REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zalety e-nauki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
WebHat
WebHat to prężnie rozwijająca się firma tworząca interaktywny video e-learning.
W wypadku skorzystania z modelu nauczania na odległość firma może ponieść jednorazowy koszt (który jest średnio od trzech do dziesięciu razy niższy niż suma wszystkich kosztów obejmujących model tradycyjny).
W wypadku skorzystania z modelu nauczania na odległość firma może ponieść jednorazowy koszt (który jest średnio od trzech do dziesięciu razy niższy niż suma wszystkich kosztów obejmujących model tradycyjny).
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Kraje zachodnie, które już dawno wykorzystują zaawansowane technologie doceniły także zalety e-learningu. Jakie są właściwie pozytywne strony nauczania na odległość?

Po pierwsze – przejście z modelu standardowego na model internetowy umożliwia każdemu uczenie się we własnym tempie, a także zminimalizowanie strachu i nieśmiałości, które tak często pojawiają się w tradycyjnej klasie. W e-szkoleniach cała uwaga zawsze koncentruje się na indywidualnym odbiorcy, a sam przekaz oparty jest o ciekawe multimedia i niewerbalne formy prezentacji materiału.

REKLAMA

Oprócz tego, w porównaniu z tradycyjnymi zajęciami w klasie, e-learning przynosi duże oszczędności organizacjom z rozproszonymi i ciągle zmieniającymi się uczniami, ponieważ posiadają one możliwość ponownego zaprezentowania treści szkoleniowej. Obecnie największą popularnością cieszą się szkolenia, które obligatoryjnie musi przejść większość pracowników w momencie przyjęcia ich w szeregi firmy. Są to:

  • Interaktywne szkolenia aplikacyjne obejmujące swoim zakresem obsługę różnego rodzaju aplikacji informatycznych i pakietów biurowych, np. MS Office, a także dedykowanych systemów wewnątrzkorporacyjnych, których znajomość jest niezbędna do sprawnego działania pracownika w danej organizacji;
  • Szkolenia dotyczące produktów i usług – stosuje się je głównie do szybkiego i kompletnego przeszkolenia np. handlowców czy przedstawicieli z zakresu asortymentu produktowo- usługowego posiadanego przez daną firmę;
  • Szkolenia dotyczące podstawowych zasad panujących w miejscu pracy. Szkolenia takie obejmują zakresem np. kurs BHP czy ochronę danych.

E-learning a tradycyjny model szkoleniowy

W standardowym modelu szkoleniowym, każdy z nowoprzyjętych pracowników powinien odbyć szereg kursów przygotowawczych, które umożliwią mu zrozumienie zasad i reguł panujących w danej organizacji. Każde takie szkolenie to nowy wydatek obejmujący takie czynniki, jak zatrudnienie szkoleniowca, wynajęcie sali konferencyjnej czy wreszcie dojazd na miejsce szkolenia. 

Polecamy: Nauczanie na odległość - nowa era w szkoleniach dla firm

W wypadku skorzystania z modelu nauczania na odległość firma może ponieść jednorazowy koszt (który jest średnio od trzech do dziesięciu razy niższy niż suma wszystkich kosztów obejmujących model tradycyjny) i zainwestować w stworzenie szkolenia e-learning, często wraz z modułem egzaminacyjnym, które następnie jest rozdystrybuowane wśród pracowników. Pracodawca otrzymuje również informację zwrotną, że dany zakres materiału został poprawnie opanowany i przyswojony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najczęstsze zarzuty

REKLAMA

W wypadku zdalnego nauczania częstym zarzutem stawianym przeciwko tej formie nauczania jest wrażenie odosobnienia, którego mogliby doświadczyć osoby uczący się na odległość. Niezaprzeczalnym faktem jest, że człowiek jest istotą społeczną, dążącą do kontaktu z innymi osobami. Z tego też powodu, ostatnio w Internecie zaistniał trend nazywany Web 2.0. W ogólnym zarysie – jest to nowa zasada, w myśl której tworzone są serwisy oparte o jedną cechę charakterystyczną, którą jest interakcja pomiędzy członkami społeczności.

Owa interakcja przejawia się m.in. w możliwości budowania sieci społecznych, które są kreowane np. przez ludzi posiadających te same zainteresowania czy pasje. Takie wirtualne interakcje najczęściej są zalążkiem rzeczywistych kontaktów międzyludzkich mających miejsce w sferze rzeczywistości.

Polecamy: E-learning wciąż jest nowością

Ten sam trend jest obserwowany i skutecznie przenoszony do e-nauczania. Oprócz typowych form wirtualnego social networkingu, czyli tworzenia struktur społecznych typu nasza-klasa.pl czy Facebook, istnieje możliwość korzystania z takich rozwiązań, jak rozmowa głosowa lub tekstowa w czasie rzeczywistym, podczas prowadzenia tradycyjnej lekcji w wirtualnej formie. Tę ostatnią formę umożliwiają aplikacje wideokonferencyjne, które na chwilę obecną mogą być wykorzystywane przez każdą osobę, która posiada komputer z łączem do Internetu oraz kamerę internetową.

Artykuł jest fragmentem raportu „Nauczanie na odległość 2010” WebHat

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA