| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Finanse i rozwój

Działalność e-commerce

Aktualizacja: 24.11.2014

Rynek internetowy zyskuje na popularności w zakresie zakupów FMCG oraz odzieży i żywności. Najszybciej wzrasta popularność portali o zasięgu krajowym, z szerokim różnorodnym asortymentem. Najszybciej rozwija się portal allegro oraz olx.pl, ceneo.pl. Internauci coraz częściej interesują się portalami zagranicznymi: amazon oraz ebay. Wysokie zainteresowanie utrzymuje się dla portali handlowych – odzież i dodatki. Na pierwszym miejscu jest allegro, drugie zalando, trzecie bonprix. Stopień odróżnialności ocenia się na 64% dla allegro oraz 11% zalando i 7%y bonprix. »

Słaby bilans roczny to nie koniec świata

Aktualizacja: 18.11.2014

„Window dressing” to nie mydlenie oczu. Eksperci przekonują, że dobierając odpowiednie narzędzia firma może poprawić wskaźniki, ale również realnie wpłynąć na poprawę firmowych finansów. Roczny bilans to cenna informacja dla potencjalnych kontrahentów i inwestorów. Ma wpływ na kursy akcji spółek notowanych na giełdzie, pozyskanie partnerów biznesowych oraz ocenę zdolności kredytowej firmy. »

Dlaczego nie delegujemy zadań?

Aktualizacja: 29.10.2014

Jak pokazuje praktyka, motywacją do lepszej pracy wbrew pozorom wcale nie są pieniądze, lecz jasno określony cel i poczucie autonomii. Mając to na uwadze, możliwie jak największą ilość swoich zadań powinniśmy delegować na pracowników – w ten sposób zyskamy więcej czasu na najważniejsze działania i jednocześnie podniesiemy poziom zaangażowania naszego zespołu. »

Koniec z tajemnicą bankową w krajach UE

Aktualizacja: 22.10.2014

Ministrowie gospodarki i finansów UE spotkali się 14 października w Luksemburgu, gdzie podjęli decyzję o rozszerzeniu automatycznej wymiany danych bankowych na wszystkie rodzaje operacji. Takie rozwiązanie ma szansę położyć kres części oszustw podatkowych. »

Płynność finansowa firmy – jak o nią dbać?

Aktualizacja: 14.10.2014

Z pewnością każda firma sprzedająca towary, świadcząca usługi i wystawiająca faktury dobrze zna problem nieterminowego ich regulowania. Kilkanaście, a niejednokrotnie nawet kilkadziesiąt dni zwłoki to znaczne obciążenie dla bieżącej działalności firmy, powodujące brak płynności finansowej, a w konsekwencji prowadzące do zatorów płatniczych. Tymczasem na rynku dostępnych jest kilka skutecznych usług, które mogą zapewnić firmie stały dopływ środków finansowych. Przedsiębiorstwa mogą wybierać między metodami takimi jak kredyt czy faktoring lub zdecydować się na usługi firm monitorujących należności. »

Indeksy dynamiki zjawisk w modelach następstw szeregowych

Aktualizacja: 08.10.2014

Najbardziej syntetycznym miernikiem oceny pracy przedsiębiorstwa jest jego zysk. Jednak myli się ten, kto sądzi, że taki miernik wystarczy do oceny pracy firmy, w tym oceny pracy zarządu firmy. Zysk może być mały lub duży (co to oznacza mały/duży?), może być osiągnięty kosztem ograniczenia nakładów na innowacje; albo znaczna część wypracowanego zysku może pochodzić z działalności innej niż podstawowa itd. Tak więc zysk jest ważny, ale nie mniej ważne jest obserwowanie efektywności gospodarowania majątkiem firmy. »

Radar dla firm – kto płaci, kto nie płaci

Aktualizacja: 17.09.2014

Prowadzenie firmy przypomina działanie naczyń połączonych. Kłopoty finansowe partnerów biznesowych mogą skutkować utratą własnej płynności. Dlatego należy sprawdzać sytuację finansową kontrahentów, by w razie pojawienia się problemów z płatnościami, być na nie przygotowanym. Takie możliwości daje usługa „Sprawdź Otoczenie Gospodarcze”, oferowana bezpłatnie przez Krajowy Rejestr Długów, która pozwala zorientować się, jak wielu dłużników dana firma ma wokół siebie. »

Kontrahent czy oszust – kto szuka informacji o Twojej firmie

Aktualizacja: 17.09.2014

Jeśli wiarygodność firmy jest sprawdzana w Krajowym Rejestrze Długów, to oznacza to, że albo ktoś chce zawrzeć z nią umowę, albo że jakiś oszust próbuje na jej konto wyłudzić kredyt lub leasing. Warto o tym wiedzieć od razu, aby przygotować się na pozyskanie nowego kontrahenta lub uniknięcie problemów. Zwłaszcza, że usługa automonitoringu własnego przedsiębiorstwa w KRD jest bezpłatna. »

Znalezienie inwestora dla start-upu

Aktualizacja: 10.09.2014

Znalezienie inwestora to jeden z najczęściej wskazywanych celów strategicznych start-upów. Inwestycja w przedsiębiorstwo może dać olbrzymi zastrzyk gotówki, który pozwoli na rozwój produktu oraz jego wdrożenie na szerszym rynku. Z drugiej strony wejście inwestora wiąże się z istotnymi zmianami pod względem księgowym i prawnym, które znacząco zmieniają sposób funkcjonowania start-upu. »

5Why - prosty sposób zdiagnozowania przyczyny problemu

Aktualizacja: 08.09.2014

Jeśli przyjąć, że problemy w firmie to norma, to ich rozwiązywanie powinno być rutyną. Czy zawsze tak jest? Niestety nie. Wyjątkowo często traktujemy problemy jak zdarzenia nadzwyczajne, a stawiając im czoła reagujemy spontanicznie. Takie zachowanie niesie za sobą zagrożenia, że rozwiązywane problemy powrócą. Dlaczego? Bo często, mimo woli, zamiast je rozwiązywać, jedynie je obchodzimy. Dlaczego? Ponieważ działając spontanicznie, bezwiednie, nastawiamy się na usunięcie negatywnych skutków problemu, nie wnikając w jego istotę. Dlaczego? Bo jak zwykle, sprawy pilne mają pierwszeństwo nad sprawami ważnymi i te ostatnie są wypierane z naszej listy spraw do załatwienia. Dlaczego? Ponieważ nie mamy wypracowanego systemu rozwiązywania problemów i właściwej kultury ich rozwiązywania. Dlaczego? … »

Usługi płatnicze w Polsce

Aktualizacja: 01.09.2014

W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie usługami płatniczymi online oraz usługami płatniczymi na rynku międzynarodowym. Dla wielu firm najważniejszym kryterium wyboru firmy pośredniczącej jest pewność wpłaty, niskie ryzyko oraz łatwość realizacji. Firmy działające na rynku międzynarodowym lub krajowym szukają również rozwiązań płatniczych oraz systemu gwarancji czy ubezpieczania. Dla handlu ważne są możliwości kredytowania, leasingu, przesunięcia spłat. »

Marketing treści na rynkach europejskich – Najnowsze badania i statystyki

Aktualizacja: 27.08.2014

Badania przeprowadzone w 2013 przez Marketing Sherpa świadczą o tym, że firmy tworzące treści służące do utrzymania regularnych kontaktów z klientami osiągają o 45% wyższy zwrot z inwestycji z działań związanych z posykiwaniem nowych klientów od firm, które tego nie robią. Aktualnie w Europie, około 48% internetowych budżetów marketingowych jest aktualnie przeznaczanych na działania związane z inbound marketingiem. Czy ten trend utrzyma się w przyszłości? Jakie korzyści można dzięki osiągnąć dzięki marketingowi treści? W jaki sposób przedsiębiorstwa oceniają jego skuteczność? »

Koszty roamingu po 1 lipca 2014 roku

Aktualizacja: 06.08.2014

Od lat jednym z największych utrudnień dla podróżujących po Europie jest koszt roamingu danych, czyli opłaty pobieranej przez operatora za połączenia głosowe i przesyłanie danych. Dobra wiadomość jest taka, że od 1 lipca 2014 r. abonenci telefonii komórkowej podróżujący po krajach Unii Europejskiej, czyli w obrębie 27 Państw Członkowskich, zapłacą mniej za połączenia telefoniczne, wysyłanie SMS, a także korzystanie z Internetu. »

Nastroje przedsiębiorców w III kwartale 2014 roku

Aktualizacja: 30.07.2014

W tym kwartale spadły nastroje w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach - wynika z najnowszego badania Instytutu Keralla Research, który cyklicznie monitoruje MŚP w Polsce. Wskaźnik nastrojów KERNA obniżył się do minus 55,49 pkt. »

Identyfikacja strumieni wartości

Aktualizacja: 29.07.2014

Po przeczytaniu tego tekstu nie nabędziemy, niestety, umiejętności identyfikowania strumieni wartości w firmie. Zakładam jednak, że może uda mi się zachęcić czytelnika do poznania tej formy analizy działalności przedsiębiorstwa, a przynajmniej zwrócę na nią uwagę. Być może bardziej niż dotychczas dostrzeżemy fakt, że tylko część naszej aktywności gospodarczej ma znaczenie dla klientów i za tę część oni nam płacą , kiedy świadczymy im usługi czy produkujemy dla nich towary. Klienci nie zapłacą nam za organizowane dla naszych pracowników szkolenia. Nie zapłacą też za zebrania i narady, albo słabo zoptymalizowany proces produkcyjny, czy niezbyt potrzebne, nowe, stanowisko pracy dla będącego w potrzebie znajomego czy członka rodziny. Za to zapłaci nasze przedsiębiorstwo, pomniejszając tym samym swoje zyski. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ministerstwo Finansów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »