REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zalety e-nauki

WebHat
WebHat to prężnie rozwijająca się firma tworząca interaktywny video e-learning.
W wypadku skorzystania z modelu nauczania na odległość firma może ponieść jednorazowy koszt (który jest średnio od trzech do dziesięciu razy niższy niż suma wszystkich kosztów obejmujących model tradycyjny).
W wypadku skorzystania z modelu nauczania na odległość firma może ponieść jednorazowy koszt (który jest średnio od trzech do dziesięciu razy niższy niż suma wszystkich kosztów obejmujących model tradycyjny).
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Kraje zachodnie, które już dawno wykorzystują zaawansowane technologie doceniły także zalety e-learningu. Jakie są właściwie pozytywne strony nauczania na odległość?

Po pierwsze – przejście z modelu standardowego na model internetowy umożliwia każdemu uczenie się we własnym tempie, a także zminimalizowanie strachu i nieśmiałości, które tak często pojawiają się w tradycyjnej klasie. W e-szkoleniach cała uwaga zawsze koncentruje się na indywidualnym odbiorcy, a sam przekaz oparty jest o ciekawe multimedia i niewerbalne formy prezentacji materiału.

REKLAMA

Oprócz tego, w porównaniu z tradycyjnymi zajęciami w klasie, e-learning przynosi duże oszczędności organizacjom z rozproszonymi i ciągle zmieniającymi się uczniami, ponieważ posiadają one możliwość ponownego zaprezentowania treści szkoleniowej. Obecnie największą popularnością cieszą się szkolenia, które obligatoryjnie musi przejść większość pracowników w momencie przyjęcia ich w szeregi firmy. Są to:

  • Interaktywne szkolenia aplikacyjne obejmujące swoim zakresem obsługę różnego rodzaju aplikacji informatycznych i pakietów biurowych, np. MS Office, a także dedykowanych systemów wewnątrzkorporacyjnych, których znajomość jest niezbędna do sprawnego działania pracownika w danej organizacji;
  • Szkolenia dotyczące produktów i usług – stosuje się je głównie do szybkiego i kompletnego przeszkolenia np. handlowców czy przedstawicieli z zakresu asortymentu produktowo- usługowego posiadanego przez daną firmę;
  • Szkolenia dotyczące podstawowych zasad panujących w miejscu pracy. Szkolenia takie obejmują zakresem np. kurs BHP czy ochronę danych.

E-learning a tradycyjny model szkoleniowy

W standardowym modelu szkoleniowym, każdy z nowoprzyjętych pracowników powinien odbyć szereg kursów przygotowawczych, które umożliwią mu zrozumienie zasad i reguł panujących w danej organizacji. Każde takie szkolenie to nowy wydatek obejmujący takie czynniki, jak zatrudnienie szkoleniowca, wynajęcie sali konferencyjnej czy wreszcie dojazd na miejsce szkolenia. 

Polecamy: Nauczanie na odległość - nowa era w szkoleniach dla firm

W wypadku skorzystania z modelu nauczania na odległość firma może ponieść jednorazowy koszt (który jest średnio od trzech do dziesięciu razy niższy niż suma wszystkich kosztów obejmujących model tradycyjny) i zainwestować w stworzenie szkolenia e-learning, często wraz z modułem egzaminacyjnym, które następnie jest rozdystrybuowane wśród pracowników. Pracodawca otrzymuje również informację zwrotną, że dany zakres materiału został poprawnie opanowany i przyswojony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najczęstsze zarzuty

REKLAMA

W wypadku zdalnego nauczania częstym zarzutem stawianym przeciwko tej formie nauczania jest wrażenie odosobnienia, którego mogliby doświadczyć osoby uczący się na odległość. Niezaprzeczalnym faktem jest, że człowiek jest istotą społeczną, dążącą do kontaktu z innymi osobami. Z tego też powodu, ostatnio w Internecie zaistniał trend nazywany Web 2.0. W ogólnym zarysie – jest to nowa zasada, w myśl której tworzone są serwisy oparte o jedną cechę charakterystyczną, którą jest interakcja pomiędzy członkami społeczności.

Owa interakcja przejawia się m.in. w możliwości budowania sieci społecznych, które są kreowane np. przez ludzi posiadających te same zainteresowania czy pasje. Takie wirtualne interakcje najczęściej są zalążkiem rzeczywistych kontaktów międzyludzkich mających miejsce w sferze rzeczywistości.

Polecamy: E-learning wciąż jest nowością

Ten sam trend jest obserwowany i skutecznie przenoszony do e-nauczania. Oprócz typowych form wirtualnego social networkingu, czyli tworzenia struktur społecznych typu nasza-klasa.pl czy Facebook, istnieje możliwość korzystania z takich rozwiązań, jak rozmowa głosowa lub tekstowa w czasie rzeczywistym, podczas prowadzenia tradycyjnej lekcji w wirtualnej formie. Tę ostatnią formę umożliwiają aplikacje wideokonferencyjne, które na chwilę obecną mogą być wykorzystywane przez każdą osobę, która posiada komputer z łączem do Internetu oraz kamerę internetową.

Artykuł jest fragmentem raportu „Nauczanie na odległość 2010” WebHat

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA