REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy stawiają na telefonię internetową

Firmy stawiają na telefonię internetową
Firmy stawiają na telefonię internetową

REKLAMA

REKLAMA

Telefonia internetowa to nie tylko realizowanie i odbieranie połączeń, ale całe spektrum ciekawych zastosowań. Lista usług VoIP, które mogą usprawnić funkcjonowanie biura, jest bardzo długa. Firmy coraz chętniej po nie sięgają, dostosowując ich liczbę i zakres do swoich bieżących potrzeb.

Migracja w stronę IP - SuperHost

SuperHost to dostawca usług hostingowych, który zatrudnia ponad 20 pracowników w 3 lokalizacjach. Wymagania odnośnie rozwiązań telekomunikacyjnych determinowane były w firmie przede wszystkim przez jej rozproszoną strukturę. Tradycyjny system telefoniczny nie zdawał egzaminu. Nie posiadał funkcji połączeń oczekujących, ani możliwości przełączania do grupy użytkowników o podobnej wiedzy i uprawnieniach.

REKLAMA

Jego funkcje nie pozwalały na rozwiązanie wielu problemów komunikacyjnych na linii klient - firma. Analiza rynku rozwiązań telekomunikacyjnych wskazała, że na optymalizację systemu i rozwikłanie wielu problemów z nim związanych, pozwala telefonia internetowa.

Pierwsza próba VoIP

Na początku SuperHost wybrał dostawcę VoIP, który wdrożył rozwiązania odpowiadające bieżącym potrzebom. Firma zakupiła także telefony IP - dla każdego pracownika. W trakcie korzystania z nowych usług i rozwoju przedsiębiorstwa, zaczęły pojawiać się kolejne wyzwania, którym dotychczasowy operator nie był w stanie sprostać. 

Polecamy: Telefony firmowe Wieszjak.pl

Po roku zaczęto więc poszukiwania innego providera. Najważniejszym kryterium wyboru nowego dostawcy miało być zaoferowanie przez niego szerokiego wachlarza usług dodatkowych, które mogłyby zaspokoić bieżące i przyszłe potrzeby firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugie podejście

REKLAMA

Po dokładnej analizie ofert operatorów działających na rynku VoIP, zdecydowano się na nawiązanie współpracy z firmą FreecoNet. Zanim jednak podjęta została ostateczna decyzja o wdrożeniu rozwiązań tego operatora, SuperHost przez miesiąc testował usługę. Spełniła ona oczekiwania, więc postanowiono zaimplementować ją na stałe. Dzięki temu, wszystkie trzy lokalizacje firmy są obecnie dostępne pod jednym numerem miejskim.

Z każdą z nich powiązany został także numer firmowej infolinii - 0-801x. 20 pracowników, czyli blisko 2/3 składu osobowego całej firmy, zostało włączonych do Call Center (z IVR) i podzielonych na trzy grupy: dział finansowy, dział obsługi klienta i dział techniczny. SuperHost zdecydował się także na włączenie usługi Wirtualnego Fax’u, która pozwala na odbieranie i wysyłanie wiadomości faksowych przy pomocy komputera z podłączeniem do internetu, bez konieczności posiadania zewnętrznych urządzeń. Aktywowano również Automatyczne Komunikaty.

SuperHost i VoIP – podstawowe korzyści:

• Wdrożenie w obrębie całej firmy spójnej sieci telefonicznej opartej na technologii IP;
• Polepszenie jakości obsługi klientów dzięki zmniejszonej liczbie połączeń odrzuconych i nieodebranych oraz możliwości przełączania do innych konsultantów/działów ;
• Budowa profesjonalnego wizerunku firmy;
• Wyższa efektywność pracowników;
• Poprawa komunikacji wewnątrz firmy;
• Obniżenie kosztów komunikacji zewnętrznej oraz darmowe połączenia w sieci wewnętrznej;
• Możliwość rozbudowy i szybkiego dostosowania sieci telefonicznej do bieżących potrzeb i zasobów kadrowych firmy.

Polecamy: Sprzęt biurowy i sieci Wieszjak.pl

REKLAMA

Na powyższym przykładzie widać, że technologia VoIP umożliwia nie tylko dostęp do przydatnych usług, pozwala także znacznie obniżyć koszty działalności firmy. Telefonia IP to tańsze połączenia i jedna infrastruktura sieciowa, która pozwala na transmisję zarówno głosu, jak i danych.

Jej elastyczność objawia się tym, że w dowolnym momencie bezproblemowo można dodać do swojego pakietu kolejną usługę, bądź zrezygnować z jednej z nich. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw dokonuje zamiany anachronicznej telefonii stacjonarnej PSTN na VoIP.

Case study FreecoNet Tlenofon SA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA