REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Wdrażanie kultury coachingowej powinno obejmować wszystkie poziomy zarządzania w firmie.
Wdrażanie kultury coachingowej powinno obejmować wszystkie poziomy zarządzania w firmie.

REKLAMA

REKLAMA

Moc coachingu polega na skutecznym osiąganiu celów. Dział personalny wdrażając kulturę coachingową, powinien odnosić się do celów strategicznych firmy, powiązać kolejne etapy działań coachingowych z wypływającymi z nich celami działów, kadry zarządzającej, menedżerów liniowych.

Wdrażanie coachingu powinno być kompatybilne z innymi metodami, narzędziami i procesami w firmie np. zarządzaniem kompetencjami, systemem ocen pracowniczych, działaniami rozwojowymi, promowaniem przywództwa inspiracyjnego. Szczególnie pomocne jest postrzeganie organizacji i zachodzących w niej procesów jako informacji zwrotnych.

REKLAMA

REKLAMA

Coaching przynosi również nowe spojrzenie na dotychczasowe błędy czy niepowodzenia, i to zarówno na poziomie komunikacyjnym jak i mentalnym - zamienia je na doświadczenie. Zmiana optyki powoduje przejście od oskarżania do inspirowania, aby nauka płynąca z negatywnego doświadczenia przyczyniała się do lepszego osiągania celów.

Dla wielu firm i kadry zarządzającej takie podejście jest przełomowe. Szybko jednak przynosi wymierne zyski, w postaci motywującego środowiska pracy, wzrostu innowacyjności, wyników finansowych.

Coaching kadry menedżerskiej

Wdrażanie kultury coachingowej powinno obejmować wszystkie poziomy zarządzania w firmie. Tylko wtedy możliwe jest powiązanie celów organizacji z indywidualnym celami menedżerów, oraz trwałe przenikanie kultury coachingowej w codzienną praktykę zarządzania pracownikami.

REKLAMA

Polecamy: Konsekwencja główna zaleta menedżera

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odpowiednie przygotowanie menedżerów obejmuje zarówno szkolenia z zakresu teorii i umiejętności zarządzania poprzez coaching oraz, co kluczowe dla powodzenia całości procesu, indywidualny executive coaching.

Zdaniem Adama Stolarzewicza executive coacha z wieloletnim doświadczeniem menedżerskim największymi trzema korzyściami z tego procesu jest po pierwsze możliwość samodzielnego doświadczenia, odczucia na sobie i sprawdzenia tego czym jest proces coachingu wdrażany w danej organizacji.

Po drugie - jest to jedna z najskuteczniejszych form dalszego rozwoju dla doświadczonych i kompetentnych managerów. Często bywa tak, że osoby z dziesięcio-, piętnasto-, czy dwudziestoletnim stażem managerskim z trudem odnajdują w programach szkoleniowych wielu firm inspirację, motywację czy też wewnętrzną potrzebę dokonania swojej życiowej zmiany. W takich przypadkach to właśnie coaching jest doskonałym rozwiązaniem.

I po trzecie, co najważniejsze, wskazuje Adam Stolarzewicz, proces executive coachingu umożliwia nabycie umiejętności samodoskonalenia się w przyszłości, jest niejako nabyciem umiejętności samodzielnej pracy z własną świadomością, kompetencjami oraz sposobami realizacją celów biznesowych.

Polecamy: Budowanie zaufania

W przygotowaniu organizacji i liderów do przyjęcia kultury coachingowej warto wykorzystać zmodyfikowany przez ekspertów Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu model metody mistrzowskiego coachingu zaproponowany przez Roberta Hargrove („Mistrzowski Coaching”) obejmujący pięć etapów:

Etap 1 - włączenie menedżerów w relację coachingową;

Etap 2 - coaching liderów, którego celem jest zaprojektowanie przez nich wizji przyszłości (swojej i organizacji);

Etap 3 - ocena 360 stopni – nowe określenie organizacji wymaga w pierwszej kolejności określenia siebie. Na tym etapie csipb.pl proponuje pogłębione metody diagnozy potencjału menedżerskiego w postaci audytu coachingowego, na który składają się kompleksowe działania diagnostyczne np. Development Center, opracowanie ścieżek rozwoju potencjału osobistego na podstawie badań zaawansowanymi narzędziami typu Extended Disc®, Insights Discovery™, określającymi naturalne i adaptowane zachowania, wspomagającymi proces oceny i zarządzania pojedynczymi pracownikami jak i zespołami o różnych stylach zachowań.

Etap 4 – Planowanie strategiczne w praktyce;

Etap 5 – Uczenie skuteczności poprzez comiesięczne sesje coachingowe poświęcone omówieniu celów, priorytetów i najważniejszych zadań.

Warunkiem zrozumienia działania coachingu jako metody samorozwoju oraz inspirowania i motywowania innych jest osobiste doświadczenie jego wpływu w ustalaniu swoich celów, uświadomienie sobie wartości, które są motorem zachowań i zmierzenia się z siłą własnych przekonań. Przejście procesu własnego coachingu upewnia menedżerów co do skuteczności tej metody, jest cennym elementem samorozwoju, dostarcza narzędzi do inspirowania pracowników.

Dr Anna Syrek-Kosowska, Coach kadry menedżerskiej, Vice President of the Society for Coaching Psychology przy Brytyjskim Towarzystwie Psychologicznym,Partner Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu

Artykuł ukazał się DZIENNIK-u, Dodatek Praca

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA