REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego warto inwestować w szkolenia pracowników?

 HAYS Poland
Doradztwo personalne
Szkolenia w przeciwieństwie do studiów podyplomowych nakierowane są na jedno aktualne w danym momencie zagadnienie.
Szkolenia w przeciwieństwie do studiów podyplomowych nakierowane są na jedno aktualne w danym momencie zagadnienie.

REKLAMA

REKLAMA

Dzisiejszy rynek inwestycyjny, jak również rynek pracy wymaga od osób z poszczególnych branż ciągłego podnoszenia kwalifikacji i „bycia na bieżąco” z nowinkami.

Uczestnictwo w szkoleniach czy studiach to również bycie częścią danego rynku; to spotkania z grupą osób z danego sektora - wymiana wiedzy i doświadczeń oraz zdobywanie nowych kontaktów.

REKLAMA

Obecna oferta studiów i szkoleń jest bardzo bogata i każdy znajdzie dla siebie to, co najbardziej go interesuje. W pierwszej kolejności skupię się na przedstawieniu najciekawszej według mnie oferty studiów podyplomowych dla osób z branży budowlanej i nieruchomości:

Studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami – studia z zakresu project management oferują uczelnie zarówno państwowe, jak i prywatne. Są to studia adresowane do kadry kierowniczej i specjalistycznej przedsiębiorstw biorących udział w złożonych przedsięwzięciach, np. budowlanych czy produkcyjnych. Studia mają charakter ogólny i skupiają się na takich zagadnieniach, jak: planowanie realizacji projektów, finansowanie projektów, zarządzanie ryzykiem projektów, kierowanie zespołem projektowym. 

Polecamy: Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej

REKLAMA

Uczestnik tych studiów z pewnością zapozna się z podstawowymi narzędziami służącymi zarządzaniu projektami, będzie miał okazję szukać rozwiązań dla przedstawionych problemów, które występują w codziennym zarządzaniu projektami, na koniec zaś jego zadaniem będzie napisanie pracy, która w sposób praktyczny nawiąże do zagadnień z zakresu zarządzania projektami. Rekrutacja na te studia w większości przypadków jest otwarta i odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Studia podyplomowe dla pracowników branży budowlanej i nieruchomości organizowane przy udziale dwóch uniwersytetów z Wielkiej Brytanii. Są to studia podzielone na dwa moduły. Pierwszy z nich adresowany jest do osób z branży budowlanej i nakierowany jest na zagadnienia z zakresu zarządzania projektami oraz zarządzania kosztami i analizy kosztów inwestycji.

Drugi moduł skierowany jest do osób z branży nieruchomości i dotyczy zagadnień z zakresu inwestowania, wyceny, finansów i zarządzania nieruchomościami. Studia trwają dwa lata w trybie dwóch dni zajęć w tygodniu.

REKLAMA

Dodatkowo studenci jeden tydzień spędzają w Wielkiej Brytanii, gdzie pod okiem profesjonalistów z branży rozwiązują w grupach zaczerpnięte z życia studia przypadków. Te studia zapewniają zapoznanie się z najnowszymi modelami zarządzania stosowanymi w branży budowlanej i nieruchomości, zapewniają uczenie się od najlepszych w branży w oparciu o program i metodologię nauczania dwóch najlepszych uniwersytetów z Wielkiej Brytanii.

Dodatkowo otwierają drzwi dla tych, którzy chcą zdobyć tytuł RICS. Aby stać się ich członkiem należy wykazać się certyfikatami znajomości języka angielskiego (np. Cambridge Certificate in Advanced English – CAE, Test of English as a Foreign Language – TOEFL), być pracownikiem firmy z branży budowlanej bądź nieruchomości oraz posiadać studia wyższe związane z branżą.

Polecamy: Budowa systemu motywacji pozapłacowej

Dyplomowany Specjalista Inwestycji Komercyjnych (CCIM – Certified Commercial Investment Member) – tematyka kursów skupia się na analizie nieruchomości komercyjnych. Szkolenia obejmują analizę finansową, analizę rynkową, analizę decyzji użytkownika oraz analizę inwestycji komercyjnych na rynku nieruchomości.

Aby ubiegać się o tytuł CCIM należy ukończyć wszystkie kursy podstawowe, zdać egzamin końcowy obejmujący wiedzę teoretyczną i praktyczną oraz wykazać się odpowiednią praktyką na rynku nieruchomości komercyjnych.

Tytuł CCIM jest nazywany “doktoratem z komercyjnego rynku nieruchomości”. Wyłącznym organizatorem kursów CCIM i egzaminów w Polsce, w oparciu o porozumienie podpisane z Instytutem CCIM z Chicago, jest Polska Federacja Rynku Nieruchomości.

Szkolenia w przeciwieństwie do studiów podyplomowych nakierowane są na jedno aktualne w danym momencie zagadnienie. Ich oferta jest tańsza i bardziej urozmaicona. Za przykłady tematów szkoleń niech posłużą np. takie:

• Dokumentacja projektowa i kosztorysy w zamówieniach publicznych;
• Inwestowanie w nieruchomości a rozliczenia podatkowe;
• Ochrona przeciwpożarowa w obiektach budowlanych;
• Praktyczne aspekty zawierania umów o roboty budowlane;
• Warunki kontraktowe FIDIC.

Agnieszka Jurkowska, senior consultant - team leader

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA