Firmy stawiają na telefonię internetową

REKLAMA
REKLAMA
Migracja w stronę IP - SuperHost
SuperHost to dostawca usług hostingowych, który zatrudnia ponad 20 pracowników w 3 lokalizacjach. Wymagania odnośnie rozwiązań telekomunikacyjnych determinowane były w firmie przede wszystkim przez jej rozproszoną strukturę. Tradycyjny system telefoniczny nie zdawał egzaminu. Nie posiadał funkcji połączeń oczekujących, ani możliwości przełączania do grupy użytkowników o podobnej wiedzy i uprawnieniach.
REKLAMA
Jego funkcje nie pozwalały na rozwiązanie wielu problemów komunikacyjnych na linii klient - firma. Analiza rynku rozwiązań telekomunikacyjnych wskazała, że na optymalizację systemu i rozwikłanie wielu problemów z nim związanych, pozwala telefonia internetowa.
Pierwsza próba VoIP
Na początku SuperHost wybrał dostawcę VoIP, który wdrożył rozwiązania odpowiadające bieżącym potrzebom. Firma zakupiła także telefony IP - dla każdego pracownika. W trakcie korzystania z nowych usług i rozwoju przedsiębiorstwa, zaczęły pojawiać się kolejne wyzwania, którym dotychczasowy operator nie był w stanie sprostać.
Polecamy: Telefony firmowe Wieszjak.pl
Po roku zaczęto więc poszukiwania innego providera. Najważniejszym kryterium wyboru nowego dostawcy miało być zaoferowanie przez niego szerokiego wachlarza usług dodatkowych, które mogłyby zaspokoić bieżące i przyszłe potrzeby firmy.
Drugie podejście
REKLAMA
Po dokładnej analizie ofert operatorów działających na rynku VoIP, zdecydowano się na nawiązanie współpracy z firmą FreecoNet. Zanim jednak podjęta została ostateczna decyzja o wdrożeniu rozwiązań tego operatora, SuperHost przez miesiąc testował usługę. Spełniła ona oczekiwania, więc postanowiono zaimplementować ją na stałe. Dzięki temu, wszystkie trzy lokalizacje firmy są obecnie dostępne pod jednym numerem miejskim.
Z każdą z nich powiązany został także numer firmowej infolinii - 0-801x. 20 pracowników, czyli blisko 2/3 składu osobowego całej firmy, zostało włączonych do Call Center (z IVR) i podzielonych na trzy grupy: dział finansowy, dział obsługi klienta i dział techniczny. SuperHost zdecydował się także na włączenie usługi Wirtualnego Fax’u, która pozwala na odbieranie i wysyłanie wiadomości faksowych przy pomocy komputera z podłączeniem do internetu, bez konieczności posiadania zewnętrznych urządzeń. Aktywowano również Automatyczne Komunikaty.
SuperHost i VoIP – podstawowe korzyści:
• Wdrożenie w obrębie całej firmy spójnej sieci telefonicznej opartej na technologii IP;
• Polepszenie jakości obsługi klientów dzięki zmniejszonej liczbie połączeń odrzuconych i nieodebranych oraz możliwości przełączania do innych konsultantów/działów ;
• Budowa profesjonalnego wizerunku firmy;
• Wyższa efektywność pracowników;
• Poprawa komunikacji wewnątrz firmy;
• Obniżenie kosztów komunikacji zewnętrznej oraz darmowe połączenia w sieci wewnętrznej;
• Możliwość rozbudowy i szybkiego dostosowania sieci telefonicznej do bieżących potrzeb i zasobów kadrowych firmy.
Polecamy: Sprzęt biurowy i sieci Wieszjak.pl
REKLAMA
Na powyższym przykładzie widać, że technologia VoIP umożliwia nie tylko dostęp do przydatnych usług, pozwala także znacznie obniżyć koszty działalności firmy. Telefonia IP to tańsze połączenia i jedna infrastruktura sieciowa, która pozwala na transmisję zarówno głosu, jak i danych.
Jej elastyczność objawia się tym, że w dowolnym momencie bezproblemowo można dodać do swojego pakietu kolejną usługę, bądź zrezygnować z jednej z nich. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw dokonuje zamiany anachronicznej telefonii stacjonarnej PSTN na VoIP.
Case study FreecoNet Tlenofon SA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA