REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy stawiają na telefonię internetową

Subskrybuj nas na Youtube
Firmy stawiają na telefonię internetową
Firmy stawiają na telefonię internetową

REKLAMA

REKLAMA

Telefonia internetowa to nie tylko realizowanie i odbieranie połączeń, ale całe spektrum ciekawych zastosowań. Lista usług VoIP, które mogą usprawnić funkcjonowanie biura, jest bardzo długa. Firmy coraz chętniej po nie sięgają, dostosowując ich liczbę i zakres do swoich bieżących potrzeb.

Migracja w stronę IP - SuperHost

SuperHost to dostawca usług hostingowych, który zatrudnia ponad 20 pracowników w 3 lokalizacjach. Wymagania odnośnie rozwiązań telekomunikacyjnych determinowane były w firmie przede wszystkim przez jej rozproszoną strukturę. Tradycyjny system telefoniczny nie zdawał egzaminu. Nie posiadał funkcji połączeń oczekujących, ani możliwości przełączania do grupy użytkowników o podobnej wiedzy i uprawnieniach.

REKLAMA

REKLAMA

Jego funkcje nie pozwalały na rozwiązanie wielu problemów komunikacyjnych na linii klient - firma. Analiza rynku rozwiązań telekomunikacyjnych wskazała, że na optymalizację systemu i rozwikłanie wielu problemów z nim związanych, pozwala telefonia internetowa.

Pierwsza próba VoIP

Na początku SuperHost wybrał dostawcę VoIP, który wdrożył rozwiązania odpowiadające bieżącym potrzebom. Firma zakupiła także telefony IP - dla każdego pracownika. W trakcie korzystania z nowych usług i rozwoju przedsiębiorstwa, zaczęły pojawiać się kolejne wyzwania, którym dotychczasowy operator nie był w stanie sprostać. 

Polecamy: Telefony firmowe Wieszjak.pl

REKLAMA

Po roku zaczęto więc poszukiwania innego providera. Najważniejszym kryterium wyboru nowego dostawcy miało być zaoferowanie przez niego szerokiego wachlarza usług dodatkowych, które mogłyby zaspokoić bieżące i przyszłe potrzeby firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugie podejście

Po dokładnej analizie ofert operatorów działających na rynku VoIP, zdecydowano się na nawiązanie współpracy z firmą FreecoNet. Zanim jednak podjęta została ostateczna decyzja o wdrożeniu rozwiązań tego operatora, SuperHost przez miesiąc testował usługę. Spełniła ona oczekiwania, więc postanowiono zaimplementować ją na stałe. Dzięki temu, wszystkie trzy lokalizacje firmy są obecnie dostępne pod jednym numerem miejskim.

Z każdą z nich powiązany został także numer firmowej infolinii - 0-801x. 20 pracowników, czyli blisko 2/3 składu osobowego całej firmy, zostało włączonych do Call Center (z IVR) i podzielonych na trzy grupy: dział finansowy, dział obsługi klienta i dział techniczny. SuperHost zdecydował się także na włączenie usługi Wirtualnego Fax’u, która pozwala na odbieranie i wysyłanie wiadomości faksowych przy pomocy komputera z podłączeniem do internetu, bez konieczności posiadania zewnętrznych urządzeń. Aktywowano również Automatyczne Komunikaty.

SuperHost i VoIP – podstawowe korzyści:

• Wdrożenie w obrębie całej firmy spójnej sieci telefonicznej opartej na technologii IP;
• Polepszenie jakości obsługi klientów dzięki zmniejszonej liczbie połączeń odrzuconych i nieodebranych oraz możliwości przełączania do innych konsultantów/działów ;
• Budowa profesjonalnego wizerunku firmy;
• Wyższa efektywność pracowników;
• Poprawa komunikacji wewnątrz firmy;
• Obniżenie kosztów komunikacji zewnętrznej oraz darmowe połączenia w sieci wewnętrznej;
• Możliwość rozbudowy i szybkiego dostosowania sieci telefonicznej do bieżących potrzeb i zasobów kadrowych firmy.

Polecamy: Sprzęt biurowy i sieci Wieszjak.pl

Na powyższym przykładzie widać, że technologia VoIP umożliwia nie tylko dostęp do przydatnych usług, pozwala także znacznie obniżyć koszty działalności firmy. Telefonia IP to tańsze połączenia i jedna infrastruktura sieciowa, która pozwala na transmisję zarówno głosu, jak i danych.

Jej elastyczność objawia się tym, że w dowolnym momencie bezproblemowo można dodać do swojego pakietu kolejną usługę, bądź zrezygnować z jednej z nich. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw dokonuje zamiany anachronicznej telefonii stacjonarnej PSTN na VoIP.

Case study FreecoNet Tlenofon SA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA