REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dla kogo coaching?

Agata Bajek
Starszy Specjalista ds. Projektów HR - Grupa Tempo S.C.
Zjawiska obserwowane obecnie w Polsce mogą prognozować dalszy rozwój coachingu.
Zjawiska obserwowane obecnie w Polsce mogą prognozować dalszy rozwój coachingu.

REKLAMA

REKLAMA

Każda branża jest podatna na nowe mody i trendy, czyli nagły i stale rosnący wzrost zainteresowania konkretnymi rozwiązaniami, metodami czy też technologiami. Dotyczy to również zarządzania potencjałem ludzkim w organizacji i elementami związanymi ze szkoleniami i rozwojem pracowników.

W chwili obecnej coaching jest kolejnym modnym odkryciem, takim jak wcześniej systemy kompetencyjne czy ocena 360 stopni. Niedawno jeszcze mało znany, trudno dostępny, stanowiący niemal ekskluzywną usługę dla wtajemniczonych. Dziś, po ponad 9 latach obecności w Polsce coraz bardziej popularny i częściej stosowany.

REKLAMA

Dla kogo coaching?

Organizacje deklarują chęć objęcia coachingiem głównie pracowników top managmentu (53%) i kadry zarządzającej wyższego szczebla (33%) oraz pracowników średniego szczebla zarządzania (26%). Poza kadrą zarządzającą firmy w Polsce zamierzają przy pomocy osobistego trenera wesprzeć realizację celów również wśród pracowników działów sprzedaży (36%)1.

Zobacz: Coaching - dobra inwestycja czy stracone pieniądze?

Na polskim gruncie…

REKLAMA

Zjawiska obserwowane obecnie w Polsce mogą prognozować dalszy rozwój coachingu. Na polskim rynku funkcjonują zarówno amatorzy, jak i przygotowani do pełnienia roli coacha profesjonaliści. Po drugie trwa proces standaryzacji usługi na polskim rynku.

Międzynarodowe organizacje certyfikujące (ICF, ICC) wymuszają na osobach świadczących usługi coachingowe certyfikację, dokumentowanie doświadczenia, a także stosowanie i przestrzeganie tzw. „dobrych praktyk”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po trzecie firmy inwestujące w coaching coraz częściej pytają o wymierne efekty. Takie podejście powinno zaowocować metodami pomiaru efektów procesu coachingu (zarówno w trakcie jak i po jego zakończeniu).

Zobacz: Do czego może doprowadzić rekrutacja?

Weryfikacja zachwytu

Po pierwszej fazie zachwytu, obecnie przyszedł czas na zastanowienie nad skutecznością i efektywnością coachingu. Sprzyjająca jeszcze niedawno koniunktura gospodarcza w powiązaniu z niedoborami na rynku pracy, szybkimi awansami i koniecznością uzupełniania, a także rozwijania kompetencji pracowników pozytywnie wpłynęła na rozwój coachingu. Organizacje chętnie inwestowały w rozwój pracowników, a coaching był jednym z droższych, a mimo to często wykorzystywanych narzędzi. Jednak obecnie, w czasie kryzysu gospodarczego, osoby zarządzające i decydujące o finansach przedsiębiorstw zaczęły domagać się dowodów na skuteczność coachingu.

1. E-kobiety; http://www.ekobiety.pl/index.php?id=42,757,0,0,1,0

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA