REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Coaching drogą do celu

Subskrybuj nas na Youtube
Wdrażanie kultury coachingowej powinno obejmować wszystkie poziomy zarządzania w firmie.
Wdrażanie kultury coachingowej powinno obejmować wszystkie poziomy zarządzania w firmie.

REKLAMA

REKLAMA

Moc coachingu polega na skutecznym osiąganiu celów. Dział personalny wdrażając kulturę coachingową, powinien odnosić się do celów strategicznych firmy, powiązać kolejne etapy działań coachingowych z wypływającymi z nich celami działów, kadry zarządzającej, menedżerów liniowych.

Wdrażanie coachingu powinno być kompatybilne z innymi metodami, narzędziami i procesami w firmie np. zarządzaniem kompetencjami, systemem ocen pracowniczych, działaniami rozwojowymi, promowaniem przywództwa inspiracyjnego. Szczególnie pomocne jest postrzeganie organizacji i zachodzących w niej procesów jako informacji zwrotnych.

REKLAMA

Coaching przynosi również nowe spojrzenie na dotychczasowe błędy czy niepowodzenia, i to zarówno na poziomie komunikacyjnym jak i mentalnym - zamienia je na doświadczenie. Zmiana optyki powoduje przejście od oskarżania do inspirowania, aby nauka płynąca z negatywnego doświadczenia przyczyniała się do lepszego osiągania celów.

Dla wielu firm i kadry zarządzającej takie podejście jest przełomowe. Szybko jednak przynosi wymierne zyski, w postaci motywującego środowiska pracy, wzrostu innowacyjności, wyników finansowych.

Coaching kadry menedżerskiej

Wdrażanie kultury coachingowej powinno obejmować wszystkie poziomy zarządzania w firmie. Tylko wtedy możliwe jest powiązanie celów organizacji z indywidualnym celami menedżerów, oraz trwałe przenikanie kultury coachingowej w codzienną praktykę zarządzania pracownikami.

Polecamy: Konsekwencja główna zaleta menedżera

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odpowiednie przygotowanie menedżerów obejmuje zarówno szkolenia z zakresu teorii i umiejętności zarządzania poprzez coaching oraz, co kluczowe dla powodzenia całości procesu, indywidualny executive coaching.

REKLAMA

Zdaniem Adama Stolarzewicza executive coacha z wieloletnim doświadczeniem menedżerskim największymi trzema korzyściami z tego procesu jest po pierwsze możliwość samodzielnego doświadczenia, odczucia na sobie i sprawdzenia tego czym jest proces coachingu wdrażany w danej organizacji.

Po drugie - jest to jedna z najskuteczniejszych form dalszego rozwoju dla doświadczonych i kompetentnych managerów. Często bywa tak, że osoby z dziesięcio-, piętnasto-, czy dwudziestoletnim stażem managerskim z trudem odnajdują w programach szkoleniowych wielu firm inspirację, motywację czy też wewnętrzną potrzebę dokonania swojej życiowej zmiany. W takich przypadkach to właśnie coaching jest doskonałym rozwiązaniem.

I po trzecie, co najważniejsze, wskazuje Adam Stolarzewicz, proces executive coachingu umożliwia nabycie umiejętności samodoskonalenia się w przyszłości, jest niejako nabyciem umiejętności samodzielnej pracy z własną świadomością, kompetencjami oraz sposobami realizacją celów biznesowych.

Polecamy: Budowanie zaufania

W przygotowaniu organizacji i liderów do przyjęcia kultury coachingowej warto wykorzystać zmodyfikowany przez ekspertów Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu model metody mistrzowskiego coachingu zaproponowany przez Roberta Hargrove („Mistrzowski Coaching”) obejmujący pięć etapów:

Etap 1 - włączenie menedżerów w relację coachingową;

Etap 2 - coaching liderów, którego celem jest zaprojektowanie przez nich wizji przyszłości (swojej i organizacji);

Etap 3 - ocena 360 stopni – nowe określenie organizacji wymaga w pierwszej kolejności określenia siebie. Na tym etapie csipb.pl proponuje pogłębione metody diagnozy potencjału menedżerskiego w postaci audytu coachingowego, na który składają się kompleksowe działania diagnostyczne np. Development Center, opracowanie ścieżek rozwoju potencjału osobistego na podstawie badań zaawansowanymi narzędziami typu Extended Disc®, Insights Discovery™, określającymi naturalne i adaptowane zachowania, wspomagającymi proces oceny i zarządzania pojedynczymi pracownikami jak i zespołami o różnych stylach zachowań.

Etap 4 – Planowanie strategiczne w praktyce;

Etap 5 – Uczenie skuteczności poprzez comiesięczne sesje coachingowe poświęcone omówieniu celów, priorytetów i najważniejszych zadań.

REKLAMA

Warunkiem zrozumienia działania coachingu jako metody samorozwoju oraz inspirowania i motywowania innych jest osobiste doświadczenie jego wpływu w ustalaniu swoich celów, uświadomienie sobie wartości, które są motorem zachowań i zmierzenia się z siłą własnych przekonań. Przejście procesu własnego coachingu upewnia menedżerów co do skuteczności tej metody, jest cennym elementem samorozwoju, dostarcza narzędzi do inspirowania pracowników.

Dr Anna Syrek-Kosowska, Coach kadry menedżerskiej, Vice President of the Society for Coaching Psychology przy Brytyjskim Towarzystwie Psychologicznym,Partner Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu

Artykuł ukazał się DZIENNIK-u, Dodatek Praca

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA