REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy stawiają na telefonię internetową

Firmy stawiają na telefonię internetową
Firmy stawiają na telefonię internetową

REKLAMA

REKLAMA

Telefonia internetowa to nie tylko realizowanie i odbieranie połączeń, ale całe spektrum ciekawych zastosowań. Lista usług VoIP, które mogą usprawnić funkcjonowanie biura, jest bardzo długa. Firmy coraz chętniej po nie sięgają, dostosowując ich liczbę i zakres do swoich bieżących potrzeb.

Migracja w stronę IP - SuperHost

SuperHost to dostawca usług hostingowych, który zatrudnia ponad 20 pracowników w 3 lokalizacjach. Wymagania odnośnie rozwiązań telekomunikacyjnych determinowane były w firmie przede wszystkim przez jej rozproszoną strukturę. Tradycyjny system telefoniczny nie zdawał egzaminu. Nie posiadał funkcji połączeń oczekujących, ani możliwości przełączania do grupy użytkowników o podobnej wiedzy i uprawnieniach.

REKLAMA

Jego funkcje nie pozwalały na rozwiązanie wielu problemów komunikacyjnych na linii klient - firma. Analiza rynku rozwiązań telekomunikacyjnych wskazała, że na optymalizację systemu i rozwikłanie wielu problemów z nim związanych, pozwala telefonia internetowa.

Pierwsza próba VoIP

Na początku SuperHost wybrał dostawcę VoIP, który wdrożył rozwiązania odpowiadające bieżącym potrzebom. Firma zakupiła także telefony IP - dla każdego pracownika. W trakcie korzystania z nowych usług i rozwoju przedsiębiorstwa, zaczęły pojawiać się kolejne wyzwania, którym dotychczasowy operator nie był w stanie sprostać. 

Polecamy: Telefony firmowe Wieszjak.pl

Po roku zaczęto więc poszukiwania innego providera. Najważniejszym kryterium wyboru nowego dostawcy miało być zaoferowanie przez niego szerokiego wachlarza usług dodatkowych, które mogłyby zaspokoić bieżące i przyszłe potrzeby firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugie podejście

REKLAMA

Po dokładnej analizie ofert operatorów działających na rynku VoIP, zdecydowano się na nawiązanie współpracy z firmą FreecoNet. Zanim jednak podjęta została ostateczna decyzja o wdrożeniu rozwiązań tego operatora, SuperHost przez miesiąc testował usługę. Spełniła ona oczekiwania, więc postanowiono zaimplementować ją na stałe. Dzięki temu, wszystkie trzy lokalizacje firmy są obecnie dostępne pod jednym numerem miejskim.

Z każdą z nich powiązany został także numer firmowej infolinii - 0-801x. 20 pracowników, czyli blisko 2/3 składu osobowego całej firmy, zostało włączonych do Call Center (z IVR) i podzielonych na trzy grupy: dział finansowy, dział obsługi klienta i dział techniczny. SuperHost zdecydował się także na włączenie usługi Wirtualnego Fax’u, która pozwala na odbieranie i wysyłanie wiadomości faksowych przy pomocy komputera z podłączeniem do internetu, bez konieczności posiadania zewnętrznych urządzeń. Aktywowano również Automatyczne Komunikaty.

SuperHost i VoIP – podstawowe korzyści:

• Wdrożenie w obrębie całej firmy spójnej sieci telefonicznej opartej na technologii IP;
• Polepszenie jakości obsługi klientów dzięki zmniejszonej liczbie połączeń odrzuconych i nieodebranych oraz możliwości przełączania do innych konsultantów/działów ;
• Budowa profesjonalnego wizerunku firmy;
• Wyższa efektywność pracowników;
• Poprawa komunikacji wewnątrz firmy;
• Obniżenie kosztów komunikacji zewnętrznej oraz darmowe połączenia w sieci wewnętrznej;
• Możliwość rozbudowy i szybkiego dostosowania sieci telefonicznej do bieżących potrzeb i zasobów kadrowych firmy.

Polecamy: Sprzęt biurowy i sieci Wieszjak.pl

REKLAMA

Na powyższym przykładzie widać, że technologia VoIP umożliwia nie tylko dostęp do przydatnych usług, pozwala także znacznie obniżyć koszty działalności firmy. Telefonia IP to tańsze połączenia i jedna infrastruktura sieciowa, która pozwala na transmisję zarówno głosu, jak i danych.

Jej elastyczność objawia się tym, że w dowolnym momencie bezproblemowo można dodać do swojego pakietu kolejną usługę, bądź zrezygnować z jednej z nich. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw dokonuje zamiany anachronicznej telefonii stacjonarnej PSTN na VoIP.

Case study FreecoNet Tlenofon SA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kiedy jest odpowiedni czas na windykację należności? Nie czekaj zbyt długo

Płynność finansowa to podstawa skutecznego zarządzania firmą. Kiedy zatem rozpocząć windykację należności? Okazuje się, że nie można czekać zbyt długo. Co trzeba wziąć pod uwagę? Kiedy powinna zapalić się czerwona lampka? Podpowiadamy.

Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

REKLAMA

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

REKLAMA