REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego warto inwestować w szkolenia pracowników?

HAYS Poland
Doradztwo personalne
Szkolenia w przeciwieństwie do studiów podyplomowych nakierowane są na jedno aktualne w danym momencie zagadnienie.
Szkolenia w przeciwieństwie do studiów podyplomowych nakierowane są na jedno aktualne w danym momencie zagadnienie.

REKLAMA

REKLAMA

Dzisiejszy rynek inwestycyjny, jak również rynek pracy wymaga od osób z poszczególnych branż ciągłego podnoszenia kwalifikacji i „bycia na bieżąco” z nowinkami.

Uczestnictwo w szkoleniach czy studiach to również bycie częścią danego rynku; to spotkania z grupą osób z danego sektora - wymiana wiedzy i doświadczeń oraz zdobywanie nowych kontaktów.

REKLAMA

REKLAMA

Obecna oferta studiów i szkoleń jest bardzo bogata i każdy znajdzie dla siebie to, co najbardziej go interesuje. W pierwszej kolejności skupię się na przedstawieniu najciekawszej według mnie oferty studiów podyplomowych dla osób z branży budowlanej i nieruchomości:

Studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami – studia z zakresu project management oferują uczelnie zarówno państwowe, jak i prywatne. Są to studia adresowane do kadry kierowniczej i specjalistycznej przedsiębiorstw biorących udział w złożonych przedsięwzięciach, np. budowlanych czy produkcyjnych. Studia mają charakter ogólny i skupiają się na takich zagadnieniach, jak: planowanie realizacji projektów, finansowanie projektów, zarządzanie ryzykiem projektów, kierowanie zespołem projektowym. 

Polecamy: Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej

REKLAMA

Uczestnik tych studiów z pewnością zapozna się z podstawowymi narzędziami służącymi zarządzaniu projektami, będzie miał okazję szukać rozwiązań dla przedstawionych problemów, które występują w codziennym zarządzaniu projektami, na koniec zaś jego zadaniem będzie napisanie pracy, która w sposób praktyczny nawiąże do zagadnień z zakresu zarządzania projektami. Rekrutacja na te studia w większości przypadków jest otwarta i odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Studia podyplomowe dla pracowników branży budowlanej i nieruchomości organizowane przy udziale dwóch uniwersytetów z Wielkiej Brytanii. Są to studia podzielone na dwa moduły. Pierwszy z nich adresowany jest do osób z branży budowlanej i nakierowany jest na zagadnienia z zakresu zarządzania projektami oraz zarządzania kosztami i analizy kosztów inwestycji.

Drugi moduł skierowany jest do osób z branży nieruchomości i dotyczy zagadnień z zakresu inwestowania, wyceny, finansów i zarządzania nieruchomościami. Studia trwają dwa lata w trybie dwóch dni zajęć w tygodniu.

Dodatkowo studenci jeden tydzień spędzają w Wielkiej Brytanii, gdzie pod okiem profesjonalistów z branży rozwiązują w grupach zaczerpnięte z życia studia przypadków. Te studia zapewniają zapoznanie się z najnowszymi modelami zarządzania stosowanymi w branży budowlanej i nieruchomości, zapewniają uczenie się od najlepszych w branży w oparciu o program i metodologię nauczania dwóch najlepszych uniwersytetów z Wielkiej Brytanii.

Dodatkowo otwierają drzwi dla tych, którzy chcą zdobyć tytuł RICS. Aby stać się ich członkiem należy wykazać się certyfikatami znajomości języka angielskiego (np. Cambridge Certificate in Advanced English – CAE, Test of English as a Foreign Language – TOEFL), być pracownikiem firmy z branży budowlanej bądź nieruchomości oraz posiadać studia wyższe związane z branżą.

Polecamy: Budowa systemu motywacji pozapłacowej

Dyplomowany Specjalista Inwestycji Komercyjnych (CCIM – Certified Commercial Investment Member) – tematyka kursów skupia się na analizie nieruchomości komercyjnych. Szkolenia obejmują analizę finansową, analizę rynkową, analizę decyzji użytkownika oraz analizę inwestycji komercyjnych na rynku nieruchomości.

Aby ubiegać się o tytuł CCIM należy ukończyć wszystkie kursy podstawowe, zdać egzamin końcowy obejmujący wiedzę teoretyczną i praktyczną oraz wykazać się odpowiednią praktyką na rynku nieruchomości komercyjnych.

Tytuł CCIM jest nazywany “doktoratem z komercyjnego rynku nieruchomości”. Wyłącznym organizatorem kursów CCIM i egzaminów w Polsce, w oparciu o porozumienie podpisane z Instytutem CCIM z Chicago, jest Polska Federacja Rynku Nieruchomości.

Szkolenia w przeciwieństwie do studiów podyplomowych nakierowane są na jedno aktualne w danym momencie zagadnienie. Ich oferta jest tańsza i bardziej urozmaicona. Za przykłady tematów szkoleń niech posłużą np. takie:

• Dokumentacja projektowa i kosztorysy w zamówieniach publicznych;
• Inwestowanie w nieruchomości a rozliczenia podatkowe;
• Ochrona przeciwpożarowa w obiektach budowlanych;
• Praktyczne aspekty zawierania umów o roboty budowlane;
• Warunki kontraktowe FIDIC.

Agnieszka Jurkowska, senior consultant - team leader

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA