasadami przewidzianymi przez Międzynarodowe Standardy Rachunkowości.

Leasing nieruchomości

Przedmiotem leasingu jako umowy nazwanej mogą być zarówno rzeczy ruchome jak i nieruchomości. Leasing nieruchomości jest stosunkowo młodą instytucją występującą w krajowym obrocie gospodarczym.

Zasady dotyczące rozliczania leasingu

Brak szczegółowych regulacji dotyczących zasada rozliczania leasingu powoduje konieczność odwołania się do Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Ich celem jest określenie prawidłowych zasad rachunkowości.

Co oznaczają terminy leasingowe z MSR

Międzynarodowe Standardy Rachunkowości formułują szereg definicji odnoszących się do leasingu. Ich znajomość jest niezbędna dla jego prawidłowego rozliczania.

Ujęcie leasingu zgodne z MSR

Międzynarodowe Standardy Rachunkowości zawierają w swojej treści klasyfikacje leasingu. Jej znajomość jest niezbędna dla dokonywania prawidłowych rozliczeń tej formy finansowania działalności.

Jakie formy leasingu są dopuszczalne

Leasing jako jedna z wielu form finansowania działalności gospodarczej występuje w zróżnicowanych formach. Konkretny podział na rodzaje zależy od przyjętego kryterium.

Jak przekonać seniora do zakupu Twojego produktu

Menadżerowie odpowiedzialni za promocję marki w coraz większym stopniu zwracają uwagę na seniorów jako atrakcyjną grupę konsumentów. Jednak osoby w starszym wieku to specyficzna grupa odbiorców, która charakteryzuje się właściwym jej sposobem odbioru treści reklamowej.

Dlaczego warto inwestować w szkolenia pracowników?

Dzisiejszy rynek inwestycyjny, jak również rynek pracy wymaga od osób z poszczególnych branż ciągłego podnoszenia kwalifikacji i „bycia na bieżąco” z nowinkami.

Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej

W procesie rekrutacji czynny udział biorą obydwie zainteresowane strony. Pracodawca, który chce poznać kompetencje kandydata i potencjalny pracownik, który musi odnaleźć się w nowej dla niego sytuacji. To od wypowiedzi i autoprezentacji zależy dalsza przyszłość zawodowa kandydata.

Właściwe kierowanie zespołem

Menadżer w swojej pracy powinien stosować twórcze i świadome kierowanie, które dotyczyłoby własnych zachowań oraz pracy kierowanego przez niego zespołu.

Od emocji do motywacji

Zastanawiam się czasem, co tak naprawdę jest zasadniczym impulsem do działania. Na pewno uczucia, emocje. Ale jak od emocji dojść do motywacji?

Potencjał firmy tkwi w jej zespole

Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na sprawne funkcjonowanie firmy, ale i na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy.

W jaki sposób należy przekazać dane osobowe?

Prowadzenie działalności gospodarczej przez przedsiębiorców łączy się często z przekazywaniem przez nich danych osobowych podmiotom „zewnętrznym”. Przyczyną przekazania może być obowiązek nałożony na przedsiębiorcę w przepisie prawa lub własna decyzja przedsiębiorcy. Komu należy przekazać dane osobowe? W jaki sposób można dane osobowe przekazać?

Procesy poznawcze w pracy menedżera

Poziomy logiczne dotyczą między innymi procesów poznawczych. Tymi właśnie chcę się tu zająć mając na myśli rozwijanie samoświadomości jako narzędzia pracy menedżera.

Jakie prawa i obowiązki ma agent?

Umowa agencyjna może być zawarta tylko między przedsiębiorcami. Na podstawie umowy agencyjnej agent przyjmuje zlecenie stałego pośredniczenia za wynagrodzeniem. Stałe zlecenie może polegać na pośredniczeniu przy zwieraniu umów z klientami na rzecz dającego zlecenie przedsiębiorcy albo na zawieraniu umów w imieniu dającego zlecenie przedsiębiorcy.

REKLAMA