REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej

HAYS Poland
Doradztwo personalne
Poproś o dostarczenie pocztą listu z ofertą, abyś mógł na nią oficjalnie odpowiedzieć (być może nie będziesz musiał prosić).
Poproś o dostarczenie pocztą listu z ofertą, abyś mógł na nią oficjalnie odpowiedzieć (być może nie będziesz musiał prosić).

REKLAMA

REKLAMA

W procesie rekrutacji czynny udział biorą obydwie zainteresowane strony. Pracodawca, który chce poznać kompetencje kandydata i potencjalny pracownik, który musi odnaleźć się w nowej dla niego sytuacji. To od wypowiedzi i autoprezentacji zależy dalsza przyszłość zawodowa kandydata.

Dobra robota! Dostałeś swoją wymarzoną pracę i przeszedłeś każdy etap zupełnie pomyślnie. Wciąż jest jednak kilka rzeczy do zrobienia, zanim usiądziesz wygodnie i zrelaksujesz się.

REKLAMA

REKLAMA

Wyobraź sobie że ...

Zostałeś zaproszony na ponowną rozmowę w sprawie pracy, w której pokładałeś swoje nadzieje. Z końcem spotkania, twój potencjalny pracodawca natychmiast proponuje Ci pracę. Czy podziękujesz mu i zaakceptujesz ją z uśmiechem, czy może wyrazisz zadowolenie, mówiąc, że jesteś na 99,9 proc. pewien, że twoja odpowiedź brzmi tak, ale chciałbyś ją przez noc przemyśleć?

Na tym etapie nie ma dobrej ani złej odpowiedzi. Żadna z opcji nie jest nieprawidłowa. Możesz być absolutnie pewien, że chcesz tą pracę, ale bądź szczery. Nie bój się poprosić o czas do namysłu. Współrozmówcy zrozumieją potrzebę rozważenia raz jeszcze wszystkich za i przeciw. To co jest ważne, to sposób, w jaki będziesz postępować po przyjęciu oferty.

W jaki sposób odpowiedzieć

Jednym z najbardziej powszechnych pytań, które są nam zadawane w Hays jest: „Powiedziałem „tak” nowemu pracodawcy. Czy mimo to, muszę napisać list, potwierdzający akceptację?”

REKLAMA

Odpowiedź to stanowcze „tak”. Jeżeli otrzymałeś i zaakceptowałeś słowną ofertę, a następnie otrzymałeś tradycyjny list z ofertą pracy, abstrahując od wszystkiego innego, wypada po prostu odpisać. W dodatku, rozsądnie jest otrzymywać i odpowiadać na takie dokumenty pisemnie, aby uniknąć w przyszłości ewentualnych nieporozumień. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: O odpowiedzialności w zespole

Poproś o dostarczenie pocztą listu z ofertą, abyś mógł na nią oficjalnie odpowiedzieć (być może nie będziesz musiał prosić). Jeżeli przenosisz się z innej pracy, jest bardzo prawdopodobne, że będziesz musiał pracować w czasie okresu wypowiedzenia. Jeżeli twój nowy pracodawca skłania się ku temu, abyś zaczął tak szybko, jak jest to możliwe, list z ofertą powinien dotrzeć natychmiast.

Struktura listu

• Uwzględnij wszystkie istotne formalności, takie jak nazwiska, adresy firmowe i daty.
• Podziękuj nowemu pracodawcy za oferowane stanowisko.
• Napisz, że jesteś uradowany, mogąc przyjąć ofertę.
• Poinformuj o dacie rozpoczęcia pracy (jeżeli nie jest ustalona, napisz, że zawiadomisz o tym tak szybko, jak to będzie możliwe.
• Zakończ pozytywną wzmianką, pisząc, że nie możesz się doczekać, kiedy dołączysz do zespołu.

Przykład zadowalającego sformułowania tekstu:

Odpowiedź na ofertę: Papillon Consulting (Managing Agent)

Szanowny Panie...,
Dziękuję za list, oferujący posadę Managing Agenta w firmie Papillon Consulting, odnoszący się do rozmowy kwalifikacyjnej z 10 lipca. Potwierdziłem słownie przyjęcie oferty i z przyjemnością przesyłam potwierdzenie pisemne.
Aktualnie oczekuję nadejścia kontraktu pocztą, który zamierzam niezwłocznie podpisać i odesłać. Skontaktuję się z Panem w poniedziałek 20 -go lipca, w celu potwierdzenia daty rozpoczęcia pracy. Jeszcze raz dziękuję za tą znakomitą szansę zawodową i nie mogę się doczekać, kiedy dołączę do organizacji i przyczynię się do przyszłych sukcesów zespołu.
Z poważaniem,
Jan Nowak

Podczas okresu wypowiedzenia

Nie ma żadnego powodu, dla którego miałbyś nie utrzymywać kontaktu z nowym pracodawcą. Wyślij maila lub zadzwoń. Twój nowy szef może nawet zaprosić Cię na drinka w gronie pracowniczym, abyś mógł poznać przyszłych kolegów i jeśli tak się stanie, zrób wszystko, aby tam się pojawić. Jeżeli taka sugestia nie padła, dlaczego mu jej nie podsunąć? 

Polecamy: Jak odejść z klasą?

Miesiąc jest długim czasem oczekiwania na start i im więcej w tym czasie się dowiesz na temat tego, kto jest kim w dziale, tym łatwiej Ci będzie pierwszego dnia. Pamiętaj, że zaproszenie do integracji nie zawsze musi leżeć w gestii twojego szefa, ale nie obawiaj się bycia pro aktywnym. Jest więcej niż prawdopodobne, że będzie pod wrażeniem twojej inicjatywy, zapału i chęci dopasowania się do nowego środowiska.

Jak widzisz każdy etap działań, związanych z przyjmowaniem ofert nowej pracy i rezygnacją ze starej, podlega ocenie etykiety, z jaką postępujesz. Obserwacja tych szczegółów powinna zaszczepić w twoich działaniach pewność siebie i pomóc Ci iść do przodu w twojej przyszłej karierze zawodowej. Powodzenia!

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

REKLAMA

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA