E-learning - nowy wymiar edukacji?
REKLAMA
REKLAMA
W przypadku e-nauczania nie można mówić o chwilowej modzie, lecz o silnym ruchu obecnym w coraz większej liczbie przedsiębiorstw, organizacji rządowych i ośrodków edukacyjnych na całym świecie.
REKLAMA
REKLAMA
Popularność e-learningu wiąże się między innymi z tym, że jest on dostosowany nie do nauczającego, ale do uczącego się. E-kursanci nie są uzależnieni od psychicznych i fizycznych predyspozycji osoby prowadzącej szkolenie, wszyscy, którzy przejdą dany kurs, będą mieli dokładnie takie same szanse na przyswojenie wiedzy.
Osoba ucząca się ma bardzo dużą kontrolę nad procesem nauczania. Skonstruowanie materiału dydaktycznego oraz sposób jego przekazu pozwalają na wykonywanie przez kursantów dowolnych ćwiczeń, powtarzanie materiału, przerwanie i powrót do kursu w odpowiednim dla szkolącego się momencie. Te zalety kursu multimedialnego pozwalają dopasować go do indywidualnych potrzeb i umożliwiają efektywne nauczanie. Zaletą e-learningu jest także to, że wykorzystuje się w nim najnowsze sposoby przekazywania wiedzy.
Polecamy: Jak wybrać dobre szkolenie?
Obecnie twórcy kursów multimedialnych, zdając sobie sprawę z tego, że użytkownicy Internetu są w stanie poświęcić coraz mniej uwagi długiemu tekstowi naładowanemu fachowymi informacjami, często decydują się na video e-learning. Jest to szybszy i wygodniejszy sposób na przekazanie informacji niż tekst i statyczna grafika. Szkolenia video minimalizują liczbę informacji pobocznych i kierują uwagę użytkownika na materiał szkoleniowy, co znacznie podnosi zaangażowanie.
E-learning korzystny dla firm
Wdrożenie e-learningu jest opłacalne również dla firm. Przy korzystaniu ze szkoleń multimedialnych wyeliminowane zostają wydatki na zakwaterowanie i wyżywienie kursantów. Poza tym jedno szkolenie może być wykorzystane przez nieograniczoną liczbę osób. Szkolenia multimedialne dają możliwość szybkiego przeszkolenia dużej liczby pracowników.
Polecamy: Wybór firmy szkoleniowej
REKLAMA
Pracodawca może cały czas monitorować postępy kursantów poprzez wykonywanie testów sprawdzających stan przyswojonej wiedzy. Szkolenia multimedialne mogą być stale aktualizowane i rozbudowywane, tak aby przekazywane w nich treści odpowiadały aktualnym zapotrzebowaniom firmy.
Wdrożenie e-nauczania niewątpliwie wymaga zapewnienia odpowiedniej infrastruktury informatycznej w firmie, jednak korzyści jakie daje e-learning pozwalają przewidywać, że rynek szkoleń multimedialnych będzie się nadal dynamicznie rozwijał.
Małgorzata Dębińska, dydaktyk medialny WebHat
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.