REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Specjaliści potrafią zrobić użytek ze szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa organizowanych przez ich firmę
Specjaliści potrafią zrobić użytek ze szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa organizowanych przez ich firmę
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Firmy chcą rozwijać systemy odporne na zagrożenia, mieć kontrolę nad przetwarzanymi danymi, a także wzmacniać świadomość i wiedzę swoich pracowników w tym zakresie. Czy pracodawcom się to udaje?

REKLAMA

Firmy inwestują w szkolenia dla menadżerów z zakresu cyberbezpieczeństwa

REKLAMA

Najnowsze badanie Hays Poland pokazuje, że większość specjalistów i menedżerów nie tylko ma dostęp do szkoleń z cyberbezpieczeństwa, ale też uważa, że są one skuteczne.
Chcąc zadbać o nieustanny rozwój i bezpieczeństwo organizacji, firmy w swoich długofalowych strategiach powinny uwzględnić inwestycje w szkolenia oraz rekrutację wykwalifikowanych specjalistów IT.

Mnogość przetwarzanych danych i coraz bardziej wyrafinowane metody działania cyberprzestępców zwiększają ryzyko strat finansowych, operacyjnych, a także utraty zasobów lub reputacji.
Skłania to pracodawców do inwestowania w programy edukacyjne dla pracowników. Profesjonaliści zauważają te starania, choć nadal pozostaje wiele do poprawy.

Szkolenia z cyberbezpieczeństwa: coraz częściej dostępne i skuteczne

Z badania przeprowadzonego przez Hays Poland w kwietniu 2025 roku wśród blisko 700 specjalistów i menedżerów wynika, że 39 proc. profesjonalistów ma dostęp do szkoleń z cyberbezpieczeństwa w swoim miejscu pracy.
Co więcej, aż 82 proc. respondentów z tej grupy uważa je za skuteczne. Oznacza to, że firmy odpowiednio dbają zarówno o formę, jak i treść prowadzonych zajęć tak, aby pracownicy czuli się pewnie w świecie coraz bardziej narażonym na cyberprzestępcze ataki – w tym phising, hacking, czy też malware.

Zadowolenie i przekonanie o jakości oferty edukacyjnej są niezwykle ważne, ponieważ to właśnie człowiek – oraz jego niewystarczająca wiedza czy też nieuwaga – jest w cyberbezpieczeństwie najsłabszym ogniwem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jak dodaje Alicja Malok, Senior Director w Hays Poland: – Utrzymanie odporności firmy na zagrożenia cyfrowe to coraz bardziej złożone zadanie. Wymaga nie tylko odpowiedniego zabezpieczenia technologicznego, ale również kadr mających wysoko rozwinięte kompetencje i wiedzę np. na temat najnowszych technik atak.

Dotyczy to nie tylko działów IT, lecz wszystkich zespołów w organizacji. Każdy pracownik firmy może bowiem otrzymać wiadomość email będącą próbą phishingu. Aby móc zachować się zgodnie z procedurami organizacji, najpierw musi umieć ją rozpoznać. To między innymi na tym elemencie koncentrują się szkolenia z Cyberbezpieczeństwa – dodaje Alicja Malok.

Szkolenia z zakresu Cyberbezpieczeństwa: pracownicy postrzegają brak szkoleń jako błąd

Wciąż jednak 5 proc. profesjonalistów uważa, że oferta edukacyjna pracodawcy nie jest skuteczna, a 13 proc. respondentów nie potrafiło jednoznacznie określić skuteczności szkoleń z cyberbezpieczeństwa.
Powodem może być fakt, że choć są one przeprowadzane, to ich treść, forma i poruszany aspekt praktyczny nie są dopasowane do firmy lub branży. Co za tym idzie – nieadekwatnie przygotowują pracowników do stawienia czoła potencjalnym cyberatakom. Z pewnością jest to aspekt, jaki powinny wziąć pod uwagę firmy, które są na początku swojej drogi do osiągnięcia dojrzałości w zakresie bezpieczeństwa IT.

Pomimo wysokiego odsetka firm angażujących się w rozwój wiedzy i kompetencji technologicznych wśród pracowników, wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Przeszło 1/3 specjalistów wciąż nie ma dostępu do szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa.
Warto podkreślić, że to właśnie ta grupa pracowników szczególnie zauważa potrzebę edukacji o IT. Większość, bo 63 proc. z nich przyznaje bowiem, że nieuwzględnianie tematu bezpieczeństwa teleinformatycznego w strategii szkoleniowej jest błędem po stronie firmy.
Głos ten powinien być dla pracodawców szczególnie ważny. Warto go postrzegać jako pewną informację zwrotną, ponieważ bazuje na cennych obserwacjach, potrzebach i doświadczeniach codziennej pracy specjalistów.

Szkolenia rpacownków z zakresu Cyberbezpieczeństwa: firmom brakuje odpowiednich specjalistów

Co może sprawiać, że pracodawcy wstrzymują się przed podejmowaniem kompleksowych działań na rzecz bezpieczeństwa IT?
Powodów może być wiele, natomiast zdaniem Alicji Malok z Hays, głównym wyzwaniem pozostaje brak rozwiniętych działów cyberbezpieczeństwa.

– Wciąż obserwujemy dysproporcje pomiędzy organizacjami dojrzałymi, które zdążyły już zainwestować w bezpieczeństwo i odpowiednie zespoły IT, oraz tymi najbardziej narażonymi, a jednocześnie zabezpieczonymi najsłabiej – zauważa ekspertka.
– Niektóre firmy ograniczają się w tym zakresie do sztucznej inteligencji, która z założenia powinna jedynie asystować w procesach związanych z bezpieczeństwem, zarządzanych przez inżynierów, specjalistów i architektów cybersecurity – podkreśla Alicja Malok. Jak jednak dodaje, z uwagi na wysoki popyt na te role, chcąc pozyskać odpowiednich pracowników, niezbędne jest stworzenie konkurencyjnej oferty.

Myśląc o długofalowym bezpieczeństwie firmy i jej perspektywach rozwoju, niezbędne okazuje się zatem strategiczne podejście do tego obszaru IT – rozwijanie oferty szkoleniowej, współpraca z ekspertami i rekrutacja oparta na kompetencjach.
To właśnie na bazie solidnych zabezpieczeń, świadomie przetwarzanych danych i wyszkolonych pracowników można budować trwałe, skuteczne współprace i relacje.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA