REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wykorzystać potencjał serwera

Alicja Marciniak
NetArt
www.sxc.hu
www.sxc.hu

REKLAMA

REKLAMA

Potencjał serwera jest często niedoceniany przez przedsiębiorstwa. Firmy wychodzą z założenia, że na hostingu mogą znajdować się wyłącznie elementy, które tworzą firmową stronę, takie jak skrypt strony, bazy danych, a także grafiki, ikony, pliki wideo, pliki dźwiękowe itp. To duży błąd.

Serwer jest usługą, która może być użyta na wiele sposobów. To, w jakim stopniu zostanie wykorzystany, zależy od kreatywności pracowników oraz potrzeb firmy. Nie ulega wątpliwości, że jest to niezbędne narzędzie pracy w każdym nowoczesnym przedsiębiorstwie. Serwer to przede wszystkim duże udogodnienie, przyczyniające się do bardziej efektywnego obiegu i archiwizacji informacji wewnątrz firmy.

REKLAMA

Użyteczność serwera

Po pierwsze, usprawnia pracę zatrudnionych osób, które mogą zamieszczać na nim firmowe dokumenty i bazy danych. Ma to również swoje odzwierciedlenie w kontaktach na linii firma – klient. Umieszczenie i pogrupowanie plików na serwerze, udostępnienie ich pracownikom odpowiadającym za kontakt z klientami, pozwala na łatwy dostęp do nich. Dzięki temu każda z zatrudnionych osób może pobrać np. dokument z informacjami o przedsiębiorstwie, czy portfolio zrealizowanych projektów i wysłać je do klienta bądź kontrahenta.

Serwer, w przypadku mniejszych firm, może w pewnym stopniu pełnić funkcję Intranetu.

Wystarczy jedynie wydzielenie katalogu, w którym zamieszczanie będą wszystkie aktualności i komunikaty dotyczące wydarzeń w przedsiębiorstwie. Jest to o wiele wygodniejsze niż, np. codzienne wysyłanie wiadomości e-mail do wszystkich pracowników. Na serwerze mogą znajdować się także firmowe konta e-mail pracowników, łącznie z historią korespondencji. Jest to bardzo przydatne, np. w przypadku kiedy współpraca z pracownikiem dobiegnie końca lub firmowy komputer ulegnie awarii. Firma nie będzie miała problemów z odzyskaniem archiwum czy kontaktów. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybierając serwer istotne jest zwrócenie uwagi na limity dotyczące tworzenia kont FTP oraz możliwość zarządzania nimi.

REKLAMA

Wyznaczenie określonej powierzchni dyskowej dla pracownika, stworzenie konta FTP, zabezpieczenie jego folderu hasłem, daje gwarancję, że nikt niepożądany nie będzie miał dostępu do przechowywanych dokumentów. Ponadto w razie awarii komputera, pliki zamieszczone na serwerze pozostają w stanie nienaruszonym. To istotny aspekt, który wpływa na bezpieczeństwo danych.

Fizyczne dyski komputerów mają to do siebie, że są awaryjne. Zamieszczenie firmowych danych na serwerze to gwarancja dostępności dokumentów. Nawet w przypadku nieumyślnego ich usunięcia, usługodawcy hostingowi wykonują kopie bezpieczeństwa plików znajdujących się na serwerach czyli, tzw. back-upy.

Porównaj: Co zrobić, gdy firmowy serwis nie działa - kilka porad

Wykorzystaniu hostingu w firmie sprzyja także możliwość tworzenia wielu niezależnych kont poczty elektronicznej o takiej samej nazwie w różnych domenach przypisanych do jednego serwera. Funkcjonalność ta daje możliwość prowadzenia wielu niezależnych przedsięwzięć biznesowych w ramach hostingu. To aspekt istotny w przypadku firm, które posiadają oddziały w kilku miejscowościach.

Jeśli przedsiębiorstwo ma siedziby w Warszawie i Radomiu, posiadając odpowiednio domeny www.twojafirma.waw.pl oraz www.twojafirma.radom.pl może dla każdego z nich, w ramach jednego serwera utworzyć konta e-mail w formie: biuro@twojafirma.waw.pl oraz biuro@twojafirma.radom.pl. Dzięki tej funkcjonalności przedsiębiorstwo nie musi dzierżawić dwóch serwerów, przez co znacznie ogranicza koszty obecności w Sieci.

Polecamy Reklama w Internecie

Komunikacja wewnątrz firmy

REKLAMA

Oprogramowanie dołączone do serwera ma bardzo duży wpływ na jakość komunikacji wewnątrz firmy. Niezbędnym programem, umożliwiającym zarządzanie folderami i plikami znajdującymi się na serwerze, jest klient FTP - najlepiej aby był on dostępny z poziomu strony WWW hostingodawcy. Aplikacja ta wpływa na szybszy przepływ informacji pomiędzy pracownikami oraz na linii klient – firma, dzięki możliwości błyskawicznego zamieszczenia na serwerze plików, które mogłyby być zbyt duże, by np. wysłać je pocztą e-mail. W ten sposób po wpisaniu odpowiedniego adresu WWW w przeglądarkę plik, bez względu na wielkość może zostać pobrany.

Bardzo ważna jest także możliwość intuicyjnego, a zarazem zaawansowanego zarządzania, pocztą e-mail. Programy pocztowe do obsługi firmowej poczty elektronicznej dołączane do hostingu powinny zawierać opcje umożliwiające wykorzystywanie ich do organizacji pracy w przedsiębiorstwie.

Parametry

Wykorzystywanie serwera w ten sposób wymaga od firmy dokładnego przeanalizowania parametrów transferu i powierzchni dyskowej. Częste wymiany plików, upload i download danych z serwera, w dużym stopniu wpływają na wykorzystanie transferu. Dlatego warto dokładnie zapoznać się ze specyfikacją usługi. Najkorzystniejszym wyborem dla przedsiębiorstwa jest hostingodawca, który oferuje wysokie właściwości serwera oraz rozlicza transfer w skali roku. Jest to zabezpieczenie przed przekroczenie limitu transferu lub jego niepełnym wykorzystaniem w niektórych miesiącach.

Również powierzchnia dyskowa powinna być jednym z decydujących parametrów przy wyborze usługi. Warto zwrócić uwagę na to, ilu pracowników jest w firmie, jakich rozmiarów są pliki, które tworzą i archiwizują na serwerze, oraz jak duża przestrzeń przeznaczona ma być na firmową korespondencję. Korzystnie jest również sprawdzić, czy powierzchnią dyskową serwera można dysponować dowolnie. Jest to ważna cecha, gdyż umożliwia dostosowanie hostingu do potrzeb firmy (niektóre przedsiębiorstwa stawiają na komunikację z klientem za pośrednictwem poczty e-mail inne natomiast przeznaczają większą przestrzeń dla kont FTP).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA