REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Do czego może doprowadzić rekrutacja?

Ktoś naszą rozmowę może nazwać coachingiem, ale dla nas to była zwykła rozmowa dwóch osób.
Ktoś naszą rozmowę może nazwać coachingiem, ale dla nas to była zwykła rozmowa dwóch osób.

REKLAMA

REKLAMA

Prowadziłam rekrutację dla jednej z firm. Na spotkanie przyszedł handlowiec z ogromnym doświadczeniem w swojej branży. Teraz aplikował do branży całkowicie odmiennej, gdzie będzie zaczynał wszystko od początku. Całkowicie inne produkty, inny odbiorca, bardziej rygorystyczny system raportowania.

Pierwsze moje pytanie dotyczyło motywów tej decyzji. Odpowiedział, że już się wypalił w swojej firmie, nie ma tam nic nowego do robienia. Wszystko jest takie powtarzalne. Ciągle ten sam produkt. On chce doświadczyć czegoś nowego.  No cóż często się to zdarza, nie jest to pierwszy przypadek gdy handlowiec z takich powodów szuka nowej pracy – nowych wyzwań. Sprawdziłam umiejętności. Był dobry.

REKLAMA

REKLAMA

Przekracza plany sprzedaży, rewelacyjnie bada potrzeby klienta, sprawnie dostosowuje ofertę do potrzeb. Szuka rozwiązań tak aby zamknąć sprzedaż z korzyścią dla pracodawcy i aby klient stał się nie dość, że klientem stałym to jeszcze polecał produkt innym odbiorcom. Jest spójny w komunikacji werbalnej i pozawerbalnej. Ale pomimo tak dobrego wyniku rozmowy, nadal czułam niepokój. Coś mi nie pozwalało polecić go mojemu klientowi. Gdzie jest problem, skoro jest taki dobry? Spokoju mi nie dawały motywy jego odejścia. On uciekał od problemu.

Przeczytaj także: Co to jest coaching

On nie miał celu do którego szedł. Jeżeli mam to przedstawić metaforą to „On uciekał z domu, bo wydawało się że dom jest ciasny. Celem ucieczki nie był inny przestronniejszy dom. On „szedł” w świat licząc, że znajdzie inny większy dom. Zamiast sprawdzić ile ma przestrzeni w pokojach, do których nie zagląda, które są zamknięte, on postanowił opuścić obecny dom. A przecież zajmował w nim tylko jeden pokój, a tych pokoi było więcej”  Co zrobiłam?

REKLAMA

Zaczęłam zadawać pytania o jego wszystkie możliwości w obecnej pracy. O jego plany na dalsze życie zawodowe. Okazało się, że ma ciekawe pomysły. Nie rozmawiał o nich z nikim. Nie wierzył w nie, nie doceniał własnej wiedzy.Po godzinnym spotkaniu rozstaliśmy się umówiwszy się na kontakt z mojej strony za dwa dni. Gdy zadzwoniłam z informacją, że mój klient jest nim zainteresowany, okazało się że mój rozmówca już nie chce zmieniać pracy. Przeprowadził rozmowę ze swoimi obecnymi szefami i postanowili wspólnie wdrożyć jego pomysły. W jego głosie był ogrom energii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ktoś naszą rozmowę może nazwać coachingiem, ale dla nas to była zwykła rozmowa dwóch osób. Jednej która była bardzo życzliwa i szczerze zainteresowana rozmówcą i sama ma doświadczenia sprzedażowe. I druga, która zaufała i mówiła szczerze. Ktoś zapyta dlaczego sprawdzałam motywację kandydata do pracy. Z prostej przyczyny, jeżeli nowy pracownik będzie rozczarowany, (co często się dzieje, gdy nowa praca jest wyborem przez ucieczkę od problemu, a nie przez dążenie do celu) to nie sprawdzi się i odejdzie bardzo szybko. A mój klient będzie niezadowolony z rekrutacji. A ta osoba będzie tylko miała w cv „skoki” co dwa trzy miesiące od firmy do firmy.

Polecamy serwis Personel

Przed podjęciem decyzji o zmianie pracy, sprawdź co może być dalej. Kariera przez duże K jest realna. Zaplanuj ją, działaj. Aby opracować plan działania skierowany na odniesienie sukcesów w pracy – odpowiedz na pytania o czas przeznaczony na osiągnięcie cel, umiejętności, co jeszcze powinieneś wiedzieć, kto może ciebie wspierać. I ważne jest aby druga osoba zadawała takie pytania. Niestety gdy sami sobie je zadajmy to udzielamy wymijających odpowiedzi, albo potwierdzające nasze schematy i obawy. A to ma być proces twórczy. Najbardziej efektywne kroki opracujesz w czasie skutecznej rozmowy z inną osobą, która wie jakie pytania należy zadać.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

REKLAMA

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

REKLAMA

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA