REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Do czego może doprowadzić rekrutacja?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ktoś naszą rozmowę może nazwać coachingiem, ale dla nas to była zwykła rozmowa dwóch osób.
Ktoś naszą rozmowę może nazwać coachingiem, ale dla nas to była zwykła rozmowa dwóch osób.

REKLAMA

REKLAMA

Prowadziłam rekrutację dla jednej z firm. Na spotkanie przyszedł handlowiec z ogromnym doświadczeniem w swojej branży. Teraz aplikował do branży całkowicie odmiennej, gdzie będzie zaczynał wszystko od początku. Całkowicie inne produkty, inny odbiorca, bardziej rygorystyczny system raportowania.

Pierwsze moje pytanie dotyczyło motywów tej decyzji. Odpowiedział, że już się wypalił w swojej firmie, nie ma tam nic nowego do robienia. Wszystko jest takie powtarzalne. Ciągle ten sam produkt. On chce doświadczyć czegoś nowego.  No cóż często się to zdarza, nie jest to pierwszy przypadek gdy handlowiec z takich powodów szuka nowej pracy – nowych wyzwań. Sprawdziłam umiejętności. Był dobry.

REKLAMA

Przekracza plany sprzedaży, rewelacyjnie bada potrzeby klienta, sprawnie dostosowuje ofertę do potrzeb. Szuka rozwiązań tak aby zamknąć sprzedaż z korzyścią dla pracodawcy i aby klient stał się nie dość, że klientem stałym to jeszcze polecał produkt innym odbiorcom. Jest spójny w komunikacji werbalnej i pozawerbalnej. Ale pomimo tak dobrego wyniku rozmowy, nadal czułam niepokój. Coś mi nie pozwalało polecić go mojemu klientowi. Gdzie jest problem, skoro jest taki dobry? Spokoju mi nie dawały motywy jego odejścia. On uciekał od problemu.

Przeczytaj także: Co to jest coaching

REKLAMA

On nie miał celu do którego szedł. Jeżeli mam to przedstawić metaforą to „On uciekał z domu, bo wydawało się że dom jest ciasny. Celem ucieczki nie był inny przestronniejszy dom. On „szedł” w świat licząc, że znajdzie inny większy dom. Zamiast sprawdzić ile ma przestrzeni w pokojach, do których nie zagląda, które są zamknięte, on postanowił opuścić obecny dom. A przecież zajmował w nim tylko jeden pokój, a tych pokoi było więcej”  Co zrobiłam?

Zaczęłam zadawać pytania o jego wszystkie możliwości w obecnej pracy. O jego plany na dalsze życie zawodowe. Okazało się, że ma ciekawe pomysły. Nie rozmawiał o nich z nikim. Nie wierzył w nie, nie doceniał własnej wiedzy.Po godzinnym spotkaniu rozstaliśmy się umówiwszy się na kontakt z mojej strony za dwa dni. Gdy zadzwoniłam z informacją, że mój klient jest nim zainteresowany, okazało się że mój rozmówca już nie chce zmieniać pracy. Przeprowadził rozmowę ze swoimi obecnymi szefami i postanowili wspólnie wdrożyć jego pomysły. W jego głosie był ogrom energii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ktoś naszą rozmowę może nazwać coachingiem, ale dla nas to była zwykła rozmowa dwóch osób. Jednej która była bardzo życzliwa i szczerze zainteresowana rozmówcą i sama ma doświadczenia sprzedażowe. I druga, która zaufała i mówiła szczerze. Ktoś zapyta dlaczego sprawdzałam motywację kandydata do pracy. Z prostej przyczyny, jeżeli nowy pracownik będzie rozczarowany, (co często się dzieje, gdy nowa praca jest wyborem przez ucieczkę od problemu, a nie przez dążenie do celu) to nie sprawdzi się i odejdzie bardzo szybko. A mój klient będzie niezadowolony z rekrutacji. A ta osoba będzie tylko miała w cv „skoki” co dwa trzy miesiące od firmy do firmy.

Polecamy serwis Personel

Przed podjęciem decyzji o zmianie pracy, sprawdź co może być dalej. Kariera przez duże K jest realna. Zaplanuj ją, działaj. Aby opracować plan działania skierowany na odniesienie sukcesów w pracy – odpowiedz na pytania o czas przeznaczony na osiągnięcie cel, umiejętności, co jeszcze powinieneś wiedzieć, kto może ciebie wspierać. I ważne jest aby druga osoba zadawała takie pytania. Niestety gdy sami sobie je zadajmy to udzielamy wymijających odpowiedzi, albo potwierdzające nasze schematy i obawy. A to ma być proces twórczy. Najbardziej efektywne kroki opracujesz w czasie skutecznej rozmowy z inną osobą, która wie jakie pytania należy zadać.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA