REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zarobić pierwszy milion?

Szacuje się, że każdy generuje średnio cztery pomysły rocznie, które pozwoliłyby na zostanie milionerem, gdyby zostały wykorzystane. Skąd jednak wziąć te odpowiednie pomysły na własną firmę? Jak zidentyfikować najlepsze obszary działalności? W jaki sposób wybrać odpowiedni produkt lub usługę?

Jak chronić sprzęt firmowy przed burzą

Jak uniknąć negatywnych i kosztownych skutków uderzeń piorunów oraz braków zasilania? Dlaczego piorunochron to za mało? Przeczytaj.

Jak zmienić pasek zadań w Windows 7?

Jedną ze zmian, która bardzo szybko rzuca się w oczy, to zmiana pasku zadań w Windows 7, a konkretniej sposób wyświetlania przycisków. Domyślnie na pasku zadań pokazywane są duże ikony pozbawione etykiet tekstowych. Niestety nie każdy użytkownik jest zadowolony z takiego rozwiązania. Na szczęście można zmienić ustawienia Windows 7 tak, żeby na pasku zadań zagościły z powrotem podłużne przyciski wraz z nazwami otwartych okien.

Jak dokonać zapisu na sąd polubowny?

W związku z rosnącą popularnością arbitrażu wśród przedsiębiorców, nie tylko zagranicznych, pojawia się kwestia skutecznego zapewnienia, że w przypadku wystąpienia konfliktu sprawa trafi przed trybunał arbitrażowy, a nie przed sąd powszechny.

REKLAMA

Jakie uprawnienia ma arbiter w sądzie polubownym

Podobnie jak w mediacji gdzie główną postacią kontrolującą przebieg postępowania jest mediator tak w arbitrażu arbiter sprawuję pieczę nad właściwym tokiem rozstrzygnięciem sprawy. Arbitraż jednak posiada swoją odrębną charakterystykę, co wpływa na rolę arbitra w postępowaniu.

PKPP Lewiatan: indeks biznesu w lipcu 2010 r.

Indeks Biznesu PKPP Lewiatan w lipcu utrzymał w notowaniu rocznym poziom 43 pkt. z poprzedniego miesiąca, a indeks kwartalny zyskał trzy punkty osiągając wartość indeksu rocznego. Zdaniem ekspertów PKPP Lewiatan wskazuje to na stabilizację koniunktury przynajmniej do końca roku.

Jakie są zalety ustnej prezentacji?

Jakie są zalety osobistej prezentacji sporządzonego wcześniej dokumentu, czy wystąpienia? Jest to doskonała okazja, aby umiejętnie „sprzedać” przygotowany przez siebie materiał. Jako że, tego typu wystąpienia nie są zbyt częste, jest to też dobry moment na zaprezentowanie siebie i pokazanie się w jak najlepszym świetle.

EUR/USD: czy to już koniec korekty

Dzisiaj rano notowania euro/dolara spadły w wyznaczane okolice 1,3122. Było to wynikiem wyhamowania wzrostów na światowych giełdach, co z kolei można tłumaczyć obawami o amerykańską gospodarkę, albo szukać w tym zwykłego pretekstu do korekty po wcześniejszych zwyżkach indeksów.

REKLAMA

Napisanie długiego dokumentu to już nie problem

Napisanie krótkiej notatki, opinii, czy jakiegokolwiek dokumentu nieprzekraczającego jednej strony raczej nie stanowi dla nikogo problemu. Schody zaczynają się, gdy przygotowywana przez nas praca obejmuje wiele złożonych problemów, które powinny być przedstawione odbiorcy w kompleksowy i czytelny sposób.

Jak Rekomendacja T wpływa na dostępność kredytów walutowych

Ostateczny termin wprowadzenia rekomendacji T, która ma zmienić oblicze rynku kredytów walutowych, zbliża się wielkimi krokami. W najbliższych dniach co najwyżej 3 banki wprowadzą zmiany w swojej ofercie, aby dostosować się do jej wymogów. Pozostałe banki albo już wymagają przynajmniej 20-proc. wkładu własnego, albo wykupu tzw. ubezpieczenia niskiego wkładu – wskazują dane Home Broker Doradcy Finansowi. Można więc oczekiwać wzrostu kosztu kredytu.

Jak należy przygotować dokumenty od strony technicznej?

„Jak cię widzą, tak cię piszą” - to powiedzenie, w przypadku dokumentów, można by było zamienić na „jak cię czytają, tak cię widzą”. Przy przygotowywaniu jakichkolwiek dokumentów, zwłaszcza tych długich, prócz treści w nich zawartej, trzeba zwrócić uwagę na ich formę.

Jak wycofać się z kłopotliwej sytuacji?

Osoby zatrudnione na stanowisku sekretarki, czy asystentki muszą posiadać szereg tzw. umiejętności miękkich, przydatnych w kontaktach interpersonalnych. Prócz tego, że najczęściej są „prawą ręką” swojego przełożonego oraz pośrednikiem między nim, a resztą pracowników, odpowiadają również za kontakty z interesantami.

Debiut na NewConnect a unijne fundusze - wskazówki

30 sierpnia 2007 roku, powstał pierwszy w Polsce, zorganizowany i prowadzony przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., rynek alternatywny zwany NewConnect. Debiut firmy na NewConnect i znaczne pokrycie kosztów z tym związane, może pokryć unijna dotacja. W jaki sposób?

Jak przekazywać wiadomości podczas zebrań, narad?

Od sekretarki/ asystentki wymaga się, by umiała poradzić sobie w każdej sytuacji. Jednym z wymagań, jest umiejętność szybkiej oceny sytuacji i podjęcia odpowiedniego działania. Dlatego asystentka, w zasadzie jako jedyna, jeśli uzna sprawę za pilną, jest uprawniona do przerwania zebrania, czy innego spotkania w celu przekazania wiadomości właściwej osobie.

Jakie są zasady przyjmowania krytyki?

W środowisku biurowym prawdopodobnie tak samo często zdarza nam się krytykować innych, jak i być przedmiotem krytyki. Dlatego równie ważna, jak umiejętność konstruktywnego wygłaszania krytyki, jest umiejętność jej przyjmowania.

Co z samochodem wygranym na loterii? - kontrowersje podatkowe

Firma ubezpieczeniowa organizowała loterię dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, które współpracują z jej agentami ubezpieczeniowymi. Nagrody wygrane przez te osoby nie są związane z działalnością gospodarczą tych osób. Skoro uzyskana w takiej loterii nagroda nie jest związana z działalnością gospodarczą to jej wartość nie stanowi przychodu z działalności gospodarczej. A zatem nagroda ta powinna być opodatkowana, zgodnie z przepisem art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, tj. 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Czy aby na pewno?

Giełdy i waluty - podsumowanie dnia 4.08.2010r.

Doradca Finansowy Gold Finance podsumował dzień 4 sierpnia 2010 r. na giełdach, krajowej i zagranicznych, a także na rynku walutowym.

Weksel in blanco, czyli sposób na ograniczenie ryzyka

Weksel in blanco jest jednym z najdogodniejszych sposobów zabezpieczania umów w obrocie gospodarczym. Umożliwia zabezpieczenie wszelkich wierzytelności pieniężnych, których wysokość w chwili jego wystawienia nie jest znana.

Jakie są zasady konstruktywnej krytyki?

Celem konstruktywnej krytyki jest zmiana zachowania osoby, której ona dotyczy. Uzasadniona krytyka czasem jest nieodzowną i jedyną metodą, dzięki której możemy zwrócić komuś uwagę, powiedzieć, co nam się nie podoba i tym samym doprowadzić do zmiany czyjegoś postępowania.

Jak uzupełnić weksel własny in blanco?

Prawo do uzupełnienia weksla posiada jego uprawniony posiadacz. Jest nim osoba, której weksel został wręczony w zamiarze zaciągnięcia zobowiązania wekslowego oraz jej następca wekslowy np. indosatariusz.

Karty kredytowe dla kobiet: co oferują banki

Coraz więcej kobiet posiada w swoich portfelach karty kredytowe, z których korzystają podczas większych zakupów. Wiedząc o tym, niektóre banki przygotowały dla nich szereg propozycji. Czy jednak stają one na wysokości zadania? Sprawdziliśmy obecnie dostępne oferty instytucji finansowych przeznaczonych specjalnie dla Pań.

Jak rozliczyć wspólne usługi reklamowe w sieci?

Dużą część spotykanego w sieci marketingu zajmują działania podejmowane we współpracy przez np. dwa podmioty. W takim przypadku już na wstępie rozstrzygnięcia wymaga istotne pytanie, czy prowadzone działania to promocja „wspólna”, czy też „wzajemna”.

Prośby i odmowy – to nie takie trudne

Trudno powiedzieć ile razy w ciągu dnia jesteśmy w potrzebie i musimy zwrócić się do kogoś o pomoc. Podobnie, sami jesteśmy wielokrotnie proszeni przez innych o zrobienie czegoś, a z różnych powodów musimy tego odmówić.

Konkursy organizowane przez Internet - problem podatkowy

Jednym z narzędzi marketingu jest wzbudzanie u konsumentów zainteresowania produktem, bądź marką, przez obietnicę otrzymania określonego dobra. W tym celu przedsiębiorcy organizują dla klientów konkursy z nagrodami, przy czym coraz częściej tego typu akcje ogłaszane są na stronach internetowych organizatora, lub realizującej daną akcję agencji reklamowej. Czy takie nagrody mogą korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych?

Co z leasingiem sprzętu IT

Decyzja dotycząca zakupu sprzętu IT do firmy wiąże się często ze znacznymi wydatkami. Uwzględniając płynność finansową firmy warto rozważyć możliwości leasingu sprzętu IT. Czy taki leasing jest opłacalny?

Jak prezentuje się Nokia 5530 XpressMusic? - recenzja


Nokia 5530 XpressMusic jest to zubożona wersja modelu 5800. Jak sama nazwa wskazuje jest przeznaczona dla odbiorców często korzystających z telefonu do słuchania muzyki. Może ona zainteresować przedsiębiorców lubiących w ten sposób odpocząć po ważnym spotkaniu lub pragnących umilić sobie czas spędzony w podróży.

Ceny energii cieplnej nie będą rosły tak szybko

Urząd Regulacji Energetyki opublikował dane dotyczące rynku energii cieplnej w Polsce w 2009 roku. Znaczącą zmianę przyniosły zmiany własnościowe - wynika z raportu.  

Pozyskiwanie powierzchni na reklamę w Internecie - problem prawny?

Coraz częściej działania marketingowe prowadzone są przez przedsiębiorców w Internecie. Działania te mają swoją specyfikę i szczególne uwarunkowania, warto jednak zwrócić uwagę na kilka zagadnień, które wynikają z faktu prowadzenia ich właśnie w sieci.

Przedsiębiorcy częściej decydują się na arbitraż

Około 50% prawników uważa, że sądy polubowne są skuteczniejsze i bardziej wydajne niż sądy państwowe. Przedsiębiorcy stopniowo się do tego przekonują.

Pracodawcy muszą skorygować deklarację PIT-4R

Pracodawca, który nie pobrał i nie wpłacił podatku od abonamentu medycznego, powinien skorygować deklarację PIT-4R, odprowadzić zaległy podatek z odsetkami za zwłokę oraz skorygować informację PIT-11.

Identyfikacja wizualna firmy

Tożsamość firmy są to cele, treści oraz idee, które przedsiębiorstwo chce przekazać otoczeniu. Istotnym składnikiem tworzenia strategii relacji firmy z otoczeniem jest jej wizualizacja. Odpowiednio przygotowany system wizualizacji firmy jest w stanie zapewnić firmie nie tylko odróżnienie od setek innych firm na rynku, ale również lojalność klientów oraz pozytywny odbiór przedsiębiorstwa na rynku.

SOLVIT pomoże firmie rozwiązać problem transgraniczny

Firma działająca na rynku Unii Europejskiej, która spotyka się z utrudnieniami czy działaniami sprzecznymi z prawem unijnym, może zwrócić się o pomoc w rozwiązaniu swojego problemu do Centrum SOLVIT.

Odpowiedzialność osób trzecich za składki

Wspólnicy spółki cywilnej oraz spółek osobowych mogą odpowiadać solidarnie całym swoim majątkiem za składki na ubezpieczenia społeczne niezapłacone przez spółkę.

Czy wyższy VAT będzie niekorzystny dla małych firm?

Zapowiedziana przez rząd podwyżka VAT dotknie, nie tylko konsumentów, ale i również małe firmy. Dla najmniejszych, jednoosobowych firm, finanse firmowe są tożsame z prywatnymi, dlatego też odczują wzrost stawek VAT podwójnie – i jako konsumenci, i jako przedsiębiorcy.

Praktyczne zastosowanie weksla in blanco w obrocie

Weksel jest papierem wartościowym, który może być przedmiotem obrotu. Daje to wierzycielowi możliwość uzyskania części sumy wekslowej przed terminem płatności poprzez jego przeniesienie na bank (dyskonto weksla) lub inny podmiot.

Jakie elementy powinien zawierać kontrakt eksportowy?

Zawarcie kontraktu eksportowego powinno być poprzedzone skonstruowaniem dokumentu o przemyślanej strukturze. Jak to zrobić? Co powinno być w nim zawarte? Przeczytaj.

Jak i kiedy przedawniają się roszczenia z weksla?

Dla wielu przedsiębiorców weksel to najpewniejsze zabezpieczenie wierzytelności. Nie można jednak zapominać, że upływ czasu powoduje dla wierzyciela negatywne skutki.

Jakie są koszty arbitrażu w postępowaniu sądowym?

Jedną z licznych zalet alternatywnych metod rozstrzygania sporu jest niewątpliwie możliwość znacznego zaoszczędzenia pieniędzy. W postępowaniu sądowym musimy być przygotowani do długiego procesowania się, ponosząc opłaty sądowe i koszty reprezentacji procesowej. Arbitraż natomiast pozwala na ograniczenie kosztów, przy czym decydująca jest wartość przedmiotu sporu. Ile zatem zapłacimy decydując się na arbitraż?

Jak zawierać kontrakt eksportowy?

Zawarcie kontraktu eksportowego dla niektórych firm może być decydującym punktem w ich rozwoju, dlatego ważne jest, aby był on skonstruowany w sposób prawidłowy. Jak tego dokonać?

Do czego potrzebna jest deklaracja wekslowa?

Wręczeniu weksla in blanco towarzyszy porozumienie między stronami. Obejmuje ono upoważnienie do uzupełnienia weksla o brakujące elementy. Może przybrać postać deklaracji wekslowej.

Dlaczego warto wybrać arbitraż?

Rosnąca popularność ADR, czyli Alternatywnych Rozstrzygnięć Sporu na świecie powinna skłonić niejednego przedsiębiorcę do zastanowienia się nad tą formą rozwiązywana konfliktów, również na gruncie biznesowym. Na czym dokładnie polega instytucja arbitrażu?

Jak reagować na pochwałę?

W większości firm, pracownicy chwaleni są rzadko. Dopóki praca nie odbiega od pewnej normy, standardu, w zasadzie nikt nie zwraca uwagi na pracownika. Zaczyna się go obserwować dopiero, gdy standard pracy zaczyna spadać. Jeżeli wszystkie zadania są wykonywane dobrze, no cóż, tak właśnie powinno być i nie ma o czym mówić…

Jakie są skutki nieasertywnych zachowań w pracy?

Podobnie jak zachowania agresywne, nieasertywność może wydawać się czasem bardzo atrakcyjnym i przynoszącym same korzyści sposobem postępowania. Te pozytywne aspekty są jednak krótkotrwałe, na dłuższą metę nieasertywne zachowanie może przysporzyć jedynie kłopotów.

Dlaczego stajemy się nieasertywni

Pewność siebie, lepsza organizacja czasu, wiara we własne możliwości – te wszystkie cechy możemy wyćwiczyć dzięki asertywnemu zachowaniu. Są one niewątpliwie bardzo korzystne dla psychiki i samopoczucia. Jak to się więc dzieje, że czasem stajemy się zupełnie nieasertywni?

Jakie są skutki agresywnych zachowań w pracy?

Agresja jest jednym z zachowań niepożądanych. Mimo to, wiele osób wybiera właśnie ten sposób zachowania, by osiągnąć wyznaczone sobie cele. Mimo tego, że może to początkowo przynosić oczekiwane przez nich korzyści, w dłuższej perspektywie może doprowadzić do izolacji albo próby zemsty ze strony najbliższego otoczenia.

Poznajemy rynek złota: dlaczego wartość złota jest uniwersalna

Złoto to jedyne aktywo na całym świecie, które jest uniwersalnie wyceniane i w pełni akceptowane przy wymianie na gotówkę. Skąd bierze się ta ponadnarodowa wartość złota, bez względu na ustrój, poglądy, religię, sytuację gospodarczą, i co tak naprawdę na nią wpływa?

Jakie są poziomy asertywności?

Bycie asertywnym oznacza domaganie się poszanowania i uznania naszych praw w ten sposób, by nie zostały przy tym naruszone prawa innych ludzi. Jednakże poziom asertywności zależy w głównej mierze od sytuacji – stąd domaganie się swoich praw może występować na różnych płaszczyznach.

Typy zachowań osób pracujących w biurze

Atmosfera w biurze zależy od tego, jak zachowują się ludzie w nim pracujących. Im lepsze relacje między nimi, tym lepsza współpraca. Odnosi się to zarówno do kwestii pomiędzy pracownikami, jak i relacji szef – pracownik

Ocena polskiej gospodarki wg finansistów VII 2010

Expander opublikował lipcowe dane dotyczące nastrojów analityków i inwestorów giełdowych. Wynika z nich, iż w porównaniu do poprzedniego miesiąca polepszyła się ocena koniunktury gospodarczej w Polsce, lecz jednocześnie więcej osób spodziewa się wzrostu inflacji i zaostrzenia polityki pieniężnej.

Co nam daje asertywność?

Asertywna postawa przynosi same korzyści, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.. Pozwala na obronę własnej godności, szacunek i sympatię dla siebie i dla innych, niekrzywdzenie i nieranienie siebie i innych, przyjmowanie odpowiedzialności za własne życie.

REKLAMA