REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Serwer dla firmy a parametry bezpieczeństwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
nokia booklet
nokia booklet

REKLAMA

REKLAMA

Strona internetowa pełni funkcję wirtualnego biura, dlatego też zanim przedsiębiorca ostatecznie wybierze serwer dla firmowej strony WWW, warto aby zapoznał się z parametrami bezpieczeństwa usługi.

Jawność parametrów znacząco ułatwia przemyślany wybór takiej usługi oraz wykorzystanie jej w pełni. Przekroczenie przez zleceniodawcę parametrów zazwyczaj skutkuje zablokowaniem usługi. Przedsiębiorstwa ponoszą więc straty spowodowane ograniczeniami, o których nie były poinformowane. 

REKLAMA

REKLAMA

Zabezpieczenia i filtry

Zapisy o zabezpieczeniach antywirusowych oraz antyspamowych powinny znajdować się zarówno w umowie, jak i opisie usługi. Jest to ważne, gdyż gwarantuje ochronę firmowych danych przed niepożądanymi działaniami z zewnątrz.

Jednak czynniki zewnętrzne (np. wirusy) nie są jedynym zagrożeniem dla danych zgromadzonych na serwerze. Niejednokrotnie zdarzają się przypadki nieumyślnego wykasowania plików przez użytkowników. Aby firma była zabezpieczona przed tego typu wypadkami, warto wybrać hosting, którego usługodawca wykonuje kopie bezpieczeństwa (tzw. backup'y). Są to kopie całej zawartości serwera. Wybierając serwer należy także sprawdzić jak często są one wykonywane, jak długo przechowywane oraz czy dostęp do nich jest odpłatny.

REKLAMA

Polecamy: Notebook dla biznesu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowanie i oprogramowanie 

Wiele firm świadczących usługi hostingowe umożliwia testowanie usługi. Jest to niezwykle korzystne – pozwala firmie podjąć decyzję, czy serwer spełnia jej wymagania.

Aby ułatwić klientom korzystania z usług, częstokroć hostingodawcy udostępniają użytkownikom autorskie oprogramowanie do obsługi serwera oraz kont pocztowych. Najczęściej narzędzia te są nieskomplikowane, a ich obsługa jest intuicyjna. Jednak podczas trwania okresu testowego, korzystnie jest sprawdzić, czy aplikacje spełniają te warunki. Najskuteczniejszym sposobem pełnej weryfikacji, czy oprogramowanie jest odpowiednie dla użytkownika, jest wykonanie przez niego kilku czynności testowych (np. założenie bazy danych, przekierowanie domeny na serwer, założenie konta e-mail).

Wybierając hosting należy wszystkie jego parametry odnieść do tego, w jaki sposób będą wykorzystywane. Wartości transferu czy powierzchni dyskowej, które będą niezbędne, zależą przede wszystkim od tego, jakie pliki umieszczone zostaną na serwerze. Przykładowo, jeżeli strona WWW zawierać będzie wiele plików multimedialnych (np. dźwiękowych lub graficznych), firma będzie potrzebowała usługi o większej powierzchni dyskowej oraz transferze.

Ważna jest również częstotliwość aktualizacji strony WWW, natężenia kontaktu z klientami za pośrednictwem poczty e-mail itd.

Polecamy: Jak chronić firmę przed phisingiem

Czas i energia poświęcone na odpowiedni dobór serwera do firmowego serwisu WWW, procentują zyskami sprzedażowymi oraz wizerunkowymi.  Odpowiedni serwer jest gwarancją, że biuro to czynne będzie 7 dni w tygodniu, 24h/dobę. Dzięki temu odbiorcy będą mieli możliwość zapoznania się z ofertą przedsiębiorstwa o każdej porze dnia i nocy. Firma nie tylko zyska klientów, ale także będzie budowała wizerunek stabilnego i profesjonalnego przedsiębiorstwa.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA