REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawo

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Upadłość a koronawirus

Okoliczności pandemii koronawirusa nie wpływają na bezwzględne terminy i warunki upadłości. Warto pamiętać, iż ogłoszenie upadłości przez przedsiębiorcę jest nie tyle jego uprawnieniem, co przede wszystkim obowiązkiem.

WEBINARIUM! Tarcza Antykryzysowa: składki ZUS, świadczenia dla pracowników, wynagrodzenia

Szanowni Państwo, na prośbę naszych Klientów, w trybie PILNYM, przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie dotyczące TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ i związanych z nią istotnych kwestii dla Przedsiębiorców: świadczenia dla pracowników, wynagrodzenia, składki ZUS. Webinarium potrawa aż 90 min.

Zgromadzenia organów spółek kapitałowych w dobie pandemii koronawirusa

Pomimo przestoju na rynku z jakim obecnie musi zmierzyć się większość polskich spółek, spora część z nich prowadzi swoją działalność, z czym wiąże się między innymi konieczność odbycia zgromadzenia organów - czy to zarządu czy wspólników. Czy obecnie obowiązujące przepisy dotyczące ograniczeń w kontaktach międzyludzkich i przemieszczania się dają w ogóle możliwość odbycia takiego zgromadzenia? Jakie instrumenty prawne można wykorzystać, aby zorganizować takie zgromadzenie i podejmować uchwały dbając o bezpieczeństwo jego uczestników?

Przeniesienie praw autorskich w 5 krokach

Prowadząc własny biznes zawsze musimy pamiętać, aby nasze działania były zgodne z prawem. Dlatego, jeżeli zlecamy podmiotom trzecim wykonanie grafik, zdjęć, nowego loga czy strony internetowej powinniśmy pomyśleć o podpisaniu odpowiedniej umowy z autorami takich dzieł i zagwarantowaniu sobie do nich praw autorskich. Barbara Bil, adwokat z Kancelarii Bil prezentuje najważniejsze elementy umowy o przeniesienie praw autorskich.

REKLAMA

Zarządzanie firmą w czasie epidemii koronawirusa

Trwająca od kilkudziesięciu dni pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 destrukcyjnie wpływa na całe społeczeństwa i poszczególne jednostki. Destabilizuje rynki kapitałowe, prowadzenie działalności, ogranicza możliwość podróżowania oraz ma negatywne skutki dla wielu osób. Firmy stają przed koniecznością sprawnego zarządzania pracą zdalną pracowników i zapewnienia realizacji założonych celów. Istotnym elementem sprawnego działania firmy w kryzysowej sytuacji jest odpowiedni plan komunikacji i współpraca pomiędzy wszystkimi działami. Zmiany zachodzące w firmach w wyniku obecnych wyzwań, stwarzają możliwość udoskonalenia i wzmocnienia procesów zarządzania ryzykiem w celu lepszej ochrony organizacji. W tym kluczowym momencie pracownicy audytu wewnętrznego mogą wnieść istotną wartość dodaną do sposobu zarządzania organizacją.

Zmiany w prawie upadłościowym od 24 marca 2020 r.

Niemożliwe lub trudne do spłacenia długi nie powinny spychać człowieka na margines społeczny i z dnia na dzień pozbawiać go wszystkiego. Dlatego Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało przełomowe rozwiązania, które pozwolą takim osobom bezpiecznie wyjść z zadłużenia i odbudować normalne życie, bez wiecznego strachu przed komornikiem. Nowe przepisy, zawarte w uchwalonej przez Sejm nowelizacji ustawy – Prawo upadłościowe weszły w życie 24 marca 2020 r.

Kiedy przedsiębiorca dopłaci do gruntowego przekształcenia?

Przekształcenie gruntów pod budynkami mieszkalnymi bywa dość kłopotliwe w przypadku części przedsiębiorców. Warto dowiedzieć się na czym konkretnie polegają problemy.

Menedżer na starcie - zainwestuj czas we wspieranie swoich podwładnych

Najcenniejsze zasoby, jakie posiadasz, to twój własny czas i energia. Kiedy wydatkujesz je na potrzeby swojego zespołu, dokładasz bardzo ważną cegiełkę do zbudowania w nim zdrowych relacji. Właśnie dlatego spotkania w cztery oczy (nazywane w skrócie 1:1) są tak istotną częścią zarządzania. Przynajmniej jedno trzydziestominutowe (lub dłuższe, jeśli jest taka potrzeba) 1:1 w tygodniu z każdym z podwładnych to absolutne minimum.

REKLAMA

Wpływ koronawirusa na polski rynek nieruchomości. Czego się spodziewać?

Ktoś, kto w biznesie stosuje się do zasady „spodziewaj się niespodziewanego”, być może jest w jakimś stopniu przygotowany na to, co dzieje się w gospodarce w związku z pandemią koronawirusa. Wszyscy pozostali mają pewnie powody do zmartwień. Jak będą wyglądały rynki po przejściu pandemii? Którzy gracze się obronią, a po których nie będzie śladu? Dziś jest jeszcze za wcześnie na takie prognozy, lecz warto przyjrzeć się aktualnej sytuacji. Jakie są perspektywy dla branży nieruchomości?

Przedsiębiorcom w okresie pandemii COVID-19 może pomóc postępowanie restrukturyzacyjne

W okresie walki ze światową pandemią COVID–19 wielu przedsiębiorców musi zawiesić swoją działalność gospodarczą bądź przemodelować sposób jej prowadzenia. Postępowanie restrukturyzacyjne może być szansą na przetrwanie dla przedsiębiorcy zagrożonego niewypłacalnością.

Elektroniczny KRS od 1 marca 2021 r. [PODCAST]

1 marca 2020 r. miały wejść w życie przepisy o elektronicznym Krajowym Rejestrze Sądowym. Tak się jednak nie stało. W 2020 roku wnioski o wpis do KRSu nadal będą składane w formie papierowej. Nie oznacza to jednak, że ustawodawca zrezygnował z informatyzacji postępowania rejestrowego. Ustawą z dnia 13 lutego 2020 r. o zmianie ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw przesunął ją jedynie w czasie - równo o rok. Oznacza to, że elektroniczny Krajowy Rejestr Sądowy ma funkcjonować od 1 marca 2021 roku. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Walne zgromadzenie akcjonariuszy oraz zgromadzenia wspólników w czasach koronawirusa

Od 14 marca 2020 r. do odwołania obowiązuje Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych 2020 – kto ma obowiązek dokonać zgłoszenia i kim jest beneficjent rzeczywisty?

Od dnia 13 października 2019 roku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, nałożono na niektóre podmioty gospodarcze, obowiązek zgłaszania informacji o beneficjentach rzeczywistych do nowopowstałego Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Informacja ta jest istotna, z uwagi na fakt, wysokich kar jakie mogą być nakładane za niedokonanie stosowanego zgłoszenia.

8 poziomów wdrażania coachingu w organizacji

Korzystając z coachingu jako metody wspierającej implementację istotnych zmian oraz rozwój kapitału ludzkiego w organizacji można to robić na różną skalę. Z tego względu można wyróżnić osiem poziomów wdrażania coachingu.

Obsługa PPK w zgodzie z RODO

Od 1 stycznia 2020 r. druga transza pracodawców dołączyła do programu PPK. Mimo że największe firmy musiały zmierzyć się z PPK już pół roku wcześniej, praktyka w dalszym ciągu nie wypracowała rozwiązań wyjaśniających wątpliwości, które powstają w związku z koniecznością pogodzenia nowych przepisów nie tylko z RODO, lecz także z Kodeksem pracy.

Wnioski do KRS tylko elektronicznie – jednak od 1 marca 2021 roku!

W związku z szybko zmieniającą się rzeczywistością prawną zmiany w ustawie z 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (czyli KRS) wchodzą w życie nie od 1 marca 2020 r. – jak zakładano pierwotnie – a dopiero w 2021 r. Od tej daty wnioski do KRS będzie można składać wyłącznie w formie elektronicznej.

Komunikaty w sprawie koronawirusa a RODO

Prezes UODO wyjaśnia, że przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) nie stoją w sprzeczności z przesyłaniem do użytkowników telefonów komórkowych wjeżdżających do Polski komunikatów związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa 2019-nCoV.

Jak wybrać podmiot prowadzący rejestr akcjonariuszy?

Zbliża się sezon walnych zgromadzeń sprawozdawczych, na których wiele spółek akcyjnych i komandytowo-akcyjnych będzie chciało spełnić ustawowy wymóg wyboru podmiotu prowadzącego rejestr akcjonariuszy. Przypomnijmy, że należy tego dokonać do 30 czerwca 2020 r.

Bezpłatna Konferencja - Workflow&Document Management Trends

Już 26 marca 2020 w Warszawie odbędzie się Konferencja dotycząca metod i rozwiązań przyspieszających procesowanie dokumentów oraz przepływu informacji w firmie. Patronat medialny nad Konferencją objął portal Infor.pl.

Bezpłatna Konferencja – Banking Tech & Security Wyzwania w Bankowości

Zapraszamy na konferencję BANKING TECH & SECURITY w dniu 25 marca 2020 w Warszawie, podczas której zostaną omówione najnowsze trendy rozwiązań oraz technologii dla sektora bankowego, jak również aspekty prawne oraz ich nowelizacje w standardach europejskich. Portal Infor.pl objął patronat medialny nad wydarzeniem.

Rzecznik MŚP proponuje zmiany w przepisach dotyczących RODO

Propozycje Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców byłyby sporym ułatwieniem. Dotyczą one wyłączenia przedsiębiorców w jak najszerszym zakresie z obowiązków informacyjnych wynikających z RODO.

Elektroniczny KRS jednak od 1 marca 2021 r.

1 marca 2020 r. miał być początkiem Prostej Spółki Akcyjnej oraz elektronicznego KRSu, na który wiele osób czekało. Miał, ponieważ ustawą z dnia 13 lutego 2020 r. o zmianie ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw przesunięto ten termin o rok. Elektroniczny KRS ma funkcjonować od 1 marca 2021 r.

Umowa o zachowaniu poufności – co powinna zawierać i dlaczego warto ją podpisać?

Przedsiębiorcy dysponują informacjami poufnymi, które chcą chronić. Kiedy warto zabezpieczyć je za pomocą umowy o zachowaniu poufności? Co taka umowa powinna zawierać?

Rekrutacja - dlaczego firmy nie dają feedbacku?

Wydawałoby się, że udzielanie informacji zwrotnej wszystkim kandydatom zaangażowanym w proces rekrutacji to standard w pracy rekrutera czy specjalisty ds. HR. O ile jednak chętnie dajemy pozytywny feedback, o tyle nie śpieszy nam się do kontaktu z odrzuconymi kandydatami. Jak mówią eksperci, to poważny błąd w rekrutacji.

Najlepsze sposoby zarabiania na nieruchomościach. Poznaj je wszystkie!

W Polsce inwestowanie w nieruchomości to wciąż najpopularniejszy pomysł na lokowanie oszczędności. Rynek ten gwarantuje stabilne i względnie wysokie zyski. Ryzyko strat wydaje się przy tym bardzo nikłe. Nic więc dziwnego, że Polacy coraz częściej zastanawiają się nad tym, jaką aktywność na rynku nieruchomości wybrać. Z odpowiedzią przychodzą eksperci biura Nowodworski Estates, którzy w swoim artykule prezentują najpopularniejsze sposoby zarabiania na mieszkaniach.

Obowiązkowa mediacja dla frankowiczów?

Coraz częściej pojawiają się pomysły na wprowadzenie obowiązku mediacji między klientem a bankiem jeszcze przed złożeniem pozwu. To miałoby odciążyć sądy, np. w sprawach frankowych. Jednak prawnicy uważają, że takie rozwiązanie utrudni dochodzenie praw. Wydłuży drogę sądową i zwiększy koszty prowadzenia postępowań. Może też finalnie przynieść gorsze warunki ugodowe. Ponadto jeszcze bardziej sparaliżuje już niewydolny wymiar sprawiedliwości. Eksperci dodają, że sytuacja jest dość niebezpieczna. Dlatego sugerują, że mediacja jednak powinna być dobrowolna.

Od 1 marca 2020 wnioski do KRS tylko elektronicznie!

Już od przyszłego miesiąca wchodzą w życie zmiany w ustawie z 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (czyli KRS). Mają one istotne znaczenie dla przedsiębiorców, ponieważ od tej daty wnioski do KRS będą mogli składać wyłącznie w formie elektronicznej.

Postępowanie gospodarcze według nowego Kodeksu postępowania cywilnego

W myśl najnowszej nowelizacji przepisów Kodeksu postępowania cywilnego postępowania sądowe w sprawach gospodarczych mają trwać maksymalnie 6 miesięcy. Czy rzeczywiście tak będą wyglądały nowe realia? Czy sądy są gotowe na nowe zasady?

Bezpieczeństwo danych i zasobów firmy

Zapraszamy do udziału w dyskusji na temat zagrożeń i dostępnych rozwiązań skutecznej ochrony, która odbędzie się już 27 lutego 2020 roku w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Polityka ochrony danych osobowych - czy można ją aktualizować?

Wielu administratorów boi się dokonywania aktualizacji polityki ochrony danych osobowych. Czy słusznie? Czy przepisy RODO dają konkretne wytyczne dotyczące tworzenia i aktualizowania dokumentacji ochrony danych osobowych?

Postępowanie dowodowe w procesie cywilnym po zmianach

Powód występując z pozwem ma obowiązek dokładnie określić swoje żądanie, podać okoliczności faktyczne uzasadniające to żądanie oraz przedstawić dowody na ich poparcie. Pozwany nie może odmówić wdania się w spór - w odpowiedzi na pozew wypowiada się co do faktów zawartych w pozwie, a ponadto przedstawia własne twierdzenia i dowody na uzasadnienie podniesionych przez siebie zarzutów. Oprócz przedstawienia własnego stanowiska co do twierdzeń strony przeciwnej dotyczących faktów, pozwany jest obowiązany także wyszczególnić fakty, którym zaprzecza. Obligatoryjność składania repliki na pozew to jedna z szeregu zmian wprowadzonych nowelizacją kodeksu postępowania cywilnego z 2019 roku, która tak jak pozostałe, stanowi istotne novum w postępowaniu spornym przed sądem.

RODO w BHP

Gdy analizujemy kwestie związane z przetwarzaniem danych osobowych pracowników, bardzo często skupiamy się na właściwym przeprowadzaniu rekrutacji (zwłaszcza w kontekście stosunkowo niedawnych zmian w Kodeksie pracy) i na pułapkach, w które można wpaść w trakcie procesu zatrudnienia. Poświęcamy więc czas i uwagę odpowiedniej konstrukcji klauzul informacyjnych, uregulowaniu monitoringu pracowników czy dostosowaniu regulaminu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych do wymagań ustawy. Możemy jednak przeoczyć z pozoru nieistotne, wąskie zagadnienia związane z zapewnieniem pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.

Jak przygotować procesy przetwarzania danych osobowych do kontroli Prezesa UODO?

W ferworze wszystkich działań związanych z przygotowaniem do kontroli nie można zapomnieć o tym, co jest głównym przedmiotem zainteresowania pracowników Urzędu Ochrony Danych Osobowych, czyli o procesach przetwarzania danych osobowych realizowanych przez administratorów. Kluczowymi zagadnieniami spośród najważniejszych procesów, które zazwyczaj występują w organizacjach są: rekrutacja, zatrudnienie, marketing, ofertowanie i przetwarzanie danych kontrahentów.

Spółka komandytowa w 444 praktycznych pytaniach i odpowiedziach

Książka "Komandytowa w pytaniach i odpowiedziach" to 444 praktycznych porad na temat spółki komandytowej. Dlaczego warto założyć ten rodzaj spółki? Poznaj zagadnienia z zakresu prawa spółek handlowych, prawa podatkowego i rachunkowości.

Kontrola Prezesa UODO

Tylko w 2018 roku przeprowadzono łącznie 72 kontrole przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych – wynika ze sprawozdania UODO. Do sierpnia 2019 r. ta liczba wzrosła do 113. Co więcej, Prezes UODO wydał ponad 130 decyzji administracyjnych, w tym trzy o nałożeniu administracyjnych kar pieniężnych na: spółkę Bisnode, za niespełnienie obowiązku informacyjnego z art. 14 RODO w sytuacji, w której zdaniem organu spółka nie mogła powołać się na wyłączenie z art. 14 ust. 5 lit. b (niewspółmiernie duży wysiłek), na Dolnośląski Związek Piłki Nożnej za upublicznienie imion, nazwisk, adresów zamieszkania i numerów PESEL sędziów na stronie WWW i w końcu na Morele.net za naruszenie zasady poufności danych (art. 5 ust. 1 lit. f RODO).

Ważne zmiany prawne dla spółek w 2020 r. - kalendarium

W 2020 r. wejdzie w życie wiele zmian istotnych dla spółek. handlowych. Warto poznać kalendarium najważniejszych zmian oraz wiedzieć, w jaki sposób wpłyną one na działalność spółek.

Dematerializacja akcji od 1 stycznia 2020 r. – co oznacza w praktyce? (wywiad)

Nowe przepisy w zakresie dematerializacji akcji weszły w życie 1 stycznia 2020 r. Jak w praktyce wygląda proces dematerializacji akcji? O czym powinny pamiętać spółki? O kluczowe zagadnienia zapytaliśmy radcę prawnego Rafała Semczyszyna, autora bloga www.dematerializacja.pl, poświęconemu w całości zagadnieniom związanym z dematerializacją akcji oraz pana Bartosza Krzesiaka, Dyrektora Departamentu Emisji Akcji w Domu Maklerskim Navigator.

Kolejny kredyt hipoteczny - co na to bank?

Kolejny kredyt hipoteczny - czy to możliwe? O to Klienci banków coraz częściej pytają. Wpływ na to mają korzystne warunki spłacania oraz dostępność kredytów mieszkaniowych. Jak banki podchodzą do zaciągnięcia przez jednego klienta kolejnego kredytu? Jakie warunki należy spełnić?

Dlaczego warto inwestować w Trójmieście?

Inwestowanie w nieruchomości jest bardzo opłacalne. Atrakcyjna nieruchomość położona w atrakcyjnej lokalizacji zwiększa potencjał inwestycyjny. Jak Polska długa i szeroka można szukać takich perełek inwestycyjnych. Nie dziwi więc fakt, że trójmiejskie lokalizacje cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród inwestorów. Nikodem Mazurkiewicz, Specjalista ds. Sprzedaży i Wynajmu Nieruchomości z biura nieruchomości Nowodworski Estates podpowie dlaczego warto inwestować w Trójmieście.

Uruchomienie i dostosowanie strony internetowej spółki akcyjnej i komandytowo-akcyjnej do końca 2019 r.

Od 1 stycznia 2020 r. każda spółka akcyjna oraz komandytowo-akcyjna (a od marca także prosta spółka akcyjna) winna posiadać swoją stronę internetową. Na uruchomienie i dostosowanie stron internetowych pozostał już tylko miesiąc.

Prawa autorskie - zryczałtowane odszkodowanie zgodne z Konstytucją RP

Każdy, czyje autorskie prawa majątkowe zostały naruszone, nadal może żądać od sprawcy naruszenia zryczałtowanego odszkodowania w postaci sumy pieniężnej odpowiadającej dwukrotności stosownego wynagrodzenia należnego za zgodę na korzystanie z utworu. Takie rozwiązanie, gwarantowane przez art. 79 ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wyrokiem z dnia 5 listopada 2019 r., o sygn. akt: P 14/19 Trybunał Konstytucyjny uznał za zgodne z Konstytucją.

Pożyczka online bez wychodzenia z domu - Smartney

Blisko 90 proc. Polaków uważa, że dzięki dostępowi do sieci ich życie jest łatwiejsze. Internet ułatwia nie tylko robienie zakupów, ale też komunikowanie się, uczenie się, załatwianie spraw finansowych i administracyjnych. Prawie 70 procent Internautów przyznaje, że – o ile to możliwe – większość rzeczy załatwia online. Dlaczego? Bo w Internecie wystarczy kilka kliknięć, by umówić wizytę u lekarza, sprawdzić historię pojazdu, zapisać się na angielski, kupić nowy rower lub złożyć wniosek o pożyczkę. Internet powoduje, że robimy te wszystkie rzeczy tu i teraz. Z dowolnego miejsca na świecie. Wtedy kiedy jest nam wygodnie.

Motywowanie pracowników nagrodami rzeczowymi

Benefity dla pracowników często obejmują premie finansowe, opiekę medyczną lub np. karnety na fitness i inne aktywności. A gdyby tak zrobić inaczej i zaproponować nagrody rzeczowe dla tych, którzy starają się najbardziej? Akcja z nagrodami może stanowić ciekawe urozmaicenie w firmowej codzienności.

Administracyjne kary pieniężne nakładane przez PUODO

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych może nakładać administracyjne kary pieniężne. Jaka jest wysokość kar nakładanych przez PUODO? Jakie czynniki Prezes UODO bierze pod uwagę przy wymierzaniu kary?

Szacowanie ryzyka zgodnie z RODO

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwane „RODO”, zobowiązuje organizacje wykonujące operację lub zestaw operacji na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie (art. 4 pkt 2 RODO), do zarządzania ryzykiem ich przetwarzania.

Akademia ABC Spółek: Czy zdasz test przedsiębiorcy?

Portal ABC Spółek oraz Kancelaria Oniszczuk & Associates zapraszają Państwa na kolejne szkolenie z cyklu biznesowych spotkań Akademii ABC Spółek: Czy zdasz test przedsiębiorcy? Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Płace rosną wolniej niż ceny mieszkań

Wprawdzie płace rosną, jednak wolniej niż ceny mieszkań. Według danych GUS wzrost ten w skali roku wynosi średnio 7 procent. W praktyce możemy sobie pozwolić na mniejsze lokum niż rok temu.

Nowe obowiązki dla spółek – Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych rozpoczyna działalność

W dniu 13 października 2019 r. teoretycznie funkcjonować rozpoczęła nowa instytucja – Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych. W praktyce, w pełni rozpocznie ona swoją działalność dopiero za 6 miesięcy, tj. 13 kwietnia 2020 r. i najpóźniej z tym dniem bardzo wielu przedsiębiorców będzie musiało spełnić nowy obowiązek – dokonać zgłoszenia do Rejestru informacji o beneficjentach rzeczywistych. To pojęcie jednak budzi wiele kontrowersji i może wiązać się z problemami dla części spółek.

Ruszył Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych

13 października 2019 r. ruszył Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych. Kto jest beneficjentem rzeczywistym? Jakie dane podlegają wpisowi?

Kongres Profesjonalistów HR

W dniach 5-6 grudnia w hotelu Novotel Airport w Warszawie odbędzie się kolejna odsłona Kongresu Profesjonalistów HR. Tematem przewodnim wydarzenia będzie HR 4.0 - nowe kompetencje HR w obliczu zwinnej transformacji biznesu. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

REKLAMA